Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Juki » 22. nov 2017, 14:47

Ieatmars skrev:Ja det tændte mig også helt af.. er næsten helt chokeret han er så gammel og opfører sig så barnligt.
Jeg skrev til ham: jeg vil gerne lære dig bedre at kende først

så svarer han i morges, at han ikke kan se hvad det har at gøre med jeg skal sende ham et billede. Jeg skal ses med ham på fredag til en date... har bare en dårlig følelse lige nu over det. Og jeg tør ikke at aflyse for jeg gider ikke have han bliver såret eller sur.

Er lidt skuffet. Synes hans opførsel matcher ikke med det han siger, er bange for han bare ser mig som en fling. :/ Selvom da jeg konfronteret ham sagde han at han sagtens kan se jeg er svær "at få" og at hans intentioner aldrig har været at overskride mine grænser da han ikke ved hvor jeg står heller. Men hvorfor ber han mig så sende et billede af mig når jeg skal i seng?

Jeg bliver helt forvirret

Well, hvis han bliver såret eller sur på dig over noget der skyldes hans egen grænseoverskridende opførsel og adfærd kan han da kun takke og bebrejde sig selv! :stoned:

Men seriøst, du skal virkelig tænke på dig selv først og fremmest! Det vil være totalt hul i hovedet at indlede noget med ham fordi du er bange for hans reaktion, især når du ikke har lyst til at fortsætte! Der skal du altså virkelig lytte til dig selv! Det bliver heller ikke ligefrem lettere, jo længere tid der går med det her, uden du tager hensyn til dig selv.

I situationer som den her er det altså helt på sin plads at være egoistisk i stedet for at gå på kompromis.
4
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Ieatmars » 22. nov 2017, 14:56

Juki skrev:
Ieatmars skrev:Ja det tændte mig også helt af.. er næsten helt chokeret han er så gammel og opfører sig så barnligt.
Jeg skrev til ham: jeg vil gerne lære dig bedre at kende først

så svarer han i morges, at han ikke kan se hvad det har at gøre med jeg skal sende ham et billede. Jeg skal ses med ham på fredag til en date... har bare en dårlig følelse lige nu over det. Og jeg tør ikke at aflyse for jeg gider ikke have han bliver såret eller sur.

Er lidt skuffet. Synes hans opførsel matcher ikke med det han siger, er bange for han bare ser mig som en fling. :/ Selvom da jeg konfronteret ham sagde han at han sagtens kan se jeg er svær "at få" og at hans intentioner aldrig har været at overskride mine grænser da han ikke ved hvor jeg står heller. Men hvorfor ber han mig så sende et billede af mig når jeg skal i seng?

Jeg bliver helt forvirret

Well, hvis han bliver såret eller sur på dig over noget der skyldes hans egen grænseoverskridende opførsel og adfærd kan han da kun takke og bebrejde sig selv! :stoned:

Men seriøst, du skal virkelig tænke på dig selv først og fremmest! Det vil være totalt hul i hovedet at indlede noget med ham fordi du er bange for hans reaktion, især når du ikke har lyst til at fortsætte! Der skal du altså virkelig lytte til dig selv! Det bliver heller ikke ligefrem lettere, jo længere tid der går med det her, uden du tager hensyn til dig selv.

I situationer som den her er det altså helt på sin plads at være egoistisk i stedet for at gå på kompromis.


Helt enig jeg er langsomt ved at bakke ud, må finde en måde at få daten på fredag hurtig overstået og så håber jeg, at han får travlt og ikke inviterer mig ud igen :gruble: og hvis i tænker hvorfor jeg overhovedet gider at tage på daten, det er fordi vi ska arbejde på en projekt sammen i 2 måneder, men heldigvis forgår det meste online og vi bare skal chatte. Så jeg sidder lidt fanget i 2 måneder med ham, så har brug for at bakke ud på en langsom måde.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17185
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41763

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf LaMariposa » 22. nov 2017, 15:04

Selvom du skal arbejde sammen med ham, er det så ikke lidt skørt at gå på date med ham, hvis du VED, at du ikke vil noget? Hvordan skal det kunne stille dig bedre i forhold til projektet, at du går på date med ham? Det giver da ingen mening at trække det i langdrag, hverken for dig eller ham. Det ville jeg personligt blive mere sur over end en ærlig udmelding.
7
:lun: Be brave
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24473

