Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Juki » 27. nov 2017, 02:28

Zombie skrev:Jeg har i hvert fald lært, at kærlighed og respekt skal gå hånd i hånd. Og så overvejer jeg altid, om en fyrs opførsel i mine øjne ville være godt nok over for min søster eller min veninde. Jeg har det med at være for blødsøden, men jeg har fortjent det samme som dem. Så ville jeg se skævt til en fyr, der skrev eller opførte sig nederen over for én af dem - well, så er jeg ikke interesseret, når det går ud over mig.

Det er faktisk en god pointe/et godt råd!
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Grissebassen » 30. nov 2017, 13:42

Jeg kom netop til at tænke på dig, TS, da jeg for et par dage siden skrev med en fyr. Og den ligger faktisk i perfekt forlængelse af Zombies indlæg.

En fyr havde spurgt om mit nummer i byen sidste weekend, og vi havde skrevet lidt frem og tilbage om at gå på en date, hvilket jeg havde tilkendegivet, at jeg var interesseret i, men den gik ligesom i stå ved det. Han bliver ved med at sværme om emnet, uden at handle på det, hvilket jeg gled af på - jeg bryder mig ikke om, at en fyr forsøger manipulerer mig til at invitere ham ud, hvis jeg vil af mig selv gør jeg det, og hvis han er interesseret, må han selv invitere, jeg foretrækker direkte og ærlig kommunikation. Til sidst får han fyret noget af med, at nu kan vi jo se, hvem der giver op først og inviterer på date. Jeg gjorde meget tydeligt, at jeg ikke fandt den slags magtkampe fede, hvorefter han fortsætter i samme spor. Da jeg pænt siger til ham, at jeg trækker mig og ikke længere er interesseret, får jeg af vide, at jeg skal slappe af, og det var en joke... Problemet er bare, at det næppe er en joke, når den er trukket i langdrag på den måde i dagevis. Så er det et ubehageligt indblik i, hvordan han ville være at være i et forhold. Definitionen på en joke er, at man er i stand til at lægge den på hylden, når det er alvor. Når man ikke er det, er det ikke længere en joke.

Alene et par dages skriverier har afsløret adskillige røde flag ved fyren:
- Han kan ikke finde ud af at kommunikere
- Hvis han er vag og ikke kan tage et initiativ, selvom han allerede har lagt svesken på disken, så bliver det næppe et ligeværdigt forhold i forhold til investerering
- Han forsøger at presse mig til at gøre noget, som oprindeligt var hans idé
- Han respekterer ikke mine grænser
- Han bagatelliserer dem og bruger humor som en dårlig undskyldning

Lidt skriverier om en date er peanuts i forhold til Zombies eks, men jeg kan sagtens forestille mig, at de er samme type, og det kun udfra nogle dages skriverier. Jeg siger ikke, at man behøver være overpåpasselig med, hvilke typer man render ind i, og de fleste af os render ind i knap så fede typer fra tid til anden. Det afgørende er, når man skal lære at spotte de ubehagelige typer, at man ved hvor ens grænse går, aldrig giver mere end én chance og kan finde ud af at stoppe det igen, så snart man finder ud af, at han ikke er en fed type.
5
Hende der
Indlæg: 77
Tilmeldt: 13. okt 2016, 18:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 446

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Hende der » 2. dec 2017, 08:43

Juki skrev:
Ieatmars skrev:
Zombie skrev:
Ieatmars skrev:Ja... men han har fattet det nu, vi skriver ikke længere sammen og det er også fint (indtil vi slf ska skrive om arbejde) hvilket er 2 gange om måneden MAKS. Så det er jeg glad for og så er han permanent ud af mit liv til januar.


I forlængelse af Decibells indlæg ovenover, vil jeg bare fortælle følgende:

Jeg var kæreste i et års tid med sådan en fyr, som du beskriver. "Schrödinger's douchebag" - en type som afventer den andens reaktion, før han vurderer, om han mente det for sjov eller alvorligt.

Det er en 'sød' lille teknik, nogle mænd bruger, til at teste vandene og finde ud af, hvad de kan slippe afsted med. En måde at skubbe til andres grænser og bagefter skyde skylden på den anden person: "Ej slap af, det var bare for sjov" = det er dig som overreagerer, ikke dem som har gjort noget forkert.

