Hvad synes I om denne situation?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf IrmaPigen » 6. dec 2017, 08:31

Nå vi fik lige taget en snak om det her til morgen.

Egentlig lagde han sig relativ fladt ned og imødekom alle mine kritikpunkter.

Så nu må vi se om han kan finde ud af at omsætte det til praksis.

Tak for jeres input i tråden.
22
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Stitch » 6. dec 2017, 11:09

IrmaPigen skrev:Nå vi fik lige taget en snak om det her til morgen.

Egentlig lagde han sig relativ fladt ned og imødekom alle mine kritikpunkter.

Så nu må vi se om han kan finde ud af at omsætte det til praksis.

Tak for jeres input i tråden.


Det er dejligt at høre. Jeg håber I holder fast i den gode kommunikation og at det hjælper på sigt :)
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf IrmaPigen » 20. dec 2017, 07:19

Nå. Situationen har så ikke ændret sig til det bedre.

I går havde vi vores sidste aften inden min kæreste og hans børn rejser på en længere ferie. Vi havde jo self aftalt vi skulle have en hyggelig aften.

Men det fik eks'en så forpurret. Hun begynder at ringe. Han sender en SMS om han ikke kan tale lige nu. Hvorefter hun spammer ham med en 20 stykker vrede og sure sms'ere. Han slukker sin mobil.

Kl 22.15 står hun uden for hans hoveddør og ringer på døren (og er vred) for at hente de flødeboller, som han har købt som sønnen skal have med i skole pga han har fødselsdag - men som han sagtens kunne have taget med herned til hende her til morgen, hvor han alligevel skulle ned for at ønske knægten tillykke.

Her til morgen kl 6.15 starter hun så op igen med en lind strøm af sure sms'ere...

Ahmen jeg magter ikke det dér drama med hende :tie: og jeg er så tæt på at trække stikket.

Edit:I må gerne undlade at citere dette indlæg.
Senest rettet af IrmaPigen 20. dec 2017, 07:43, rettet i alt 4 gange.
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf bluetof1 » 20. dec 2017, 07:24

TS skrev:Citat slettet på anmodning af TS


Jeg ville bede ham få styr på det der og kunne han ikke det, han ville få en specifik tidshorisont på f.eks. en uge, så måtte jeg nok kaste håndklædet i ringen.
Det lyder som om hun ikke kan acceptere og håndtere at han har en anden han er sammen med seriøst.

Min kærestes eks har længe forsøgt på det samme fordi hun er rasende jaloux (i hendes hoved har jeg taget hendes mand fra hende og fået ham manipuleret til ikke at komme hjem igen efter at de har haft en "tænkepause". Det er selvfølgelig helt ude i hampen. De var skilt før jeg overhovedet vidste hvem han var). Det har været opkald, mails, hun er kommet sent om aftenen for at "tale om pigerne" eller aflevere deres ting uden at have tingene med, har forsøgt at få ham til at reparere ting hos hende og den slags. Min kæreste har været iskold og afvist hende hver eneste gang, men det har også været nemmere for ham fordi hans ekskone allerede fra starten nægtede at samarbejde om børnene på nogen måde så han har ikke ødelagt noget ved at bede hende skride og lade ham være i fred.
4
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Citronmåne
Indlæg: 44
Tilmeldt: 5. aug 2016, 15:24
Kort karma: 4
Likede indlæg: 131

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Citronmåne » 20. dec 2017, 08:08

Men for at vende den om: hvorfor skriver han ikke bare til hende at han tager dem med om morgenen? Det tager vel max 30 sek og så ville eksen måske også slappe af? Jeg ville også blive irriteret hvis min eks nægtede at svare på den slags pga en hyggeaften. Selv om jeg er helt enig i, at hun overreagerer. Men skal man have et godt samarbejde om børnene nytter det heller ikke noget at han spiser hende af med at han ikke kan tale, når det ville tage lige så lang tid lige at svare på hendes spg. Hvis jeg ellers har forstået situationen korrekt :)
6
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Thestral » 20. dec 2017, 08:34

Hun lyder vildt jaloux på jeres forhold
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Stitch » 20. dec 2017, 13:22

fuck hvor belastende. Det ville jeg ikke gide. Men.. har han talt med hende om det? Reelt prøvet at ændre situationen?
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Juki » 20. dec 2017, 13:46

Citronmåne skrev:Men for at vende den om: hvorfor skriver han ikke bare til hende at han tager dem med om morgenen? Det tager vel max 30 sek og så ville eksen måske også slappe af? Jeg ville også blive irriteret hvis min eks nægtede at svare på den slags pga en hyggeaften. Selv om jeg er helt enig i, at hun overreagerer. Men skal man have et godt samarbejde om børnene nytter det heller ikke noget at han spiser hende af med at han ikke kan tale, når det ville tage lige så lang tid lige at svare på hendes spg. Hvis jeg ellers har forstået situationen korrekt :)

Hun kunne vel også bare have købt en backup til de flødeboller, hvis det var så vigtigt at få dem her og nu.

