Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Fynerfin82
Kort karma: 14
Likede indlæg: 247

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Fynerfin82 » 28. nov 2018, 20:50

Mine knæ driller. De blev smadret for Ca 20 år siden ved et fald fra et høloft, hvor jeg tog fra med knæene. De seneste år har jeg ikke haft problemer, da jeg har været meget inaktiv. Nu er jeg endelig kommet i gang med regelmæssig motion og nu gør de side knæ bare ondt igen. Og jeg har virkelig været forsigtig og lagt meget langsomt ud.
0
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 190
Likede indlæg: 2664

Indlægaf Stitch » 29. nov 2018, 12:44

Mit dumme dumme knæ :whine:

Var på ortopædkirurgisk igår men de vil IKKE operere. Han undersøgte mig og fik mig til at græde af smerte, men det ville han skide på. Nu skal jeg igen igen vente på MR scanning og se hvad den siger.
0
IrmaPigen
Kort karma: 397
Likede indlæg: 4706

Indlægaf IrmaPigen » 29. nov 2018, 14:14

Jeg skar mig på et stykke glasfilt i søndags. Og nu har jeg en total bullen finger. Og jeg skal rejse på weekend i morgen. Pis også, altså. Hvorfor kan ting bare aldrig flaske sig for mig.
0
Sorenspige
Kort karma: 364
Likede indlæg: 2061

Indlægaf Sorenspige » 2. dec 2018, 05:59

For halvanden uge side fik jeg konstateret halsbetændelse af den slags, hvor man kan få penicillin. I går fik jeg så ondt i halsen igen :(.
0
LaMariposa
Kort karma: 394
Likede indlæg: 6421

Indlægaf LaMariposa » 2. dec 2018, 06:56

Menssmerter fra helvede. Hold nu op, hvor skulle det bare afskaffes.
1
:lun:

"I am brave, I am bruised
I am who I'm meant to be, this is me"
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 237
Likede indlæg: 1429

Indlægaf Panton » 2. dec 2018, 10:33

Jeg er så død træt af at have ondt i tænderne, enten af den ene eller anden årsag!! :whine:
1
Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
heysamaysa
Kort karma: 34
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 236

Indlægaf heysamaysa » 2. dec 2018, 12:11

Panton skrev:Jeg er så død træt af at have ondt i tænderne, enten af den ene eller anden årsag!! :whine:

velkommen i klubben! lortetænder! :whine:
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 555
Likede indlæg: 9421

Indlægaf Lemonella » 3. dec 2018, 11:28

Fik en akuttid hos min læge i dag. Hun kunne konstatere at det nok ikke var min nakke og skuldre, der gav mig den ubehagelige svimmelhed og kvalme, jeg nu har haft i 9 dage. Hun mente spændingerne i nakke/skuldre, kom af at jeg spændte voldsomt når jeg blev svimmel.

Et par simple tests, gjorde at hun var helt sikker på, jeg havde det man kalder en virus på balancenerven. (Det kan man så ikke have, sagde hun, men det kaldes det åbenbart).
Hun mener det skyldes løse øresten (krystaller), som triller rundt i den indre ørebue og giver kraftig svimmelhed.
Jeg fik nogle øvelser, jeg kan lave. De er ikke videre behagelige, men hun anbefalede at jeg i starten, laver dem, når min kæreste er hjemme.
Det kan så tage alt fra en ugrs tid, til et par måneder. Så jeg krydser fingre for at det snart er ovre. :kryds:

Jeg har, p.ga kvalmen, ikke spist ordentligt i over en uge og har tabt 4 kg. Ikke så smart, når jeg ikke trænger til at tabe mig.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 190
Likede indlæg: 2664

Indlægaf Stitch » 3. dec 2018, 12:39

Lorte knæskade :vræl:

Alt gør ondt. For hver dag der går gør det mere ondt. Skal til MR scanning (igen) d.10 dec. og læge d. 17. Jeg vil bare have, at de gør noget nu :(
0
IrmaPigen
Kort karma: 397
Likede indlæg: 4706

Indlægaf IrmaPigen » 6. dec 2018, 15:59

Lemonella skrev:Fik en akuttid hos min læge i dag. Hun kunne konstatere at det nok ikke var min nakke og skuldre, der gav mig den ubehagelige svimmelhed og kvalme, jeg nu har haft i 9 dage. Hun mente spændingerne i nakke/skuldre, kom af at jeg spændte voldsomt når jeg blev svimmel.