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Moxy-lady » 22. nov 2017, 15:08

For lige at gøre det klart, så synes jeg ikke at de beskeder er vildt græseoverskridende i sig selv. Jeg synes at de er et forsøg på at køre samtalen i en seksuel retning. Det er sådan nogle beskeder der kan være ganske uskyldige eller netop et forsøg på at dreje samtalen over på sex. Og hans reaktion (og manglende benægtelse af) TS' svar om at hun ikke gad at det skulle være frækt/seksuelt, er at kalde hende kedelig og logge af. Det sender et ret kedeligt signal, synes jeg. Han kunne have svaret at han bare gerne ville have et billede af hendes smukke ansigt/søde smil et eller andet andet uskyldigt, og så kunne hun tage stilling til det, og han kunne benægte at han forsøgte at gøre samtalen seksuel, og at han selv gerne ville tage den med ro/ville respektere hendes grænser/hun skulle ikke gøre noget hun ikke ville. Hele den situation kunne have været foregået så meget bedre, og uden at TS havde en følelse af at han forsøgte at presse hende.

TS: Jeg synes faktisk at du skal skrive det til ham. Al ære og respekt for at du gerne vil tage den face to face, men risikoen for yderligere problemer inden i ses igen er simpelthen for stor hvis du ikke er ærlig. Derudover synes jeg også at det ville være væsentligt, at han ved at der ikke kommer sex på tapetet næste gang i ses. Jeg er med på at man gerne skal tage den slags samtaler live, men i og med at I faktisk kun har mødt hinanden én gang, på en relativt kort kaffedate, og derudover har haft al jeres kontakt (og konflikter) pr. sms, så synes jeg at det er helt fair. Hver gang den slags problemer/irritationer opstår, bliver du mere og mere i tvivl om hvor du har ham, og hvis han virkelig gerne vil dig og er så head over heels som han påstår, så er han vel også interesseret i at du ikke trækker dig yderligere. - og det gør du når han ikke lader til at respektere de grænser som du (måske ikke tydeligt nok) markerer.

Jeg er i øvrigt ikke sart med hverken frække beskeder, sexchat og alt muligt andet, heller ikke i en ny relation. Jeg synes ikke at TS er sart eller snerpet. Og jeg synes at hun giver noget af sig selv, hun er tydeligvis glad for ham, ellers var hun ikke stadig i det, når det gav så meget anledning til tvivl og usikkerhed. Han vil bare hele tiden have mere end hun kan give, lader det til.
Mit bud er faktisk at hvis han ikke havde så travlt med det hele, så havde hun også været mere "på", mere "frisk". Men fordi han hele tiden presser op mod hendes grænser (det være sig forholdmæssigt, personligt eller seksuelt) så holder hun igen. Men det er bare et gæt. :)
7
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Juki » 22. nov 2017, 15:09

Ieatmars skrev:
Juki skrev:
Ieatmars skrev:Ja det tændte mig også helt af.. er næsten helt chokeret han er så gammel og opfører sig så barnligt.
Jeg skrev til ham: jeg vil gerne lære dig bedre at kende først

så svarer han i morges, at han ikke kan se hvad det har at gøre med jeg skal sende ham et billede. Jeg skal ses med ham på fredag til en date... har bare en dårlig følelse lige nu over det. Og jeg tør ikke at aflyse for jeg gider ikke have han bliver såret eller sur.

Er lidt skuffet. Synes hans opførsel matcher ikke med det han siger, er bange for han bare ser mig som en fling. :/ Selvom da jeg konfronteret ham sagde han at han sagtens kan se jeg er svær "at få" og at hans intentioner aldrig har været at overskride mine grænser da han ikke ved hvor jeg står heller. Men hvorfor ber han mig så sende et billede af mig når jeg skal i seng?

Jeg bliver helt forvirret

Well, hvis han bliver såret eller sur på dig over noget der skyldes hans egen grænseoverskridende opførsel og adfærd kan han da kun takke og bebrejde sig selv! :stoned:

Men seriøst, du skal virkelig tænke på dig selv først og fremmest! Det vil være totalt hul i hovedet at indlede noget med ham fordi du er bange for hans reaktion, især når du ikke har lyst til at fortsætte! Der skal du altså virkelig lytte til dig selv! Det bliver heller ikke ligefrem lettere, jo længere tid der går med det her, uden du tager hensyn til dig selv.

