Smart/sjovt eller creepy?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Smart/sjovt eller creepy?

Indlægaf RavenClaw » 1. dec 2017, 19:41

vibbsen skrev:
Juki skrev:
vibbsen skrev:
LadyFox skrev:Nu siger jeg noget der måske kan være lidt farligt i disse #metoo-tider man hvis man synes det er så ubehageligt hvis en pizzagut giver en sit nummer at man bliver nødt til at finde et andet sted at købe pizza så skulle man i stedet overveje at få sig lidt hård hud på sjælen.

Altså, hvis pizzamanden lavet en scene ved næste besøg, eller ikke fatter en afvisning så synes jeg vi kan begynde at snakke om det. Men det er jo ikke der vi er.

Deruover, så kender jeg flere par fra før internetdating der har mødt hinanden i den slags situationer. Den gang blev man jo nærmest nødt til at kigge efter det modsatte køn de steder man kom.


This. Så meget this.

Jeg håber at jeg som forældre formår at lære min datter også at bruge sin pyt-knap lidt når det gælder tilnærmelser fra det modsatte køn.

Og jeg håber at jeg formår at lære hende, at hvis en eller anden knægt ved den lokale pizzamand i låget på hendes pizza skriver "Du er smuk. Du må gerne ringe til mig. Det var mig der betjente dig" så er det en kompliment. Hun er ikke blevet forulempet. Han er ikke en klammert. Hun behøver ikke at skifte pizzaria. Tværtom. Hun skal da istedet gøre det til sit faste pizzasted. For jeg håber at jeg får lært min datter at hvis -når hun er 16 år og henter en pizza - , fortæller hende at hun er smuk. Så breder der sig en klædelige rødmen i hendes ungpige kinder. Og hun ranker ryggen lidt. Og ved at den slags komplimenter skal man sige tak for. Hælde glimmer på. Og smække dem op på kaminhylden hvor de kan stå som et monument. Og at der så iøvrigt ikke behøver at være mere i det. At man ikke behøver at handle på at at der er nogen der synes man er smuk....

Dengang i 80'erne da jeg var ung var man sgu nødt til komme ud over stepperne hvis man ville have fat i de flotte fyre/piger. Alle kneb gjaldt. Og en hvilken som helst ungarbejder med respekt for sig selv flirtede med kunderne og delte sit telefonnummer (eller rettere sine forældres telefonnummer) ud til alle der gad have det. Faktisk så var man liiiiidt en taber hvis man ikke blev lagt an på af den lokale kiosk/bager/blomsterhandler/grillbar/halcafeteria/brugsen/købmanden/autoværkstedet/cykelhandleren -ungarbejder.
Jeg gik i klasse med 2 drenge som arbejdede i den lokale brugs. Det scorede de dælme mange damer på......Og Helle oppe fra Hallens Cafeteria løb med byens flotteste fyr. Ene og alene fordi hun slog til når han købte slush-ice efter håndboldtræning.....

Sin pyt-knap? Hvad er en pyt-knap?

Bortset fra det så er jeg som udgangspunkt enig med jer begge.


Pyt-knappen er et af mine ynglingsudtryk...

Pyt-knappen er en device som gør folk istand til at trække på skuldrene og sige "pyt" af de små ting i livet. Jeg plejer gerne at sige at et tryk på pyt-knappen åbner min Fuck-it Bucket :-D :-D Som er den skraldespand hvor jeg parkere alle de der frustrationer som i bund og grund er uvigtige selvom de fylder meget.

Eks. Der er mega lang kø på motorvejen på vej på arbejde. Jeg kan se at jeg er på vej til at blive forsinket. Og er allerede så småt ved at hidse mig selv op over det. Det er her hvor jeg bruger min "pyt-knap" til at "tvinge" mig selv til bare at trække på skulderen. Skrue lidt op for musikken og skråle med på "WALKING OOOOON SUUUUNSJAAAAANE"

Eks. 2. En kollega har af og til en lidt uheldig attitude som jeg godt kan blive irriteret over. Jeg ved at kollegaen er presset både på det derhjemme. Men også at en masse nye tiltag på arbejdspladsen. Pyt-knappen bruges her til være lidt overbærende overfor kollegaen istedet for at følge med ned af den negative spiral...


På min datters skole gør de rigtig meget ud af at installere pyt-knap på deres nye børnehaveklassebørn. Af den simple årsag at tingene bliver meget nemmere for alle parter hvis de lærer at sige pyt....For børnene fordi de lærer at bære over med de små ting. Og for de voksne fordi det sænker konfliktniveaet


Pyt-knappen er fantastisk! Jeg har elever, der nogle gange selv går op og trykker på den (den sidder på tavlen), hvis de bliver uvenner med deres sidekammerat pga. noget så simpelt som, hvem må låne farveblyanter af fx. Den har en øjeblikkelig effekt!
2
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Smart/sjovt eller creepy?

Indlægaf dgd2007 » 1. dec 2017, 21:38

Jeg må indrømme, jeg ikke har studeret artiklen så nøje ... men Domino er da en stor kæde, som formodentlig må have nogle retningslinjer om (imod) sådan noget? :gruble:
0
yessup
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15. maj 2016, 14:36
Kort karma: 0
Likede indlæg: 23

Re: Smart/sjovt eller creepy?

Indlægaf yessup » 3. dec 2017, 17:04

Hvis ikke der har været noget forudgående flirt, så synes jeg det er lidt kikset. Ikke skummelt eller noget, bare lidt kikset. Herregud, dog, det er nok en meget ung mand.

Egentlig synes jeg det interessante er hvad der sker efter. Hendes bror lægger det på snapchat. EB lugter en historie med passende overtoner af lummerhed og forargelse. Så nu er det en mediesag. Minder lidt om den, hvor flyttemanden havde kontaktet hende, og hun så gik offentligt med det. Så vidt jeg husker blev han fyret.

Det rejser lidt et spørgsmål om hvordan vi skal håndtere hinanden i den digitale tidsalder. At gå offentligt med ting kan nemt starte en sneboldseffekt, og ende i nogen konsekvenser som, efter min mening, er ude af proportion.
3
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Smart/sjovt eller creepy?

Indlægaf avdotja » 3. dec 2017, 20:31

Til dem der ikke har læst artiklen og kommenterer på pigens “offerfølelse” kan jeg afsløre at pigen altså ikke har følt sig forulempet; hun har delt beskeden som en sjov historie på Snapchat og en af hendes venner har så sendt den videre til en Anders Henningsen (?).
1

Tilbage til "Forhold og sex"