Står det virkelig så slemt til i København?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf Wizzze » 19. nov 2017, 09:34

En 25årig journalist klager i artikel over at hun ikke kan finde nogen villige mænd i København, mens hendes mandlige venner ikke har nogen problemer med at finde villige kvinder.

https://formatformat.dk/artikel/11866/h ... ig-tilbud/

https://www.bt.dk/danmark/25-aarige-ama ... -bolle-mig

Årsagen skulle angiveligt være at der er et stort misforhold mellem antallet af single kvinder i København og single mænd i København.

Står det virkelig så slemt til i København? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf Juki » 19. nov 2017, 09:41

Jeg er hverken mand eller bor i København, men hvis jeg var og hun brugte det billede af sig selv fra BT på fx Tinder, eller mødte op på date sådan der, så havde jeg heller ikke knaldet hende.

Ikke fordi hun behøver at dulle sig op og ændre sit udseende radikalt. Jeg siger bare at hun ser røvkedelig og uindbydende ud :genert:

Desuden kan det jo være hun er mega kedelig og ucharmerende.
13
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21838

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf Purple Haze » 19. nov 2017, 09:52

Juki skrev:Jeg er hverken mand eller bor i København, men hvis jeg var og hun brugte det billede af sig selv fra BT på fx Tinder, eller mødte op på date sådan der, så havde jeg heller ikke knaldet hende.

Ikke fordi hun behøver at dulle sig op og ændre sit udseende radikalt. Jeg siger bare at hun ser røvkedelig og uindbydende ud :genert:

Desuden kan det jo være hun er mega kedelig og ucharmerende.


This.

Men derudover så er det bare ikke nemt at være single, hverken som man eller kvinde.
Specielt fordi man mød en masse *hen* skal jo bare dit og dat, hvilket aldrig rigtig stemmer overens med virkeligheden. Og som kvinde mødes man derudover tit med den det “kvinder kan altid få noget”, hvilket er røv provokerende. Ja kvinder kan altid få noget, præcis på samme måde som mænd altid kan få noget. Hvis man er villig til at bolle med hen nede fra bænken uden tænder som siger ja til hvadsomhelst, så kan man selvfølgelig altid ‘få noget’, men de fleste har trods alt en ide om at de gerne vil være tiltrukket af den de har sex med.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf Artem » 19. nov 2017, 10:09

Ingen ide om det passer men tror der er en del om det, for når man læser og hører om Tinder i København lader det til at en 42 årig mand som mig med godt job osv vælter sig i tilbud. Mens her i det vestjyske skal jeg være glad hvis jeg får et par match om året.

Men det lader helt klart til at vi har en demografisk udfordring her i landet. Nu gider jeg ikke at finde statistik for det igen, og rent statistisk virker forskellen måske heller ikke så stor.
Men lad os sige for eksemplets skyld at der i København er 40% mænd 60% kvinder mellem 20 og 40 år.
Halvdelen er i forhold. Som er 50% hvor vi skal trække 25% fra både mænd og kvinder.
40 - 25 = 15% mænd
60 - 25 = 35% kvinder.
Vi ender altså med at vi har over dobbelt så mange single kvinder i forhold til mænd.

Nu er det her overdrevet og så stor er forskellen ikke i virkeligheden. Hvor det mest er for at vise at der ikke skal en så stor køns forskel til før det bliver et problem på single markedet. Forskellen i virkelighen er vist næremere 54% og 46%
Ja og her ude hvor jeg bor er det så det modsatte problem vi har.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. nov 2017, 10:15

Jeg bed mest mærke i den generelle forsikring nederst på siden og blev helt lettet over, at folkene bag åbenbart selv er klar over, at det her muligvis er en træls og usjov klumme/kommentar/whatever:

FORMAT er under udvikling. Vi eksperimenterer både med historier, koncepter og design. Vi bilder os ikke ind, at vi allerede har regnet den ud, så hvis du har feedback, er du meget velkommen til at kontakte os og fortælle os, hvad du kan lide – og hvad vi kan gøre bedre. Tak fordi du læser med.