I situationer som den her er det altså helt på sin plads at være egoistisk i stedet for at gå på kompromis.


Helt enig jeg er langsomt ved at bakke ud, må finde en måde at få daten på fredag hurtig overstået og så håber jeg, at han får travlt og ikke inviterer mig ud igen :gruble: og hvis i tænker hvorfor jeg overhovedet gider at tage på daten, det er fordi vi ska arbejde på en projekt sammen i 2 måneder, men heldigvis forgår det meste online og vi bare skal chatte. Så jeg sidder lidt fanget i 2 måneder med ham, så har brug for at bakke ud på en langsom måde.

Jeg kan godt forstå at du gerne vil bevare venskabet og evt. skilles uden sure miner. Helt sikkert, men jeg forstår ikke hvorfor du vil give ham falske forhåbninger ved at tage på en date der bare skal overståes?

Det er mega nederen at blive vraget, og endnu mere hvis man føler man er blevet holdt for nar. For den der bliver vraget giver det så meget mere mening, forståelse og respekt hvis det bliver afsluttet på en ordentlig måde(hvis man har gjort sig fortjent til det)

Jeg synes virkelig du skal finde ud af hvad du vil og så tage en snak med ham hvor du fortæller om dine bekymringer osv. Men hvis du beslutter dig for at stoppe det, så stå fast så du ikke lader dig sweet talke eller overtale af søde ord.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Ieatmars » 22. nov 2017, 15:14

Moxy-lady skrev:For lige at gøre det klart, så synes jeg ikke at de beskeder er vildt græseoverskridende i sig selv. Jeg synes at de er et forsøg på at køre samtalen i en seksuel retning. Det er sådan nogle beskeder der kan være ganske uskyldige eller netop et forsøg på at dreje samtalen over på sex. Og hans reaktion (og manglende benægtelse af) TS' svar om at hun ikke gad at det skulle være frækt/seksuelt, er at kalde hende kedelig og logge af. Det sender et ret kedeligt signal, synes jeg. Han kunne have svaret at han bare gerne ville have et billede af hendes smukke ansigt/søde smil et eller andet andet uskyldigt, og så kunne hun tage stilling til det, og han kunne benægte at han forsøgte at gøre samtalen seksuel, og at han selv gerne ville tage den med ro/ville respektere hendes grænser/hun skulle ikke gøre noget hun ikke ville. Hele den situation kunne have været foregået så meget bedre, og uden at TS havde en følelse af at han forsøgte at presse hende.

TS: Jeg synes faktisk at du skal skrive det til ham. Al ære og respekt for at du gerne vil tage den face to face, men risikoen for yderligere problemer inden i ses igen er simpelthen for stor hvis du ikke er ærlig. Derudover synes jeg også at det ville være væsentligt, at han ved at der ikke kommer sex på tapetet næste gang i ses. Jeg er med på at man gerne skal tage den slags samtaler live, men i og med at I faktisk kun har mødt hinanden én gang, på en relativt kort kaffedate, og derudover har haft al jeres kontakt (og konflikter) pr. sms, så synes jeg at det er helt fair. Hver gang den slags problemer/irritationer opstår, bliver du mere og mere i tvivl om hvor du har ham, og hvis han virkelig gerne vil dig og er så head over heels som han påstår, så er han vel også interesseret i at du ikke trækker dig yderligere. - og det gør du når han ikke lader til at respektere de grænser som du (måske ikke tydeligt nok) markerer.

