Sort afføring efter alkohol

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Sort afføring efter alkohol

Indlægaf Hunkat » 28. maj 2018, 18:20

Hunkat skrev:Fra lægens egen vejledning:
Blod i afføringen er et såkaldt alarmsymptom, der bør som hovedregel bør føre til undersøgelse for ondartet sygdom

Ring til lægen, vagtlægen hvis det stadig står på/du har smerter, egen læge hvis det er stoppet og du er smertefri.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Sort afføring efter alkohol

Indlægaf Tux » 28. maj 2018, 18:20

Ej stop stop stop, og ring til lægen...
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Sort afføring efter alkohol

Indlægaf Vixen » 28. maj 2018, 18:48

Du har før oprettet tråde om maveproblemer med ret alvorlige symptomer, og det, kombineret med sort afførig - som kan være et tegn på indre blødning langt inde fra tarmen (friskt blod er typisk i den sidste del af tarmen) - og spontan blødning gør, at jeg synes, du skal tage det meget alvorligt. Vagtlægen sender dig nok videre til egen læge, men der synes jeg til gengæld også, du bør insistere på en grundig udredning.
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Fie1234
Indlæg: 42
Tilmeldt: 12. jan 2017, 13:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 13

Re: Sort afføring efter alkohol

Indlægaf Fie1234 » 28. maj 2018, 19:00

Vixen skrev:Du har før oprettet tråde om maveproblemer med ret alvorlige symptomer, og det, kombineret med sort afførig - som kan være et tegn på indre blødning langt inde fra tarmen (friskt blod er typisk i den sidste del af tarmen) - og spontan blødning gør, at jeg synes, du skal tage det meget alvorligt. Vagtlægen sender dig nok videre til egen læge, men der synes jeg til gengæld også, du bør insistere på en grundig udredning.


Jeg havde frisk blod i afføringen for et års tiden siden, hvor jeg fik en kikkertundersøgelse, hvor det hele så normalt ud. Ellers døjer jeg meget med mavesyre, hvis det er det du måske også tænker på. Jeg har ikke forstand på det, så ved ikke hvad en grundig udredning er, jeg har jo fået kikkertundersøgelse af tarmen, dog er det jo et år siden nu.
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Sort afføring efter alkohol

Indlægaf Vixen » 28. maj 2018, 19:15

Fie1234 skrev:
Vixen skrev:Du har før oprettet tråde om maveproblemer med ret alvorlige symptomer, og det, kombineret med sort afførig - som kan være et tegn på indre blødning langt inde fra tarmen (friskt blod er typisk i den sidste del af tarmen) - og spontan blødning gør, at jeg synes, du skal tage det meget alvorligt. Vagtlægen sender dig nok videre til egen læge, men der synes jeg til gengæld også, du bør insistere på en grundig udredning.


Jeg havde frisk blod i afføringen for et års tiden siden, hvor jeg fik en kikkertundersøgelse, hvor det hele så normalt ud. Ellers døjer jeg meget med mavesyre, hvis det er det du måske også tænker på. Jeg har ikke forstand på det, så ved ikke hvad en grundig udredning er, jeg har jo fået kikkertundersøgelse af tarmen, dog er det jo et år siden nu.


Nej, jeg tænker ikke på mavesyre. Det kender jeg ikke meget til, men det er vel i mavesækken, det finder sted? Jeg tænker, problemet er i dine tarme. Og at du fik en kikkertundersøgelse er jo godt, men den sorte afføring tyder på gammelt blod, hvilket igen tyder på, at problemet er længere inde i dine tarme. Og den slags kan godt forværres på er år... så afsted til lægen :)
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Sort afføring efter alkohol

Indlægaf Vixen » 28. maj 2018, 19:19

Beklager i øvrigt, hvis jeg maler fanden på væggen. Jeg bliver bare bekymret, og jeg har selv gjort mine egne frygtelige erfaringer, fordi jeg ikke tog sådanne symptomer alvorligt. Så det kommer af bedste mening.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?

Tilbage til "Helbred"