Udredning ADHD/ADD som voksen

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 193
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 1929

Re: Udredning ADHD/ADD som voksen

Indlægaf Santopia » 11. jul 2020, 15:56

MrMister skrev:
Santopia skrev:
MrMister skrev:Sådan en helt anden ting: husk at tjekke dine forsikringsvilkår over alt, hvis du får diagnosen.

Det her har været på min to-do-liste længe. Har du selv læst dine forsikringer igennem eller gav du dem et kald? Blev dine forsikringer væsentligt dyrere af det? Købte du ekstra forsikringer?

Jeg tjekkede op på det uden om min egen forsikring. Det kan have stor betydning i sagsbehandling og er omtalt i de direkte forbehold i policen. Jeg læser altid det med småt (hyperfokus er positivt). Jeg betaler ca. 100 dkk pr måned ekstra for dækningen på vores fælles forsikring på tværs.

Jeg afventer svar på min pensionspolicer. Dem er jeg noget mere nervøs ved. Mest fordi forsikringsmægleren er del af mit netværk. Et netværk, der ikke er bekendt med diagnosen. Det ville være ærgerligt at blive outet den vej igennem.

Selvom jeg hader tabuet, vælger jeg pt at reproducere det ved ikke at komme ud. Jeg tror ikke på, at der gives medaljer for at tage kampen for andre på dét område. Jeg ved, at jeg vil reagere dårligt, hvis det bruges mod mig. Nøjagtigt som hvis andre minoriteter behandles dårligt. Sådan noget får William Wallace’n op i mig

Han har vel tavshedspligt, så det tror jeg bestemt ikke han gør :)
1
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 336
Likede indlæg: 2638

Indlægaf Daphne » 27. jul 2020, 08:24

Så kom psykiateren tilbage fra ferie og jeg fik endelig en specifik tid - i februar.... Jeg ved det sagtens kunne være værre, når jeg kigger på ventetiderne rundt omkring, men åååh jeg synes det er længe. Det er jo et halvt år, hvor jeg kunne modtage behandling, og få det bedre, få mere styr på mit liv osv.
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 3600
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 37026

Indlægaf kidkomb » 27. jul 2020, 10:19

Daphne skrev:Så fik jeg overstået lægetiden. Han mente, at det havde jeg ikke. Jeg fik ikke beskrevet ret meget inden han kom til den konklusion. Jeg ville ikke kunne følge med i skolen, hvis jeg havde det. Har flere uddannelser. Jeg ville ikke kunne lave sikkerhedsnet for mig selv - fx med aftaler. Jeg ved jeg glemmer dem - så jeg sætter med det samme en alarm et par dage før, dagen før, og samme dag - og evt. en halv time før, netop for ikke at glemme det. Så udfyldte han et testskema, som jeg har vedhæftet her. Men det er jo for ADHD? Han sagde det dækkede begge dele, og det er jeg ikke enig. Jeg har jo ikke de der reaktioner med at afbryde, have en motor osv. På ADHD-foreningens hjemmeside har jeg 8 ud af 9 symptomer på ADD. Og jeg føler jeg har rigtigt meget tilfælles med andre, der har fået konstateret ADD. Har luret lidt i facebookgrupper og de har altså også uddannelser mv.
Men jeg fik min henvisning alligevel - men føler det meget mærkeligt lige nu...

20200706_152734.jpg

Godt du fik en henvisning! Nogle gange oplever man læger, der burde vide at de netop IKKE har speciale indenfor dét man spørger om og så lige tilgå tingene med lidt mere interesse og ydmyghed.
Jeg håber du kan slå det ud af hovedet. Og godt det ikke er din læge, der skal udrede dig :kys:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
#notallfeminists
For det segment er det vigtigste nok ikke korrekthed, men cpezjelllhedd (Citat Lathyrus)
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 1434
Likede indlæg: 17431

Indlægaf LaMariposa » 31. jul 2020, 05:01

Daphne skrev:Så kom psykiateren tilbage fra ferie og jeg fik endelig en specifik tid - i februar.... Jeg ved det sagtens kunne være værre, når jeg kigger på ventetiderne rundt omkring, men åååh jeg synes det er længe. Det er jo et halvt år, hvor jeg kunne modtage behandling, og få det bedre, få mere styr på mit liv osv.

Jeg har et par gange haft held med at skrive mig på ventelisten, så de kan ringe dig op, hvis de får et afbud. Det var dog ikke i psykiatrien, men det er måske alligevel værd at prøve?
1
:lun: Be brave

I’ll keep myself together keep on holding on...
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 336
Likede indlæg: 2638

Indlægaf Daphne » 31. jul 2020, 08:13

LaMariposa skrev:
Daphne skrev:Så kom psykiateren tilbage fra ferie og jeg fik endelig en specifik tid - i februar.... Jeg ved det sagtens kunne være værre, når jeg kigger på ventetiderne rundt omkring, men åååh jeg synes det er længe. Det er jo et halvt år, hvor jeg kunne modtage behandling, og få det bedre, få mere styr på mit liv osv.

Jeg har et par gange haft held med at skrive mig på ventelisten, så de kan ringe dig op, hvis de får et afbud. Det var dog ikke i psykiatrien, men det er måske alligevel værd at prøve?

Ja det bad jeg også om, men hun sagde at de nærmest aldrig fik afbud bl.a. pga. ventetiden.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 1434
Likede indlæg: 17431

Indlægaf LaMariposa » 31. jul 2020, 08:38

Daphne skrev:
LaMariposa skrev:

Ja det bad jeg også om, men hun sagde at de nærmest aldrig fik afbud bl.a. pga. ventetiden.

Åh, øv :( Kan godt forstå, at du er frustreret over at skulle vente så længe.
0
:lun: Be brave

I’ll keep myself together keep on holding on...

Tilbage til "Helbred"