Hvad synes I om denne situation?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
IrmaPigen
Indlæg: 7851
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 976
Likede indlæg: 12566

Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf IrmaPigen » 1. dec 2017, 15:07

Nå jeg har lige behov for lidt input.

Jeg blev lidt skuffet her til morgen, da jeg fandt ud af min ven (som i kæreste-ven), havde været til hans mors fødselsdag i går og hans ekskone havde været med.

Jeg kan naturligvis ikke styre hvem hans forældre skal invitere ind i deres hjem. Men jeg er skuffet over min kæreste ikke af egen drift har fortalt mig hans ekskone skulle med (jeg erfarede det på anden vis og måtte spørge ham direkte for at få det bekræftet).

Jeg har ikke mødt hans forældre officielt men er en enkelt gang stødt på hans mor ved et tilfælde.

Hvis jeg ikke havde stødt på hans mor ved et tilfælde havde hans forældre nok ikke slet ikke kendt til min eksistens, og det gnaver i mig når det samtidig er hans eks der åbenbart deltager i hans forældres fødselsdag. Tilmed har der tidligere været nogle episoder hvor jeg har følt hans eks fyldte alt for meget, og hvor jeg har været tæt på at trække mig fra relationen.

Så - det gnaver i mig at han ikke selv har fortalt mig at hans eks skulle med. Jeg drøftede det med en god kollega til frokost og hendes reaktion var "jeg var blevet tosset" og hun mente at han skal gøre hvad han kan for at hun ikke skal deltage i sådan noget (f.eks ved at informere sine forældre om jeg er i hans liv og hans kæreste og det nok er mig der bør inviteres til sådan noget). Der er jeg så nok ikke helt, men jeg er jo heller ikke helt tilfreds med det passerede.

Hvad tænker I om det?

Til info har jeg set gutten gennem næsten 9 måneder.

Jeg sletter måske tråden når jeg synes jeg har fået input, så I må gerne undlade at citere mig.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5130
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1221
Likede indlæg: 20919

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Zombie » 1. dec 2017, 15:20

Min mor er min fars eks, og hun inviteres til min farmors fødselsdag på lige fod med hans kæreste gennem 10+ år.

Det er jo ikke bare en eks, det er også deres børnebørns mor. Det er klogt at bevare et godt forhold til hende i familien, især for børnenes skyld.

Når I officielt er blevet kærester og involveres i hinandens familier, bliver du da også inviteret. Jeg kan ikke forestille mig andet.
19
aka Forbies

:gammel:
JoyNips
Indlæg: 12154
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34196

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf JoyNips » 1. dec 2017, 15:23

Han har børn med hende, ikke? Så synes jeg faktisk hun rangerer over dig. I er helt nye som par og du vil knapt nok omtale ham som din kæreste. Så skal han altså ikke begynde at tilsidesætte sine børns mor for ikke at støde dig på manchetterne.
38
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9171
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1025
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22175

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Purple Haze » 1. dec 2017, 15:33

Hvis der er et problem så synes jeg det er at i ikke er kærester efter 9 måneder - med alt der hører til af familiebesøg osv.
Men hvis i har det fint med det, så kan jeg ikke se problemet.
10
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 673
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 14176

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf RavenClaw » 1. dec 2017, 15:43

Hvor længe er det siden, de blev skilt? Måske er de alle bare vant til, at eksen er med til familiesammenkomster, så det er slet ikke sikkert, din "kæreste" har tænkt over, det var et problem?

Jeg er da sikker på, hans forældre også gerne vil invitere dig på lige fod med resten af familien, hvis I vælger at gøre forholdet officielt :)

Hvis det generer dig, at hun stadig er en stor? del af hans liv, så synes jeg, du skal snakke med ham om det. Personligt, synes jeg, det er helt fint, hvis man fortsætter med at være en del af hinandens liv, efter man er gået fra hinanden. Mange slutter alligevel af som venner, hvis de ender forholdet, inden det går galt.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6798
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1218
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9838

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf FrøkenM » 1. dec 2017, 15:48

Zombie skrev:Min mor er min fars eks, og hun inviteres til min farmors fødselsdag på lige fod med hans kæreste gennem 10+ år.

