Bør forholdet slutte?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Ekstremtvivl
Indlæg: 1
Tilmeldt: 9. dec 2017, 15:43
Kort karma: 0

Bør forholdet slutte?

Indlægaf Ekstremtvivl » 9. dec 2017, 15:49

Jeg har en dejlig kæreste på tredje måned. Han er venlig, sjov og elsker mig så det gør helt ondt. Der er ingen specielle problemer. Vi er hinandend første kærester og sexpartnere.

Men virkelig, virkelig ofte, har jeg lyst til at gå fra ham. Jeg får tit nogle "anfald", hvor jeg bare begynder at græde og tænker på hvor meget jeg ikke vil være stuck med ham resten af livet og fantaserer om, hvordan fantastisk det ville være at være kærester med en anden (og den anden er ALTID en kvinde...). Han har nogle holdninger som er meget modsat mine og som kunne være en dealbreaker for mange, men jeg har altid tænkt, at det da bare var egoistisk af mig at dømme ham på den måde.I det hele taget kritiserer jeg konstant mig selv omkring, at jeg for pokker da må stille mig tilfreds med det jeg har, og at jeg er så ond og egoistisk for ikke at kunne lide ham (jeg kan godt lide ham... tror jeg?).

Ingen tvivl om at han elsker mig. Han elsker mig helt vildt og har næsten ikke noget liv udover mig (bogstaveligt talt). Jeg har mange, mange gange tænkt, at det nok er det ved ham, at jeg kan lide. At jeg får en masse bekræftelse ved, at nogen elsker mig så meget.

Han skal møde mine forældre til jul, så det er super dårlig timing ligenu, og jeg har længe tænkt, at jeg måtte give det til efter jul. Holde ud.

Jeg vil godt være tilfreds med ham... jeg BURDE være super glad og tilfreds... men det er jeg ikke.

Hvad gør jeg?
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Bør forholdet slutte?

Indlægaf bluetof1 » 9. dec 2017, 15:58

Stopper det. Nu.
6
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Bør forholdet slutte?

Indlægaf Filipai » 9. dec 2017, 15:59

Ekstremtvivl skrev:Jeg har en dejlig kæreste på tredje måned. Han er venlig, sjov og elsker mig så det gør helt ondt. Der er ingen specielle problemer. Vi er hinandend første kærester og sexpartnere.

Men virkelig, virkelig ofte, har jeg lyst til at gå fra ham. Jeg får tit nogle "anfald", hvor jeg bare begynder at græde og tænker på hvor meget jeg ikke vil være stuck med ham resten af livet og fantaserer om, hvordan fantastisk det ville være at være kærester med en anden (og den anden er ALTID en kvinde...). Han har nogle holdninger som er meget modsat mine og som kunne være en dealbreaker for mange, men jeg har altid tænkt, at det da bare var egoistisk af mig at dømme ham på den måde.I det hele taget kritiserer jeg konstant mig selv omkring, at jeg for pokker da må stille mig tilfreds med det jeg har, og at jeg er så ond og egoistisk for ikke at kunne lide ham (jeg kan godt lide ham... tror jeg?).

Ingen tvivl om at han elsker mig. Han elsker mig helt vildt og har næsten ikke noget liv udover mig (bogstaveligt talt). Jeg har mange, mange gange tænkt, at det nok er det ved ham, at jeg kan lide. At jeg får en masse bekræftelse ved, at nogen elsker mig så meget.

Han skal møde mine forældre til jul, så det er super dårlig timing ligenu, og jeg har længe tænkt, at jeg måtte give det til efter jul. Holde ud.

Jeg vil godt være tilfreds med ham... jeg BURDE være super glad og tilfreds... men det er jeg ikke.

Hvad gør jeg?


Kærlighed skal ikke være så svær, og slet ikke på tredje måned.
Og det der med at man konstant udsætter et breakup er en dårlig idé, så er det jul, så er det nytår, så kommer der en rund fødselsdag. Så hvis du ikke er glad, og i kun er 3 måneder inden, så ville jeg altså slutte det.

