Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Muddi
Kort karma: 361
Likede indlæg: 1948

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Muddi » 11. jun 2019, 19:31

Muddi skrev:Jeg har ondt i nederste del af maven, og kvalme. Søndag morgen tissede jeg blod, og aftenen før, gjorde det ondt når jeg tissede.

Nu med en foreløbig blærebetændelse. Var ved lægen idag, og lave en urinprøve. Den skal så dyrkes til i morgen, hvor eventuelle bakterier kan ses. Derefter skal det så besluttes om jeg skal have penicillin, eller til flere undersøgelser, hvis der ikke er betændelse. Der var blod og hvide blodlegemer i prøven, så et eller andet er der.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 8622

Indlægaf Bøtte » 11. jun 2019, 19:43

computermus skrev:Jeg har lige i øjeblikket ondt , temmelig meget, i min venstre arm , og jeg aner ikke hvad der har udløst det.
Det er både når jeg bruger den og når jeg holder den i ro.
Det snurrer ned i ring- og lille finger , trækker op i albuen og hele vejen op i overarmen. For at det så ikke skal være løgn,så flytter den snurrende fornemmelse sig engang imellem til at være mellem tommel og pegefinger.
Det kommer og går, og panodiler er det der hjælper lidt (nogen gange ) .

Kan det komme fra nakken?
Jeg har piskesmæld, en af mine hyppigste gener er at mine fingre sover eller snurrer.
0
Brugeravatar
computermus
Kort karma: 101
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 1923

Indlægaf computermus » 11. jun 2019, 20:07

Bøtte skrev:
computermus skrev:Jeg har lige i øjeblikket ondt , temmelig meget, i min venstre arm , og jeg aner ikke hvad der har udløst det.
Det er både når jeg bruger den og når jeg holder den i ro.
Det snurrer ned i ring- og lille finger , trækker op i albuen og hele vejen op i overarmen. For at det så ikke skal være løgn,så flytter den snurrende fornemmelse sig engang imellem til at være mellem tommel og pegefinger.
Det kommer og går, og panodiler er det der hjælper lidt (nogen gange ) .

Kan det komme fra nakken?
Jeg har piskesmæld, en af mine hyppigste gener er at mine fingre sover eller snurrer.

Det er jeg ret sikker på at det ikke gør. I dag har der ikke været noget før her til aften, hvor jeg overså en dørkarm,der var i vejen for min albue.
Og det får mig til at tro at det må stamme fra en anden gang hvor jeg slog min albue. Men at der så går 10 dage inden armen begyndte at skabe sig, mærkeligt. Men om slaget for ca.10 dage siden, har medvirket til at jeg har fået en revne i min albueknogle, det er nok muligt.
0
zembra1986
Kort karma: 351
Likede indlæg: 6140

Indlægaf zembra1986 » 16. jun 2019, 20:31

Min lænd volder mig problemer med smerter og stivhed igen igen igen.......er dødtræt af det! Går til fysioterapeut, laver øvelser og går ture og det hjælper bare ikke.....for helvede altså, jeg er kun 32 år. Hvordan skal jeg holde 40-50 år endnu, hvis jeg allerede er "så" slidt :(
0
Brugeravatar
Prosperity74
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2018

Indlægaf Prosperity74 » 17. jun 2019, 07:46

Jeg har ondt i halsen, hoster ( gult slim ), jeg er øm i hele kroppen og er lidt forkølet. Oven i det hele driller min astma, så jeg er noget kortåndet.
Jeg døjer også noget med seneskede hinde betændelse i min højre hånd og håndled.
0
Brugeravatar
Prosperity74
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2018

Indlægaf Prosperity74 » 21. jun 2019, 07:15

Jeg har fået stillet 5 timer ved en psykolog til rådighed, gennem jobcenteret. For cirka 14 dage siden var jeg til en screening samtale. Jeg var ved psykolog i går. Ud fra de test ( depressions test og stress test ) jeg skulle tage til screening samtalen, har jeg en rigtig svær depression og er meget stresset :trist:. Psykologen sagde, at hun er ret bekymret for mig, at jeg har det så dårligt når jeg får antidepressiv medicin ( escitalopram 20 mg ). Så hun sagde, at jeg skulle kontakte min egen læge, så jeg kan få noget andet medicin
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 414
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 13064

