Forhøjet blodtryk

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Forhøjet blodtryk

Indlægaf Wizzze » 23. feb 2018, 21:39

Kaffe skrev:
Wizzze skrev:Jeg havde en meget travl og små stresse periode forrige år, hvor lægen målte over 200 :shock:
Så jeg kom på pillen :D 10mg Amlodipin, og nu har mit blodtryk ligget klippestablit omkring 110/115 over 70/80 det sidste 1½år og der er virkelig intet at mærke, ingen hovedpine, migræne, stiv nakke, dårligt omløb eller andet.

Så slap af og ro på, det er ikke en dødsdom, eller livsændrende med for højt blodtryk. Men det er selvfølgelig et hint med en vognstang om lige at geare lidt ned og passe bedre på sig selv og ikke stresse for meget.


Tak for input.

Det er også Amlopidin, jeg har fået udskrevet. Det er 5 mg, men er måske en startdosis. Det er betryggende at vide, at der kan komme styr på det.

Jeg har i dag voldsom hovedpine, og jeg kan ikke finde smertestillende, der virker. Nogle gode forslag?


En Ipren og en Pamol virker altid for mig, når kroppen er dum.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Forhøjet blodtryk

Indlægaf Daine » 23. feb 2018, 22:27

Jeg døjede med slem stressrelateret hovedpine i starten af januar og fik at vide, jeg skulle tage to ipren (håndkøb) sammen med de to Panodil zapp jeg ellers normalt bruger til at kvæle en hovedpine. Det hjalp.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4860

Re: Forhøjet blodtryk

Indlægaf Kaffe » 25. feb 2018, 21:26

Peoblemet er, at stort set intet virker. Jeg har dog ikke prøvet 2 Ipren og 2 Panodil Zapp. Den noterer jeg mig lige.

Fredag havd jeg hovedpine fra kl. 9-18. Ipren og Pamol virkede ikke. To Kodimagnyl sidst på dagen virkede. Sidste gang jeg brugte dem, virkede de ikke.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Forhøjet blodtryk

Indlægaf Daine » 25. feb 2018, 22:06

Jeg fik også anbefalet Treo brusetablet, men da jeg ikke kan have smagen blev den fravalgt. Jeg ved ikke om den er “stærkere” end andre piller, siden både sygeplejerske og apotek nævnte den.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Forhøjet blodtryk

Indlægaf paint » 26. feb 2018, 00:04

Daine skrev:Jeg fik også anbefalet Treo brusetablet, men da jeg ikke kan have smagen blev den fravalgt. Jeg ved ikke om den er “stærkere” end andre piller, siden både sygeplejerske og apotek nævnte den.


Treo, er nok noget af det mildeste man kan opdrive af smertestillende piller. Indholdet er det samme som det, der i 'gamle dage' hed Aspirin. Kodimagnyl er stærkere og Ipren er endnu stærkere, selvom det ikke helt kan sammenlignes, fordi det er forskellige stoffer der virker i dem.

Treo, indeholder 500mg Acetylsalicylsyre samt koffein (svarende til en kop kaffe). Kodimagnyl, indeholder ligeledes acetylsalicylsyre, men derudover også kodein (som er på dopinglisten) samt Magnesium.

Det er dog ikke altid styrken, der afgør virkningen, men de virksomme stoffer. Acetylsalicylsyre, er bedre til nogle ting end andre. Og det samme gælder for Panodil etc. Man må prøve sig frem.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4860

Re: Forhøjet blodtryk

Indlægaf Kaffe » 2. mar 2018, 20:42

Update. Jeg skal have to slags medicin nu, fordi denne kombi skulle være god.
Faktisk viser EKG, at der er muskelforøgelse et sted i hjertet pga belastningen :nerve: Men! det gode er, at det er reversibelt og dermed gerne skulle gå tilbage til normaltilstand over tid som følge af behandlingen.

Jeg har hver dag siden jeg fandt ud af problemet dyrket motion/rørt mig. Jeg har skåret ned på kage, smør og alt det der. Mht rygestop vil jeg prøve med nogle rygestoppiller igen. Det skal lykkes denne gang.

Bonus: Jeg har ikke haft hovedpine i en uge :banan: og det er godt nok rart!
6
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.

Tilbage til "Helbred"