Og så kunne det jo være du skulle overveje om den næste person du skulle date, var en kvinde. Det tog mig flere år at lure at den dersens kæreste altså ikke nødvendigvis behøvede at være en mand, og at en kvinde kunne være lige så sød og dejlig. Jeg er endt med at gifte mig med en fantastisk skøn mand, men har også været i forhold med kvinder.

Der skal nok være en anden derude til ham, én der deler hans holdninger, og som ikke græder over tanken om resten af deres liv med dem. Sådan bør det ikke være. Da jeg var 3 måneder inde i forholdet med min mand, kom tårerene frem ved tanken om at vi potentielt IKKE skulle dele resten af vores liv sammen, og det virkede ganske forfærdeligt nogensinde at skulle undvære ham.
12
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Bør forholdet slutte?

Indlægaf Moxy-lady » 9. dec 2017, 16:01

Går fra ham. Du elsker ideen om at have en kæreste, ikke ham.

Derudover er det i min verden et ret stort faresignal at han, efter 3 måneder, har gjort dig til centrum i hans univers. Jeg kan godt forudse et klaustrofobisk forhold om 10 år,hvis du allerede nu synes at det er liiidt for meget, for voldsomt.

I har ikke været sammen særlig længe, og du burde stadig være rimelig nyforelsket, men udfra dit indlæg så lydee det ikke til at dine følelser omkring ham og jer er nye. Hvis du allerede en måneds tid (eller 3) føler dig fanget og ked af det over din kæreste, så prøv at forestille at bo sammen, måske stifte familie sammen. Han burde være den bedste udgave af sig selv, sådan her i begyndelsen, og hvis den bedste udgave af han trigger noget i dig, hvis du ikke trives med den udgave, så bliver det aldrig godt.
2
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Bør forholdet slutte?

Indlægaf Sangius » 9. dec 2017, 16:55

Så svært skal det slet ikke være. Du har jo ikke prøvet det før, men når du en dag er sammen med en, som du faktisk gerne vil være sammen med, så får du nok en aha oplevelse.
Du skal ud af forholdet med det samme, der er ingen fidus i at vente.
Det er hårdt at slå op med folk, men du gør ham ingen tjeneste i at blive.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: Bør forholdet slutte?

Indlægaf Mirabella » 9. dec 2017, 17:31

Han har levet det meste af sit liv uden dig -på nær de sidste 3måneder, selvom han er meget forelsket i dig lige nu, så er du ikke hele hans liv.
3
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Bør forholdet slutte?

Indlægaf Skralde » 9. dec 2017, 17:49

I starten af et forhold, skal man slet ikke stå med så mange bekymringer og "jeg burde" følelser. Det er helt okay at nå til den konklusion, at han ikke er den rette for dig - det skal du ikke have dårlig samvittighed over.
3
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Bør forholdet slutte?

Indlægaf Viskelæder » 9. dec 2017, 18:14

Enig med de andre. Du har ikke lyst til at være sammen med ham, så det skal du selvfølgelig ikke. Det er dybt hul i hovedet at bruge sit liv på en, fordi HAN elsker DIG. Du elsker ikke ham, og det vil kun tære på dig.

Sig det som det er. Det er en træls situation, men der venter lykke og forelskelse og en dejlig kvinde til dig ude på den anden side.
1
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Bør forholdet slutte?

Indlægaf Grissebassen » 9. dec 2017, 22:58

Lad for guds skyld være med at introducere et så nyt et forhold for familien. Slet ikke, når du går med overvejelser om at smutte, som det lyder til at du er på vej til. Jeg er selv lige kommet ud af et kort forhold. Og det havde været et langt mere smertefrit brud, hvis vi ikke havde nået at blande familie ind i det.
3
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Bør forholdet slutte?

Indlægaf Æble » 10. dec 2017, 05:22

Man skal ikke føle at man " holder ud". Forstår slet ikke at du tror man skal det.
0
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Bør forholdet slutte?

Indlægaf sansera » 11. dec 2017, 11:44

Du skriver om egoisme. Det er da mere egoistisk at holde fast i et forhold, hvor man holder ud end at sætte nogen fri. Hvis du ikke vil have ham (og det lyder det ikke til), så lad ham gå ud og finde en der vil. Lige som du selv fortjener en der gør dig lykkelig fortjener han da det samme.
0

Tilbage til "Forhold og sex"