Det er jo ikke bare en eks, det er også deres børnebørns mor. Det er klogt at bevare et godt forhold til hende i familien, især for børnenes skyld.

Når I officielt er blevet kærester og involveres i hinandens familier, bliver du da også inviteret. Jeg kan ikke forestille mig andet.

Sådan foregår det også i min familie.

Min mor og far gik fra hinanden for 21 år siden da jeg var 3 år. Min mor inviteres til min farmors fødselsdage, min far inviteres til min mormors. Vi ses sammen på tværs af familierne og det har vi gjort altid. Når min mor har haft kærester har min far alligevel været inviteret og omvendt.

Når man har børn sammen, så er det bare noget helt andet end hvis han havde været uden børn.
4
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16316
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32582

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf icelady » 1. dec 2017, 16:10

Følgende er baseret på, at der ikke er stridigheder mellem din kæreste/ven og eksen...


Uanset om han har børn med eksen eller ej, så skal han da ikke blande sig i, hvem hans forældre vil have på besøg. Hvordan i alverden kan du nå frem til, at han skulle kunne sige "min eks skal ikke med, fordi jeg har en ny kæreste" ?

Jeg kan godt forstå det føles ubehageligt for dig, men det er vel trods alt dig han har valgt til og han har valgt eksen fra.

Havde det været til en fest han/du havde arrangeret havde det været en helt anden situation; men at hans mor har besluttet hvem hun vil se på sin fødseldsdag synes jeg hverken din kæreste/ven eller du har ret til at blande jer i.

Din kæreste kan allerhøjst sige til sin mor at han finder det underligt (med mindre det faktisk kun er dig, der har et problem med hun er med) at eksen er med. (Og selv dét ville jeg finde respektløst, med mindre der som sagt er noget nag mellem din kæreste/ven og hans eks).


Og så har jeg lidt svært ved at se, om det reelt kun er dig, der har et problem med det eller om det også er ham. :gruble:


Edit: Måske han ikke har fortalt dig det, fordi han slet ikke lægger noget i det? Måske han bare ser hende som eksen, og dermed ikke lægger eventuelle fortidige følelser i det.
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 22029
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2523
Likede indlæg: 59836

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. dec 2017, 16:13

Din kollegas ræsonnement kan jeg slet ikke følge. Jeg gætter på, at det mest er hendes egne dårlige oplevelser, der taler der.

Til gengæld kan jeg egentlig godt forstå, at det nager lidt hos dig, at din næsten-kæreste ikke fortalte dig, at eksen var skulle med. Det lyder som en af de der følelser, som man ikke rigtig kan adressere, men som jo nu engang er der. En af den slags episoder, hvor jeg er blevet bedre til at tygge lidt på det skete en dag ekstra i stedet for at konfrontere med det samme - uden rigtig at kunne fortælle, hvad jeg egentlig er blevet ked af.

Hvis din følelse i virkeligheden er et symptom på, at du synes, at eksen generelt fylder for meget, kan I selvfølgelig godt tale om det, men som flere allerede har været inde på, er det måske bedre i første omgang at blive mandens officielle kæreste og så derefter få lagt nogle rammer for jeres forhold. Det tror jeg, du opnår mere ved.
5
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 22029
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2523
Likede indlæg: 59836

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. dec 2017, 16:15

icelady skrev:Følgende er baseret på, at der ikke er stridigheder mellem din kæreste/ven og eksen...


Uanset om han har børn med eksen eller ej, så skal han da ikke blande sig i, hvem hans forældre vil have på besøg. Hvordan i alverden kan du nå frem til, at han skulle kunne sige "min eks skal ikke med, fordi jeg har en ny kæreste" ?

Jeg kan godt forstå det føles ubehageligt for dig, men det er vel trods alt dig han har valgt til og han har valgt eksen fra.

Havde det været til en fest han/du havde arrangeret havde det været en helt anden situation; men at hans mor har besluttet hvem hun vil se på sin fødseldsdag synes jeg hverken din kæreste/ven eller du har ret til at blande jer i.

Din kæreste kan allerhøjst sige til sin mor at han finder det underligt (med mindre det faktisk kun er dig, der har et problem med hun er med) at eksen er med. (Og selv dét ville jeg finde respektløst, med mindre der som sagt er noget nag mellem din kæreste/ven og hans eks).


