Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Artem » 9. maj 2020, 21:31

Jeg har fået for meget sol denne weekend... Både i ansigtet og på min ben...
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf zembra1986 » 18. maj 2020, 18:51

Ved ikke om man kan kalde det en skade som sådan, men jeg er ret ked af at jeg tilsyneladende bliver ved med at få karsprængninger(er det det de hedder, de røde tråde?) i mine øjne...….Og de går ikke væk igen :( Har lige kigget mig i spejlet, og har fået en ny stor én. Har været ved øjenlæge, men de kan ikke finde noget galt.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf sigge » 26. maj 2020, 07:01

Mit arbejde giver mig spændinger i skuldre og ryg, særligt mellem skulderbladene. Her til morgen fik jeg så lavet en bevægelse, hvor jeg pressede skulderbladene sammen, og det gjorde virkelig nas. Og jeg har ført en tid til massage om en uge.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. maj 2020, 20:49

Min lilletå havde et tæt på succesfyldt selvmordsforsøg, en dørkarm var involveret.
Og konsekvenserne af det brutale frontale sammenstød mærkes i form af en konstant "hey det gør ondt i mig" kontakt via nervesystemet
og 10 årig bulderbasse fik selvfølgelig 1. placeret sit knæ lige oven i kvæstet lilletå 2. sat sig ovenpå den - altså nærkontakt i sofaen er da hyggeligt, men AV
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Neverkont
Indlæg: 1891
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2943

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Neverkont » 5. jun 2020, 09:44

Magic In The Sky skrev:Jeg har tandpine og skal have en rodbehandling når jeg får taget mig sammen til at ringe til tandlægen.


Mens du venter på tandlægen kan det hjælpe på smerterne, at lægge en kryddernellike ved roden af den tand, det handler om.
0
Neverkont
Indlæg: 1891
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2943

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Neverkont » 6. jun 2020, 20:56

Magic In The Sky skrev:
Neverkont skrev:
Magic In The Sky skrev:Jeg har tandpine og skal have en rodbehandling når jeg får taget mig sammen til at ringe til tandlægen.


Mens du venter på tandlægen kan det hjælpe på smerterne, at lægge en kryddernellike ved roden af den tand, det handler om.

De har først tid d. 29. juni så det vil jeg da prøve.


Waauuuuw, hvis den gør lige så ondt som dem jeg har haft med samme problem, så føler jeg virkelig med dig. :ae:
0
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11939

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Bergen » 7. jun 2020, 06:53

Magic In The Sky skrev:
Neverkont skrev:
Magic In The Sky skrev:Jeg har tandpine og skal have en rodbehandling når jeg får taget mig sammen til at ringe til tandlægen.


Mens du venter på tandlægen kan det hjælpe på smerterne, at lægge en kryddernellike ved roden af den tand, det handler om.

De har først tid d. 29. juni så det vil jeg da prøve.


Ring til en anden tandlæge.
1
Brugeravatar
Musenmor
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 11. apr 2018, 18:07
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2468

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Musenmor » 11. jun 2020, 22:54

Jeg slog mit hoved kort før kl. 16. Da min søn kommer hjem, spiser vi, og jeg bliver dårlig og svimmel. Efter maden ligger jeg mig ind for at hvile mig, og vågner kl 24 med bragende hovedpine og en bule i panden. Av altså, så nu tør jeg ikke gå i seng, fordi jeg er svimmel og har kvalme.

Det fuldstændigt åndssvagt, fordi man kan næsten ikke se bulen, men jeg kan mærke den :trist:
0
"All you need is faith, trust and a little pixie dust." - :preggo1:
Brugeravatar
Dynaudio
Indlæg: 2690
Tilmeldt: 29. okt 2015, 22:20
Kort karma: 157
Likede indlæg: 2092

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Dynaudio » 9. jul 2020, 06:45

Jeg hamrede mit højre knæ ind i en dørkarm i går. Det gjorde ikke så ondt, da det skete, men i dag kan jeg for alvor mærke det. Av for !"¤#!"%#%-/#!
0
Afrodites
Indlæg: 676
Tilmeldt: 11. mar 2020, 09:14
Kort karma: 57
Likede indlæg: 968

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Afrodites » 23. jul 2020, 10:56

Åh lige den tråd, jeg havde brug for hehe..
Først så kom jeg til skade med knæet i forgårs.. Jeg hamrede det ind i sofaen, så knæskallen blev rykket om på siden af benet! Kæft det gjorde ondt og var ulækkert.. Den rykkede sig på plads igen få sekunder efter, men har stadig ondt, når jeg overbelaster det eller gør en forkert bevægelse.. Så et spørgsmål: skal jeg snakke med en læge i morgen, eller skal jeg bare slappe af og give det tid?

