Sygdom og hoste - skal jeg søge læge?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Sydom og hoste - skal jeg søge læge?

Indlægaf IrmaPigen » 23. sep 2018, 09:48

Rapfisk skrev:
paint skrev:Jeg hæfter mig ved, at der var blod i det slim du hostede op. Det kan være en lille rift, opstået som følge af meget hosteri. Men det kan også være noget mere alvorligt. Det er det sikkert ikke. Men en tur til lægen, ville nok være en god ide.

Det var besynderligt nok den første gang, jeg hostede kraftigt. Ellers har det så vidt, jeg husker, været klart.


Og derfor ville jeg ikke søge læge endnu.

Dels har du også andre tegn på infektion eller en virus. Og sådan en hoste kan vare længe, se feks her:
https://politiken.dk/forbrugogliv/sundh ... nd-du-tror

Hvis jeg hostede mere end tre uger efter, eller det generelt var blodigt slim der kom op, ville jeg fluks konsultere lægen. Men det ikke det du beskriver.
1
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Sygdom og hoste - skal jeg søge læge?

Indlægaf OberstNasig » 25. sep 2018, 17:59

Jeg kender flere, der har været syge i en uges tid for nogle uger siden og som stadig går og hoster. Der har vist været en del, er min observation. Personligt ville jeg ikke gå til lægen. Men hvis det ikke begynder at aftage inden for en uge, ville jeg tage afsted.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Sygdom og hoste - skal jeg søge læge?

Indlægaf Rapfisk » 25. sep 2018, 21:05

Zinde skrev:Er det er tør irritationshoste eller en dybere med rallen/slim?
Gør det ondt i ryggen, når du hoster?
Er du alment påvirket?
Feber?

Det er med slim og har været det hele tiden. Hosten gør ikke ondt, hvilket er overraskende (positivt) ift. styrken. Feber havde jeg kun onsdag i sidste uge og måske lidt i weekenden.

I går havde jeg en grim oplevelse, hvor jeg hostede uafbrudt længe og kraftigt og samtidig nøs jeg og kunne ikke få vejret. I dag har jeg sovet og slappet af, og hosten er aftaget. Jeg er stadig temmelig forkølet, men føler, at jeg nok skal komme ud på den anden side af mig selv.
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Helbred"