Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 487
Likede indlæg: 9771

Re: Regnbuehindebetændelse og herpes i øjet.

Indlægaf sigge » 11. jan 2019, 07:20

Det er da ugens bedste nyhed, Aima! Så skønt, at du er så meget i bedring.

Jeg synes også, det ville være fantastisk, hvis du på en eller anden måde kunne formidle din historie. Både for at give håb til andre ramte om, at der findes "moderate forløb", som du kalder det (jeg tror så, jeg ville have givet op for længst, hvis det havde ramt mig, jeg er ikke nær så sej som dig), men også for at skabe lidt oplysning om sygdommen, som jeg aldrig havde hørt om. Efter at have læst din historie, er jeg nærmest paranoid på en venindes vegne over, at hun skyllede sin kontaktlinse under vandhanen og satte den i igen, da vi var i Italien sammen sidste år.

Og ja, selv uden øjenvipper er du stadig virkelig smuk.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 603
Likede indlæg: 10287

Indlægaf Lemonella » 11. jan 2019, 07:43

Jeg er med på “bogholdet”. Den bog vil jeg rigtig gerne læse. :)
Jeg er også komplet enig om at du ser så smuk ud, selvom du har gennemgået et forløb, hvor de fleste ville være bukket under og i hvert fald mere lignet en hængt kat, end en smuk ung kvinde.

Pøj pøj med fremgangen. Jeg krydser fingre for at det fortsætter, så du snart er helt frisk.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1559
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 19163
Kontakt:

Indlægaf Ado » 11. jan 2019, 07:49

Åh, det var da den skønneste opdatering!
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 838
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 10154

Indlægaf Madam Pomfrey » 11. jan 2019, 08:22

hvor er det fantastisk at der sker så stor bedring og fremgang med dine øjne nu!! Er så glad på dine veje.

Og held og lykke med guitaren, måske du skulle bruge youtube til at lære at spille, fremfor at studere amøber! :kys:
4
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1525
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 13739

Indlægaf Fru Sunshine » 11. jan 2019, 10:10

Aima skrev:Jeg bliver helt rask!

Jeg har været til kontrol i dag. Det ser ‘yndigt’ ud og jeg skal stoppe på det ene præparat i dag. Det andet skal jeg trappe ud af over de næste tre måneder, så hvis alt går godt er jeg back on track i slutningen af april.

Jeg sad uden solbriller hele vejen hjem i bilen, og jeg var så glad, at jeg i min eufori impulskøbte en guitar. Jeg er røvfattig, kan ikke læse noder og har aldrig spillet på et instrument. Jeg syntes bare, jeg havde fortjent den, selvom jeg egentligt ikke vidste, jeg ønskede mig den.

Hvor er det godt nok fantastisk at høre. :lun:

Og det er ikke svært at spille guitar i forhold til at skulle igennem det forløb, du lige har været.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
mitze
Kort karma: 18
Likede indlæg: 126

Indlægaf mitze » 11. jan 2019, 13:59

Tillykke med den gode nyhed :)

Du er simpelthen så sej !
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 1018
Likede indlæg: 10738

Indlægaf Aima » 11. jan 2019, 15:30

Åh, I er skønne! :kys:

Billedet er nogenlunde nådigt, vil jeg sige. Biler er altid gode til selfies pga. overeksponeret lys :D Man kan ikke helt se, hvor smadret huden om øjnene er.

Da min mor var her tidligere på ugen, udbrød hun, jeg så godt ud, og da jeg sådan grinende spurgte om det var en joke, for jeg ser da herrens ud, svarede hun helt tørt, at så skulle jeg have set mig selv for to uger siden :D

Det er (heldigvis) først nu, jeg sådan rigtigt kan se mig selv i spejlet, og jeg har også godt kunne fornemme på både folk der kender mig og ikke kender mig, at jeg har set ret smadret ud. Blomsterbuddene og en varmeaflæser der var her før jul virkede alle lidt forskrækkede, når jeg åbnede døren. Ham der skulle læse varme spurgte faktisk, før han overhovedet havde sagt, hvad han kom for, om han skulle komme igen en anden dag.

