Hævet ansigt og eksem omkring mund og kæbe

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Hævet ansigt og eksem omkring mund og kæbe

Indlægaf kidkomb » 1. jul 2018, 08:16

Ja, altså.
Jeg ved jo godt at der er et eller andet jeg ikke kan tåle. Alternativt at den skimmelsvamp der er i vores bygning er synderen.
Men fredag var vi i Ulvedalene og fik noget picnickurv og jeg kan jo ikke vide præcis hvad der var i.
Inden da fik jeg et pitabrød på en sharwarmabar der kun bestod af sharwarma, pitabrød og iceberg. Intet andet.

På vej hjem i bilen begyndte det at klø på kæben. Dagen efter vågner jeg med hævede øjne. Specielt den ene side er slem. Det føles som om jeg kan se mine kinder hele tiden. Jeg ligner ikke et monster, men er man vant til at se mig hver dag kan man godt se det.
Mine læber er tørre og området om min mund klør.
I dag vågner jeg med samme/lidt værre hævelser om øjenpartiet og eksem om hele munden. Huden føles tør og irriteret og jeg kan se at mine læber er lidt hævede.
Jeg nøs ikke mere end jeg plejer i går og på ingen måde er min vejrtrækning besværet.
Mit ansigt er ikke ømt når jeg trykker på det.

Med til historien hører at mine ører har kløet voldsomt on/off de sidste 14 dage og jeg var til lægen og får nu nogle dråber mod eksem og infektion, som jeg skal tage i en uge. Så jeg går ud fra at mit "system" er belastet i forvejen og en evt allergi derfor måske giver større udslag end den normalt ville (Mine ører har kløet altid, siden jeg var helt ung, så det er jeg ikke uvant med, men de sidste 14 dage har været voldsomme)

Min læge er lige gået på ferie og jeg har tid om en måned til blodprøve.

I mellemtiden vil jeg gerne høre om I har oplevet noget lignende?
Eller har allergier der gør sådan?

Både fredag og lørdag tog jeg Benylan hostesaft, fordi jeg skal give blod mandag og derfor ikke må tage almindelig antihistamin.
Det hjalp en smule. I dag kan jeg jo så ikke tage, fordi mandag er i morgen.
Jeg har aldrig prøvet det her før, så jeg er lidt i vildrede, men kan se på nettet (som jeg også havde ræssoneret mig frem til) at så længe luftvejene ikke er påvirkede så er det ikke vagt-læge-materiale.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hævet ansigt og eksem omkring mund og kæbe

Indlægaf kidkomb » 1. jul 2018, 08:54

Det føles som om mine øjne er trukket lidt bagud i forhold til mit ansigt. Det er ikke så behageligt, men jeg er faktisk i tvivl om hvor alvorligt jeg skal tage det. Normalt er mine kindben mere tydelige og man kan især se det i min højre side. Og området mellem mine øjne er på en eller anden måde bredere end det plejer at være.
rps20180701_105233.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hævet ansigt og eksem omkring mund og kæbe

Indlægaf Orchidea » 1. jul 2018, 09:00

Hvis jeg var dig, ville jeg tage en antihistamin og aflyse at give blod i morgen.

Det er rigtigt at du ikke behøver at søge lægevagt, så længe dine luftveje ikke er truet.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hævet ansigt og eksem omkring mund og kæbe

Indlægaf kidkomb » 1. jul 2018, 09:03

Orchidea skrev:Hvis jeg var dig, ville jeg tage en antihistamin og aflyse at give blod i morgen.

Det er rigtigt at du ikke behøver at søge lægevagt, så længe dine luftveje ikke er truet.

Super, det er rart lige at få en andens indspark (og du er vist noget der lugter af fagperson så vidt jeg husker)
Jeg vil bare så gerne give blod. Jeg har været udelukket pga medicin i mange år og har glædet mig helt vanvittigt til at få lov igen.
Og hvis det ikke er farligt og det var noget jeg spiste fredag, så burde det vel være bedre i morgen tænker jeg?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hævet ansigt og eksem omkring mund og kæbe

Indlægaf Orchidea » 1. jul 2018, 09:09

Det skal nok blive bedre, men er selvfølgelig irriterende imens det står på.

Jeg forstår godt at du gerne vil give blod, og det er jo super fint at du har det sådan, men kan den tid ikke bare rykkes lidt frem. Antihistamin bliver jo ikke i kroppen særlig længe.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hævet ansigt og eksem omkring mund og kæbe

Indlægaf kidkomb » 1. jul 2018, 09:14

Orchidea skrev:Det skal nok blive bedre, men er selvfølgelig irriterende imens det står på.

Jeg forstår godt at du gerne vil give blod, og det er jo super fint at du har det sådan, men kan den tid ikke bare rykkes lidt frem. Antihistamin bliver jo ikke i kroppen særlig længe.

Jeg har allerede rykket tiden en gang, men jo det kan den jo godt. Har bare ikke lyst til at rykke den :genert:
Antihistamin giver karantæne i 7 dage.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Hævet ansigt og eksem omkring mund og kæbe

Indlægaf Tilly » 1. jul 2018, 11:33

kidkomb skrev:
Orchidea skrev:Det skal nok blive bedre, men er selvfølgelig irriterende imens det står på.

Jeg forstår godt at du gerne vil give blod, og det er jo super fint at du har det sådan, men kan den tid ikke bare rykkes lidt frem. Antihistamin bliver jo ikke i kroppen særlig længe.

Jeg har allerede rykket tiden en gang, men jo det kan den jo godt. Har bare ikke lyst til at rykke den :genert:
Antihistamin giver karantæne i 7 dage.

Men man skal jo heller ikke give blod hvis man ikke føler sig helt rask. Og tror du at du kan svare ja til at du føler dig helt rask i morgen? Jeg tænker da det er bedst at du venter med at give blod indtil den allergiske reaktion er forsvundet :kram: Rigtig god bedring til dig.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hævet ansigt og eksem omkring mund og kæbe

Indlægaf kidkomb » 1. jul 2018, 11:38

Tilly skrev:
kidkomb skrev:
Orchidea skrev:Det skal nok blive bedre, men er selvfølgelig irriterende imens det står på.

Jeg forstår godt at du gerne vil give blod, og det er jo super fint at du har det sådan, men kan den tid ikke bare rykkes lidt frem. Antihistamin bliver jo ikke i kroppen særlig længe.

Jeg har allerede rykket tiden en gang, men jo det kan den jo godt. Har bare ikke lyst til at rykke den :genert:
Antihistamin giver karantæne i 7 dage.

Men man skal jo heller ikke give blod hvis man ikke føler sig helt rask. Og tror du at du kan svare ja til at du føler dig helt rask i morgen? Jeg tænker da det er bedst at du venter med at give blod indtil den allergiske reaktion er forsvundet :kram: Rigtig god bedring til dig.

Altså det er klart at hvis jeg vågner i morgen og ser sådan ud igen, så må jeg jo nok kapitulere og aflyse.
Men jeg klarer nok at være lidt hævet i dag, det gør jo ikke ondt. Det er bare irriterende.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hævet ansigt og eksem omkring mund og kæbe

Indlægaf kidkomb » 1. jul 2018, 11:55

kl 12 tog jeg hostesaft (der er kun 1 døgns karantæne på og jeg skal tappes 13.30) og kl 13 kom min kæreste hjem.
Nu her kl 14 kan min kæreste se en tydelig forskel fra han kom hjem og det virker som om det er faldet en del nu.
Jeg må se ad senere i dag hvordan det går.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Helbred"