Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 3. sep 2018, 13:25

Han tog forresten også celleskrab. Hvis der viser sig at "være noget", så skal de jo være omhyggelige med at få det hele med ud, sagde han. Det giver rigtig god mening.
18
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Akehurst2 » 3. sep 2018, 13:46

Det er selvfølgelig noget voldsomt, at det nu "ender" med en hysterektomi, men du lyder afklaret og det lyder i øvrigt som en behagelig læge, du kunne føle dig tryg ved.

Så nu håber jeg bare, du kommer nogenlunde hurtigt til, så du kan få det overstået :)
1
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Charly » 3. sep 2018, 13:55

Godt at du kom ind til god og omhyggelig læge. Men hold da op en voldsom udvikling - men du lyder ok med det?
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 3. sep 2018, 14:29

Jeg er ok med det. Ikke med sygemeldingen, men med at skulle af med livmoderen. Jeg ved jo godt, at jeg ikke skal bruge den til mere alligevel.

De vil bevare æggestokkene, så jeg ikke kommer i overgangsalderen før tid. Jeg har allerede fået dato for operationen, så det er der også styr på.
11
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 3. sep 2018, 14:34

Forresten, så sagde lægen også, at man normalt vil tage livmoderen ud igennem skeden, men at det ikke vil kunne lade sig gøre på mig, så jeg skal have lavet et snit i maven til at få den ud den vej. Og så selvfølgelig de andre snit, der skal til også. Jeg kommer til at ligne en nålepude :lol:

Det er så lidt æv, at jeg ikke må gå i vandet efterfølgende, for det kommer til at overlappe med vores tur til Lalandia. Men altså, så må jeg finde på noget andet at lave mens de andre bader.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5663

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf DenBlødeJyde » 3. sep 2018, 16:45

Jeg tillader mig altså at smide et tillykke..

Det må være rart med en afklaring, og så vidt jeg kunne fornemme så hældte du også mest til at få fjernet livmoderen. Så hvor er det godt, at der nu er en plan!
1
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 372
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Halldora » 3. sep 2018, 17:12

Synes dæleme, at ham lægen i dag lyder som en rigtig god en af slagsen - som fortalte dig ærligt i forhold til en spirals evner til at hjælpe dig, samt at gøre dig klart, hvordan og hvorledes det kommer til at foregå. Det er klar tale og faglighed, som er helt på sin plads - så også et tillykke herfra, selvom det godt kan lyde skævt i forhold til indgrebet.
8
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 3. sep 2018, 20:20

Tak, hvor er I søde! :kys:

Hvis spiralen havde kunne sættes op i dag, så havde jeg ikke umiddelbart tænkt at operation var det rigtige for mig. Men det sammenholdt med de ting, han sagde, fik det bare til at give ret god mening. Jeg vil aldrig nogensinde stå i den her situation igen. Jeg vil aldrig mere rende rundt med så lav blodprocent i månedsvis.

Og så skal jeg aldrig bløde igen, så jeg skal have afsat alle mine stofbind. Jeg er lidt øv over at ligge inde med næsten 100 piller cyklokapron, som jeg ikke får brug for. Man må jo ikke bare give dem videre, når det er receptpligtigt, men omvendt, så er der altså også for mange penge, som andre kunne få gavn af. Det virker fjollet at smide dem på apoteket, hvor de bare vil blive destrueret.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Seraphina » 3. sep 2018, 20:59

Ifht det med pillerne så kan du spørge på afdelingen, om de kender til nogen, der samler ind til fx Syrien eller lignende. Måske vil de have dem.
Held og lykke med det hele!
3
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Modesty Blame » 4. sep 2018, 06:06

Allmost_Famous skrev:Tak, hvor er I søde! :kys:

Hvis spiralen havde kunne sættes op i dag, så havde jeg ikke umiddelbart tænkt at operation var det rigtige for mig. Men det sammenholdt med de ting, han sagde, fik det bare til at give ret god mening. Jeg vil aldrig nogensinde stå i den her situation igen. Jeg vil aldrig mere rende rundt med så lav blodprocent i månedsvis.

Og så skal jeg aldrig bløde igen, så jeg skal have afsat alle mine stofbind. Jeg er lidt øv over at ligge inde med næsten 100 piller cyklokapron, som jeg ikke får brug for. Man må jo ikke bare give dem videre, når det er receptpligtigt, men omvendt, så er der altså også for mange penge, som andre kunne få gavn af. Det virker fjollet at smide dem på apoteket, hvor de bare vil blive destrueret.