Dette mønster fortsatte i vores forhold. Både i hans opførsel over for andre kvinder, hvor det var mig som så spøgelser og "skulle slappe af", når han flirtede med andre kvinder bag min ryg.
Men også i forhold til mig, hvor han ville lade som om, at han respekterede mine grænser, men så alligevel senere ville han "teste vandene" ved at smide en hentydning, gøre noget 'a la' eller presse mig lidt - og når jeg *igen* sagde tydeligt fra, så var det *igen* mig, der var for hysterisk og ikke kunne tage en joke, overfortolkede eller tog ting personligt.


Han begik den fejl at teste mine grænser i forhold til, hvilken opførsel jeg vil acceptere over for min hund. Han var voldelig over for hende, og kaldte det "forskelle i opdragelse" og jeg var igen hysterisk, og skulle slappe af - "det er jo bare en hund" og da han sagde noget i retningen af: "Slap af, jeg skal jo nok lade være med at gøre det igen" så vidste jeg jo fra tidligere, at det var en stor fed løgn.

Det tog mig to timer, mens han var hos sin far, at pakke mine ting i hans lejlighed, tage hunden med mig og cutte al kontakten.

I dag, år senere, er jeg ældre og har lært af mine fejl. Jeg er måske blevet lidt for firkantet og skrap, og jeg slår ned på det mindste - og det er heller ikke så godt, det arbejder jeg med.

Men jeg skal fandedeme aldrig igen have noget at gøre med mænd, der forsøger at skubbe mine grænser på den måde. No way. Mine grænser er mine, og hvis han synes jeg er hysterisk, så kan han rende og skide i havet. Det bliver vi begge nok lykkeligere af i længden, hvis jeg overhovedet går op i, hvordan tingene ender for ham.


hold da op :nerve: der beskrev du lige hvordan et forhold med ham jeg havde kontakt med ville være - :gruble: forstår dig godt, du skal fanme heller ikke nøjes (hvad angår mænd) :kram: er også begyndt at sige fra og BOYCUTTE mænd når jeg kan mærke "røde flag" ved. Jeg havde en samtale med min mor igår, jeg synes der er meget skrald hvad angår mænd i dag. De anstrenger sig ikke mere, gider ikke kæmpe for en kvinde og så synes jeg de fleste naser på én :(

jeg er kommet til den konklusion hvor jeg gerne vil have en mand der er 100% min type, jeg gider ikke nøjes selv hvis en mand var 70% min type, hvis du forstår. Heller det, end at leve med en taber der ikke kan respektere ens grænser!!

Der er et ordsprog der siger "du skal elske dig selv før du kan elske andre". Jeg ved godt det er en kliché, men der er altså noget ved det.

Hvis du ikke behandler dig selv ordentlig og respekterer dine egne grænser, hvorfor forventer du så at andre skulle ville gøre det?

Man kan nok aldrig undgå idioter lige meget hvor meget man elsker sig selv, men tænker man på sig selv først og fremmest så gør det det i hvert fald lidt lettere at sige fra og markere sine grænser. Som du selv er inde på så er det bare ikke det værd at skulle nøjes, når der er et bedre alternativ :kram:


Jeg har altid hadet det udtryk! Man skal elske sig selv før man kan elske andre. ...og fuck det er irriterende, når det i en alder af 30 år og en del forliste forhold og virkelig mange flere date, går op for en, at det altså er rigtigt nok...
Jeg opfatter det ikke som sådan en rosenrød kærlighed til sig selv, men mere en respekt for ens egne grænser og ønsker. Man er nødt til at lytte til sig selv.
Jeg har gjort alverdens vanvittige ting i kærlighedens tegn, og jeg har undladt at lytte til mig selv. Det gør det altså virkelig svært for ens partner eller date at navigere i. Jeg er selv mega vag i mine udmeldinger, og det bliver bare noget rod hele tiden. Jeg har acceptere opførsel som jeg egentlig synes er fuldstændig uacceptabel, fordi jeg var så opsat på at finde en ny kæreste selvom jeg ikke var klar.
Nu har jeg indset, at det ikke holder og må arbejde med det, for ingen forhold vil nogensinde fungere, hvis ikke jeg selv respekterer mine egne grænser.
5
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Ieatmars » 2. dec 2017, 13:37

Tak for svar alle sammen men jeg har brug for hjælp igen!
Vi har ikke skrevet sammen i en hel uge. Det var så mærkeligt, han sendte mig forleden dag en word dokument hvor han skrev han undskyldte for den måde han havde opført sig på daten og at der var en del personlige ting han skulle igennem osv. Han vil gerne have jeg giver ham en anden chance og han vil invitere mig ud på en date igen. Jeg svaret så til ham det har ikke noget at gøre med det han har skrevet, og at jeg bare ikke føler vi matcher- (for at være sød) skrev jeg at jeg er villig til at mødes men KUN for at tale ud. Har dog ikke planer om det, men han skrev så igår om jeg kan ses i næste uge og jeg svarede at jeg vil se på det.