Noget så ligegyldigt som at huske flødeboller, der hverken haster, er akut eller alvorligt. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvorfor han skal stå til rådighed og regnskab overfor eksen ifm. sådan noget. Jeg synes faktisk det er upassende at blive så sur og irriteret over det.

Det er vel forhåbentlig også i de færreste andre situationer man vil opføre sig sådan, hvis fx en af ens venner ikke lige havde tid til eller mulighed for at svare.
7
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Akehurst2 » 20. dec 2017, 14:07

Det lyder virkelig mærkeligt, at hun opfører sig sådan, når de har været skilt i 5 år og som du skriver begge været i seriøse forhold siden.

Jeg ville kræve at han tog en alvorlig snak med hende. Den scene er helt utilstedelig.
5
Citronmåne
Indlæg: 44
Tilmeldt: 5. aug 2016, 15:24
Kort karma: 4
Likede indlæg: 131

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Citronmåne » 20. dec 2017, 14:10

Juki skrev:
Citronmåne skrev:Men for at vende den om: hvorfor skriver han ikke bare til hende at han tager dem med om morgenen? Det tager vel max 30 sek og så ville eksen måske også slappe af? Jeg ville også blive irriteret hvis min eks nægtede at svare på den slags pga en hyggeaften. Selv om jeg er helt enig i, at hun overreagerer. Men skal man have et godt samarbejde om børnene nytter det heller ikke noget at han spiser hende af med at han ikke kan tale, når det ville tage lige så lang tid lige at svare på hendes spg. Hvis jeg ellers har forstået situationen korrekt :)

Hun kunne vel også bare have købt en backup til de flødeboller, hvis det var så vigtigt at få dem her og nu.

Noget så ligegyldigt som at huske flødeboller, der hverken haster, er akut eller alvorligt. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvorfor han skal stå til rådighed og regnskab overfor eksen ifm. sådan noget. Jeg synes faktisk det er upassende at blive så sur og irriteret over det.

Det er vel forhåbentlig også i de færreste andre situationer man vil opføre sig sådan, hvis fx en af ens venner ikke lige havde tid til eller mulighed for at svare.


Selvfølgelig overreagerer hun. Det kan vi hurtigt blive enige om. Jeg stiller bare spørgsmålstegn til hvorfor han ikke bare skriver den SMS in the first place. Altså hvad er der galt med at skrive: “Hey ex - jeg har flødebollerne og tager dem med i morgen tidlig. Vi ses :)”.. og så lægge telefonen fra sig igen? Nu ved jeg ikke hvor gammel børnene er, men jeg tænker der må være en grund til hun skulle bruge svar på det. Måske har hun haft et grædende barn der ikke vidste om h*n kunne få flødeboller med.. jeg kan bare ikke se hvorfor den situation nødvendigvis handler om trådstarters forhold og jalousi fra ekskonen - måske er faderen en klovn til at vende tilbage omkring den slags eller hvad ved jeg. Så bliver ens lunte kortere, også selv om det er en -for andre - ligegyldig ting.

Jeg forstår selvfølgelig godt ts - det er da hamrende ufedt at have en sur ekskone stående udenfor døren kl 22. (Og virkelig pinligt for ekskonen i øvrigt).. måske er han nødt til at sætte sig ned og have en stille og rolig snak med hende om det. Men altså når det drejer sig om en så lille og hurtig ting at afklare synes jeg da også bare han skal svare eksen og få det ud af verden. Hvis det tager to min ift en kamp der tager en hel aften :)
7
Citronmåne
Indlæg: 44
Tilmeldt: 5. aug 2016, 15:24
Kort karma: 4
Likede indlæg: 131

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Citronmåne » 20. dec 2017, 14:15

Anyway, ts. Jeg håber I finder ud af det. Hvis du ellers er glad for ham og forholdet ville det være synd at det bliver ødelagt pga forholdet mellem ham og hans eks.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Akehurst2 » 20. dec 2017, 14:15