Min læge sagde, at jeg kunne give dem overskydende medicin, så giver de det til en, som har brug for det.
9
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf sigge » 4. sep 2018, 11:09

Åh, det glæder mig på dine vegne, at der nu kommer en form for slutning på det hele. Det må være meget befriende, at der er taget en beslutning, som med garanti hjælper. Det lyder til at være den bedste løsning for dig, som er så afklaret ift. børn, når nu din livmoder skal være så besværlig at komme til. Og så må jeg sige, at jeg er virkelig lettet på dine vegne over, at der ikke blev rykket mere i din livmoder. :tie:

Held og lykke med operation og hep hep til din blodprocent.


PS: Virkelig fin gestus at give spiralen videre. :gogo:
0
You can't spell awesome without me.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 4. sep 2018, 19:29

Jeg skal forresten være på hormonkur frem til operationen. De vil ikke risikere, at jeg begynder at bløde igen.

Så har jeg også snakket med en dame fra noget sygedagpengehalløj i forbindelse med at min arbejdsplads har søgt om refusion. Nøj, der blev spurgt efter nogle detaljer. De vil selvfølgelig også have en lægeerklæring. Og så sagde hun, at de ville indkalde mig til en samtale "om hvordan vi sammen kan få mig tilbage i arbejde". Ehm.... Jeg ER i arbejde, og min leder er fuldt ud orienteret om de her ting, og vi snakker løbende om hvordan og hvorledes opstarten efter sygemeldingen vil forløbe bedst muligt. Men måske er sådan et system bare lidt tungt at danse med?
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Daine » 4. sep 2018, 19:52

Allmost_Famous skrev:Jeg skal forresten være på hormonkur frem til operationen. De vil ikke risikere, at jeg begynder at bløde igen.

Så har jeg også snakket med en dame fra noget sygedagpengehalløj i forbindelse med at min arbejdsplads har søgt om refusion. Nøj, der blev spurgt efter nogle detaljer. De vil selvfølgelig også have en lægeerklæring. Og så sagde hun, at de ville indkalde mig til en samtale "om hvordan vi sammen kan få mig tilbage i arbejde". Ehm.... Jeg ER i arbejde, og min leder er fuldt ud orienteret om de her ting, og vi snakker løbende om hvordan og hvorledes opstarten efter sygemeldingen vil forløbe bedst muligt. Men måske er sådan et system bare lidt tungt at danse med?

De kan godt være tunge at danse med, det overrasker mig dog at de spurgte så meget ind - det gjorde ‘min’ afdeling ikke, da jeg gik sygemeldt. Men stress er selvfølgelig også mere velkendt, så behovet var der måske ikke :gruble:
Jeg vil dog anbefale dig at tage fat i din fagforening for lige at høre nærmere. Hvad må de spørge om, hvordan skal du forholde dig til dem når nu du har en ok kommunikation med din leder etc. Det er deres (Sygedagpengeafdelingen) job at sikre sig, at du ikke er på deres ydelse mere end højst nødvendigt og nogle kommuner er mere emsige end andre. Jeg gik dog kun til møde en gang om måneden og fordi jeg var i aktiv behandling, så blev jeg ikke påduttet en masse fra deres side. Det gætter jeg på nok også vil være tilfældet for dig. Nu er der jo en operationsdato og lægen kan sikkert også give en ca tid for rekonvalescens, så er det ‘bare’ lige her i starten det virker lidt overvældende. Håber jeg for dig, jeg kender ikke noget til Odense Kommunes sygedagpengeforvaltning :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Fru Sunshine » 5. sep 2018, 04:23

Allmost_Famous skrev:Jeg skal forresten være på hormonkur frem til operationen. De vil ikke risikere, at jeg begynder at bløde igen.

Så har jeg også snakket med en dame fra noget sygedagpengehalløj i forbindelse med at min arbejdsplads har søgt om refusion. Nøj, der blev spurgt efter nogle detaljer. De vil selvfølgelig også have en lægeerklæring. Og så sagde hun, at de ville indkalde mig til en samtale "om hvordan vi sammen kan få mig tilbage i arbejde". Ehm.... Jeg ER i arbejde, og min leder er fuldt ud orienteret om de her ting, og vi snakker løbende om hvordan og hvorledes opstarten efter sygemeldingen vil forløbe bedst muligt. Men måske er sådan et system bare lidt tungt at danse med?

De skal gøre det. Ellers må de ikke udbetale refusion.

Og hun mener jo bare "tilbage på din arbejdsplads".
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 5. sep 2018, 14:27

^ Det ved jeg godt. Det lød bare så mærkeligt...
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:

Tilbage til "Helbred"