Jeg overvejer også lidt, om jeg skal lægge et (nådigt) billede på facebook og forklare hvorfor jeg pludselig forsvandt fra jordens overflade. Mine nærmeste ved jo godt, jeg er syg, men der er også mange perifere bekendte der ikke gør. Egentligt er det fordi jeg så småt begynder at kunne gøre lidt igen og bevæge mig udenfor på gode dage. Jeg vil gerne ned og træne, gå nogle ture, handle og tage ned i restauranten hvor jeg arbejder og sidde og drikke kaffe og spise belgiske vafler og hygge med mine kollegaer, og jeg kan i princippet godt de ting, lidt hvert fald, men jeg kan også godt mærke at det hæmmer mig at vide, at jeg, både for folk der kender mig og ikke gør, ser syg ud... Og hvis folk så bare af natur var sådan “shit, hvad er der sket med dig?”, så jeg bare lige kunne forklare at jeg fik raget en parasit til mig, og at den gik igang med at æde mine øjne, var det jo nemt nok, men det gør folk (mig selv inkl.) jo ikke, og selv på trods af, jeg ikke kan se, kan jeg godt fornemme at man går sådan lidt i stå, når man ser mig. Jeg vil også gerne forberede folk der kender mig lidt, hvis de evt. skulle støde ind i mig, og desuden er der også det der med at jeg ikke kan se dem og formentligt bare vil gå lige forbi dem, hvis de møder mlg i fitness eller sådan.

Åh, det frustrerer mig sgu lidt, at det skal begrænse mig, nu når jeg efter snart tre måneder rent faktisk kan begynde at bevæge mig lidt ud, så det er nok en god nok idé med sådan et facebookopslag, jeg ved bare nærmest ikke, hvordan jeg nogenlunde spiseligt og uden at bruge 1000 ord, forklarer der kom et lille parasit-svin forbi, og at jeg derfor ikke rigtigt kan se for tiden og desuden også ser lidt anderledes ud.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 390
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 3729

Indlægaf Lurende Peber » 11. jan 2019, 15:58

Du skriver det jo allerede:
“Jeg fik raget en parasit til mig i feriested og den gik i gang med at æde mine øjne eller hornhinder (så vidt jeg husker), hvis du vil nedtone dramaet . Det hedder i øvrigt “fin latinsk betegnelse” , hvis det skulle interessere jer.
Nå, men nu er jeg klar til så småt at komme ud i verden igen, og ville bare advare jer om, hvorfor jeg ser “lidt brugt” ud”

Og så lige med dine egne meget bedre formuleringer :gogo:
9
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 11. jan 2019, 18:00

Tak ^ Jeg prøver at sætte noget sammen.

Skal jeg få med at det ikke smitter? Ville I tænke over den slags? Altså, hvis I fx. var en af mine bekendte som mødte mig?
1
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 390
Likede indlæg: 5306

Indlægaf Æble » 11. jan 2019, 18:47

Jeg ville nok bare skrive at jeg havde været syg i øjnene. Ville ikke gide at mine perifære bekendtskaber skulle kende navnet på mine amøber.

