Menstruationskop - erfaringer?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf billiebean » 10. maj 2020, 16:38

RavenClaw skrev:Har OrganiCup ændret noget på koppen? Jeg har været nødt til at købe en ny, da min menstruationen kom en uge før tid, og jeg er ikke i nærheden af min anden. Men den her nye er hårdere, og den lækker en del, end den, jeg har i forvejen :gruble:


Pudsigt. Jeg købte en for to uger siden, da jeg kom til at smide min gamle ud - øv! Og ganske som dig oplever jeg også, at den nye er noget hårdere. Jeg ved ikke om den lækker. Det har jeg ikke haft problemer med før og heller ikke nu.

Jeg synes dog, det er lidt nemmere at sætte den op nu inden lidt hårdere model. Så mig gør det indtil videre ikke noget.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13985

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf RavenClaw » 10. maj 2020, 18:13

billiebean skrev:
RavenClaw skrev:Har OrganiCup ændret noget på koppen? Jeg har været nødt til at købe en ny, da min menstruationen kom en uge før tid, og jeg er ikke i nærheden af min anden. Men den her nye er hårdere, og den lækker en del, end den, jeg har i forvejen :gruble:


Pudsigt. Jeg købte en for to uger siden, da jeg kom til at smide min gamle ud - øv! Og ganske som dig oplever jeg også, at den nye er noget hårdere. Jeg ved ikke om den lækker. Det har jeg ikke haft problemer med før og heller ikke nu.

Jeg synes dog, det er lidt nemmere at sætte den op nu inden lidt hårdere model. Så mig gør det indtil videre ikke noget.


Jeg synes også, den er nemmere at få op, men det er, som om den ikke lukker tæt. Desværre er det ikke rigtig muligt at købe andre typer heromkring :(
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13985

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf RavenClaw » 10. maj 2020, 19:23

Jeg har bestilt en anden type med ekspreslevering, så håber jeg, den fungerer :kryds:
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Knirkemis » 3. aug 2020, 06:45

Jeg købte en organicup for 3 dage siden, og har eksperimentet med at sætte den op. Det er ikke rigtig lykkedes, at få den til at folde sig ud, selvom jeg har prøvet med forskellige foldemetoder og stillinger. jeg har også prøvet det, I anbefaler, med at dreje og hive lidt. Jeg kan mærke, at der er undertryk, når jeg tager den ud igen, men siderne er helt sikkert ikke foldet ordentligt ud.

Jeg købte efter anbefaling den store størrelse, fordi jeg har født vaginalt, men jeg føler ikke at der er plads til den.
Mit spørgsmål er så: har nogen af jer oplevet at måtte bruge en mindre størrelse, på trods af at have født? Og vil der løbe noget ved siden af, hvis den ikke er foldet helt ud, men der trods alt er undertryk? Jeg bløder minimalt lige nu, så jeg kan ikke vurdere det sidste, selvom jeg lader den sidde i længere tid.

Jeg synes hele ideen er genial, så jeg vil meget gerne have det til at fungere.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19615

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Animi » 14. okt 2020, 08:24

Jeg prøver Organicup for første gang i dag - wish me luck :P
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11472

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Kerrigan » 14. okt 2020, 13:53

Knirkemis skrev:Jeg købte en organicup for 3 dage siden, og har eksperimentet med at sætte den op. Det er ikke rigtig lykkedes, at få den til at folde sig ud, selvom jeg har prøvet med forskellige foldemetoder og stillinger. jeg har også prøvet det, I anbefaler, med at dreje og hive lidt. Jeg kan mærke, at der er undertryk, når jeg tager den ud igen, men siderne er helt sikkert ikke foldet ordentligt ud.

Jeg købte efter anbefaling den store størrelse, fordi jeg har født vaginalt, men jeg føler ikke at der er plads til den.
Mit spørgsmål er så: har nogen af jer oplevet at måtte bruge en mindre størrelse, på trods af at have født? Og vil der løbe noget ved siden af, hvis den ikke er foldet helt ud, men der trods alt er undertryk? Jeg bløder minimalt lige nu, så jeg kan ikke vurdere det sidste, selvom jeg lader den sidde i længere tid.

