Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Wizzze » 18. nov 2017, 18:09

D.itsen skrev:
Tjotjalt Åblyst skrev:Joeh, altså... Føler du umiddelbart, at du fortjener, at hele verden kaster sig for dine fødder, simpelthen fordi du erkender, hvor über-nice, du er? - Eller er du mere moderat i selvanskuelsen?

Jeg er mere end almindelig fantastisk, og da jeg datede ville mændene altid ses igen. Men jeg gider ikke en mand der falder for mig uden at kende mig, så kunne det lige så godt have været hvem som helst, og ikke lige præcist mig.
Han må gerne synes jeg er pæn, fræk, tiltrækkende, spændende og alt det der, men følelser skal han få for hele mig, ikke for det han tror jeg er efter én date


Hov, hvor blev Awesome af!?

Man kan godt lære nok om den anden ved et første møde til at starte forelskelsen, og efterhånden som man bruger mere tid sammen, og lærer mere, så vokser/fordybes forelskelsen!
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf decibell » 18. nov 2017, 18:18

Uanset om du har ret eller ej i de der mavefornemmelser, som du går og har (og som jeg personligt altid lytter til, for de bygger ikke kun på de bevidste observationer, men også alle de ubevidste, vi bare ikke kan sætte ord på før bagefter), så er det din fulde ret og helt naturligt at tage den med ro. Det er det, DU har brug for, så det er bedøvende ligegyldigt, om han så er "the one" og gerne vil giftes i morgen.

Og som DGD også skriver, så er der ikke noget tabt ved at tage den med ro (hvis der er, var han jo ikke den rette alligevel), mens der omvendt godt kan blive et problem den anden vej, hvis nu det ikke er andet end narreguld.

Tag den tid, du har brug for, og nyd det i dit eget tempo. Hvis han ikke kan tolerere, at du sætter farten ned, så er det vist ham, der har et problem - og så er det bare ekstra godt, at du ikke lod dig rive med. Omvendt, hvis han har det helt fint med at gå ned i tempo, så kan det give dig tid til at blive tryg ved at gå lige så meget *all-in*, så det kan udvikle sig på rette vis. :)
3
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Ieatmars » 21. nov 2017, 23:17

Jeg har brug for jeres råd igen :(
Vi chatter ret meget men her for tiden er han begyndt nu at skrive ret frækt.. igår skrev han fx kl 1 om natten at jeg skulle forestille mig han lå ved siden af mig, og varmet mig. Jeg tænkte så hurtigt på han bare så mig som en "one night stand" eller han bare ville det her for sjov, så skrev jeg til ham, at jeg er ikke den type og forklaret ham via en mellem lang besked at jeg dater hvis jeg kan se noget seriøst i det, og han svaret så at han aldrig har fået indtryk af at jeg er nem og at han ikke prøvet at fornærme mig. Han er villig til at gå med til et seriøst forhold, hvis det bliver til noget og tage på dates osv og han nævnte han har for længst stoppet med at være en der bare leger rundt.

Det lettet mit hjerte og jeg fik så lidt ro på sinden

men her er en kæmpe red flag!! (efter min mening)

Her i nat skrev vi sammen (det var en ret neutral samtale) han viste mig sjove videoer på youtube osv.. så efter vi har haft en grineren samtale, og skal i seng, ville han gerne have et billede af mig. Jeg skrev så jeg ikke havde lyst, han synes jeg var kedelig, og drillet mig lidt på den måde.
Da han så jeg ikke var interesseret svaret han bare, "fint jeg går i seng så"

og logger ud?

...

nu har jeg mistet lysten til at tage på den 2nd date... og vi skal ses om et par dage. Men jeg ved virkelig ikke hvor jeg har ham, er han seriøs eller lyver han?? Skal jeg tage på 2nd date :-( ?? Og så tage den dér

jeg planlægger jeg ikke svarer ham så ofte nu, jeg træder helt af når han prøver at skrive på en fræk måde. Jeg skrev så til sidst til ham at jeg gerne vil lære ham bedre at kende.

hvad synes i ?
0
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Ieatmars » 21. nov 2017, 23:18

Jeg ved virkelig ikke hvorfor jeg har en slem følelse i maven lige nu.. Synes han er svær at regne ud
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Juki » 22. nov 2017, 00:48

Først så synes jeg det er rigtig godt at du mærker efter hvor din grænse går og får sagt fra! Det kan ellers være rigtig svært.

