Mærkelig menstruation...

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 16. aug 2018, 11:25

Min blodprocent er faldet igen. På tre dage er den faldet 0,4 procent. Jeg er simpelthen så træt af det. Lægen undrede sig lidt over det dyk, men sagde, at der nok var fordi min krop simpelthen har været i så meget underskud i så lang tid, at den skal bruge mere blod end jeg kan nå at danne. Øv altså...
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf sigge » 16. aug 2018, 11:47

Øv, det var da godt nok træls, at den skal være så svær at få op.

Kæmpe spark over skinnebenet til klaphattelægen, der bare ville se tiden an. Du kan selvfølgelig ikke bruge hvis og hvis til noget, men det kunne nu have været meget fedt, hvis der var indledt en mere seriøs behandling, inden din blodprocent kom så langt ned.

Jeg krydser fingre for, at det stabiliserer sig nu og fremover kun går opad. :kryds:
1
You can't spell awesome without me.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 16. aug 2018, 12:51

Ja, jeg må blankt erkende, at jeg virkelig prøver på ikke at piske en stemning op inde i mit eget hoved. Jeg er simpelthen SÅ vred på skodlægen samt den gynækolog, der sendte mig hjem med en røvfuld piller og en tid til kontrol nogle måneder efter. Det gør mig gal, at personer med så vigtige funktioner kan ignorere de symptomer, jeg i mange måneder har haft.

Det hjælper mig ikke, det ved jeg godt. Og jeg ved også godt, at jeg selv lod travlhed på jobbet forhale det et par uger tilbage før min træthed var så voldsom. Det gør mig bare gal, at man skal komme så langt ud før man bliver taget seriøst. Der her er jo ikke noget, jeg kan fake, hvor en læge kan sidde og tænke at hende der da vist bare er lidt sart.
14
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Planten » 16. aug 2018, 13:10

Allmost_Famous skrev:Ja, jeg må blankt erkende, at jeg virkelig prøver på ikke at piske en stemning op inde i mit eget hoved. Jeg er simpelthen SÅ vred på skodlægen samt den gynækolog, der sendte mig hjem med en røvfuld piller og en tid til kontrol nogle måneder efter. Det gør mig gal, at personer med så vigtige funktioner kan ignorere de symptomer, jeg i mange måneder har haft.

Det hjælper mig ikke, det ved jeg godt. Og jeg ved også godt, at jeg selv lod travlhed på jobbet forhale det et par uger tilbage før min træthed var så voldsom. Det gør mig bare gal, at man skal komme så langt ud før man bliver taget seriøst. Der her er jo ikke noget, jeg kan fake, hvor en læge kan sidde og tænke at hende der da vist bare er lidt sart.

Man må gerne blive vred i sådan et forløb! Og især må man gerne forlange at blive taget seriøst.
2
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 16. aug 2018, 16:07

Men vreden gavner mig ikke. Jeg kan godt sidde og dirre af raseri ved tanken om, at var jeg blevet taget seriøst, havde det ikke medført at jeg var en rådden mor, og nu også kostet en sygemelding fra arbejde, fordi jeg ville have været i behandling flere måneder tidligere - men det bliver det ikke bedre af. Jeg gider ikke være bitter, så jeg ville virkelig gerne kunne lægge det helt fra mig, og bare være taknemmelig for at der bliver holdt øje med det nu.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf sigge » 16. aug 2018, 16:43

Allmost_Famous skrev:Men vreden gavner mig ikke. Jeg kan godt sidde og dirre af raseri ved tanken om, at var jeg blevet taget seriøst, havde det ikke medført at jeg var en rådden mor, og nu også kostet en sygemelding fra arbejde, fordi jeg ville have været i behandling flere måneder tidligere - men det bliver det ikke bedre af. Jeg gider ikke være bitter, så jeg ville virkelig gerne kunne lægge det helt fra mig, og bare være taknemmelig for at der bliver holdt øje med det nu.


Det er en meget beundringsværdig indstilling - og sikkert også den mest konstruktive i det lange løb.

Så kan du lade os andre bande og fnyse på dine vegne. :-D
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Tilly » 16. aug 2018, 17:59

Allmost_Famous skrev:Men vreden gavner mig ikke. Jeg kan godt sidde og dirre af raseri ved tanken om, at var jeg blevet taget seriøst, havde det ikke medført at jeg var en rådden mor, og nu også kostet en sygemelding fra arbejde, fordi jeg ville have været i behandling flere måneder tidligere - men det bliver det ikke bedre af. Jeg gider ikke være bitter, så jeg ville virkelig gerne kunne lægge det helt fra mig, og bare være taknemmelig for at der bliver holdt øje med det nu.

Tror du at du kan bearbejde vreden selv?

I forbindelse med en stress-sygemelding bar jeg også rundt på en kæmpe vrede, og den kunne jeg simpelthen ikke bearbejde selv, uanset hvor meget jeg forsøgte. Jeg fik først lagt vreden fra mig da jeg fik hjælp af en psykolog. Tror du at det kunne været noget for dig? Jeg tænker da at der er en god chance for at du kan få henvisning til psykolog fra din læge. Der vil selvfølgelig være noget egenbetaling, men for mig var det, det hele værd.

