Har du sagt nej tak til en potentiel date pga. vedkommendes erhverv?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Har du sagt nej tak til en potentiel date pga. vedkommendes erhverv?

Indlægaf LadyFox » 10. jan 2018, 12:45

VanillaQueen skrev:
LadyFox skrev:
POCKETKITTEN skrev:Jeg blev forresten engang afvist af en fyr, da han fandt ud af, at jeg er skorpion i stjernetegn.

Det var han også, og det ville bare aldrig gå.

Det er faktisk rigtigt, at date en med samme stjernetegn som en selv er det farligste man kan gøre inden for dating.


hahah hvorfor det? :P

Fordi det siger stjernerne :P Man er altid et mega dårligt match med dem man deler stjernetegn med hvis man skal tro astrologerne.
0
...
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Har du sagt nej tak til en potentiel date pga. vedkommendes erhverv?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 10. jan 2018, 13:10

Nu er det mange år siden jeg datede og kan kun mindes at have afvist en 2. date fordi hun var arbejdsløs og simpelthen virkede luddoven.
1
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Har du sagt nej tak til en potentiel date pga. vedkommendes erhverv?

Indlægaf Zoxa » 12. jan 2018, 13:10

Lige til at starte med tænkte jeg at det da var et "mærkeligt" kriterie at fravælge ud fra, men efter at have tænkt lidt over det må jeg jo erkende at jo, det kunne jeg da i den grad.

De åbenlyse som forkyndere, strippere, reality ting og kriminelle er på negativ listen. Men jeg ville også have betænkeligheder ved at skulle ud med en psykolog/psykiater, en NGO eller en pædagog.

Jeg er sandsynligvis dybt uretfærdig, men jeg har bare en ide om at der lyn hurtigt går pladderhumanisme og føle/bøle/analysere i den og det gider jeg bare ikke hverken at høre på eller forholde mig til :lol:

Og sælgere - åh gud....

ja, sådan er jeg så så uretfærdig.
0
Goozilla
Indlæg: 575
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Har du sagt nej tak til en potentiel date pga. vedkommendes erhverv?

Indlægaf Goozilla » 14. jan 2018, 13:18

Nej, det har jeg ikke, men der er visse typer, jeg selv kunne finde på at sige nej tak til pga. mit eget erhverv.

Der er et par stykker i tråden som helst vil have en 8-16 arbejdende kæreste og den slags kasse-/skematænkning kan jeg ikke få til at passe ind med mit arbejde og den livsstil, jeg lever som konsekvens heraf. Så hvis man er alt for jordbunden til sin hjemstavn og helst bare skal sidde foran fjerneren og se Hammerslag sammen om aftenen, så er der altså dømt mismatch her.

Nu lyder det som om, at jeg sætter karrieren over alt og det er langt fra tilfældet. Jeg kan bare ikke leve et liv, hvor dagene er totalt systematiske og man ser frem til weekenden hver gang det er mandag.

Jeg er enig med mange af de andre i, at professioner hvor udnyttelse af svagere individer bliver en del af forretningsmodellen godt kunne resultere i en frasortering.
2
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Har du sagt nej tak til en potentiel date pga. vedkommendes erhverv?

Indlægaf Tanten » 14. jan 2018, 13:22

Jeg har ikke mødt nogen, hvor jeg tænkte, deres erhverv isoleret set var et problem, og jeg har svært ved at forestille mig, hvilket job, der ville være en turn off, hvis manden ellers var rigtig sød og rar. Spindoktor for Liberal Alliance, måske?
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Har du sagt nej tak til en potentiel date pga. vedkommendes erhverv?

Indlægaf Zombie » 14. jan 2018, 13:46

Dæøsæfleæapdædæ "mismatch" :tie:

Dø.... dø, ord, dø!
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Har du sagt nej tak til en potentiel date pga. vedkommendes erhverv?

Indlægaf Zombie » 14. jan 2018, 13:46

Mismatch er katte-dating.
1
aka Forbies

:gammel:
Goozilla
Indlæg: 575
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Har du sagt nej tak til en potentiel date pga. vedkommendes erhverv?

Indlægaf Goozilla » 14. jan 2018, 16:33

Dikus skrev:
Goozilla skrev:Nej, det har jeg ikke, men der er visse typer, jeg selv kunne finde på at sige nej tak til pga. mit eget erhverv.