Det er svært at diskutere med den type af statistik, som præsenteres undervejs; at der bor markant flere mænd uden fast partner i København end kvinder i samme situation, men heldigvis bestemmer den enkelte jo selv, hvordan vedkommende vil reagere på facts. Jeg er ikke i tvivl om, at skribenten selv mener, at hun har forfattet en tekst "med kant" og masser af selvironi, men jeg ser først og fremmest selvudslettende usikkerhed ("Og selvom min egen slappe personlighed helt sikkert er en faktor", passiv-aggressiv misundelse ("De fleste af mine mandlige venner er sjove arrogante idioter"), mande-stigmatisering (vennernes interesse i "søde, kloge og tit også fødeklare kvinder" reduceres til "Deres ”hvem skal jeg bolle næste gang?” er en nonchalant sætning; for mange kvinder og for lidt tid"), Darwin Ultra Light ("Det er ikke for at pege fingre ad mænd, for evolutionært set giver det god mening, at alle kvinder skal parres, også når fordelingen ikke er 1:1." og generelt bare en masse uklar overdrivelse (Jvf. alle tidligere eksempler og find selv flere i teksten).
Alt sammen toppet op med et uklædeligt hip til ikke-heteroseksuelle: "På andre markeder ville man forvente at se fald i efterspørgslen, hvilket i den her forbindelse kan oversættes til desperat flugt ind i lesbianisme."

Jeg forstår simpelthen ikke behovet for at tale sig selv og andre så meget ned, endda uden nogen synlig pointe. Tænk hvis skribenten i stedet for at gemme sig bag en ironi, der allerede var kedelig i 1999, havde skrevet et ægte stykke bekendelseslitteratur med ærlighed, udsyn og et ønske om at forandre noget. Eller tænk hvis hun havde forholdt sig kritisk til sine mandlige venners måde at forbruge kvinder på i stedet for bare at misunde dem muligheden for at udnytte andre. Såfremt de virkelig opfører sig som beskrevet, og det ikke bare er skribentens tolkning.

Må jeg til slut anbefale Ud & Ses aktuelle interview med de tre unge kvinder bag "Den Korte Radioavis" som modgift til denne opvisning i navlepilleri, hvor det heldigvis også til sidst står klart for Amalie Langballe selv, at "Herfra er der ikke mange løsningsforslag på blokken".
11
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf Juki » 19. nov 2017, 10:17

Artem skrev:Ingen ide om det passer men tror der er en del om det, for når man læser og hører om Tinder i København lader det til at en 42 årig mand som mig med godt job osv vælter sig i tilbud. Mens her i det vestjyske skal jeg være glad hvis jeg får et par match om året.

Men det lader helt klart til at vi har en demografisk udfordring her i landet. Nu gider jeg ikke at finde statistik for det igen, og rent statistisk virker forskellen måske heller ikke så stor.
Men lad os sige for eksemplets skyld at der i København er 40% mænd 60% kvinder mellem 20 og 40 år.
Halvdelen er i forhold. Som er 50% hvor vi skal trække 25% fra både mænd og kvinder.
40 - 25 = 15% mænd
60 - 25 = 35% kvinder.
Vi ender altså med at vi har over dobbelt så mange single kvinder i forhold til mænd.

Nu er det her overdrevet og så stor er forskellen ikke i virkeligheden. Hvor det mest er for at vise at der ikke skal en så stor køns forskel til før det bliver et problem på single markedet. Forskellen i virkelighen er vist næremere 54% og 46%
Ja og her ude hvor jeg bor er det så det modsatte problem vi har.

Men i din udregning kunne det også være interessant at vide hvor mange der overhovedet bruger fx Tinder i tyndtbefolkede områder.

For fx vil der jo være en større andel af brugere i København end i Øster Hurup, selvom radiussen for søgning er sat til det samme.

Af samme årsag er der måske helt naturligt færre brugere af Tinder pr indbygger i Øster Hurup end i København.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. nov 2017, 10:20

Juki skrev:Jeg er hverken mand eller bor i København, men hvis jeg var og hun brugte det billede af sig selv fra BT på fx Tinder, eller mødte op på date sådan der, så havde jeg heller ikke knaldet hende.

Ikke fordi hun behøver at dulle sig op og ændre sit udseende radikalt. Jeg siger bare at hun ser røvkedelig og uindbydende ud :genert:

Desuden kan det jo være hun er mega kedelig og ucharmerende.


Det ved jeg ikke, om hun gør, men jeg synes, at hun fremstår præcis sådan på skrift, og det kan være utiltrækkende nok.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf Juki » 19. nov 2017, 10:27

DetSorteCirkus skrev:
Juki skrev:Jeg er hverken mand eller bor i København, men hvis jeg var og hun brugte det billede af sig selv fra BT på fx Tinder, eller mødte op på date sådan der, så havde jeg heller ikke knaldet hende.