Derudover så har jeg det bare mega dårligt i dag.. Svimmelhed, træthed (selvom jeg har sovet til kl. 10!), kvalme som bliver værre, utilpashed og uro/dirren i kroppen.. Og vores datter vil bare slet ikke sove til middag i dag, samt opvaskemaskinen er gået i stykker.. Røv dårlig dag!
0
Afrodites
Indlæg: 676
Tilmeldt: 11. mar 2020, 09:14
Kort karma: 57
Likede indlæg: 968

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Afrodites » 23. jul 2020, 16:52

Lemonella skrev:
Afrodites skrev:Åh lige den tråd, jeg havde brug for hehe..
Først så kom jeg til skade med knæet i forgårs.. Jeg hamrede det ind i sofaen, så knæskallen blev rykket om på siden af benet! Kæft det gjorde ondt og var ulækkert.. Den rykkede sig på plads igen få sekunder efter, men har stadig ondt, når jeg overbelaster det eller gør en forkert bevægelse.. Så et spørgsmål: skal jeg snakke med en læge i morgen, eller skal jeg bare slappe af og give det tid?

Derudover så har jeg det bare mega dårligt i dag.. Svimmelhed, træthed (selvom jeg har sovet til kl. 10!), kvalme som bliver værre, utilpashed og uro/dirren i kroppen.. Og vores datter vil bare slet ikke sove til middag i dag, samt opvaskemaskinen er gået i stykker.. Røv dårlig dag!


Nogen dage er bare uheldige og dem har du så lige fået et par stykker af.
Det knæ der, ville jeg nok lige ringe til lægen og forhøre mig om. Der kan både være sket skader på ledbånd og menisken, eller også er du sluppet heldigt fra det. Så, fat i lægen.

Og god bedring :kram:


Nå har faktisk lige været inde og læse om det med knæet, og man skal faktisk søge læge, hver gang knæskallen går ud af led.. Vidste jeg ikke :blush2: .. Jeg har aldrig søgt læge, når det skete, og troede faktisk, at det var meget normalt.. Men kan så se, at det nok er mine hypermobile led, der er skyld i det.. Så må jo ringe til lægen i morgen..
Og heldigvis har jeg fået det bedre med det andet..

Men mange tak ;)
0
Smiling_Goat
Indlæg: 2725
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12249

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Smiling_Goat » 27. jul 2020, 07:10

Jeg har vist fået tilraget mig en diskusprolaps lyder det til på lægen, men fordi det er sommerferietid kan jeg først få en tid om 14 dage. Skønt.

Hun har til gengæld udskrevet en cocktail af smertestillende og piller mod mavesår (på grund af de smertestillende.) Så det er jo herligt.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9554
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26704

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Santa » 6. aug 2020, 06:06

Menses....var simpelthen syg af det i går! Smerter, hovedpine, kvalme og opkastning, svimmelhed. Og så blødte jeg i stride strømme.
Så nu er jeg bagud med arbejde fra årets start, og i dag er jeg heller ikke på toppen, har stadig smerter.
Jeg hader menstruation.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf LaMariposa » 6. aug 2020, 07:25

Santa skrev:Menses....var simpelthen syg af det i går! Smerter, hovedpine, kvalme og opkastning, svimmelhed. Og så blødte jeg i stride strømme.
Så nu er jeg bagud med arbejde fra årets start, og i dag er jeg heller ikke på toppen, har stadig smerter.
Jeg hader menstruation.


Man burde have lov at blive hjemme et par dage uden dårlig samvittighed hver gang. Synes det bliver værre og værre med smerter og utilpashed jo ældre jeg bliver
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9554
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26704

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Santa » 6. aug 2020, 07:48

LaMariposa skrev:
Santa skrev:Menses....var simpelthen syg af det i går! Smerter, hovedpine, kvalme og opkastning, svimmelhed. Og så blødte jeg i stride strømme.
Så nu er jeg bagud med arbejde fra årets start, og i dag er jeg heller ikke på toppen, har stadig smerter.
Jeg hader menstruation.


Man burde have lov at blive hjemme et par dage uden dårlig samvittighed hver gang. Synes det bliver værre og værre med smerter og utilpashed jo ældre jeg bliver

Mine menstruationer er klart blevet værre i de sidste 4-5 år. Jeg regner med at det overgangsalder, som er i gang, selvom hedeture ikke er begyndt endnu. Men der er stødt flere gener til, som kvalme, svimmelhed og hovedpine.
Og jeg bliver skam hjemme uden vildt dårlig samvittighed, men det arbejde, som jeg skulle klare i går (og i dag, er ikke taget på arbejde endnu, har stadig ret ondt) skal bare laves i weekenden så. Det kan ikke laves af andre eller udsættes meget længere.
Tænk, hvis jeg skal lide sådan i 10-12 år?! Hvorfor skal overgangsalder trække sådan ud? :whine:
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)

Tilbage til "Helbred"