Der er et par stykker i tråden som helst vil have en 8-16 arbejdende kæreste og den slags kasse-/skematænkning kan jeg ikke få til at passe ind med mit arbejde og den livsstil, jeg lever som konsekvens heraf. Så hvis man er alt for jordbunden til sin hjemstavn og helst bare skal sidde foran fjerneren og se Hammerslag sammen om aftenen, så er der altså dømt mismatch her.

Nu lyder det som om, at jeg sætter karrieren over alt og det er langt fra tilfældet. Jeg kan bare ikke leve et liv, hvor dagene er totalt systematiske og man ser frem til weekenden hver gang det er mandag.

Jeg er enig med mange af de andre i, at professioner hvor udnyttelse af svagere individer bliver en del af forretningsmodellen godt kunne resultere i en frasortering.


Også et mismatch her :lol: :pompom: Zombie :D

Jeg tænker egentlig lidt det samme om mange, som jeg helt sikkert vil sortere fra: At det, at jeg ikke ender sammen med en havnearbejder er et udtryk for et mismatch (ååååhhhh jeg er sjov) i personlighed og ikke et tegn på, jeg frasorterer havnearbejdere.

I mit hoved har jeg svært ved at se mig selv med en havnearbejder - men mødte jeg en, jeg var interesseret i, og han sagde, han var havnearbejder, så ville det ikke mindske interessen det mindste. Jeg ville nok mere tænke "ha... tag den din dumme fordumsfulde gås" til mig selv :ninja:

Men jeg har da tænkt på det i forhold til f.eks. singletråden, hvor jeg er ret sikker på, at jeg allerede på udseendet får sorteret nogle fra, som andre matcher med. Og her vil havnearbejderen også være sorteret fra. Jeg kan i hvert fald konstatere, at jeg med min meget korte tid på tinder slet ikke løb ind i den type folk, som andre gør...


Jeg er all in på at få manet mine fordomme til jorden, så der kan jeg sagtens følge dig. Derfor mener jeg heller ikke, at man i udgangspunktet bør sortere på profession alene. Jeg går helt konkret efter personlige holdninger til, hvad der er en værdifuld hverdag, når jeg sorterer en forventning om 8-16 jobs fra. Simpelthen fordi jeg ikke kan leve op til det og i øvrigt heller ikke agter at leve op til det. Så er der jo ingen grund til at spilde hverken min eller den andens tid.

Ens profession kan dog også være et udtryk for holdning og der mener jeg, at fx pyramidespillere, timeshare-sælgere eller andre folk der driver forretninger baseret på enten uvidenhed, svaghed eller manglende intelligens hos andre mennesker, falder for min grænse i forhold til integritet og moral. Ganske simpelt egentlig og jeg har svært ved at se, hvordan fx en havnearbejder kan falde ind i en kategori for folk med manglende integritet alene på sit erhverv. Så kan det jo godt være, at havnearbejdere generelt kan være lidt grove i filten og have usympatiske synspunkter, men det hæfter sig mere ved typen af person end ved erhvervet.

Bare fordi man er ufaglært, tømrer eller social- og sundhedshjælper, så er det jo ikke ensbetydende med, at man ikke kan være charmerende eller intelligent som datingpotentiale. Det kan sagtens være et aktivt tilvalg at vælge én af de løsninger, selvom det ofte betragtes som grupper, hvor folk der "ikke lige ved, hvad de vil", ender.

I forhold til at være højt uddannet som kvinde, så tror jeg sgu gerne på, at mange mænd kan føle det som en konkurrence og derved vælger en date fra. Det handler efter min opfattelse slet og ret om et gammeldags syn på kønsrollerne og at disse mænd derfor føler sig underlegne. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at det måske er sundt nok som kvinde at blive sorteret fra på den bekostning, da den kønsopfattelse før eller siden vil gøre sig gældende i parforholdet. Manden giver på den måde udtryk for, at han ihvertfald ikke vil være underlegen i forholdet og derfor må han vel naturligt have et ønske om at være den anden part overlegen. Eller er jeg helt gal på den her?
2
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Har du sagt nej tak til en potentiel date pga. vedkommendes erhverv?

Indlægaf Tanten » 28. jan 2018, 00:19

Mine kæresters uddannelses- og jobmæssige baggrund har været således - og jeg har en mellemlang videregående uddannelse, der i dag ville svare til bachelor:

1) Reelt ufaglært, da han aldrig tog den sidste eksamen i en 2-årig økonomiuddannelse. I dag mangemillionær med eget firma

2) Kontanthjælpsmodtager uden uddannelse men med meget ufaglært arbejde i bagagen

3) Faglært håndværker med fast arbejde

4) Faglært håndværker med fast arbejde

5) Førtidspensionist uden reel uddannelse, dog selvlært programmør
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Har du sagt nej tak til en potentiel date pga. vedkommendes erhverv?