Et par simple tests, gjorde at hun var helt sikker på, jeg havde det man kalder en virus på balancenerven. (Det kan man så ikke have, sagde hun, men det kaldes det åbenbart).
Hun mener det skyldes løse øresten (krystaller), som triller rundt i den indre ørebue og giver kraftig svimmelhed.
Jeg fik nogle øvelser, jeg kan lave. De er ikke videre behagelige, men hun anbefalede at jeg i starten, laver dem, når min kæreste er hjemme.
Det kan så tage alt fra en ugrs tid, til et par måneder. Så jeg krydser fingre for at det snart er ovre. :kryds:

Jeg har, p.ga kvalmen, ikke spist ordentligt i over en uge og har tabt 4 kg. Ikke så smart, når jeg ikke trænger til at tabe mig.

Øvelserne er Epleys Manøvre. Det er yderst ubehageligt med løsrevne øresten. Det tog mig et år at komme over.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 555
Likede indlæg: 9421

Indlægaf Lemonella » 6. dec 2018, 16:09

IrmaPigen skrev:
Lemonella skrev:Fik en akuttid hos min læge i dag. Hun kunne konstatere at det nok ikke var min nakke og skuldre, der gav mig den ubehagelige svimmelhed og kvalme, jeg nu har haft i 9 dage. Hun mente spændingerne i nakke/skuldre, kom af at jeg spændte voldsomt når jeg blev svimmel.

Øvelserne er Epleys Manøvre. Det er yderst ubehageligt med løsrevne øresten. Det tog mig et år at komme over.

Jeg har det nu allerede betydeligt bedre. Jeg laver øvelserne 3 gange om dagen 2 gange med kæresten hjælp og 1 gang selv.
Jeg kan bevæge mig rundt uden at skulle kravle og så længe jeg holder mit hoved stille og ikke bøjer for meget til siderne og bagover, går det faktisk okay.
Min læge sagde godt nok at nogle er ret lang tid om at komme over det, mens andre er mere heldige. Jeg krydser stadig fingre for at jeg hører til de heldige.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 639
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 9614

Indlægaf Delfin » 6. dec 2018, 17:00

Av min arm! :-D
:whine:
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
heysamaysa
Kort karma: 34
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 236

Indlægaf heysamaysa » 7. dec 2018, 12:51

Du må gerne få 4 kilo af mig :-D

ej det lyder ikke rart! og noget møg det kan være så lang tid at komme sig over. Men det lyder til øvelserne virker, så vi krydser fingre for det fortsat går fremad! kvalme og svimmelhed er bare ganske modbydeligt!
1
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3447

Indlægaf Pityt » 7. dec 2018, 16:50

Min frosne skulder er virkelig latterlig i disse dage...eller rettere...det er værst om natten :cuss:
Heldigvis har jeg fået noget smertestillende, så jeg kan sove nogenlunde :gogo:
Desværre er der bivirkninger ved det medicin, så min hud (lige nu på ryggen og i nakken) føles som om den brænder :boo:
Nu har jeg prøvet at tage en antihistamin for at se om det hjælper :gruble:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
MocChi
Kort karma: 12
Likede indlæg: 188

Indlægaf MocChi » 10. dec 2018, 13:40

Jeg har ondt i min ene overarm. Det føles som muskelsmerter. Ah ondt er nok et stort ord - Mere ømhed.
0

Tilbage til "Helbred"