Han er i tvivl

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40578

Re: Han er i tvivl

Indlægaf Akehurst2 » 20. dec 2017, 10:01

uptowngirl skrev:
I forhold til vores tidligere konflikter (veninden og opmærksomhed) så er de løst :)

Men ja, jeg er ikke kommet meget videre med min beslutning.


Jeg synes, det er meget positivt, hvis I har fået løst de forholdsvis store konflikter, så jeres forhold er velfungerende, for det tyder på at der er vilje fra begge sider. Men jeg synes, det er bekymrende at I så kort tid efter har endnu en alvorlig konflikt.

Jeg synes, du skal overveje meget grundigt om du ønsker på sigt at være i et forhold, hvor der hele tiden opstår konflikter.
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Han er i tvivl

Indlægaf Grissebassen » 20. dec 2017, 13:02

Akehurst2 skrev:
uptowngirl skrev:
I forhold til vores tidligere konflikter (veninden og opmærksomhed) så er de løst :)

Men ja, jeg er ikke kommet meget videre med min beslutning.


Jeg synes, det er meget positivt, hvis I har fået løst de forholdsvis store konflikter, så jeres forhold er velfungerende, for det tyder på at der er vilje fra begge sider. Men jeg synes, det er bekymrende at I så kort tid efter har endnu en alvorlig konflikt.

Jeg synes, du skal overveje meget grundigt om du ønsker på sigt at være i et forhold, hvor der hele tiden opstår konflikter.

På det punkt er jeg faktisk uenig. Jeg synes det afgørende er, at man kan løse konflikterne, for så vil det næste naturlige skridt også være at lære at undgå dem (hvis man bruger hovedet lidt).
Nu kommer kynikeren og pragmatikeren op i mig igen, men jeg bryder mig ikke om idéen om, at et forhold er en færdig pakke, der skal fungere gnidningsfrit. Bare fordi der er lidt start-problemer og usikkerheder, betyder det ikke nødvendigvis, at resten af forholdet vil være præget af problemer. Jeg tænker, det er meget naturligt, at kanterne lige skal slibes af, og man skal finde en god rytme og lære hinandens issues at kende, samt lære at håndtere dem hensigtmæssigt. Det kan godt tage tid.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40578

Re: Han er i tvivl

Indlægaf Akehurst2 » 20. dec 2017, 13:27

Grissebassen skrev:
Akehurst2 skrev:
uptowngirl skrev:
I forhold til vores tidligere konflikter (veninden og opmærksomhed) så er de løst :)

Men ja, jeg er ikke kommet meget videre med min beslutning.


Jeg synes, det er meget positivt, hvis I har fået løst de forholdsvis store konflikter, så jeres forhold er velfungerende, for det tyder på at der er vilje fra begge sider. Men jeg synes, det er bekymrende at I så kort tid efter har endnu en alvorlig konflikt.

Jeg synes, du skal overveje meget grundigt om du ønsker på sigt at være i et forhold, hvor der hele tiden opstår konflikter.

På det punkt er jeg faktisk uenig. Jeg synes det afgørende er, at man kan løse konflikterne, for så vil det næste naturlige skridt også være at lære at undgå dem (hvis man bruger hovedet lidt).
Nu kommer kynikeren og pragmatikeren op i mig igen, men jeg bryder mig ikke om idéen om, at et forhold er en færdig pakke, der skal fungere gnidningsfrit. Bare fordi der er lidt start-problemer og usikkerheder, betyder det ikke nødvendigvis, at resten af forholdet vil være præget af problemer. Jeg tænker, det er meget naturligt, at kanterne lige skal slibes af, og man skal finde en god rytme og lære hinandens issues at kende, samt lære at håndtere dem hensigtmæssigt. Det kan godt tage tid.


Jeg er ikke uenig i, at det vigtigste er, at man kan tale sammen og løse gnidningerne i et forhold og at der sædvanligvis skal slibes lidt kanter i starten til man kender hinanden.

I det her forhold er det bare nogle ret alvorlige konflikter, synes jeg. Senest den her om egentlig tvivl om forholdet, men også om alvorlig jalousi fra TS side.
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Han er i tvivl

Indlægaf Grissebassen » 20. dec 2017, 13:51

Akehurst2 skrev:
Grissebassen skrev:
Akehurst2 skrev:
uptowngirl skrev:
I forhold til vores tidligere konflikter (veninden og opmærksomhed) så er de løst :)

Men ja, jeg er ikke kommet meget videre med min beslutning.


Jeg synes, det er meget positivt, hvis I har fået løst de forholdsvis store konflikter, så jeres forhold er velfungerende, for det tyder på at der er vilje fra begge sider. Men jeg synes, det er bekymrende at I så kort tid efter har endnu en alvorlig konflikt.

Jeg synes, du skal overveje meget grundigt om du ønsker på sigt at være i et forhold, hvor der hele tiden opstår konflikter.

På det punkt er jeg faktisk uenig. Jeg synes det afgørende er, at man kan løse konflikterne, for så vil det næste naturlige skridt også være at lære at undgå dem (hvis man bruger hovedet lidt).
Nu kommer kynikeren og pragmatikeren op i mig igen, men jeg bryder mig ikke om idéen om, at et forhold er en færdig pakke, der skal fungere gnidningsfrit. Bare fordi der er lidt start-problemer og usikkerheder, betyder det ikke nødvendigvis, at resten af forholdet vil være præget af problemer. Jeg tænker, det er meget naturligt, at kanterne lige skal slibes af, og man skal finde en god rytme og lære hinandens issues at kende, samt lære at håndtere dem hensigtmæssigt. Det kan godt tage tid.


Jeg er ikke uenig i, at det vigtigste er, at man kan tale sammen og løse gnidningerne i et forhold og at der sædvanligvis skal slibes lidt kanter i starten til man kender hinanden.