Jeg synes hele ideen er genial, så jeg vil meget gerne have det til at fungere.

Jeg har hørt om folk der bruger samme kopstørrelse til trods for en vaginal fødsel, mit bedste råd vil være at kontakte Organicup. De virker til at have god kundeservice.

Jeg har født, men ved kejsersnit, så jeg kan desværre ikke være behjælpelig med erfaring. Jeg bruger stadig lille kop, også selvom jeg for længst har rundet de 30 år.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19615

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Animi » 14. okt 2020, 18:53

Jeg synes at min første dag har været succesfuld. Da jeg først satte den i, havde jeg ikke problemer med det eller at den ikke ville folde ud. Jeg fik den også nemt ud igen. Det var først, da jeg her til aften skulle sætte den op igen. Det var som om, at koppen havde gjort mig lidt tør, så den ville ikke rigtig op. Men det klarede lige glidecreme dog, så den kom op igen og foldede sig ud. Nu glæder jeg mig til at se, hvordan det er at sove med den
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11472

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Kerrigan » 15. okt 2020, 11:37

Animi skrev:Jeg synes at min første dag har været succesfuld. Da jeg først satte den i, havde jeg ikke problemer med det eller at den ikke ville folde ud. Jeg fik den også nemt ud igen. Det var først, da jeg her til aften skulle sætte den op igen. Det var som om, at koppen havde gjort mig lidt tør, så den ville ikke rigtig op. Men det klarede lige glidecreme dog, så den kom op igen og foldede sig ud. Nu glæder jeg mig til at se, hvordan det er at sove med den

Der kommer et tidspunkt hvor du vil undre dig over hvorfor du ikke begyndte at bruge en kop før. Det gjorde jeg i hvert fald.

Synes ikke at det er rart at skulle fedte rundt med bind, især om natten. Kan huske hvor irriteret jeg var lige efter fødslen af min datter og hvor jeg ikke kunne bruge kop (hullet efter moderkagen skal hele, og indtil det sker bløder man).
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
bibbs
Indlæg: 967
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1362

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf bibbs » 15. okt 2020, 13:41

Er også mega fan, den anden dag glemte jeg nærmest at jeg havde den i :-)
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7382

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Neenah » 10. mar 2021, 08:01

Nu har jeg lige investeret i en me luna - meget spændt! Jeg har tænkt mig at bruge den både til fertilitet og mens, så jeg håber jeg kan få det til at fungere okay nemt.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf JoyNips » 10. mar 2021, 08:14

Neenah skrev:Nu har jeg lige investeret i en me luna - meget spændt! Jeg har tænkt mig at bruge den både til fertilitet og mens, så jeg håber jeg kan få det til at fungere okay nemt.


Hvordan bruger man den til fertilitet?

Jeg har i øvrigt brugt Melunakop i en del år, både før og efter fødsel, og er glad for mærket, det får klart min anbefaling.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7382

Re: Menstruationskop - erfaringer?

Indlægaf Neenah » 10. mar 2021, 09:34

JoyNips skrev:
Neenah skrev:Nu har jeg lige investeret i en me luna - meget spændt! Jeg har tænkt mig at bruge den både til fertilitet og mens, så jeg håber jeg kan få det til at fungere okay nemt.


Hvordan bruger man den til fertilitet?

Jeg har i øvrigt brugt Melunakop i en del år, både før og efter fødsel, og er glad for mærket, det får klart min anbefaling.


Jeg ved ikke om det er en gangbar ide, men jeg så produktet "Ferti Lily", som er en slags mini-kop, man kan proppe op for at hjælpe sædcellerne på vej, når man gerne vil undfange. Så googlede jeg rundt og læste et par fertilitetslæger, der mente at en m-kop kunne bruges lidt på samme måde - altså holde sæden på plads for at give den bedre mulighed for at nå helt op til livmoderen. I dunno. Jeg ved ikke om jeg køber det, men under alle omstændigheder, så skal jeg jo åbenbart trækkes med mens lidt endnu, så når jeg allerede har den kan det vel ikke skade at forsøge.
0

Tilbage til "Helbred"