Hvis ikke du har lyst til at tage på date med ham så skal du selvfølgelig ikke det. Det har ingen af jer gavn af.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Sangius » 22. nov 2017, 07:39

Jeg ville blive meget træt af en mand, som blev tøsefornærmet over at jeg ikke ville sende et billede. Og jeg ville på ingen måde sætte pris på, at blive kaldt "kedelig".
Havde I en god samtale, og på grund af det med billedet afslutter han det hele med "så går jeg bare i seng så", og så efterfølgende logger af? Omg, er han 14 år?
Det havde tændt mig så meget af. Det er ubehøvlet og barnligt.
Det kunne godt få mig til at droppe flirten.
Senest rettet af Sangius 23. nov 2017, 05:49, rettet i alt 1 gang.
10
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41318

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf LaMariposa » 22. nov 2017, 08:03

mariannaa skrev:Måske er han forelsket i dig?

Eftersom at jeg selv blev gift med min mand efter 10 ugers bekendskab, så synes jeg ikke det er specielt hurtigt det din ven har gang i :-D


Man kunne på den anden side måske argumentere for, at 10 uger et liiiiiidt hurtigere end gennemsnittet :-D
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Animi » 22. nov 2017, 09:03

Jeg kan godt forstå du synes det går for hurtigt. Det ville jeg også synes, hvis en mand var sådan efter jeg havde været på én kaffedate med ham.
Så jeg synes at enten skal du droppe ham helt - eller også gøre det klart over for ham at det er alt for meget for dig lige nu, og at han skal tage den lidt mere med ro, hvis I skal ses igen. Og hvis du har lyst, så skynd dig at tage endnu en date med ham, for at se om det kan blive til noget.
Men hvis du ikke er tilpas ved tanken om at se ham igen, så afslut det. For jeres begge skyld.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41318

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf LaMariposa » 22. nov 2017, 09:16

I forhold til det med, om man kan være forelsket efter en date, så synes jeg ikke, at det er creepy. Nogle gange så bliver man bare så ramt, at der ikke er noget at gøre. Har oplevet det en enkelt gang, hvor vi begge havde sommerfugle i maven efter at have set hinanden til en fest (vi havde ikke snakket sammen der) og efter første date var vi totalt head over heals begge to (vi var kærester i nogle måneder). Så den del kan jeg sagtens følge. Det betyder ikke, at det SKAL være sådan for alle, det er bare for at sige, at det kan ske, og at det er en ret overvældende oplevelse.

Er dog helt enig med dig i, at det er meget grænseoverskridende at begynde at skrive frækt allerede så tidligt i forløbet. Kan sagtens forstå, at det er for meget, selvom han sandsynligvis ikke har haft nogle skumle bagtanker med det. Det ville jeg heller ikke kunne håndtere.
1
:lun: Be brave
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Hewlett » 22. nov 2017, 09:57

Ieatmars skrev:Jeg har brug for jeres råd igen :(
Vi chatter ret meget men her for tiden er han begyndt nu at skrive ret frækt.. igår skrev han fx kl 1 om natten at jeg skulle forestille mig han lå ved siden af mig, og varmet mig. Jeg tænkte så hurtigt på han bare så mig som en "one night stand" eller han bare ville det her for sjov, så skrev jeg til ham, at jeg er ikke den type og forklaret ham via en mellem lang besked at jeg dater hvis jeg kan se noget seriøst i det, og han svaret så at han aldrig har fået indtryk af at jeg er nem og at han ikke prøvet at fornærme mig. Han er villig til at gå med til et seriøst forhold, hvis det bliver til noget og tage på dates osv og han nævnte han har for længst stoppet med at være en der bare leger rundt.

Det lettet mit hjerte og jeg fik så lidt ro på sinden

men her er en kæmpe red flag!! (efter min mening)

Her i nat skrev vi sammen (det var en ret neutral samtale) han viste mig sjove videoer på youtube osv.. så efter vi har haft en grineren samtale, og skal i seng, ville han gerne have et billede af mig. Jeg skrev så jeg ikke havde lyst, han synes jeg var kedelig, og drillet mig lidt på den måde.
Da han så jeg ikke var interesseret svaret han bare, "fint jeg går i seng så"

og logger ud?

...

nu har jeg mistet lysten til at tage på den 2nd date... og vi skal ses om et par dage. Men jeg ved virkelig ikke hvor jeg har ham, er han seriøs eller lyver han?? Skal jeg tage på 2nd date :-( ?? Og så tage den dér

jeg planlægger jeg ikke svarer ham så ofte nu, jeg træder helt af når han prøver at skrive på en fræk måde. Jeg skrev så til sidst til ham at jeg gerne vil lære ham bedre at kende.

hvad synes i ?