Indlægaf Hunkat » 22. jun 2019, 10:57

Jeg er gået ind i et bord på arbejdet så jeg slog en ordentlig flig af en tånegel. Det var ret blodigt og i dag gør det bare ondt selvom jeg har plaster på for at beskytte det udsatte stykke hud. Æv.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
OberstNasig
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1475

Indlægaf OberstNasig » 29. jun 2019, 16:59

Jeg har fået en kulsort negl, fordi den blev klemt noget så eftertrykkeligt af en tung dør.
Jeg håber inderligt, at den bliver siddende, fordi jeg skal have lavet negle om et par dage.

Jeg befandt mig på en gyngende katamaran-færge i 3 meter høje bølger og af refleks griber jeg i toiletdørens kant for at holde balancen på vej ud derfra (alm. tisseri, ingen søsyge hér), hvorefter døren hamrer ned over min stakkels finger, der dunkede og var rød i flere dage efter.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 859
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 15036

Indlægaf Delfin » 29. jun 2019, 18:31

Jeg har slidt huden af albuen på skrivebordet :genert:
0
14 11 14
zembra1986
Kort karma: 351
Likede indlæg: 6140

Indlægaf zembra1986 » 1. jul 2019, 09:03

Prosperity74 skrev:Jeg har fået stillet 5 timer ved en psykolog til rådighed, gennem jobcenteret. For cirka 14 dage siden var jeg til en screening samtale. Jeg var ved psykolog i går. Ud fra de test ( depressions test og stress test ) jeg skulle tage til screening samtalen, har jeg en rigtig svær depression og er meget stresset :trist:. Psykologen sagde, at hun er ret bekymret for mig, at jeg har det så dårligt når jeg får antidepressiv medicin ( escitalopram 20 mg ). Så hun sagde, at jeg skulle kontakte min egen læge, så jeg kan få noget andet medicin

:ae:

Jeg tror ikke længere på antidepressiver's virkning i det lange løb. I hvert fald ikke for mig selv. Jeg har prøvet flere forskellige og fælles for dem alle er at de kun har virket "godt" i starten. Min depression er altid kommet tilbage, mens jeg har været på dem.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 792
Likede indlæg: 7442

Indlægaf Urtekussen » 1. jul 2019, 10:25

Jeg har brugt en rive i 8 minutter og har fået et kæmpe slidsår på hånden. Jeg er åbenbart virkelig dårlig til at rive.
0
2011
2015
2018
2020
Pityt
Kort karma: 445
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 4574

Indlægaf Pityt » 1. jul 2019, 16:13

Efter at have været ude at gå både lørdag og søndag, har jeg fået et grimt (og meget kløende :tie: ) anfald af soleksem på brystet og lidt i ansigtet :rulle: Var ellers smurt godt ind i faktor 50 :cuss:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
heysamaysa
Kort karma: 70
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 836

Indlægaf heysamaysa » 4. jul 2019, 11:52

Mila_H skrev:
heysamaysa skrev:
Primerose skrev:
Mila_H skrev:
heysamaysa skrev:
Mila_H skrev:Vågnede for nu 14 dage siden med den ene side af ansigtet lammet.. Bells Parese hedder det åbenbart.. Absolut ingen forbedring indtil videre. Øv, øv.
Jeg magter det ikke

øv da! Det lyder ubehageligt. jeg var simpelt hen nødt til at google det da jeg aldrig har hørt om det det før. Ved man hvad det kommer af i dit tilfælde? får du behandling eller skal tiden "bare" gå?

Nej, man ved ikke, hvad det egentlig skyldes. Jeg har hverken været stresset, haft den mindste smule forkølelse eller noget.. Vågnede bare op og opdagede, at jeg hverken kunne blinke, smile eller noget med venstre side.
Det er frygteligt. Jeg går med en sørøverklap hele tiden og drypper øjet konstant, fordi det tørrer ud. Og ja, jeg taler ikke ordentligt, kan ikke smile eller kysse min søn, må bruge sugerør for at drikke osv.

