Ægløsning 24/7?!

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Lucca
Indlæg: 64
Tilmeldt: 13. feb 2016, 07:12
Kort karma: 4
Likede indlæg: 60

Ægløsning 24/7?!

Indlægaf Lucca » 24. apr 2018, 02:58

Jeg har i perioder igennem længere tid haft følelsen af at have ægløsning. De sidste par måneder har følelsen været der mere eller mindre konstant.

Det er lidt svært at beskrive følelsen, men det er som sådan en murren ligesom man kan have ved ægløsning. Jeg har ikke deciderede smerter eller ubehag. Jeg kan simpelthen ikke blive klog på hvad det kan skyldes! For nogle uger siden døjede jeg meget med kløe og irritation omkring skedenåbningen, men jeg tror det skyldtes irriterede slimhinder og at jeg var lidt for hårdhændet med hygiejnen. Det var lidt en ond cirkel, men efter jeg begyndte at være opmærksom på det oplever jeg det stort set ikke generne mere.

Jeg har undersøgt om "ægløsningen" kan skyldes klamydia, herpes, underlivsbetændelse, celleforandringer, tidlig overgangsalder, PCO og PCOS, men mine symptomer stemmer ikke helt overens med symptomerne på de ting. Jeg har fx ikke feber, blødningsforstyrrelser eller svie og smerter når jeg tisser.

Jeg fik sidst lavet en gynækologisk undersøgelse for 1½ år siden ca, bare et rutinetjek, og blev i samme forbindelse også testet for klamydia(det er vist normalt at få testet samtidig når man er ung) Hverken undersøgelsen eller testen viste noget usædvanligt. Der er en minimal risiko for at jeg skulle have fået klamydia siden.

Der er ikke nogle særlige lugtgener eller øget/anderledes udflåd fx. Det lugter måske sådan lidt sødligt, men ikke på sådan en kraftig eller ubehagelig måde. Jeg synes ikke det er anderledes end mine ægløsninger i forbindelse med en menstruation.

Om et par uger skal jeg have lavet en ny smear test(jeg skal lige have overstået min kommende menstruation først) og jeg vil selvfølgelig spørge ind til det der, men jeg vil bare gerne vide om andre har oplevet det samme og hvad det evt. kan skyldes.

Ps. Jeg er 30 år, barnløs og får menstruation regelmæssigt, hvis det har noget at sige.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Ægløsning 24/7?!

Indlægaf Annione » 24. apr 2018, 04:24

Nej, det har jeg ikke umiddelbart prøvet. Godt du snart har tid til GU.
Google kan give lige så mange svar, som debatten kan. En gynækolog ved nok bedst her.

Jeg ville dog elske at have ægløsning konstant, jeg er i frygteligt godt humør - og en evt. kæreste ville også sætte pris på det :devil:
1
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Ægløsning 24/7?!

Indlægaf Freya » 24. apr 2018, 06:32

Han det være fra dine tarme evt.? Jeg har selv prøvet for nyligt at have, hvad jeg troede var ægløsningssmerter. Det viste sig så, at jeg havde en såkaldt skjult forstoppelse, der gav murrende og stikkende smerter i den ene side af underlivet, hvilket passede meget fint med placeringen af min venstre æggestok.
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Ægløsning 24/7?!

Indlægaf hotlips » 24. apr 2018, 07:30

Se at komme til lægen, vi har jo ikke en jordisk chance for at vide noget om hvad der er galt, det kan skyldes alt fra graviditet og underlivssvamp til tarmkræft og harmløse problemer med mavesækken.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Ægløsning 24/7?!

Indlægaf kidkomb » 24. apr 2018, 09:18

Det kan også skyldes vitaminmangel.
Som hotlips siger, så kan det være rigtig mange ting. Spørg lægen for en sikkerheds skyld.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Ægløsning 24/7?!

Indlægaf OberstNasig » 24. apr 2018, 11:59

Sandsynligheden for at det er helt harmløst, er stor, men selvfølgelig skal du besøge din læge og blive henvist til en GU.
Jeg var selv afsted for et stykke tid siden pga. nogle uforklarlige smerter. Det viste sig at det skyldtes myoser i bækkenbunden, for jeg var frygtelig øm og spjættede af smerte, når gynækologen prikkede til bækkenbunden.
Hvis du søger på Birthe Bonde, kan du finde nogle gode undersøgelser. Du kan jo prøve, for det skader ihvertfald ingenting.
0
Lucca
Indlæg: 64
Tilmeldt: 13. feb 2016, 07:12
Kort karma: 4
Likede indlæg: 60

Re: Ægløsning 24/7?!

Indlægaf Lucca » 24. apr 2018, 14:15

Jeg ved godt I ikke kan stille en diagnose. Det er heller ikke formålet med tråden jeg vil bare høre om I har lignende erfaringer.

At det kan hænge sammen med tarmproblemer vidste jeg fx ikke. Lige nu føles det som om at jeg har rigtig ægløsning og det passer og med at jeg snart skal have menstruation. En af de første gange jeg fik lavet en smear test var det også lige omkring det tidspunkt jeg skulle have menstruation og der fik jeg at vide at det var bedst at det ikke var så tæt på fremover. Det er derfor jeg har tænkt det var smartest at vente nogle uger fra nu til min menstruation var overstået, men jeg kan skrive til min læge og spørge hvordan jeg skal forholde mig. Det ville jo være rart hvis det kunne klares samtidig på en gang.
0
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: Ægløsning 24/7?!

Indlægaf Lumin » 24. apr 2018, 14:56

Du har ikke ægløsning lige op til mens. Det sker ca 14 dage før og varer kun en dag. Det kan godt gøre ondt men burde holde op efterfølgende.
1
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Ægløsning 24/7?!

Indlægaf Tata » 24. apr 2018, 15:18

Mærker du, at det den samme smerte som ved ægløsning, ville jeg bestemt få en henvisning til en gynækolog, der kan scanne dig, og så få udelukket, at der ikke er noget med æggestokkene, bare for en sikkerheds skyld. Det kan praktiserende læge ikke tjekke ordentligt ved at trykke på maven/bimanual.
0
Timian :lun:
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Ægløsning 24/7?!

Indlægaf Freya » 24. apr 2018, 15:53

Jeg kan godt have ondt fra min ægløsning og indtil min mens. Det er fordi at ægløsningssmerterne bliver overtaget af PMS. PMS kan for mig føles som en lille minigraviditet med alt fra ømme bryster, kvalme og feber til stikken i æggestokkene.
0

Tilbage til "Helbred"