Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Pityt
Kort karma: 453
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 4601

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Pityt » 18. nov 2020, 18:29

Jeg måtte tage hjem fra arbejde i dag p.g.a. ekstrem træthed og ondt i maven. Havde sovet fint (og nok), men gik ud som et lys og sov 3 timer på sofaen, da jeg kom hjem. Jeg er stadig slatten og har en lidt “iffy” mave :wacko:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2512
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 29533

Indlægaf Daine » 18. nov 2020, 20:27

Jeg har en overstrakt muskel på siden af halsen der driller. Det er ømt, det giver smerter i hovedet og i øret og mentalt er jeg lidt ude at skide. Det er jeg hver gang jeg har problemer af den ene eller anden art omkring min hals, efter at min mor havde halskræft. Hver gang jeg er lidt øm, så er det min første tanke - det er kræft!
Og det bliver ikke bedre af at jeg ikke rigtig kan give musklen ro når jeg er på job - så det er godt jeg har ferie lige om lidt.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
kartoffelpizza
Kort karma: 135
Likede indlæg: 2815

Indlægaf kartoffelpizza » 18. nov 2020, 21:06

LaMariposa skrev:
TinaW skrev:
LaMariposa skrev:Har haft kvalme og hovedpine uden nogen åbenlys grund siden lørdag. Min krop er tydeligvis muggen over et eller andet, men jeg kan ikke finde ud af, hvad det er.

Er du testet for corona?

Nej, ikke for nylig, for det er jo ikke klassiske symptomer. Er ret sikker på, at jeg "bare" er stresset, for har heller ikke sovet så godt de sidste dage.

Hovedpine er da netop er klassisk tegn
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 552
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 8675

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 18. nov 2020, 22:44

Min skulder er fucking træls.
6 år siden slog jeg en salto ud over hestens hovede og landede (med ansigtet mod hesten) siddende på springet. Hun blev bange og slæbte mig via tøjlerne et par meter igennem ridehallen.
Jeg gik på daværende tidspunkt til en fysioterapeut, fik en upræcis skod-diagnose (mine undervisere ville dumpe mig for overhovedet at give det som en diagnose!) og gik til behandling hver/hver anden uge i 3-4 måneder. Altså indtil fysioterapeuten gav op fordi ingen af de ting han gjorde hjalp :rulle: .

Nu hvor jeg er fysisk aktiv på samme niveau igen som dengang, giver den problemer. Den føltes tung og træt hele tiden. Hver gang jeg skal løfte min arm føltes det som om at der er viklet et tykt gummitæppe omkring leddet, hvor jeg så skal kæmpe igennem det for at bevæge armen.

Vi kiggede på den på Uni i sidste uge og min lærers teori var lidt at jeg fik den hevet af led, rykket på plads og så blev det aldrig opdaget. I denne uge mærkede hun rent faktisk min skulder og den føltes forkert. Vævet på forsiden af skulderen er tykkere og mere “grizzly” end den anden. Der er en tydelig forskel fra venstre til højre...

Jeg orker ikke at skulle prøve at få det udredt og fixet under covid, men orker heller ikke at skulle gå med den her skulder meget længere.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 1594
Likede indlæg: 18756

Indlægaf LaMariposa » 19. nov 2020, 05:56

kartoffelpizza skrev:
LaMariposa skrev:
TinaW skrev:
LaMariposa skrev:Har haft kvalme og hovedpine uden nogen åbenlys grund siden lørdag. Min krop er tydeligvis muggen over et eller andet, men jeg kan ikke finde ud af, hvad det er.

Er du testet for corona?

Nej, ikke for nylig, for det er jo ikke klassiske symptomer. Er ret sikker på, at jeg "bare" er stresset, for har heller ikke sovet så godt de sidste dage.

Hovedpine er da netop er klassisk tegn

Ja, men jeg har hovedpine flere gange om ugen. Af og til en hel uge i træk, som det er tilfældet lige nu. Måske er det hormoner, måske er det stress. Har ingen feber og jeg hoster ikke. Hvis jeg skulle lade mig teste hver gang, jeg har hovedpine, så ville sundhedssystemet skulle bruge ret meget tid på mig.
1
:lun: Be brave

I’ll keep myself together keep on holding on...
Brugeravatar
Elverpigen
Kort karma: 30
Likede indlæg: 790

Indlægaf Elverpigen » 21. nov 2020, 22:16

Ømt knæ. Mistænker at det kan være pga der kom vand på mine træningssko i mandags, og de derfor har hængt lidt for meget fast i gulvet under drejninger. Det plejer at være gift for knæ :rulle:

I så fald kan det gå over af sig selv, hvis altså bare jeg ikke kludrer og sjasker vand på sålerne igen.....
0

Tilbage til "Helbred"