Arj.... Den der med at blive fornærmet var jeg også stået HELT af på. Det er simpelthen så nederen og barnlig en opførsel! Øv!
1
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf mariannaa » 22. nov 2017, 10:46

LaMariposa skrev:
mariannaa skrev:Måske er han forelsket i dig?

Eftersom at jeg selv blev gift med min mand efter 10 ugers bekendskab, så synes jeg ikke det er specielt hurtigt det din ven har gang i :-D


Man kunne på den anden side måske argumentere for, at 10 uger et liiiiiidt hurtigere end gennemsnittet :-D

helt enig :lol:
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Bimmerdyret » 22. nov 2017, 10:51

Ieatmars skrev:
Er det bare mig der over-analyserer?
Jeg er så vant til mænd, der har en hemmelig agenda eller er skumle. Skal jeg være bekymret?? :gruble:


Jeg ved tråden er "gammel", men jeg har så ikke læst eventuelle followups.
Altså umiddelbart kan jeg ikke se, at der er nogen forskel på det du vil og det du "anklager ham for"

Måske leder I bare begge efter det samme?
0
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Contrast » 22. nov 2017, 11:39

Ieatmars skrev:Jeg har brug for jeres råd igen :(
Vi chatter ret meget men her for tiden er han begyndt nu at skrive ret frækt.. igår skrev han fx kl 1 om natten at jeg skulle forestille mig han lå ved siden af mig, og varmet mig. Jeg tænkte så hurtigt på han bare så mig som en "one night stand" eller han bare ville det her for sjov, så skrev jeg til ham, at jeg er ikke den type og forklaret ham via en mellem lang besked at jeg dater hvis jeg kan se noget seriøst i det, og han svaret så at han aldrig har fået indtryk af at jeg er nem og at han ikke prøvet at fornærme mig. Han er villig til at gå med til et seriøst forhold, hvis det bliver til noget og tage på dates osv og han nævnte han har for længst stoppet med at være en der bare leger rundt.

Det lettet mit hjerte og jeg fik så lidt ro på sinden

men her er en kæmpe red flag!! (efter min mening)

Her i nat skrev vi sammen (det var en ret neutral samtale) han viste mig sjove videoer på youtube osv.. så efter vi har haft en grineren samtale, og skal i seng, ville han gerne have et billede af mig. Jeg skrev så jeg ikke havde lyst, han synes jeg var kedelig, og drillet mig lidt på den måde.
Da han så jeg ikke var interesseret svaret han bare, "fint jeg går i seng så"


og logger ud?

...

nu har jeg mistet lysten til at tage på den 2nd date... og vi skal ses om et par dage. Men jeg ved virkelig ikke hvor jeg har ham, er han seriøs eller lyver han?? Skal jeg tage på 2nd date :-( ?? Og så tage den dér

jeg planlægger jeg ikke svarer ham så ofte nu, jeg træder helt af når han prøver at skrive på en fræk måde. Jeg skrev så til sidst til ham at jeg gerne vil lære ham bedre at kende.

hvad synes i ?


Det dér ville jeg ikke kunne tage seriøst. Det er sindssygt desperat og barnligt... :genert: Jeg kan lige høre den betuttede stemme for mig: "nå så går jeg da baaare, så, lissom!!!"
1
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Ieatmars » 22. nov 2017, 11:49

Ja det tændte mig også helt af.. er næsten helt chokeret han er så gammel og opfører sig så barnligt.
Jeg skrev til ham: jeg vil gerne lære dig bedre at kende først

så svarer han i morges, at han ikke kan se hvad det har at gøre med jeg skal sende ham et billede. Jeg skal ses med ham på fredag til en date... har bare en dårlig følelse lige nu over det. Og jeg tør ikke at aflyse for jeg gider ikke have han bliver såret eller sur.

Er lidt skuffet. Synes hans opførsel matcher ikke med det han siger, er bange for han bare ser mig som en fling. :/ Selvom da jeg konfronteret ham sagde han at han sagtens kan se jeg er svær "at få" og at hans intentioner aldrig har været at overskride mine grænser da han ikke ved hvor jeg står heller. Men hvorfor ber han mig så sende et billede af mig når jeg skal i seng?

Jeg bliver helt forvirret
0
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Ieatmars » 22. nov 2017, 11:50

Og så har vi ikke engang været på 3 dates endnu og han er så flirtende og fræk.. er det normalt??

Eller er det bare mig der har misforstået noget?
0

Tilbage til "Forhold og sex"