Citronmåne skrev:Selvfølgelig overreagerer hun. Det kan vi hurtigt blive enige om. Jeg stiller bare spørgsmålstegn til hvorfor han ikke bare skriver den SMS in the first place. Altså hvad er der galt med at skrive: “Hey ex - jeg har flødebollerne og tager dem med i morgen tidlig. Vi ses :)”.. og så lægge telefonen fra sig igen? Nu ved jeg ikke hvor gammel børnene er, men jeg tænker der må være en grund til hun skulle bruge svar på det. Måske har hun haft et grædende barn der ikke vidste om h*n kunne få flødeboller med.. jeg kan bare ikke se hvorfor den situation nødvendigvis handler om trådstarters forhold og jalousi fra ekskonen - måske er faderen en klovn til at vende tilbage omkring den slags eller hvad ved jeg. Så bliver ens lunte kortere, også selv om det er en -for andre - ligegyldig ting.

Jeg forstår selvfølgelig godt ts - det er da hamrende ufedt at have en sur ekskone stående udenfor døren kl 22. (Og virkelig pinligt for ekskonen i øvrigt).. måske er han nødt til at sætte sig ned og have en stille og rolig snak med hende om det. Men altså når det drejer sig om en så lille og hurtig ting at afklare synes jeg da også bare han skal svare eksen og få det ud af verden. Hvis det tager to min ift en kamp der tager en hel aften :)


Men hvis ekskonen har gjort det til en vane lige at skrive alle mulige sms'er om div. ting, der ikke haster (som jeg kan forstå på TS, at hun har) så synes jeg det er helt rigtigt af manden at holde fast i, at ting, der ikke haster, må vente.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf IrmaPigen » 20. dec 2017, 14:23

Akehurst2 skrev:
Citronmåne skrev:Selvfølgelig overreagerer hun. Det kan vi hurtigt blive enige om. Jeg stiller bare spørgsmålstegn til hvorfor han ikke bare skriver den SMS in the first place. Altså hvad er der galt med at skrive: “Hey ex - jeg har flødebollerne og tager dem med i morgen tidlig. Vi ses :)”.. og så lægge telefonen fra sig igen? Nu ved jeg ikke hvor gammel børnene er, men jeg tænker der må være en grund til hun skulle bruge svar på det. Måske har hun haft et grædende barn der ikke vidste om h*n kunne få flødeboller med.. jeg kan bare ikke se hvorfor den situation nødvendigvis handler om trådstarters forhold og jalousi fra ekskonen - måske er faderen en klovn til at vende tilbage omkring den slags eller hvad ved jeg. Så bliver ens lunte kortere, også selv om det er en -for andre - ligegyldig ting.

Jeg forstår selvfølgelig godt ts - det er da hamrende ufedt at have en sur ekskone stående udenfor døren kl 22. (Og virkelig pinligt for ekskonen i øvrigt).. måske er han nødt til at sætte sig ned og have en stille og rolig snak med hende om det. Men altså når det drejer sig om en så lille og hurtig ting at afklare synes jeg da også bare han skal svare eksen og få det ud af verden. Hvis det tager to min ift en kamp der tager en hel aften :)


Men hvis ekskonen har gjort det til en vane lige at skrive alle mulige sms'er om div. ting, der ikke haster (som jeg kan forstå på TS, at hun har) så synes jeg det er helt rigtigt af manden at holde fast i, at ting, der ikke haster, må vente.


Det er desværre mit indtryk at hun generelt vil have svar på alt Asap og lige nu og her når det passer hende.

Og når han så melder pas og skriver han ikke har tid lige nu så begynder hun at kime ham ned og skabe sig.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Juki » 20. dec 2017, 14:25

Citronmåne skrev:
Juki skrev:
Citronmåne skrev:Men for at vende den om: hvorfor skriver han ikke bare til hende at han tager dem med om morgenen? Det tager vel max 30 sek og så ville eksen måske også slappe af? Jeg ville også blive irriteret hvis min eks nægtede at svare på den slags pga en hyggeaften. Selv om jeg er helt enig i, at hun overreagerer. Men skal man have et godt samarbejde om børnene nytter det heller ikke noget at han spiser hende af med at han ikke kan tale, når det ville tage lige så lang tid lige at svare på hendes spg. Hvis jeg ellers har forstået situationen korrekt :)

Hun kunne vel også bare have købt en backup til de flødeboller, hvis det var så vigtigt at få dem her og nu.

