Er der nogen som har prøvet øvelser mod dovent øje.?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Er der nogen som har prøvet øvelser mod dovent øje.?

Indlægaf HerErJeg » 1. apr 2018, 06:33

Jeg er 43 år og har altid skullet døje med skelen. Jeg er blevet opereret et par gange, men det ændrer ikke på det højre øje lever sit eget liv.
Men andre ord, jeg har et dovent øje der hovedsageligt skeler indad i større eller mindre grad, og et venstre øje som er dominerende.
Øjenlæger og optikere har aldrig nævnt mulighed for træning, men google giver et blandet indtryk af muligheder for en slags resultat.
Jeg tror ikke på at jeg får samsyn, det venstre vil bestemme, men hvis det højre kunne hjælpes i gang, så begge øjne bevæger sig ens, så ville det være en stor lettelse.

Har du prøvet noget på egen hånd som Har haft en effekt? Der er mange som tilsyneladende tilbyder sådan noget, men det kan jo være det kun er for profittens skyld. Andre steder skriver læger at træning af voksne kun har placebo effekt.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Er der nogen som har prøvet øvelser mod dovent øje.?

Indlægaf Studsgaard » 1. apr 2018, 06:41

Min søn har trænt en skjult skelen væk. (Det var skjult fordi man ikke kunne ser han skelede, men når han koncentrerede sig smuttede det pludselig ud til siden og så ind på plads igen, samt det sitrede lidt)
Vi gik på sygehuset og fik vejledning I hvad vi/han skulle gøre.
Hans øje er helt normalt nu.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Er der nogen som har prøvet øvelser mod dovent øje.?

Indlægaf Myresluger » 1. apr 2018, 08:17

Min teenage-søn blev opereret for skelen sidste år. Den type skelen han havde kan ikke trænes væk, sagde de på øjenafdelingen. Så nogen typer kan trænes væk - andre kan ikke.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Er der nogen som har prøvet øvelser mod dovent øje.?

Indlægaf Sangius » 1. apr 2018, 08:42

Placebo effekt er vel lige så godt, som alt andet? Jeg havde da givet det et forsøg. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Er der nogen som har prøvet øvelser mod dovent øje.?

Indlægaf HerErJeg » 1. apr 2018, 08:56

Jeg var under kniven da jeg skulle giftes. Dengang var det langt værre, og jeg ville ikke kunne udstå tanken om at skulle fotograferes så meget på sådan en dag, og så sidde der og 'kigge om hjørner'
Nu har der været ro i 12 år, men inden for det sidste års tid er det begyndt at skride igen. Jeg kan også mærke hvis folk der ikke kender mig, har besvær med direkte øjenkontakt.
0

Tilbage til "Helbred"