Kæbesmerter/kæbespændinger

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Aurora
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2692

Re: Kæbesmerter/kæbespændinger

Indlægaf Aurora » 13. feb 2019, 09:34

Jeg har også en fra tandlægen og den blev vist også rettet 3 gange. Har nu haft den i snart 5 år og det er helt vildt som det hjælper. Men jeg har stadig nogle spændinger, som ikke vil forsvinde og som indimellem giver hovedpine. På opfordring af min kiropraktor skal jeg idag have starte med akupunkturbehandling i kæberne. Den der slags, hvor man manipulerer direkte ind i muskulaturen, ikke den med medianbanerne. Er meget spændt på effekten!
0
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Kæbesmerter/kæbespændinger

Indlægaf Purple » 13. feb 2019, 09:37

Har ikke læst hele tråden, men... bideskinne er guld værd ved kæbespændinger! Jeg har en hård. Det er vigtigt den laves perfekt - har selv haft en, der ikke var god. Søren Sehested er fantastisk til det, hvis det er KBH-området vi er i.

En anden ting er, at du kan overveje botox i musklen - det kan også være meget gavnligt.

Ofte er vi slet ikke klar over, at vi laver disse spændinger - det sker helt ubevidst. Så både bideskinne og evt Botox er gode muligheder :)
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kæbesmerter/kæbespændinger

Indlægaf kidkomb » 13. feb 2019, 10:01

I øvrigt kan jeg mærke meget stor forskel, når jeg har været hos kiropraktor.
Jeg har en muskel på venstre side af halsen, som spænder helt hjernedødt og det er formentlig den der er synderen.
Kiropraktorer er ikke så dyre i dag som før i tiden, måske er det værd at give et forsøg?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Kæbesmerter/kæbespændinger

Indlægaf heysamaysa » 13. mar 2019, 13:06

oplever nogle af jer nogle gange at det snurrer?

jeg har sådan en snurren der i øjeblikket kommer 10-15 gange om dagen tæt ved højere kæbeled. Det gør ikke som sådan ondt, men det er vildt irriterende.
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Anna
Indlæg: 1
Tilmeldt: 31. mar 2019, 18:45
Kort karma: 0

Re: Kæbesmerter/kæbespændinger

Indlægaf Anna » 31. mar 2019, 18:50

Jeg har døjet med en masse forskellige ting det sidste års tid, blandt andet konstant kvalme, slem hovedpine stort set hele tiden og ekstra ondt i nakken. Jeg har været til 100 undersøgelser uden de har fundet noget. Nu har jeg læst lidt om kæbespændinger og tænker på om det kan være det... Min kæbe klikker når jeg gaber op, jeg tager tit mig selv i at bide hårdt sammen og jeg skærer tænder om natten.

Er der andre der har kvalme på grund af kæbespændinger? Jeg håber sådan at det er det!!
0
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Kæbesmerter/kæbespændinger

Indlægaf Freya » 2. apr 2019, 17:38

Anna skrev:Jeg har døjet med en masse forskellige ting det sidste års tid, blandt andet konstant kvalme, slem hovedpine stort set hele tiden og ekstra ondt i nakken. Jeg har været til 100 undersøgelser uden de har fundet noget. Nu har jeg læst lidt om kæbespændinger og tænker på om det kan være det... Min kæbe klikker når jeg gaber op, jeg tager tit mig selv i at bide hårdt sammen og jeg skærer tænder om natten.

Er der andre der har kvalme på grund af kæbespændinger? Jeg håber sådan at det er det!!

Mine kæbespændinger kan godt give kvalme og klump-i-halsen fornemmelse, da mine spændinger går helt ned i nakken og halsmusklerne. Klikket er lyden af din ledskive, når den smutter på plads. At din kæbe klikker betyder, at ledskiven er lidt ude af trit med kæbeleddets bevægelse. Min kæbe klikker ikke længere, da den er låst, og jeg har haft daglige smerter i over et år nu. Man skal ikke ønske sig kæbeproblemer, da det både er dyrt i behandling og svært andet end at midlertidigt symptombehandle.
1

Tilbage til "Helbred"