Får lungebetændelse hele tiden - røntgen af lunger?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Får lungebetændelse hele tiden - røntgen af lunger?

Indlægaf Bimmerdyret » 15. feb 2018, 13:54

hotlips skrev:Jeg ville også få set på ting som indeklima og skoliose, det har 50% af befolkningen og hvis det bliver slemt så presser det ribbenene skævt sammen så der ikke er ordentlig plads til lungerne og så vil man samle væske der med mellemrum vil gå infektion i.

Men vær forberedt på at når du ryger så lukker de ørerne og siger at du bare skal holde op med det, min ene lunge var på 40% kapacitet før jeg blev opereret og det var der ikke nogen der reagerede på fordi jeg jo bare kunne holde op med at ryge. Jeg havde lungebetændelse to gange hvert år de sidste par år før det blev opdaget hvad der var galt, og jeg har haft det to gange på de 13 år der er gået siden.

Der kan sikkert være en masse andre muligheder som man sjældent hører om, men få dem checket, det er opslidende at få den slags så ofte og det kan sagtens være et symptom på at der er noget ret omfattende der skal laves.


Som familiemedlem til en der har skoliose, så vil jeg nok stille et meget kraftigt spørgsmålstegn ved at halvdelen af den danske befolkning lider af skoliose ;)
3.5% af børn og unge har skoliose hvor kun 1/10 del kræver behandling, så det er undskyld mig ....overkill, med mindre der er tale om genetiske faktorer i TS familie ... :kram: ..men da jeg ikke VED om det sidste er tilfældet med TS, så er det faktisk en god ting at få tjekket.


Jeg har røget i mange år, aldrig været så syg som efter jeg stoppede med at ryge, som ryger havde jeg ingen lungebetændelser, og ja..det er simpelthen så f.. at de faglærte har den holdning.
Jeg erkender at jeg har røget i 15 år, men efter min CT scanning så kom jeg ind til "overlægen", der sagde: "ja, dine lunger er som en babys så det er godt du aldrig har røget" .... :gisp: :gisp: (ja jeg forestillede mig de værste ting ærlig talt).

???


Du skriver:

min ene lunge var på 40% kapacitet før jeg blev opereret og det var der ikke nogen der reagerede på


Hvad blev du opereret for?
0
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Får lungebetændelse hele tiden - røntgen af lunger?

Indlægaf Zorglup » 15. feb 2018, 14:15

Bimmerdyret skrev:
Zorglup skrev:Prednisolon er binyrebarkhormon. Det ønsker man sig ikke for meget af.
Men det virker som et mirakel middel.


Det er rigtigt, men det er så lige en luksus som astmapatienter ikke har råd til ;) , og doserne som man får forebyggende er ret små.

Jeg ved godt sagde det med en prednisolonkur godt 5/10 dage, og det er lidt større doser end ved forebyggende astmamedicin.

Jeg tager forebyggende kalk og D-vitamin under en sådan kur, men det er en nødvendighed for mig i nødstilfælde, når jeg fx. bliver ramt af en slem forkølelse fordi:

Jeg på dag 2 faktisk føler at min astmamedicin virker
Jeg kan sove 5 timer sammenhængende og ikke være hostende vågen i 2 timer, sidde op døsende i 20 min og så hoste 1 time i træk mere.


Alt det genkender jeg alt for godt. 2014-15 fik jeg 10 prednisol kure om året. Til sidst var lægen inde på, at jeg måske skulle have forebyggende penicillin 1 gang om måneden.
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Får lungebetændelse hele tiden - røntgen af lunger?

Indlægaf Bimmerdyret » 15. feb 2018, 14:57

Zorglup skrev:
Bimmerdyret skrev:
Zorglup skrev:Prednisolon er binyrebarkhormon. Det ønsker man sig ikke for meget af.
Men det virker som et mirakel middel.


Det er rigtigt, men det er så lige en luksus som astmapatienter ikke har råd til ;) , og doserne som man får forebyggende er ret små.

Jeg ved godt sagde det med en prednisolonkur godt 5/10 dage, og det er lidt større doser end ved forebyggende astmamedicin.

Jeg tager forebyggende kalk og D-vitamin under en sådan kur, men det er en nødvendighed for mig i nødstilfælde, når jeg fx. bliver ramt af en slem forkølelse fordi:

Jeg på dag 2 faktisk føler at min astmamedicin virker
Jeg kan sove 5 timer sammenhængende og ikke være hostende vågen i 2 timer, sidde op døsende i 20 min og så hoste 1 time i træk mere.


Alt det genkender jeg alt for godt. 2014-15 fik jeg 10 prednisol kure om året. Til sidst var lægen inde på, at jeg måske skulle have forebyggende penicillin 1 gang om måneden.