Hvis nu du skriver det bog ik? Så lad den handle om dit liv ikke bare amøberne. Kan huske du engang havde et diskotek med en kæreste i en lille jydsk by? (Sorry hvis det ikke er dig :genert: ) Og kan huske dine nærværende og hjerteskærende tråd om din bror. Du er en af de få jeg husker fordi du har sådan en nærværende måde at beskrive på og jeg har altid syntes du havde et fascinerende liv.
9
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 266
Likede indlæg: 2975

Indlægaf milisa » 11. jan 2019, 19:38

Seance skrev:Hvordan kan du se så sød og naturlig smuk ud efter det sindssyge forløb? :dåne:
Vi andre ligner lort bare vi ikke for sovet nok :nerve: Skruebrækker :lol:

Hahahahaha, har lige givet grøn med nogenlunde den ordlyd, før jeg så dit indlæg!! Det er mega uretfærdigt!!! :lol:
1
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 266
Likede indlæg: 2975

Indlægaf milisa » 11. jan 2019, 19:42

Æble skrev:Jeg ville nok bare skrive at jeg havde været syg i øjnene. Ville ikke gide at mine perifære bekendtskaber skulle kende navnet på mine amøber.

Hvis nu du skriver det bog ik? Så lad den handle om dit liv ikke bare amøberne. Kan huske du engang havde et diskotek med en kæreste i en lille jydsk by? (Sorry hvis det ikke er dig :genert: ) Og kan huske dine nærværende og hjerteskærende tråd om din bror. Du er en af de få jeg husker fordi du har sådan en nærværende måde at beskrive på og jeg har altid syntes du havde et fascinerende liv.

Jeg er så enig. Jeg har fulgt dig gennem så mange år - og please ikke tag det på stalker måden, men der er bare nogen, man husker. Der er også andre skæbner på den gamle, jeg husker og nogle gange tænker tilbage på og håber, det er gået dem godt. Du har holdt ved, og ja, så har jeg jo også.

Ej men jøsses, please læs det her knap så spooky, som det lyder!!! Jeg tror, det er det der diskotek, der gjorde det.... :lol: :lol:
2
Tally-ho
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 11. jan 2019, 20:39

Hah, jamen jeg kender det godt, don’t worry :kys: Jeg kan også nærmest huske andre debattøres livshistorie :lol:

Og ja, debatten har jo lissom været med på sidenlinjen de sidste, huh, mange år! Jeg fandt den, altså den gamle debat, fordi jeg søgte cases til et eller andet, da jeg læste. Det må så have været i 2005 eller deromkring :D

Og det er mig med diskodasko, ja. Jeg har for flere år siden sendt både dét, og den kæreste jeg havde det med, videre, og jeg er også flyttet fra den lille by vi boede i. Nu bor jeg i den by jeg er vokset op i og egentligt var det planen, jeg skulle videre herfra også og starte forfra med nyt studie, men så dumpede der den ene solmodne appelsin efter den anden ned i min turban, og så blev det i stedet sådan et liv med en helt masse fedt arbejde, og en helt masse rejser og en læge, der skulle tage en rygmarvsprøve på mig, som var sød nok til at jeg syntes det var ærgerligt, hvis vi aldrig skulle ses igen og derfor stak en lap papir med mit nummer. Lige nu sidder han på anden time og kører gulvet i min lejlighed tynd med sin nyeste fjernstyrede bil :lol:
23
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 274
Likede indlæg: 2870

Indlægaf FruKuk » 12. jan 2019, 14:23

Aima skrev:Tak ^ Jeg prøver at sætte noget sammen.

Skal jeg få med at det ikke smitter? Ville I tænke over den slags? Altså, hvis I fx. var en af mine bekendte som mødte mig?

Jeg ville ikke skænke smitte en tanke. Og jeg synes, at du skal skrive lige præcis så meget, som du selv har brug for, at folk får af vide.

Og hvor skøn en opdatering!
0
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 23. jan 2019, 03:30

Jeg bruger tråden lidt som en logbog, jeg har fundet ud af den er god for mig at skimme igennem i de øjeblikke, hvor jeg synes alt er lort og frygter, jeg aldrig bliver rigtig rask.

Så de her billeder skal lige herind. Jeg var nede at træne i går :)

94906500-3EC6-4508-ADF2-60997620A951.jpeg

78857ABE-B41C-4680-8C51-E7D0481C5B23.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
32

Tilbage til "Helbred"