Hvis bare de kunne love, at der var midlertidigt, men det ved man faktisk ikke.
Jeg har fået binyrebarkhormon, som i mange tilfælde kan hjælpe. Men indtil videre er der ingen forbedring.

Jeg har været sygemeldt, men nu skal jeg snart starte igen, og jeg glæder mig absolut ikke.

For en del år siden fik min far også Bells parese. Han fik det efter en biltur fra Jylland-Sjælland, hvor han havde kørt med åbent vindue. Den side af han ansigt, def havde fået træk, var den side der blev lam.
Min far måtte også bruge øjeklap, dryppe øjet osv. Han kunne heller få kontrol over den ramte side af ansigtet.

Med tiden gik det dog stille og roligt væk. Jeg er faktisk ikke klar over om han fik ergoterapeutisk hjælp til at træne ansigtsmuskularuren, eller om han bare klarede det selv, ved at leve så normalt som muligt.

I dag, mange år efter, har min far så godt som ingen men efter det. Hans smil er en anelse skævt, men slet ikke på et niveau, hvor fremmede ville lægge mærke til det :)

Det er alligevel vildt nok at sådan noget kan opstå!

jeg er oprindeligt ergoterapeut og kan ikke lige huske vi havde noget om det på studiet, men jeg kunne godt forestille mig at det kunne være noget en ergo kunne hjælpe med.

men det er da i det mindste noget at det kan gå over igen, men for pokker hvor må det være mega ubehageligt.

Til Mila: jeg håber det går bedre hos dig og der er kommet lidt fremgang.

Tak skal du have.

Der har desværre endnu ikke været den mindste bedring. Hvis bare det ikke kun KUNNE gå over igen, men jeg vidste, at det VILLE gå over.. Så var der noget helt andet. Jeg prøver dog at tro på det stadig.

Jeg har fundet nogle øvelser på nettet til at træne ansigtet, men så vidt jeg kan læse mig til, er virkningen tvivlsom, aå længe der ikke er nogen forbindelse i nerven.. Så kan man jo alligevel ikke bevæge musklerne.
Hvis det begynder, vil jeg prøve at kontakte en ergoterapeut. Måske findes der nogender har erfaring med det.

Har været til akupunktur en del gange. Men efter 8-9 gange uden virkning, hr jeg droppet det. Det er for dyrt, så

hejsa nu er der gået noget tid. Hvordan går det med kinden/ansigtet.

håber godt nok der er bedring nu :kram:
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 946
Likede indlæg: 14318

Indlægaf Zombie » 6. jul 2019, 23:09

Jeg er ved at trappe ud og har de vildeste abstinenser. Jeg ryster så meget på hænderne det er svært at skrive her. Har smerter i hele kroppen, føles som ledsmerter men er bare over det hele. Koldsved, tør mund, hovedpine...

Jeg trapper ned med 10 mg hver anden dag, men må vente med at gå ned igen til 3. eller 4. dag, for jeg holder det ikke ud. Det er lige på kanten af, hvad jeg kan klare, det her.
Min psykiater siger, jeg bare må trappe ned langsomt og at det bare er en bitch (mine ord ikke hans), hold nu op altså.

Og tankerne kører også rundt helt tvangsagtigt, jeg tror det værste om alle, men i morgen når jeg har sovet lidt, er det gået over igen.

Fuuuuuuuuuck
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 746
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 5614

Indlægaf FrøkenM » 16. jul 2019, 08:12

Jeg tog endnu et styrt i går og denne gang gik det ud over mit knæ, som øjeblikkeligt låste fast. Jeg har givet det ro og holdt højt siden. Ingen effekt. Jeg skal til fys om et par timer og jeg fornemmer at jeg efterfølgende ryger en tur forbi lægen. Umiddelbart spild af deres tid for jeg tror "bare" jeg har smadret knæets slimsæk og det kan de jo ikke gøre ved alligevel. Møgknæ og møg helbred.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:

Tilbage til "Helbred"