Åh det var måske dumt at jeg skrev jeg er villig til at ses, men jeg vil bare ikke opføre mig som en kælling. Min søster siger jeg burde egentlig have sagt direkte til ham han ikke er min type.. og det skal han lære at respektere!

Men hvad gør jeg :-( han prøver virkelig at få mig ud på en anden date og jeg har slet ikke lyst og han er slet slet ikk min type
Senest rettet af Ieatmars 2. dec 2017, 13:40, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Ieatmars » 2. dec 2017, 13:39

og så synes jeg det underligt han skrev 3-4 word dokument sider... omkring
1. hans personlige ting, og problemer han lige er igennem (og siger det er derfor han opførte sig underligt på daten)
2. han beskriver de ting han kan lide ved mig
3. han spørg om en anden chance

jeg aner ik hvordan han formodet at få det op på 4 word sider men hold da op, det godt nok mærkeligt. :nerve:


:mellow:
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Juki » 2. dec 2017, 14:06

Hvis du ikke vil se ham igen, om det så er på en date eller ej, så skal du altså melde det klart ud til ham i stedet for at sende tvetydige signaler.

Du er IKKE en kælling fordi du ikke vil på date med ham igen! Hvorfor skulle du dog være det? :forvirret:
Du gør hverken ham eller dig selv en tjeneste ved ikke at afvise ham klart og tydeligt. Du holder ham bare hen og giver ham falske forhåbninger.

Misforstå mig ikke, jeg forstår udmærket hvorfor du ikke vil se ham igen. Det er squ unormalt og fucked at han sender 4 Word sider med en undskyldning og forklaring. Det virker manipulerende på mig.
7
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Ieatmars » 2. dec 2017, 14:16

Ja, det virkelig virkelig mærkeligt... blev helt chokeret.
Og du har ret, det bare jeg er lidt bange for han ikke vil lade mig være i fred selvom jeg melder det ud til ham for jeg har mange gange afvist ham og det fik ham bare til at sende 4 word sider, så tænker jeg ville det ikke virke hvis jeg bare lader det dø ud, nu har jeg fx skrevet; at jeg vil se på det (mht om jeg kan ses i næste uge) så har jeg planer om at ikke svare ham og hvis han så skriver, jamen "jeg har super travlt pt"

og hele tiden lade den dø ud
ville det ikke virke?
0
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Ieatmars » 2. dec 2017, 14:17

mht jeg er bange for at lyde som en kælling er fordi han beskrev i word dokumentet at en af hans familie medlemmer gik borte - :/

har ikke lyst til at afvise ham indirekte og det hjælper heller ikke, har gjort det så mange gange og det ender med han bare vil jage mig endnu mer :ticks:
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Juki » 2. dec 2017, 14:38

Ieatmars skrev:Ja, det virkelig virkelig mærkeligt... blev helt chokeret.
Og du har ret, det bare jeg er lidt bange for han ikke vil lade mig være i fred selvom jeg melder det ud til ham for jeg har mange gange afvist ham og det fik ham bare til at sende 4 word sider, så tænker jeg ville det ikke virke hvis jeg bare lader det dø ud, nu har jeg fx skrevet; at jeg vil se på det (mht om jeg kan ses i næste uge) så har jeg planer om at ikke svare ham og hvis han så skriver, jamen "jeg har super travlt pt"

og hele tiden lade den dø ud
ville det ikke virke?

Det har det jo tydeligvis ikke gjort indtil nu så hvorfor skulle det hjælpe i fremtiden?

