Allergivaccination

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Allergivaccination

Indlægaf Danseprinsesse » 24. jul 2018, 18:34

Jeg har tidligere haft en systemisk reaktion efter et hvepsestik og er derfor blevet udredt for allergi, hvilket jeg har.

Jeg er blevet udstyret med Prednisolon og Epipen, og så er jeg blevet tilbudt hyposensibilisering/allergivaccine.

Det er en dyr og tidskrævende behandling. Da man ikke kender effekten på lang sigt godt nok endnu, så anbefales man stadig at have stort beredskab også efter vaccinationen.

Så jeg overvejer, om jeg skal tage imod det.

Har nogle af jer erfaringer med allergivaccinationer?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Allergivaccination

Indlægaf FruKuk » 24. jul 2018, 18:37

Kun i forhold til andre allergier, så ved ikke, om det er relevant?
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2592
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Allergivaccination

Indlægaf Anlewi » 24. jul 2018, 20:09

Min søn får allergivaccinarion mod støvmideallergi og husstøvsallergi.
Det er en behandling der køre over 5 år. Først varmest vist en gang om ugen, så hver anden uge, derefter hver fjerde uge og
I stabiliseringsfasen er det hver 8 uge.

Min søn profiterer virkelig af behandlingen. Han er ikke symptomfri, men kan leve et nemmere liv og komme hos de fleste mennesker uden store problemer
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Allergivaccination

Indlægaf Danseprinsesse » 26. jul 2018, 12:27

FruKuk skrev:Kun i forhold til andre allergier, så ved ikke, om det er relevant?


Undskyld, jeg kan godt se, jeg har fået formuleret mig lidt upræcist.

Men nej, det er nok ikke så relevant for mig, da der er anden umiddelbar og målbar effekt ved vaccination over for pollen, husstøvmider, etc.

Det der lidt er mit dilemma er, at jeg for det første ikke ved, om jeg nogensinde bliver stukket igen, eller hvordan jeg vil reagere, hvis jeg bliver stukket. Dernæst ved man ikke med sikkerhed, hvordan vaccinen dækker resten af livet, så jeg skal alligevel have medicinen på mig.
Omvendt så anbefaler de det jo, fordi de har gode erfaringer med virkningen, og fordi man potentielt kan dø af et stik, når man er allergisk.
0

Tilbage til "Helbred"