loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Neverkont
Indlæg: 1865
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2913

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf Neverkont » 25. jan 2018, 22:38

Du kan læse lidt om loppernes cyklus her:

"Lopper

Først når den fuldt udviklede, voksne loppe mærker vibrationer i omgivelserne, føler at temperaturen og luftfugtighed er tilpas klækkes den fra puppen og søger omgående mod det dyr, som forårsager rystelserne.

Cyklus er nu komplet og loppen kan atter finde en partner få et blodmåltid og lægge æg.Hele cyklus vil i de fleste hjem tage ca. 3 uger.

Der udklækkes 10 - 30 æg per dag per loppe, hvilket bliver til 230 - 432 æg i en enkelt loppes levetid.
"
http://www.centerdyreklinik.dk/page.asp?page_id=14
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf Juki » 26. jan 2018, 00:47

Er du sikker på at det ikke er væggelus?

http://xn--vggelus-mxa.dk/loppebid-eller-vaeggelus-bid/
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf milisa » 26. jan 2018, 06:46

zembra1986 skrev:
milisa skrev:
zembra1986 skrev:
milisa skrev:Hej TS. Er du kommet lopperne til livs, eller er du blevet ædt helt?!


Jeg døjer stadig, men tror jeg har fået reduceret antallet. Har også sovet med strømper og bukser de sidste mange nætter for at undgå de kravler op og æder i mig om natten :D Mine ben er stadig medtagede, men det er da blevet lidt pænere og det klør ikke nær så meget som det plejer.....har tager Alnok tabletter, men synes faktisk ikke de hjalp synderligt....det begyndte egentlig først med at stoppe med at klø helt vanvittigt da jeg begyndte at sove med strømper og bukser.

Har læst at lopper ikke kan formere sig på menneskeblod, men ved jeg ikke lige hvor sandt det er, for har da læst om folk som har døjet med lopper i deres hjem i mange måneder og en loppe lever jo ikke særlig længe.


Den er god nok. Lopper kan ikke overleve på menneskeblod. Dit - og andres - problem er æggene.

Håber, du snart får bugt med dem.


Men de æg bliver vel udklækket rimelig hurtigt og hvis de nye lopper af de æg ikke kan formere sig på mit blod, så er det vel slut med nye æg.....forvirret.dk :stoned:


Æggene kan ligge en rum tid, uden jeg kan huske hvor længe. Hvor længe er det, det har stået på?
0
Tally-ho
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf zembra1986 » 26. jan 2018, 09:40

milisa skrev:
zembra1986 skrev:
milisa skrev:
zembra1986 skrev:
milisa skrev:Hej TS. Er du kommet lopperne til livs, eller er du blevet ædt helt?!


Jeg døjer stadig, men tror jeg har fået reduceret antallet. Har også sovet med strømper og bukser de sidste mange nætter for at undgå de kravler op og æder i mig om natten :D Mine ben er stadig medtagede, men det er da blevet lidt pænere og det klør ikke nær så meget som det plejer.....har tager Alnok tabletter, men synes faktisk ikke de hjalp synderligt....det begyndte egentlig først med at stoppe med at klø helt vanvittigt da jeg begyndte at sove med strømper og bukser.

Har læst at lopper ikke kan formere sig på menneskeblod, men ved jeg ikke lige hvor sandt det er, for har da læst om folk som har døjet med lopper i deres hjem i mange måneder og en loppe lever jo ikke særlig længe.


Den er god nok. Lopper kan ikke overleve på menneskeblod. Dit - og andres - problem er æggene.

Håber, du snart får bugt med dem.


Men de æg bliver vel udklækket rimelig hurtigt og hvis de nye lopper af de æg ikke kan formere sig på mit blod, så er det vel slut med nye æg.....forvirret.dk :stoned:


Æggene kan ligge en rum tid, uden jeg kan huske hvor længe. Hvor længe er det, det har stået på?


Knap 1½ måned tror jeg.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf milisa » 26. jan 2018, 09:41

Og du har ingen dyr i huset? Fugl, marsvin, intet?
0
Tally-ho
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf zembra1986 » 26. jan 2018, 09:58

milisa skrev:Og du har ingen dyr i huset? Fugl, marsvin, intet?


Nej :)
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf milisa » 26. jan 2018, 10:03

zembra1986 skrev:
milisa skrev:Og du har ingen dyr i huset? Fugl, marsvin, intet?