Og nej, du har ikke afvist ham. Eller måske har du, men så har han jo hver gang fået dig til at ændre mening. Det har virket før og det vil virke igen medmindre du begynder at ændre taktik.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf vibbsen » 2. dec 2017, 15:17

Ieatmars skrev:Ja, det virkelig virkelig mærkeligt... blev helt chokeret.
Og du har ret, det bare jeg er lidt bange for han ikke vil lade mig være i fred selvom jeg melder det ud til ham for jeg har mange gange afvist ham og det fik ham bare til at sende 4 word sider, så tænker jeg ville det ikke virke hvis jeg bare lader det dø ud, nu har jeg fx skrevet; at jeg vil se på det (mht om jeg kan ses i næste uge) så har jeg planer om at ikke svare ham og hvis han så skriver, jamen "jeg har super travlt pt"

og hele tiden lade den dø ud
ville det ikke virke?


Nope. Hvis din plan er at få ham til at lade dig være i fred, så er det en virkelig virkelig virkelig dårlig ide at bruge vendinger som "jeg skal se på det" "måske" "Jeg tænker over det" og den slags vage budskaber.

Han er tydeligvis typen som IKKE fatter et underlæggende budskab, og her er man altså nødt til at finde sine nosser frem og afvise så det ikke kan misforståes og så det fremgår helt tydeligt, at man ikke er interesseret i noget som helst omgang med ham. Den der med at være venner dur heller ikke. Der er da ingen der - når de lige får tænkt sig om - gider være venner med en som ikke respekterer deres grænser og som behandler dem nedladende.

Og en klar og tydelig afvisning behøver altså ikke at være hverken ondskabsfuld eller noget som helst andet. "Beklager, men jeg tror desværre ikke at vores relation har potentiale til at udvikle sig yderligere hverken på det romantiske eller venskabelige plan og jeg synes derfor at det er bedst at vi stopper den private del af kontakten her, så ingen misforståelser opstår. " Slut prut finale.
9
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Ieatmars » 2. dec 2017, 15:40

vibbsen skrev:
Ieatmars skrev:Ja, det virkelig virkelig mærkeligt... blev helt chokeret.
Og du har ret, det bare jeg er lidt bange for han ikke vil lade mig være i fred selvom jeg melder det ud til ham for jeg har mange gange afvist ham og det fik ham bare til at sende 4 word sider, så tænker jeg ville det ikke virke hvis jeg bare lader det dø ud, nu har jeg fx skrevet; at jeg vil se på det (mht om jeg kan ses i næste uge) så har jeg planer om at ikke svare ham og hvis han så skriver, jamen "jeg har super travlt pt"

og hele tiden lade den dø ud
ville det ikke virke?


Nope. Hvis din plan er at få ham til at lade dig være i fred, så er det en virkelig virkelig virkelig dårlig ide at bruge vendinger som "jeg skal se på det" "måske" "Jeg tænker over det" og den slags vage budskaber.

Han er tydeligvis typen som IKKE fatter et underlæggende budskab, og her er man altså nødt til at finde sine nosser frem og afvise så det ikke kan misforståes og så det fremgår helt tydeligt, at man ikke er interesseret i noget som helst omgang med ham. Den der med at være venner dur heller ikke. Der er da ingen der - når de lige får tænkt sig om - gider være venner med en som ikke respekterer deres grænser og som behandler dem nedladende.

Og en klar og tydelig afvisning behøver altså ikke at være hverken ondskabsfuld eller noget som helst andet. "Beklager, men jeg tror desværre ikke at vores relation har potentiale til at udvikle sig yderligere hverken på det romantiske eller venskabelige plan og jeg synes derfor at det er bedst at vi stopper den private del af kontakten her, så ingen misforståelser opstår. " Slut prut finale.


okay tusind tak, kan godt se din pointe :gruble: ja, jeg sender sådan en besked i næste uge så, og så siger jeg
det til ham indirekte :-( håber han så lader mig være i fred
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Grissebassen » 2. dec 2017, 16:35

Ieatmars skrev:
vibbsen skrev:
Ieatmars skrev:Ja, det virkelig virkelig mærkeligt... blev helt chokeret.
Og du har ret, det bare jeg er lidt bange for han ikke vil lade mig være i fred selvom jeg melder det ud til ham for jeg har mange gange afvist ham og det fik ham bare til at sende 4 word sider, så tænker jeg ville det ikke virke hvis jeg bare lader det dø ud, nu har jeg fx skrevet; at jeg vil se på det (mht om jeg kan ses i næste uge) så har jeg planer om at ikke svare ham og hvis han så skriver, jamen "jeg har super travlt pt"

og hele tiden lade den dø ud
ville det ikke virke?


