Øvelser til stiv og øm nakke søges

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Øvelser til stiv og øm nakke søges

Indlægaf Knirkemis » 21. apr 2018, 11:45

Jeg har fået et skrivebordsarbejde, og det er min krop slet ikke egnet til. Jeg er uddannet arkæolog, og vant til et fysisk krævende arbejde, og det har min krop altid haft det fint med. Så det er lidt træls, at jeg efter 2 måneder i det nye job, nærmest har kronisk hovedpine.

Min kollega et ergoterapeut, og hun har hjulpet med indstilling af stol, skærm og bord. Men jeg er alligevel fuldstændig stiv i nakken og skuldrene, og døjer virkelig med spændingshovedpine.

Har I nogle gode tip eller øvelser? Gerne noget som man ikke skal afsted til et fitnesscenter for, for det har jeg ikke rigtig mulighed for som enlig mor.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Øvelser til stiv og øm nakke søges

Indlægaf Flora » 21. apr 2018, 11:58

Jeg bruger denne, når jeg er øm i nakken:

Billede

Jeg smører den på og masserer den ind i de ømme muskler. Hvis det er rigtig slemt, lægger jeg en varmepude over i 5-10 minutter. Det er ret effektivt, synes jeg :)

https://www.matas.dk/soeg?search-query=muskelsalve
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Øvelser til stiv og øm nakke søges

Indlægaf kidkomb » 21. apr 2018, 12:39

Kan du indstille dit skrivebord så du kan stå op?
Det gør virkelig en forskel for min krop i hvert fald.
Ellers kan du forsøge at sidde på en pilatesbold istedet for en stol, det blev jeg anbefalet da jeg havde min diskusprolaps. (Jeg kunne så ikke, fordi det gjorde for ondt, men det hjalp at stå op og så svajede jeg sådan frem og tilbage, så der var konstant bevægelse af ledvæsken. Det hjalp meget.
1