Ikke fordi hun behøver at dulle sig op og ændre sit udseende radikalt. Jeg siger bare at hun ser røvkedelig og uindbydende ud :genert:

Desuden kan det jo være hun er mega kedelig og ucharmerende.


Det ved jeg ikke, om hun gør, men jeg synes, at hun fremstår præcis sådan på skrift, og det kan være utiltrækkende nok.

Jeg tænkte også at der var lidt reality-blogger over teksten og sprogbruget ved det hun skrev.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf LaScrooge » 19. nov 2017, 10:28

Nej, det gør ikke. Hendes scorestrategi skal bare lægges om. Der er masser af mennesker, både mænd og kvinder, som søger uforpligtende sex, så det nemmeste i verden er at finde netop det.

Derudover har hun misforstået hvad He's just not that into you er for et budskab. Det har ikke noget at gøre med at man som kvinde skal være mindre sig selv, det har at gøre med, at man som kvinde skal erkende, at dårlig opførsel/manglende opmærksomhed fra en fyr ikke betyder at han er vild med en - sådan som man ellers lærer at tolke drenges drillerier når man er mindre - det betyder, at han ikke er interesseret.
4
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf Artem » 19. nov 2017, 10:30

Juki skrev:Men i din udregning kunne det også være interessant at vide hvor mange der overhovedet bruger fx Tinder i tyndtbefolkede områder.

For fx vil der jo være en større andel af brugere i København end i Øster Hurup, selvom radiussen for søgning er sat til det samme.

Af samme årsag er der måske helt naturligt færre brugere af Tinder pr indbygger i Øster Hurup end i København.

Nu var det ikke lige fordi det med mig selv og Tinder var det væsentlige i mit indlæg.
Men ja du har en pointe.
For selv om jeg som sådan synes der er nok kvinder på Tinder skyldes det jo at jeg har sat radius til 60 km. Men hvor det måske kun sker en gang om ugen at der er en som bor i min by. Og hvis kvinderne så modsat kun har sat radius til 10 km. Så er der bare en del færre potentielle match.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf Juki » 19. nov 2017, 10:35

Artem skrev:
Juki skrev:Men i din udregning kunne det også være interessant at vide hvor mange der overhovedet bruger fx Tinder i tyndtbefolkede områder.

For fx vil der jo være en større andel af brugere i København end i Øster Hurup, selvom radiussen for søgning er sat til det samme.

Af samme årsag er der måske helt naturligt færre brugere af Tinder pr indbygger i Øster Hurup end i København.

Nu var det ikke lige fordi det med mig selv og Tinder var det væsentlige i mit indlæg.
Men ja du har en pointe.
For selv om jeg som sådan synes der er nok kvinder på Tinder skyldes det jo at jeg har sat radius til 60 km. Men hvor det måske kun sker en gang om ugen at der er en som bor i min by. Og hvis kvinderne så modsat kun har sat radius til 10 km. Så er der bare en del færre potentielle match.

Det var ikke for at negligere dit indlæg, bare en tilføjelse :)

Øster Hurup var desuden bare et eksempel(Jeg ved ikke hvor du bor) Og så ser jeg lige at der første "men" skulle have været et "med".
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf Filipai » 19. nov 2017, 10:42

Finde den perfekte fyr til at tilbringe resten af livet med = Kan være svært
Finde en at knalde uforpligtende med = sådan helt utroligt nemt (Ud fra den erfaring jeg og veninderne har)

Ellers skal hun bare vende snuden 20 km nord fra Kbh og komme på DTU, der er fordelingen det stik modsatte.

Edit: Og nu snakker jeg ud fra den aldersgruppe hun (og jeg) er i.
1
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf Anilara » 19. nov 2017, 11:29

Det er absolut ikke mit indtryk.
0
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf MOGA » 19. nov 2017, 11:37

Jeg bor i Københavnsområdet og er i midten af 30’erne. Min erfaring er, at hvis man bare vil knalde, kan man have en ny hver nat. Hvis man ønsker noget mere substans, så falder tilbuddene drastisk. Storbymænd i den alder, som stadig er single (generalisering coming up), er ikke parat til at binde sig, modsat måske mange kvinder i den alder. Kvinderne falder af behovsrelaterede årsager i nu og da, det gør mændene ikke.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Står det virkelig så slemt til i København?

Indlægaf icelady » 19. nov 2017, 11:45

Hvis der er "mange" mænd, der ikke gider knalde hende, burde hun nok kigge på sig selv og spørge, om hun virker tiltrækkende. :gruble:


Men det burde måske have været i "Det må man ikke sige"-tråden.
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Forhold og sex"