Jeg ved slet ikke om det er noget for dig, men jeg kan virkelig bare godt forstå du er vred. Men vreden er jo virkelig svær at blive ved med at bære rundt på, så på en eller anden måde skal du jo have bearbejdet den, så du kan få den lagt fra dig. Især når du ikke føler at vreden gavner dig.
1
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Planten » 16. aug 2018, 19:53

Allmost_Famous skrev:Men vreden gavner mig ikke. Jeg kan godt sidde og dirre af raseri ved tanken om, at var jeg blevet taget seriøst, havde det ikke medført at jeg var en rådden mor, og nu også kostet en sygemelding fra arbejde, fordi jeg ville have været i behandling flere måneder tidligere - men det bliver det ikke bedre af. Jeg gider ikke være bitter, så jeg ville virkelig gerne kunne lægge det helt fra mig, og bare være taknemmelig for at der bliver holdt øje med det nu.

Jeg opfattede det slet ikke som om, du var vred konstant, men du har da helt ret, det er da ikke hensigtsmæssigt, hvis du er vred konstant. Jeg opfattede det som om du fik et øjeblik af vrede.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 16. aug 2018, 21:40

Det er bestemt ikke en konstant vrede. Den kom bare lige frem da hun snakkede om, at min krop så længe har manglet så meget blod, at jeg ikke kan følge med. Altså tanken om at jeg faktisk har gået og været syg længere end jeg måske egentlig selv har forstået, oiaswr mig lidt af. Men det er måske fint nok netop at få luft for den vrede herinde i et svagt øjeblik, så jeg ikke skal bære rundt på et eller andet, der ikke er godt for mig.
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 20. aug 2018, 15:00

Hold kæft, hvor er jeg træt i dag. Efter sønnike var sendt i skole gik der måske en time, og så var jeg nødt til at sove igen. Fire timer. Jeg har ikke lavet andet end at spise frokost og vaske op, men har følelsen af at have været på arbejde. Det er en virkelig sær følelse.

Jeg har snakket med min leder. Han rykker lidt for lægens bud på hvor længe, jeg kan forventes at være sygemeldt, og vil gerne have, at jeg prøver at få en hurtigere tid end torsdag, hvor jeg alligevel skal til lægen, og ellers må det jo være sådan. Min løn og feriedage er der dog stadig ikke styr på. Jeg er spændt på om der så er styr på det til næste lønudbetaling. Det bør der være, tænker jeg.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Daine » 20. aug 2018, 15:56

Allmost_Famous skrev:Hold kæft, hvor er jeg træt i dag. Efter sønnike var sendt i skole gik der måske en time, og så var jeg nødt til at sove igen. Fire timer. Jeg har ikke lavet andet end at spise frokost og vaske op, men har følelsen af at have været på arbejde. Det er en virkelig sær følelse.

Jeg har snakket med min leder. Han rykker lidt for lægens bud på hvor længe, jeg kan forventes at være sygemeldt, og vil gerne have, at jeg prøver at få en hurtigere tid end torsdag, hvor jeg alligevel skal til lægen, og ellers må det jo være sådan. Min løn og feriedage er der dog stadig ikke styr på. Jeg er spændt på om der så er styr på det til næste lønudbetaling. Det bør der være, tænker jeg.

Har du din fagforening ind over også? Bare så de er med på sidelinjen og orienterede, hvis der fortsat skulle opstå problemer?
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 20. aug 2018, 16:00

Daine skrev:Har du din fagforening ind over også? Bare så de er med på sidelinjen og orienterede, hvis der fortsat skulle opstå problemer?

Ja, jeg snakker løbende med min TR, og vi har også kontakt til kredsformanden for at sikre, at alt fra min side kører efter bogen. At det går så sløvt med at få styr på løn osv, er jo nok fordi min leder ikke registrerede min sygemelding ordentligt.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Daine » 20. aug 2018, 16:04

Allmost_Famous skrev:
Daine skrev:Har du din fagforening ind over også? Bare så de er med på sidelinjen og orienterede, hvis der fortsat skulle opstå problemer?

Ja, jeg snakker løbende med min TR, og vi har også kontakt til kredsformanden for at sikre, at alt fra min side kører efter bogen. At det går så sløvt med at få styr på løn osv, er jo nok fordi min leder ikke registrerede min sygemelding ordentligt.

Godt at du har god kontakt til dem, skidt at din chef ikke formår at registrere det ordenligt (helt ærligt, hvor svært kan det være? Sådan en klaphat), og ærgerligt at du stadig har det så dårligt. Jeg håber for dig, at der snart bliver fundet en eller anden løsning, så du kan komme ud af dette dødvande og kan få bygget en ordenlig hverdag op for dig og din søn :kram:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 23. aug 2018, 07:36

Lathyrus skrev:Hvordan går det med dig? Håber det går fremad :)

Der er ikke så meget nyt under solen. Jeg går og venter på, at der skal komme en udvikling.

Jeg skal til lægen om en times tid. Så krydser vi fingre for en god blodprocent, så bedring er på trapperne.
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Mærkelig menstruation...

Indlægaf Allmost_Famous » 23. aug 2018, 10:26

Blodprocenten er steget lidt, så jeg er forsigtigt optimistisk. Jeg skal begynde at tage noget andet medicin også, bare til at tage nogle bivirkninger, jeg har. No biggie.

Hun har også lavet en varighedserklæring til min arbejdsplads, så nu må de godt se at få styr på tingene i deres ende.

Hun understregede meget, at hun tager udgangspunkt i best case, og at jeg altså sagtens kan risikere at det går langsommere end hun skønner osv.
13
I've said it before and I'll say it again...

:lol:

Tilbage til "Helbred"