Indlægaf dgd2007 » 28. jan 2018, 01:05

VanillaQueen skrev:
LadyFox skrev:Det er faktisk rigtigt, at date en med samme stjernetegn som en selv er det farligste man kan gøre inden for dating.


hahah hvorfor det? :P

Så er astrologien da lavet om, siden sidst jeg tjekkede (omkring 1971). Dengang hed det sig, at samme tegn eller nabotegnet var fine, og også samme "element" (vand, ild, jord, luft). De eneste, der gav seriøse udfordring, var dem der var på "korset" overfor en selv ... altså dem, hvor der var 3, 6 eller 9 måneder imellem.

Men jeg syntes nu i det hele taget, astrologi er noget pjat.
0
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Har du sagt nej tak til en potentiel date pga. vedkommendes erhverv?

Indlægaf Mocca » 28. jan 2018, 17:07

AstaPasta skrev:Jeg vil helst ikke have en "som mig selv". Jeg synes, det kan blive for indspist.
På den anden side, vil der nok også være meget, vi har til fælles, hvis vi har valgt samme type uddannelse og samme type job, så hvor grænsen nøjagtigt går for mig, ved jeg ikke.


Jeg har det lidt modsat :)
Nu er jeg lidt ældre end de fleste her, - +50.
Og jeg tror simpelthen, at fælles værdier, at være samme sted i livet, og en god forståelse for hinandens hverdag (herunder job), vil være bedste grundlag for noget varigt.

Derfor indgår valg af job i den samlede pakke af, hvad der som udgangspunkt gør mig nysgerrig på en mand.

Qua min alder, kunne der være mænd i min målgruppe, der overvejer at stoppe på arbejdsmarkedet indenfor en overskuelig årrække.
Selv har jeg tænkt mig at arbejde til jeg bliver 70, hvis muligt.
Jeg arbejder meget. De to ting tilsammen gør, at han skulle have noget i sin fritid, som han var meget passioneret om, for at jeg ville turde 'hoppe på en date' med en mand, der kun havde job for at få en løncheck.

Så jo, jeg har bestemt sorteret mænd fra på deres job allerede i den indledende fase...
2
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Har du sagt nej tak til en potentiel date pga. vedkommendes erhverv?

Indlægaf Straniera » 28. jan 2018, 18:41

Jeg valgte ham ikke fra som date, men jeg havde engang en kæreste, som jeg ikke ville flytte sammen med og bygge en fremtid op med pga. hans erhverv. Han var en form for kunstner i en meget usikker branche, hvor han aldrig rigtig vidste, hvor meget, han tjente, og ofte var det meget lidt.

Dét i sig selv kunne vi jo godt have løst, hvis han havde været villig til at tage et deltidsjob, så han havde en nogenlunde fast indtægt, men det ville ødelægge hans kreativitet, sagde manden. Det er nu mange år siden, og jeg har hørt, at han nu er blevet lidt af en alkoholiker, der aldrig rigtig slog igennem med kunsten.
1
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: Har du sagt nej tak til en potentiel date pga. vedkommendes erhverv?

Indlægaf libertá » 2. feb 2018, 00:06

Nej. Også af den simple grund, at jeg altid selv har været en fattigrøv. :lol:

Så folk, der har taget mig, har i hvert fald aldrig taget mig for pengene. Og det er jo det positive ved ikke at have mange penge, nemlig at godt nok er det sværere at score dem, der vil have en rig forsøger, men til gengæld ved du, at ingen tager dig bare for pengene.
1
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Har du sagt nej tak til en potentiel date pga. vedkommendes erhverv?

Indlægaf OberstNasig » 17. feb 2018, 16:17

Nej, det er ikke sket. Jeg kunne dog godt forestille mig at jeg kunne være betænkelig ved at date nogle med visse former for erhverv, fx noget så almindeligt som en bartender eller guide på ungdoms-rejser. Og som en anden er inde på; erhverv der er forbundet med tro og overtro, fordi det ligger meget fjernt fra min egen måde at leve og se verden på.
Jeg kan dog konstatere en tendens til at dem jeg får interesse for og efterfølgende har datet, næsten allesammen har været igang med længeregående uddannelser. Så på den måde er der nok en rød tråd i, hvad jeg for det meste er endt op med helt ubevidst og til dels tilfældigt.
0

Tilbage til "Forhold og sex"