Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Freya » 5. maj 2018, 10:13

Ej det er jeg altså ked af at høre :ae: Og det er imens du tager medicinen? Du må af sted til hende der den søde uddannelseslæge igen, så du kan komme i et forløb med en fornuftig gynækolog.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Sorenspige » 11. maj 2018, 11:04

Hvordan går det?
5
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 18. maj 2018, 15:55

Beklager, jeg fik aldrig svaret her...

Det går lidt op og ned. Så snart, jeg ikke tager de der piller, bløder jeg. De sidste par dage har det været virkelig meget. Jeg har haft temmelig travlt på arbejde, så jeg har ikke fået ringet til lægen. Jeg havde nok også lidt naivt håbet, at en ordentlig røvfuld af pillerne ville have en mere varig effekt, så jeg så tiden lidt an.
Tirsdag ringer jeg til egen læge.

Jeg har i øvrigt netop modtaget min første opfordring til screening for livmoderhalskræft. Den kom i min e-Boks, og jeg er også blevet indkaldt til kontrol på OUH sidst i september.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Tanten » 19. maj 2018, 20:09

Skift praktiserende læge. Nu. Bed den nye om en henvisning til en privatpraktiserende gynækolog. Det kan kun gå for langsomt.
5
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf D.itsen » 19. maj 2018, 20:10

Maanii skrev:
Allmost_Famous skrev:Beklager, jeg fik aldrig svaret her...

Det går lidt op og ned. Så snart, jeg ikke tager de der piller, bløder jeg. De sidste par dage har det været virkelig meget. Jeg har haft temmelig travlt på arbejde, så jeg har ikke fået ringet til lægen. Jeg havde nok også lidt naivt håbet, at en ordentlig røvfuld af pillerne ville have en mere varig effekt, så jeg så tiden lidt an.
Tirsdag ringer jeg til egen læge.

Jeg har i øvrigt netop modtaget min første opfordring til screening for livmoderhalskræft. Den kom i min e-Boks, og jeg er også blevet indkaldt til kontrol på OUH sidst i september.


Skynd dig at få screening overstået. Det er hurtigt gjort og virkelig en lettelse efterfølgende.

men det kan hun vel ikke så længe hun bløder, kan hun?
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf sigge » 20. maj 2018, 20:00

Det er da godt nok frustrerende for dig, at blødningen bare bliver ved selv med piller. Det lyder som en god idé at ringe på tirsdag og få en tid ved den kvindelige læge.

Du skal måske også overveje dit næste træk ift., at hun vel snart går på barsel. Er der en af de andre læger i dit lægehus, du vil kunne have tillid til, eller er det tid at finde en anden læge?
1
You can't spell awesome without me.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 21. maj 2018, 19:02

Jeg tænker, at jeg skal prøve at finde et andet lægehus. Der er godt nok en kvindelig læge tilknyttet, så måske skal jeg give hende en chance først?
Men jeg beder om en tid ved uddannelseslægen, hvis jeg kan det.

Altså jeg bløder ikke ret meget mens jeg tager pillerne, og jeg tager dem kun når det bløder for meget. Man må vist ikke tage dem ret mange dage ad gangen, mener jeg.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5663

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf DenBlødeJyde » 21. maj 2018, 19:10

Øv, hvor er det altså træls for dig... håber snart der kommer en bedring... :ae:
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf sigge » 28. maj 2018, 13:30

Hvordan går det med dig?
0
You can't spell awesome without me.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 28. maj 2018, 13:46

sigge skrev:Hvordan går det med dig?

Der er ikke så meget nyt under solen. Jeg bløder når jeg ikke tager pillerne eller når jeg ikke tager fuld dosis flere dage i træk. Nogle dage er det kun nødvendigt med et enkelt natbind til en dag, andre dage vælter det ud. En dag kørte jeg hjem fra arbejde så snart jeg havde mulighed for det, fordi der kom så meget.

Jeg tager mindre dosis piller, så jeg bløder moderat, og kan passe arbejde og hverdag. Jeg må heller ikke tage fuld dosis ret mange dage ad gangen alligevel, og så tænker jeg at det her trods alt er den bedste løsning lige nu.
Og så venter jeg bare på min lægetid, og tager den med ro i det omfang, jeg kan holde ud.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf sigge » 28. maj 2018, 13:49

Tak for update A_F. Det er godt, at du nogenlunde kan regulere det med den lavere dosis af piller.

Jeg synes altså virkelig, det er mystisk, at du bare kan blive ved med at bløde på den måde, så jeg håber, at du kan blive sendt videre til lidt mere afklaring, når du får talt med lægen igen.
5
You can't spell awesome without me.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 27. jun 2018, 09:13

Ikke så godt. Jeg er begyndt at blive meget træt igen (jeg har blødt uafbrudt siden jeg var på ambulatoriet), og må sove lidt hver dag efter arbejde for at kunne hænge sammen. Jeg tager løbende mine piller for at skrue lidt ned for mængden af blod, der kommer.

Jeg havde en tid ved lægen, men uddannelseslægen nåede så at gå på barsel, og det kunne jeg ikke så godt håndtere, så jeg lavede min tid om. Der var kun en enkelt tid ledig (en akuttid), og det var ved ham skodlægen. Ham har jeg så snakket med over telefonen. Han sagde, at han selvfølgelig godt kunne lave det celleskrab, men at jeg jo allerede HAR set en gynækolog og de HAR tilbudt mig en hormonspiral eller piller, så en henvisning ville han ikke lave. Jeg fik banket gevaldigt i bordet, men han var ikke til at hugge eller stikke i. Derfor har jeg aflyst min tid hos ham, og fået tid hos en privatpraktiserende gynækolog som jeg har fået anbefalet, og så bliver jeg undersøgt for egen regning derinde. Jeg har en tid på tirsdag. Det bliver en dyr omgang, men når lægen ikke vil tage mig seriøst, må det jo blive sådan.
8
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf kidkomb » 27. jun 2018, 09:17

Shit hvor er det sindssygt. Jeg håber du vil klage over ham, når du engang har fundet ud af hvad det er der er galt.
Han er sådan en man har lyst til at spørge: "Havde det også været dit svar hvis det var din datter der spurgte?"
17
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Akehurst2
Indlæg: 14143
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Akehurst2 » 27. jun 2018, 09:19

Jeg bliver mere og mere forarget over den behandling, du bliver udsat for.

Du har blødt nærmest uafbrudt i et halvt år, det påvirker din hverdag i helt urimelig grad og du bliver jo slet ikke taget seriøst.

Jeg er glad for, du har valgt at se en anden gynækolog, og så synes jeg i øvrigt, du skal skifte læge. Han er jo helt ubrugelig.
17
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 27. jun 2018, 09:28

Jeg skal helt sikkert skifte læge efter der her. Der er bare lukket for nye patienter så mange steder, så lige nu føles det lidt uoverskueligt.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:

Tilbage til "Helbred"