I det her forhold er det bare nogle ret alvorlige konflikter, synes jeg. Senest den her om egentlig tvivl om forholdet, men også om alvorlig jalousi fra TS side.

Fair nok :) Du har nok noget kendskab til tidligere tråde, som jeg mangler.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Han er i tvivl

Indlægaf Zombie » 20. dec 2017, 23:15

sansera skrev:
uptowngirl skrev:Lige er fælles svar. Jeg er 27 han er 26 år.
Opdateringen er så at han har en onlineveninde, der bor i et andet land, som han så har udviklet et crush på den uge jeg har været væk og det har igangsat tvivlen. Han har så slettet al kontakt med hende nu, da jeg sagde han skulle.
Problemet som nogen nævner er at han lever i en fantasiverden som jeg ikke kan leve op til (han skal savne mig så så meget for ellers er det ikke rigtigt). Og han tror vores kærlighed skal være perfekt hele tiden.
Sjovt Sansera, som du nævner med måden at finde hinanden på. Har selv tænkt tanken (især fordi han har brug for at blive forsikret at han virkelig vil mig, hvilket han jo tydeligst mærker når han er ved at miste mig). Uanset er det ikke godt for min psyke.

I forhold til vores tidligere konflikter (veninden og opmærksomhed) så er de løst :)

Men ja, jeg er ikke kommet meget videre med min beslutning.


Jeg prøver virkelig ikke at være det evige gå-fra-ham-kor, men hvis jeg skal svarer dig ud fra min egen forståelse af et forhold, så ville jeg ikke kunne leve med det der. Et forhold er for mig der, hvor paraderne er ned, hvor man kan slappe af, hvor man ved at man altid er vigtig og elsket og kan være tryg. Min mand er min klippe. Det betyder ikke, at han altid synes, at alt jeg gør er fjong eller aldrig kan blive sur eller irriteret, men han har ALDRIG sagt, at han ikke vidste om han elskede mig. Aldrig.
Faktisk er det ofte en del af vores skænderier - jeg elsker dig, men XYZ er ikke i orden/ irriterende/ egoistisk / uholdbart.
Jeg kunne ikke leve med mindre end det, og jeg har umiddelbart svært ved at sætte mig ind i, at et forhold kan fungere på andre præmisser. Kærlighed, omtanke og respekt må være givet i et forhold, hvis jeg skal være en del af det.

Din kæreste har, fordi du var væk 8 dage fået et 'crush' på en anden kvinde, og han har kun droppet kontakten, fordi du har bedt ham om det. Ikke mærkeligt, at han ikke har haft tid til at savne dig. Han har haft alt for travlt med at få sommerfugle i maven over kontakten med en anden kvinde.
Undskyld men i hvilken verden er det i orden - og hvordan kan det blive noget, som du skal forholde dig til at han går rundt og tænker over i jeres fælles hjem? Noget hvor du på en eller anden måde skal overbevise ham om, at han vil jer?
For mig ville det fylde helt vildt. Tænker han på hende nu? Savner han hende? Sammenligner han os?
Ej ved du nu hvad!
Det er så selvoptaget og egoistisk. Hvis han er i tvivl, så må han finde ud af, hvad han vil. Og så må han jo håbe på, at du gider gå og vente på det. Men ikke om jeg ville sove med ham, stå op med ham, spise med ham - ja bare være i samme rum med ham, mens han gik og overvejede om et internet crush eller jeg var det vigtigste for ham.

Jeg siger ikke, at du skal gå fra ham. Det ved kun du om du er klar til. Men jeg ville flytte mig fra den situation. Jeg synes det ville klæde ham, at han fandt et andet sted at være, men hvis han ikke vil det ville jeg hellere sove på en sofa hos en veninde eller på mit gamle værelse hos min forældre end dele hjem med en mand, som ville byde mig det han udsætter dig for lige nu


Det her skal gentages.
1
aka Forbies

:gammel:
Kaffe
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4859

Re: Han er i tvivl

Indlægaf Kaffe » 21. dec 2017, 05:24

Jeg mener, at følelserne er fundament i et forhold. Når der er kærlighed, er der villighed til at løse problemer, bære over med hinanden og bygge noget op. Jeg tænker, at du står i en meget svær position, når fundamentet er svagt. Det kommer til at kræve rigtig meget at være i det.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Han er i tvivl

Indlægaf sansera » 24. dec 2017, 20:47

Hvordan går det TS?
0
Brugeravatar
uptowngirl
Indlæg: 125
Tilmeldt: 5. feb 2017, 21:12
Kort karma: 21
Likede indlæg: 178

Re: Han er i tvivl

Indlægaf uptowngirl » 17. feb 2018, 20:21

sansera skrev:Hvordan går det TS?


Jeg synes, jeg skylder folk en opdatering, for virkelig mange gav sig tid til at svare og komme med gode og konstruktive råd til mig i sin tid. Og jeg opdaterede ikke, da forholdet blev ved med at være svært og det tog meget af min energi og min opmærksomhed.

For 1 måneds tid siden gik jeg fra ham. Jeg kunne ikke mere af forskellige årsager og den evige tvivl fra hans side af var da en medfaktor. For mig ødelagde den en lille smule af forholdet og tilliden, hver gang den kom frem. Men som nævnt i nogle af de tidligere tråde, er vi meget forskellige mennesker med forskellige værdier. Og jeg nåede bare et punkt, hvor mine fremtidsdrømme for os var forsvundet og der blev det på tide at gå.

Så nu er vi fra hinanden og det var den rigtige beslutning - jeg skal nok blive ok igen.
Endnu engang mange tak for alle jeres velmenende råd :lun:
21

Tilbage til "Forhold og sex"