:gruble: ...faktisk ret interessant (personligt)

HJeg kunne godt tænke mig at vide hvad du "led" af siden du var på pred-kur og hvad det var der gjorde at du kom på pen-kur.
Ved godt det ikke nødvendigvis har noget med astma at gøre, men ...keg er bare nys .. :)

Og svar i pb er ok :)
0
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Får lungebetændelse hele tiden - røntgen af lunger?

Indlægaf Primerose » 15. feb 2018, 19:08

Jeg vil egentlig ikke sige så meget andet end at jeg helt bestemt synes du skal insistere på at få taget et røntgenbillede. Og så synes jeg virkelig(!!!!) at du skal stoppe med at ryge. For hvis du ikke er syg, så lyder det som om du er rigtig godt på vej mod at ødelægge dine lunger godt og grundigt.
I 2016 fik jeg selv 3-4 lungebetændelser, og på tods af penicillin fik jeg det bare ikke rigtig godt. Min læge sendte mig til røntgen, og desværre viste det sig at jeg havde en sjælden, alvorlig lungesygdom. Jeg siger det ikke for at gøre dig bange, men man skal tage sådan nogle symptomer meget alvorligt. Mange mennesker har det med at tro at sådanne sygdomme kun sker for naboen, men nogle bliver også ramt, og hvis du fejler noget der er mere alvorligt end astma og lungebetændelser skal det opdages i tide.
Held og lykke.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Får lungebetændelse hele tiden - røntgen af lunger?

Indlægaf Zorglup » 16. feb 2018, 12:49

Bimmerdyret skrev:
Zorglup skrev:
Bimmerdyret skrev:
Zorglup skrev:Prednisolon er binyrebarkhormon. Det ønsker man sig ikke for meget af.
Men det virker som et mirakel middel.


Det er rigtigt, men det er så lige en luksus som astmapatienter ikke har råd til ;) , og doserne som man får forebyggende er ret små.

Jeg ved godt sagde det med en prednisolonkur godt 5/10 dage, og det er lidt større doser end ved forebyggende astmamedicin.

Jeg tager forebyggende kalk og D-vitamin under en sådan kur, men det er en nødvendighed for mig i nødstilfælde, når jeg fx. bliver ramt af en slem forkølelse fordi:

Jeg på dag 2 faktisk føler at min astmamedicin virker
Jeg kan sove 5 timer sammenhængende og ikke være hostende vågen i 2 timer, sidde op døsende i 20 min og så hoste 1 time i træk mere.


Alt det genkender jeg alt for godt. 2014-15 fik jeg 10 prednisol kure om året. Til sidst var lægen inde på, at jeg måske skulle have forebyggende penicillin 1 gang om måneden.


:gruble: ...faktisk ret interessant (personligt)

HJeg kunne godt tænke mig at vide hvad du "led" af siden du var på pred-kur og hvad det var der gjorde at du kom på pen-kur.
Ved godt det ikke nødvendigvis har noget med astma at gøre, men ...keg er bare nys .. :)

Og svar i pb er ok :)

Det er ikke noget hemmeligt :)
Jeg har altid lidt af astmatisk bronkitis. Det blev så senere hen i livet til KOL. Og da de så ( Har 2 personer tilknyttet ved lægen. En læge og en sygeplejerske. ) diskuterede den omtalte forebyggende pencillin kur, blev jeg sendt til røntgen. Her fik jeg konstateret lungekræft og startede behandling. Min type kræft skulle egentlig fjernes kirurgisk, men på grund af min KOL var dette ikke en mulighed, så de tilbød mig stereotaktisk stråling. Jeg startede samtidig op med en 100 dages hestekur for at booste min immun system og CBD / THC kur for at hjælpe kroppen. Jeg havde tabt mig en hel del ( 190 høj og vejede 65 kg ) og THC som vægtgainer var indlysende. CBD var på det tidspunkt det nye sort, så det turde jeg slet ikke lade være med. Min prognose var 13% for overlevelse på 3 år.
Nu jeg sidder her og beskriver min 'tilstand', tænker jeg egentlig, at det er tid til en hestekur igen. Jeg har lige haft den 1'ste omgang influenza siden da.
Hestekur : https://www.adogdream.dk/vetcur-hestekur.html
Hampeolie : https://www.rawfoodshop.dk/hampeolie-ok ... gLUxPD_BwE
Thc og Cbd 30% olier fra det 'sorte' marked.
Af lægen får jeg Seratide x2 og Ultibro breeze x1 dagligt
1
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:

Tilbage til "Helbred"