Nope. Hvis din plan er at få ham til at lade dig være i fred, så er det en virkelig virkelig virkelig dårlig ide at bruge vendinger som "jeg skal se på det" "måske" "Jeg tænker over det" og den slags vage budskaber.

Han er tydeligvis typen som IKKE fatter et underlæggende budskab, og her er man altså nødt til at finde sine nosser frem og afvise så det ikke kan misforståes og så det fremgår helt tydeligt, at man ikke er interesseret i noget som helst omgang med ham. Den der med at være venner dur heller ikke. Der er da ingen der - når de lige får tænkt sig om - gider være venner med en som ikke respekterer deres grænser og som behandler dem nedladende.

Og en klar og tydelig afvisning behøver altså ikke at være hverken ondskabsfuld eller noget som helst andet. "Beklager, men jeg tror desværre ikke at vores relation har potentiale til at udvikle sig yderligere hverken på det romantiske eller venskabelige plan og jeg synes derfor at det er bedst at vi stopper den private del af kontakten her, så ingen misforståelser opstår. " Slut prut finale.


okay tusind tak, kan godt se din pointe :gruble: ja, jeg sender sådan en besked i næste uge så, og så siger jeg
det til ham indirekte :-( håber han så lader mig være i fred

Det dur ikke at være inddirekte. Man er nødt til at være direkte, når man afviser folk og bede dem respektere ens grænser. Og gør man det på en pæn, men direkte måde, er man altså ikke en kælling. Tværtimod!
Efter mange år på datingmarkedet kan jeg sige én ting med sikkerhed: Hvis man ikke er klar og direkte i sine afvisninger, giver man folk falske forhåbninger. Og det er langt mere kællingeagtigt, end at være ærlig.
12
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf vibbsen » 2. dec 2017, 16:43

Ieatmars skrev:
vibbsen skrev:
Ieatmars skrev:Ja, det virkelig virkelig mærkeligt... blev helt chokeret.
Og du har ret, det bare jeg er lidt bange for han ikke vil lade mig være i fred selvom jeg melder det ud til ham for jeg har mange gange afvist ham og det fik ham bare til at sende 4 word sider, så tænker jeg ville det ikke virke hvis jeg bare lader det dø ud, nu har jeg fx skrevet; at jeg vil se på det (mht om jeg kan ses i næste uge) så har jeg planer om at ikke svare ham og hvis han så skriver, jamen "jeg har super travlt pt"

og hele tiden lade den dø ud
ville det ikke virke?


Nope. Hvis din plan er at få ham til at lade dig være i fred, så er det en virkelig virkelig virkelig dårlig ide at bruge vendinger som "jeg skal se på det" "måske" "Jeg tænker over det" og den slags vage budskaber.

Han er tydeligvis typen som IKKE fatter et underlæggende budskab, og her er man altså nødt til at finde sine nosser frem og afvise så det ikke kan misforståes og så det fremgår helt tydeligt, at man ikke er interesseret i noget som helst omgang med ham. Den der med at være venner dur heller ikke. Der er da ingen der - når de lige får tænkt sig om - gider være venner med en som ikke respekterer deres grænser og som behandler dem nedladende.

Og en klar og tydelig afvisning behøver altså ikke at være hverken ondskabsfuld eller noget som helst andet. "Beklager, men jeg har besluttet at vores relation ikke har potentiale til at udvikle sig yderligere hverken på det romantiske eller venskabelige plan og jeg synes derfor at det er bedst at vi stopper den private del af kontakten her, så ingen misforståelser opstår. " Slut prut finale.


okay tusind tak, kan godt se din pointe :gruble: ja, jeg sender sådan en besked i næste uge så, og så siger jeg
det til ham indirekte :-(
håber han så lader mig være i fred


NEJ !! Du skal droppe det der indirekte girafsprogs pis(pardon my french) og så kridte banen helt klart op. "VI SKAL IKKE VÆRE KÆRESTER. VI SKAL IKKE VÆRE VENNER" og derfor bliver der "IKKE MERE KONTAKT DER ER AF PRIVAT KARAKTER"...faktisk så har jeg lige omformuleret lidt i mit tidligere indlæg. Og derpå så lader du alle henvendelser af privat karakter stå ubesvarede hen. Den eneste kontakt du fremover besvarer er den der opstår via jeres job. Og her besvarer du KUN det som har direkte at gøre med jeres job at gøre. D.v.s. hentydninger, invitationer og den slags ignorerer du højt og flot.
8
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Forhold og sex"