Hjælp! Småsyg og træt konstant.

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Hjælp! Småsyg og træt konstant.

Indlægaf Knirkemis » 21. mar 2018, 05:52

D.itsen skrev:Det lyder som nogle kloge reflektioner. Er du blevet klogere på hvad du kan gøre, for at reducere det pres du føler?

Ikke helt. Jeg skal have taget blodprøver i morgen, og har en lægesamtale i april. Indtil da prøver jeg at skære alt overflødigt fra.
1
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Hjælp! Småsyg og træt konstant.

Indlægaf Knirkemis » 24. mar 2018, 15:00

Svaret på mine blodprøver er, at de er "flotte" (citat min læge). Så jeg er åbenbart dækket ind med alt.
Så må jeg se, om samtalen med hende om et par uger, gør mig klogere. Min hukommelse er nu også ramt, og jeg glemmer ting i løbet af ganske kort tid. Jeg tror selv, at det er stress. Ikke sådan at jeg er ved at gå ned på det, men lidt mere end sundt er.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Hjælp! Småsyg og træt konstant.

Indlægaf Purple Haze » 30. mar 2018, 14:06

Knirkemis skrev:Svaret på mine blodprøver er, at de er "flotte" (citat min læge). Så jeg er åbenbart dækket ind med alt.
Så må jeg se, om samtalen med hende om et par uger, gør mig klogere. Min hukommelse er nu også ramt, og jeg glemmer ting i løbet af ganske kort tid. Jeg tror selv, at det er stress. Ikke sådan at jeg er ved at gå ned på det, men lidt mere end sundt er.


Ja det lyder meget som stress.

Kom dog til at tænke på da du tidligere nævnte det med at du konstant/ofte har ondt i halsen, om du stadig har dine mandler?
Nævner det da jeg selv havde ligende problemer, som blev løst ved at jeg fik fjernet mine mandler.
Det er nu ca 9 år siden jeg fik fjernet dem, og har ikke haft halsbetændelse siden, hvor jeg før havde det 1-7 gange årligt.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Hjælp! Småsyg og træt konstant.

Indlægaf Knirkemis » 31. mar 2018, 07:20

Purple Haze skrev:
Knirkemis skrev:Svaret på mine blodprøver er, at de er "flotte" (citat min læge). Så jeg er åbenbart dækket ind med alt.
Så må jeg se, om samtalen med hende om et par uger, gør mig klogere. Min hukommelse er nu også ramt, og jeg glemmer ting i løbet af ganske kort tid. Jeg tror selv, at det er stress. Ikke sådan at jeg er ved at gå ned på det, men lidt mere end sundt er.


Ja det lyder meget som stress.

Kom dog til at tænke på da du tidligere nævnte det med at du konstant/ofte har ondt i halsen, om du stadig har dine mandler?
Nævner det da jeg selv havde ligende problemer, som blev løst ved at jeg fik fjernet mine mandler.
Det er nu ca 9 år siden jeg fik fjernet dem, og har ikke haft halsbetændelse siden, hvor jeg før havde det 1-7 gange årligt.

Ja, dem har jeg stadig. Jeg har dog kun haft decideret halsbetændelse en enkelt gang de sidste par år. Det er mere sådan noget ømhed og kradsen i halsen, uden infektion, så jeg tror ikke, en læge ville gå med til at fjerne dem.
Oplevede du træthed, da du stadig havde dine mandler?
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Hjælp! Småsyg og træt konstant.

Indlægaf Knirkemis » 31. mar 2018, 07:21

I forhold til min mistanke om stress, har jeg i løbet af den sidste uge fået uren hud på hagen, hvilket jeg har kunne læse mig til, også er et tegn på stress. Great!
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Hjælp! Småsyg og træt konstant.

Indlægaf Purple Haze » 31. mar 2018, 08:02

Knirkemis skrev:
Purple Haze skrev:
Knirkemis skrev:Svaret på mine blodprøver er, at de er "flotte" (citat min læge). Så jeg er åbenbart dækket ind med alt.
Så må jeg se, om samtalen med hende om et par uger, gør mig klogere. Min hukommelse er nu også ramt, og jeg glemmer ting i løbet af ganske kort tid. Jeg tror selv, at det er stress. Ikke sådan at jeg er ved at gå ned på det, men lidt mere end sundt er.


Ja det lyder meget som stress.

Kom dog til at tænke på da du tidligere nævnte det med at du konstant/ofte har ondt i halsen, om du stadig har dine mandler?
Nævner det da jeg selv havde ligende problemer, som blev løst ved at jeg fik fjernet mine mandler.
Det er nu ca 9 år siden jeg fik fjernet dem, og har ikke haft halsbetændelse siden, hvor jeg før havde det 1-7 gange årligt.

Ja, dem har jeg stadig. Jeg har dog kun haft decideret halsbetændelse en enkelt gang de sidste par år. Det er mere sådan noget ømhed og kradsen i halsen, uden infektion, så jeg tror ikke, en læge ville gå med til at fjerne dem.
Oplevede du træthed, da du stadig havde dine mandler?


OK, nej så er det nok heller ikke nødvendigt at få dem fjernet.
Havde også stress dengang jeg fik dem fjernet. Kunne simpelthen bare ikke blive ordentlig rask. Så det hjalp at få dem fjernet, og ikke mindst at komme i behandling for stressen.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Helbred"