Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 27. sep 2018, 14:06

Har fået akut aftale i dag kl. 16.20 - det holdt også hårdt. Eller, hun gav mig en samtale med det samme hun hørte hvad der var galt.

Og jeg har fået fri fra arbejde til at tage afsted. Skal bare arbejde en ekstra time i morgen i stedet. Burde nok få en til at tage træning for mig også...
10
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf IrmaPigen » 27. sep 2018, 15:20

TakeAChanceOnMe skrev:
Jedi skrev:Jeg har haft noget lignende ved en cyste, der sprang. Det gjorde ondt i siden mod lysken, smerte/jag og blødning.

Ved gynækologi udover almindelige undersøgelser, podninger mv. skal man til gynækolog, så man kan blive scannet. Måske du kan få en henvisning over telefonen?


Her får du en tid for at snakke om dit problem. Detefter en tid til en almindelig undersøgelse. Hvis de ikke finder noget der, så får du en henvisning et par uger efter..

Det er ikke så skide effektivt :rulle:


Jeg tror faktisk heller ikke at læger i DK må henvise patienter, uden at have tilset patienten IRL.

Min læge gør det i hvert fald aldrig, og hun har udtalt, at det må hun ikke.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf Jedi » 27. sep 2018, 15:23

IrmaPigen skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
Jedi skrev:Jeg har haft noget lignende ved en cyste, der sprang. Det gjorde ondt i siden mod lysken, smerte/jag og blødning.

Ved gynækologi udover almindelige undersøgelser, podninger mv. skal man til gynækolog, så man kan blive scannet. Måske du kan få en henvisning over telefonen?


Her får du en tid for at snakke om dit problem. Detefter en tid til en almindelig undersøgelse. Hvis de ikke finder noget der, så får du en henvisning et par uger efter..

Det er ikke så skide effektivt :rulle:


Jeg tror faktisk heller ikke at læger i DK må henvise patienter, uden at have tilset patienten IRL.

Min læge gør det i hvert fald aldrig, og hun har udtalt, at det må hun ikke.


Det har du sikkert ret i; jeg kan ikke lige huske, om jeg så har haft en konsultation samme dag og så blev sendt videre, eller om jeg bare blev sendt videre.
Jeg kender intet til reglerne i England, men nu har TS fået et tid til i dag, så det er da positivt.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 27. sep 2018, 16:23

Det fik jeg så ikke særlig meget ud af.

Mandlig læge, der virkede panikslagen da jeg nævnte blødning efter sex. Mens jeg fortalte om symptomer googlede han så postcoital bleeding og efterfølgende cervical cancer. Yay, det er jo super professionelt at gøre i fuldt udsyn af patienten - og giver rigtig meget tiltro til lægens kompetencer. Han stillede heller ikke nogle spørgsmål udover om jeg kunne være gravid og om jeg havde knaldet uden om uden beskyttelse.

Derefter besluttede han sig for at skulle have et kig på min cervix. Han kaldte en sygeplejerske ind og det er jeg fanme glad for, for hun tog ejerskab over situationen og fik mig til at føle mig nogenlunde komfortabel. Hun spurgte om han ville tage prøver, det havde han slet ikke overvejet og pludselig ville han også godt det.

Dog gjorde den undersøgelse så forbandet ondt at jeg endte i tårer og følte at han var ved at rive min skede fra hinanden. Det var ikke engang ubehageligt, det var fuldt ud smerte. Så han opgav inden han kunne se hvad han skulle og sagde at jeg skulle bookes ind ved en sygeplejerske så de kunne se ordentligt på min cervix (livmoderhals er det?). Og så begyndte han i forsvarsmode og sige at han altså havde arbejdet på gynækologisk før, så det var ikke ham der var ukompetent.

Tak, så sidder man der med smerter i skeden og i den nedre del af maven, koldsved (dog ingen feber - yay!) og kvalme og føler der er noget galt med en...

Har dog fået en ny tid på mandag og hvis de ikke kan se noget galt der, så afskriver vi det bare som en one time hændelse og hvis det sker igen sendes jeg videre til en gynækologisk afdeling. Så power on indtil mandag og se hvad der sker ...
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf Jedi » 27. sep 2018, 20:53

Øv, det lyder som en rigtig ærgerlig oplevelse.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf Misantropen » 27. sep 2018, 22:49

Øv, god bedring.

Findes der ikke noget der svarer til vagtlæger i Danmark eller hvad gør man udenfor lægens åbningstid, hvis ikke det er skadestue-akut eller man er i tvivl?

Jeg ved ikke om de her artikeler kan berolige dig lidt i forhold til om det kan være kræft eller noget andet alvorligt: https://www.sundhed.dk/borger/patientha ... r-samleje/

https://www.sundhed.dk/borger/patientha ... oedninger/

Jeg har oplevet at begynde at bløde ret kraftigt under sex(første gang med en ny fyr, yay :sarkasme:) Jeg kan ikke huske om jeg fik feber, men jeg var i hvert fald øm. Nogle dage senere var jeg ved læge hvor jeg fik foretaget en gynækologisk undersøgelse, men alt så normalt ud(bortset for rødme/irritation/hævelse) Der var ingen betændelse, kønssygdomme eller andet der kunne forklare det og der har ikke været noget siden. Det er ca 2 år siden.

