Den store tråd om celleforandringer, keglesnit, HPV osv.

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
limitededition
Kort karma: 25
Likede indlæg: 141

Re: Den store tråd om celleforandringer, keglesnit, HPV osv.

Indlægaf limitededition » 12. okt 2017, 13:54

HappyPaww skrev:
limitededition skrev:Nu har jeg fulgt med i denne tråd læmge og endelig fået taget mig sammen til at få screenet for livmoderhalskræft.
Min læge kunne ikke gennemføre undersøgelsen fordi jeg begyndte at bløde meget voldsomt. Så nu skal jeg til gynækolog i stedet. Jeg er virkelig nervøs for om der er noget galt da jeg tænker at hun nærmest ikke kan have nået at rive hul på mig, med den korte tid hun var i gang.
Hvad er jeres erfaringer?

Hvor gammel er du, og hvor længe har du gået uden at blive tjekket?

Blødningen kan lige så vel være pga. sarte slimhinder (det har jeg fx haft meget af), men også kønssygdom (ofte klamydia - den har jeg sørme også haft), og så celleforandringer.

Men det vigtigste er, at tænke på mantraet, som min gynækolog virkelig indprentede for mig: Celleforandringer er IKKE kræft!

Men godt du kommer afsted - hvornår skal det være?

Jeg er 26 og kom aldrig afsted første gang jeg blev indkaldt for 3 år siden.
Jeg håber ikke der er noget galt, men når min læge insisterer på at jeg skal afsted til gynækolog på mandag allerede så bliver jeg godt nok nervøs.
0
NotCrazyJustLimitedEdition på den gamle debat :blush2:
HappyPaww
Kort karma: 315
Likede indlæg: 5577

Indlægaf HappyPaww » 12. okt 2017, 13:56

limitededition skrev:
HappyPaww skrev:
limitededition skrev:Nu har jeg fulgt med i denne tråd læmge og endelig fået taget mig sammen til at få screenet for livmoderhalskræft.
Min læge kunne ikke gennemføre undersøgelsen fordi jeg begyndte at bløde meget voldsomt. Så nu skal jeg til gynækolog i stedet. Jeg er virkelig nervøs for om der er noget galt da jeg tænker at hun nærmest ikke kan have nået at rive hul på mig, med den korte tid hun var i gang.

Blødningen kan lige så vel være pga. sarte slimhinder (det har jeg fx haft meget af), men også kønssygdom (ofte klamydia - den har jeg sørme også haft), og så celleforandringer.

Men det vigtigste er, at tænke på mantraet, som min gynækolog virkelig indprentede for mig: Celleforandringer er IKKE kræft!

Jeg håber ikke der er noget galt, men når min læge insisterer på at jeg skal afsted til gynækolog på mandag allerede så bliver jeg godt nok nervøs.

Det skal nok gå - hellere få det overstået, i stedet for at vente alt for længe på afklaring :ae:
1
limitededition

Indlægaf limitededition » 12. okt 2017, 14:00

HappyPaww skrev:
limitededition skrev:
HappyPaww skrev:

Det skal nok gå - hellere få det overstået, i stedet for at vente alt for længe på afklaring :ae:

Det er rigtigt. Tak :)
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 367
Likede indlæg: 2722

Indlægaf Filipai » 13. okt 2017, 15:20

Så kom dagene hvor jeg skulle have haft 3. menstruation efter keglesnittet. Jeg har kvalme, hovedpine og haft så latterligt ondt i maven, men stadig ingen menstruation eller tegn derpå. Jeg snakkede med hospitalet idag, og de har rådet mig til at vente med en ny p-ring i en uge, og så vil de se mig på mandag, bare lige for at tjekke at de ikke er kommet til at brænde mig for meget sammen :8:
Jeg er selv sagt rimeligt træt af det. Fik menstruation om morgenen på operationsdagen, men som stoppede i forbindelse med operationen, så det er nu 4 periode uden at min krop fungerer rigtigt, og jeg bliver ærlig talt en smule bekymret. Jeg har været mega stresset, men selv det har aldrig stoppet min krop for at være regelmæssig, og plejer højst at svinge 2 dage.

De er heldigvis skide søde, og tilbød også jeg kunne komme ind i dag hvis jeg var meget bekymret. Det er jeg nu ikke, og nu hvor jeg har det skidt, følte jeg ikke lige for at skulle afsted. Gad bare godt lige at kroppen var back to normal, før jeg potentielt skal igennem endnu et keglesnit til januar.
0
limitededition

Indlægaf limitededition » 16. okt 2017, 13:23

Så fik jeg lavet undersøgelsen hos gynækolog. Han var rigtig sød og tog også en ekstra prøve + scannede min livmoder for at være sikker på at alt var fint :)
1
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3399

Indlægaf DenSyngendeLussing » 16. okt 2017, 16:10

Jeg er vist ved at være helet fint op efter mit keglesnit, har ikke rigtigt haft gener af det - faktisk kun et minimum af bøvl. Jeg fik forresten efterfølgende besked på, at mine rander ikke var frie, så jeg skal til undersøgelse igen om et halvt år. Lidt træls, at det ikke kunne være slutningen på det, men jeg tager det nu alligevel ret roligt. :)
1
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 367
Likede indlæg: 2722

Indlægaf Filipai » 16. okt 2017, 16:38

Lussing: Jeg har det på samme måde, træls over man skal igennem møllen igen, men tager det mere roligt end første gang.

Skæbnen ville i øvrigt at min menstruation kom i går aftes, og det var heldigt, for hospitalet var kommet til at dobbeltbooke min tid, men den kunne jeg jo så heldigvis afmelde. Mavesmerterne stoppede da jeg fik det, så nu er jeg meget mere rolig. Det er dog meget lidt jeg bløder, især når jeg var stillet til udsigt at det "normalt" var ekstra voldsomt efter operationen. Men det er måske resultatet at det er så længe efter. Anyways, jeg er glad og tilfreds, og så kan den 26. januar og ny biopsi bare komme an.
3

Tilbage til "Helbred"