Nej :)


Så bør du altså nu kan mærke en klar bedring. Hvis du ikke kan det, og/eller hvis det ikke er helt væk inden for meget kort tid, så ville jeg altså søge hjælp hos en skadedyrsbekæmper.
0
Tally-ho
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf zembra1986 » 26. jan 2018, 10:06

milisa skrev:
zembra1986 skrev:
milisa skrev:Og du har ingen dyr i huset? Fugl, marsvin, intet?


Nej :)


Så bør du altså nu kan mærke en klar bedring. Hvis du ikke kan det, og/eller hvis det ikke er helt væk inden for meget kort tid, så ville jeg altså søge hjælp hos en skadedyrsbekæmper.


Jeg har ikke råd til en skadedyrsbekæmper :(

Jeg ser det lige an og hvis det ikke stopper indenfor et par uger, så får jeg fat i en flaske insektmiddel og så får hele hytten en tur.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf milisa » 26. jan 2018, 10:13

zembra1986 skrev:
milisa skrev:
zembra1986 skrev:
milisa skrev:Og du har ingen dyr i huset? Fugl, marsvin, intet?


Nej :)


Så bør du altså nu kan mærke en klar bedring. Hvis du ikke kan det, og/eller hvis det ikke er helt væk inden for meget kort tid, så ville jeg altså søge hjælp hos en skadedyrsbekæmper.


Jeg har ikke råd til en skadedyrsbekæmper :(

Jeg ser det lige an og hvis det ikke stopper indenfor et par uger, så får jeg fat i en flaske insektmiddel og så får hele hytten en tur.


Det ville jeg nu ikke tøve med at gøre nu, hvis jeg var dig!
0
Tally-ho
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf Myresluger » 26. jan 2018, 10:53

Hvad med en damprenser? Hvis du damper tæpper, sofa, seng og andre møbler med stof på må det da hjælpe. Kender du ikke nogen der har en du kan låne.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf zembra1986 » 26. jan 2018, 13:17

Myresluger skrev:Hvad med en damprenser? Hvis du damper tæpper, sofa, seng og andre møbler med stof på må det da hjælpe. Kender du ikke nogen der har en du kan låne.


Nej, har ingen damprenser, og kender ikke umiddelbart nogen der har en :gruble:
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf milisa » 26. jan 2018, 14:43

zembra1986 skrev:
Myresluger skrev:Hvad med en damprenser? Hvis du damper tæpper, sofa, seng og andre møbler med stof på må det da hjælpe. Kender du ikke nogen der har en du kan låne.


Nej, har ingen damprenser, og kender ikke umiddelbart nogen der har en :gruble:


De kan som regel lejes for et par timer eller mere om nødvendigt i byggemarkeder, hvis du har sådan et i nærheden?
1
Tally-ho
Neverkont
Indlæg: 1865
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2913

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf Neverkont » 26. jan 2018, 17:48

Den her spray virker så loppe-æggene aldrig klækkes: https://www.gartenversand-omega.de/scha ... rfrei.html
2
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf zembra1986 » 26. jan 2018, 19:57

Neverkont skrev:Den her spray virker så loppe-æggene aldrig klækkes: https://www.gartenversand-omega.de/scha ... rfrei.html


Jeg kan ikke finde ud af at bestille fra den side, da den er på tysk.

EDIT: Man kan heller ikke bestille fra den side medmindre man bor i Tyskland eller Østrig.
0
Neverkont
Indlæg: 1865
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2913

Re: loppebid - hvordan kommer jeg dem til livs?!

Indlægaf Neverkont » 26. jan 2018, 21:48

zembra1986 skrev:
Neverkont skrev:Den her spray virker så loppe-æggene aldrig klækkes: https://www.gartenversand-omega.de/scha ... rfrei.html


Jeg kan ikke finde ud af at bestille fra den side, da den er på tysk.

EDIT: Man kan heller ikke bestille fra den side medmindre man bor i Tyskland eller Østrig.


Hmmm, jeg mener bestemt det var der jeg bestilte fra for nogle år siden. :gruble:

Hvis du er interesseret vil jeg gerne lede efter et sted der sender til Danmark, men det vil være fra Tyskland.
Jeg er ikke selv særlig skrap til tysk, men det lykkedes mig da at bestille det dengang. ;)

Den er sindssygt effektiv, jeg brugte den fordi jeg havde en hund, der blev syg af de midler der skulle dryppes på hunden, og ved at sørge for, at loppeæggene aldrig blev til noget, og så kæmme hunden jævnligt, så kunne jeg holde problemet nede.

Beklager meget, det var her jeg købte den: https://www.gruenteam-versand.de/neudor ... zieferfrei
0

Tilbage til "Helbred"