Muligvis har det været pga. sarte slimhinder. Jeg tog p-piller en kort overgang på det tidspunkt, havde ikke haft sex i lang tid og han var mildest talt ret veludrustet så det har formentlig bare været en dårlig kombination.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 28. sep 2018, 20:35

Blødningen fra underlivet er stoppet nu. Smerterne er ikke. Til gengæld har jeg lige haft en lignende blødning fra endetarmen ved afføring. Er på ingen måde øm som ved en rift og det lignede det var kommet med ud/løbet ud.

Jeg er på ingen måde rolig mere. Faktisk tværtimod. Jeg er skide bange og utryg nu. Det er for mange gange blødninger på meget kort tid...
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf Jedi » 28. sep 2018, 21:42

Det her er ikke ment nedladende: er du sikker på at det ikke kommer fra det samme sted? Altså, at der blev presset blod ud af underlivet, da du havde afføring? Hvad er volumen af blødningen f.eks. målt i spiseskefulde (så man taler om samme volumen og ikke bare "det var ret meget"? Er det frisk blod eller er det gammelt? Det er sådan noget, de gerne vil vide.
Bliv podet for alt inklusiv celleskrab, få lavet en urinprøve for graviditet og bed om at få lavet en transvaginal ultralydsscanning, hvor de kigger på dine ovarier (er der cyster eller andet?) og din uterus (har du fibromer? umanerlig tyk slimhinde?). Hvis noget af det ligger uden for lægehusets kompetencer, så bed om at blive henvist til en gynækolog.
2
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf Moxy-lady » 28. sep 2018, 21:51

Jeg ville tage forbi A&E, helt sikkert. Du skal ikke sidde med det indtil mandag!
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 28. sep 2018, 21:55

Jedi skrev:Det her er ikke ment nedladende: er du sikker på at det ikke kommer fra det samme sted? Altså, at der blev presset blod ud af underlivet, da du havde afføring? Hvad er volumen af blødningen f.eks. målt i spiseskefulde (så man taler om samme volumen og ikke bare "det var ret meget"? Er det frisk blod eller er det gammelt? Det er sådan noget, de gerne vil vide.
Bliv podet for alt inklusiv celleskrab, få lavet en urinprøve for graviditet og bed om at få lavet en transvaginal ultralydsscanning, hvor de kigger på dine ovarier (er der cyster eller andet?) og din uterus (har du fibromer? umanerlig tyk slimhinde?). Hvis noget af det ligger uden for lægehusets kompetencer, så bed om at blive henvist til en gynækolog.


Jeg er helt sikker, jeg havde nemlig samme tanke og tjekkede. Der var intet fra skeden, men mere fra endetarmen. Præcis hvor meget der var er svært at vurdere eftersom det var både på papir, i vandet/afføringen og på siden af toilettet. Vil skyde på omkring 2ish, men synes som sagt det er svært at vurdere når det er spredt udover tre steder og i vand også.
Det har været helt frisk blod både fra skeden og endetarmen. Ligesom hvis man skar sig - altså intet slim i. Heller ingen smerte (udover maven) nogle af gangene.
Tog en graviditetstest her til morgen og den var negativ.

Har tænkt mig bede om en henvisning til en fuld undersøgelse anyway. At have to spontane blødninger indenfor en uge er lidt for meget til mig. Jeg vil have det undersøgt til bunds nu. Begge dele!
Jeg har IBS, så er ikke uvant med rifter (og dertilhørende blødning) fra endetarmen, men har aldrig oplevet noget lignende i den forbindelse før. Specielt ikke uden nogen former for smerter eller ubehag.

Har snakket med 111 og et primary care center, som anbefaler bare at se det an til min aftale på mandag. Så er lidt mere tryg nu, men har bare fået nok af at se blod hvor det ikke skal være...
2
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 1. okt 2018, 20:24

De ville ikke se på det i dag. Fik at vide at jeg skulle booke online fordi at så kunne jeg blive set før. Det gik jeg så hjem for at gøre. 22 dage til næste ledige tid.

Jeg orker det ikke... :whine:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf kidkomb » 1. okt 2018, 20:28

TakeAChanceOnMe skrev:De ville ikke se på det i dag. Fik at vide at jeg skulle booke online fordi at så kunne jeg blive set før. Det gik jeg så hjem for at gøre. 22 dage til næste ledige tid.

Jeg orker det ikke... :whine:

Gud, hvor er det useriøst. Det bløder God dammit. Det venter man sgu da ikke 22 dage med at tjekke :ae:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 1. okt 2018, 20:39

kidkomb skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:De ville ikke se på det i dag. Fik at vide at jeg skulle booke online fordi at så kunne jeg blive set før. Det gik jeg så hjem for at gøre. 22 dage til næste ledige tid.

Jeg orker det ikke... :whine:

Gud, hvor er det useriøst. Det bløder God dammit. Det venter man sgu da ikke 22 dage med at tjekke :ae:


Jeg tror ikke jeg kan overskue 22 dage med uvished om hvad der er galt. Jeg har det stadig ad helveds til og er ærlig talt pisse bange hver gang jeg går på toilettet. Det holder bare ikke. Jeg er så sur, frustreret og ked af det lige nu :whine:
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf kidkomb » 1. okt 2018, 20:40

Det kan jeg virkelig godt forstå!! :kram:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Utidigt underliv - underlig blødning (tmi)

Indlægaf Tilly » 1. okt 2018, 20:42

^er det muligt at købe dig til en undersøgelse ved en privatpraktiserende læge/gynækolog? :kram:
1

Tilbage til "Helbred"