Og så har jeg lidt svært ved at se, om det reelt kun er dig, der har et problem med det eller om det også er ham. :gruble:


Edit: Måske han ikke har fortalt dig det, fordi han slet ikke lægger noget i det? Måske han bare ser hende som eksen, og dermed ikke lægger eventuelle fortidige følelser i det.


Det har Irma heller ikke givet udtryk for, hvis ret skal være ret. Det var venindens reaktion, som Irma ikke er med på.
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Juki » 1. dec 2017, 16:23

Jeg er lidt i tvivl om hvorfor det er et problem at han ikke har fortalt at ekskonen skulle med :gruble:

Altså I er jo ikke kærester, de er ikke kærester og du har ikke rigtig mødt forældrene.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Zoxa » 1. dec 2017, 17:05

Jeg er sådan lidt on/of og på alle hold her.

Hvis man har haft en slags forhold i gennem 9 måneder ville jeg også forvente noget åbenhed om at hans x (og mor til børnene) var inviteret med. Så jeg kan reelt ikke forstå hvorfor han ikke bare har sagt det.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i at forholdet ikke er fuldt officielt og TS derfor ikke er inviteret med, men jeg er også noget uforstående overfor at han ikke bare melder den ting ud til TS. Det er lidt noget kratluskeri i min verden, for der er jo intet fordækt i at x'en skal med.
2
Lys
Indlæg: 5978
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10798

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Lys » 1. dec 2017, 17:25

Jeg synes ikke, du kan blande dig i, om hans mor invitere sine børnebørns mor til sin fødselsdag, sådan som din kollega lægger op til.

Men jeg ville give udtryk for, at jeg fremadrettet gerne ville vide, hvis han skulle til et arrangement, som hans eks også skulle til. Jeg forstår godt, at du har en sær følelse omkring det. Som flere andre er inde på, er det ikke sikkert, at han har lagt noget særligt i det, så jeg ville ikke blive vred på ham (tror jeg), men hvis han ved, at det har betydning for dig, vil han vel gerne imødekomme dig i den henseende? Det er vel den der “fordækthed”, der generer dig - også selvom den evt er ubevidst?

Kan det være, at eksen kommer til at fylde mindre, hvis du kommer til at fylde mere? Altså som officiel kæreste, der også deltager i familiearrangementer etc.? Men en eks, som er mor til ens kærestes børn kommer nok altid til at fylde en del.
1
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf Queen Molly » 1. dec 2017, 18:31

Måske ser hans forældre hende som en veninde?
Hvis du bytter hans mor ud med en af deres fælles venner ville der sikkert ikke være nogen der synes det var underligt. Og for mig ville det være det samme. I min familie har der også være sammenkomster med både en eks og den nye på samme tid.
0
MOGA
Indlæg: 4062
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 527
Likede indlæg: 7392

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf MOGA » 1. dec 2017, 18:35

Jeg synes ikke det mærkelige er, at eksen er med, men at din kæreste ikke har fortalt dig det.
Ligesom jeg synes det er mærkeligt, at I ikke er kærester efter 9 måneder (hvis ikke efter 9 måneder, så nogensinde?), ligesom det er mærkeligt, at hans forældre ikke kender til din eksistens mere officielt.
8
IrmaPigen
Indlæg: 7851
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 976
Likede indlæg: 12566

Re: Hvad synes I om denne situation?

Indlægaf IrmaPigen » 1. dec 2017, 19:17

MOGA skrev:Jeg synes ikke det mærkelige er, at eksen er med, men at din kæreste ikke har fortalt dig det.
Ligesom jeg synes det er mærkeligt, at I ikke er kærester efter 9 måneder (hvis ikke efter 9 måneder, så nogensinde?), ligesom det er mærkeligt, at hans forældre ikke kender til din eksistens mere officielt.


Tror du skal have dine skolepenge tilbage.

Jeg skriver jo selv at jeg ingen indflydelse har på hvem hans forældre inviterer. Og for det andet skriver jeg også at det som skuffer mig er han ikke selv har oplyst mig det. For det tredje omtaler jeg ham også i indlægget som "kæreste"
0

Tilbage til "Forhold og sex"