Noget så ligegyldigt som at huske flødeboller, der hverken haster, er akut eller alvorligt. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvorfor han skal stå til rådighed og regnskab overfor eksen ifm. sådan noget. Jeg synes faktisk det er upassende at blive så sur og irriteret over det.

Det er vel forhåbentlig også i de færreste andre situationer man vil opføre sig sådan, hvis fx en af ens venner ikke lige havde tid til eller mulighed for at svare.


Selvfølgelig overreagerer hun. Det kan vi hurtigt blive enige om. Jeg stiller bare spørgsmålstegn til hvorfor han ikke bare skriver den SMS in the first place. Altså hvad er der galt med at skrive: “Hey ex - jeg har flødebollerne og tager dem med i morgen tidlig. Vi ses :)”.. og så lægge telefonen fra sig igen? Nu ved jeg ikke hvor gammel børnene er, men jeg tænker der må være en grund til hun skulle bruge svar på det. Måske har hun haft et grædende barn der ikke vidste om h*n kunne få flødeboller med.. jeg kan bare ikke se hvorfor den situation nødvendigvis handler om trådstarters forhold og jalousi fra ekskonen - måske er faderen en klovn til at vende tilbage omkring den slags eller hvad ved jeg. Så bliver ens lunte kortere, også selv om det er en -for andre - ligegyldig ting.

Jeg forstår selvfølgelig godt ts - det er da hamrende ufedt at have en sur ekskone stående udenfor døren kl 22. (Og virkelig pinligt for ekskonen i øvrigt).. måske er han nødt til at sætte sig ned og have en stille og rolig snak med hende om det. Men altså når det drejer sig om en så lille og hurtig ting at afklare synes jeg da også bare han skal svare eksen og få det ud af verden. Hvis det tager to min ift en kamp der tager en hel aften :)

Han kunne sagtens have sendt en sms om det, hun kunne også bare have sendt en sms med et enkelt spørgsmål.

Jeg ved ikke om jeg overfortolker, men ekskonen accelerer jo fuldstændig og er ustoppelig. Det er ikke til at vide om hun ville have accepteret en sådan sms med svaret, og stoppe, eller om det havde været mere benzin på bålet af ting hun forventer af ham.

Jeg tror det er vigtigt at der bliver sagt fra overfor den opførsel, før og inden TS' kæreste bliver kørt for meget rundt i manegen.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf IrmaPigen » 20. dec 2017, 15:26

Dikus skrev:Hvor belastende!

Med forbehold for, jeg bør læse indlægget igen; Håndterede han det ikke fint?


Tjoe, men det går jo bare ikke, hvis hun laver drama, når han må melde ud, han ikke lige har tid. Og hvis hendes næste step så er at kime ham ned, for derefter at kommer rendende og kime på dørklokken, når hun ikke opnår den ønskede respons. Mens vi ligger og sover, har sex eller deslige.

Hun opførte sig jo som et lille forkælet barn :tie: Det var seriøst SÅ grænseoverskridende.

Jeg gider sq ikke et kæresteforhold på hans ekskone præmisser, og at alt kontakt og al dialog om børnene skal foregå lige præcis på det tidspunkt, hvor hun synes. Der må kunne sondres mellem de vigtige og det knap så vigtige. Nu har jeg i lang tid fundet mig i det, og nu gider jeg faktisk ikke mere.

Ved vores sidste snak sagde jeg til ham at han måtte være mentalt til stede i den relativ lille mængde kvalitetstid vi har sammen. Til gengæld brokker jeg mig ikke når han bruger to aftener om ugen og lørdag formiddag på børns sportsaktiveter i hans uger uden børn.

Men der må satme være grænser for hvor meget hun skal fylde i vores forhold. Så kommunikation om ikke vigtige ting må udsættes. Derudover vidste hun jo godt han kom på besøg her til morgen pga sønnens fødselsdag. Så der var absolut ingen grund til at blive dramaqueen, som hun blev i går.

Hun ringede jo så også i morges og forsøgte at starte et skænderi op, over at han havde slukket sin mobil igår efter at have meldt ud, han ikke havde tid lige nu. Han sagde, at han ikke syntes, de skulle drøfte det lige der og skabe dårlig stemning, når nu han var på vej ned for at sige godmorgen og tillykke til sønnen. Men det tog ham 20-25 minutter at få hende til at acceptere, at de måtte drøfte det på et senere tidspunkt.
Senest rettet af IrmaPigen 21. dec 2017, 12:07, rettet i alt 2 gange.
2

Tilbage til "Forhold og sex"