Jeg er i øvrigt ikke sart med hverken frække beskeder, sexchat og alt muligt andet, heller ikke i en ny relation. Jeg synes ikke at TS er sart eller snerpet. Og jeg synes at hun giver noget af sig selv, hun er tydeligvis glad for ham, ellers var hun ikke stadig i det, når det gav så meget anledning til tvivl og usikkerhed. Han vil bare hele tiden have mere end hun kan give, lader det til.
Mit bud er faktisk at hvis han ikke havde så travlt med det hele, så havde hun også været mere "på", mere "frisk". Men fordi han hele tiden presser op mod hendes grænser (det være sig forholdmæssigt, personligt eller seksuelt) så holder hun igen. Men det er bare et gæt. :)


Du har så ret og du rammer plet..

jeg tager det op i aften når han skriver så istedet for face2face. Vil nødig gøre ham sur eller virke som en der kræver for meget :/

Han er virkelig sød og da vi mødtes var han så venlig og ned på jorden, vi havde ret god kemi...men så snart det bliver sms eller via tekst er han en der skubber og forhaster sig ind i tingene
0
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Ieatmars » 22. nov 2017, 15:15

Juki skrev:
Ieatmars skrev:
Juki skrev:
Ieatmars skrev:Ja det tændte mig også helt af.. er næsten helt chokeret han er så gammel og opfører sig så barnligt.
Jeg skrev til ham: jeg vil gerne lære dig bedre at kende først

så svarer han i morges, at han ikke kan se hvad det har at gøre med jeg skal sende ham et billede. Jeg skal ses med ham på fredag til en date... har bare en dårlig følelse lige nu over det. Og jeg tør ikke at aflyse for jeg gider ikke have han bliver såret eller sur.

Er lidt skuffet. Synes hans opførsel matcher ikke med det han siger, er bange for han bare ser mig som en fling. :/ Selvom da jeg konfronteret ham sagde han at han sagtens kan se jeg er svær "at få" og at hans intentioner aldrig har været at overskride mine grænser da han ikke ved hvor jeg står heller. Men hvorfor ber han mig så sende et billede af mig når jeg skal i seng?

Jeg bliver helt forvirret

Well, hvis han bliver såret eller sur på dig over noget der skyldes hans egen grænseoverskridende opførsel og adfærd kan han da kun takke og bebrejde sig selv! :stoned:

Men seriøst, du skal virkelig tænke på dig selv først og fremmest! Det vil være totalt hul i hovedet at indlede noget med ham fordi du er bange for hans reaktion, især når du ikke har lyst til at fortsætte! Der skal du altså virkelig lytte til dig selv! Det bliver heller ikke ligefrem lettere, jo længere tid der går med det her, uden du tager hensyn til dig selv.

I situationer som den her er det altså helt på sin plads at være egoistisk i stedet for at gå på kompromis.


Helt enig jeg er langsomt ved at bakke ud, må finde en måde at få daten på fredag hurtig overstået og så håber jeg, at han får travlt og ikke inviterer mig ud igen :gruble: og hvis i tænker hvorfor jeg overhovedet gider at tage på daten, det er fordi vi ska arbejde på en projekt sammen i 2 måneder, men heldigvis forgår det meste online og vi bare skal chatte. Så jeg sidder lidt fanget i 2 måneder med ham, så har brug for at bakke ud på en langsom måde.

Jeg kan godt forstå at du gerne vil bevare venskabet og evt. skilles uden sure miner. Helt sikkert, men jeg forstår ikke hvorfor du vil give ham falske forhåbninger ved at tage på en date der bare skal overståes?

Det er mega nederen at blive vraget, og endnu mere hvis man føler man er blevet holdt for nar. For den der bliver vraget giver det så meget mere mening, forståelse og respekt hvis det bliver afsluttet på en ordentlig måde(hvis man har gjort sig fortjent til det)

Jeg synes virkelig du skal finde ud af hvad du vil og så tage en snak med ham hvor du fortæller om dine bekymringer osv. Men hvis du beslutter dig for at stoppe det, så stå fast så du ikke lader dig sweet talke eller overtale af søde ord.


skal jeg så bare aflyse daten og fortælle ham hvorfor jeg føler jeg ikke har lyst til at tage på date?
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Juki » 22. nov 2017, 15:29

Ieatmars skrev:
Juki skrev:
Ieatmars skrev:
Juki skrev:
Ieatmars skrev:Ja det tændte mig også helt af.. er næsten helt chokeret han er så gammel og opfører sig så barnligt.
Jeg skrev til ham: jeg vil gerne lære dig bedre at kende først

så svarer han i morges, at han ikke kan se hvad det har at gøre med jeg skal sende ham et billede. Jeg skal ses med ham på fredag til en date... har bare en dårlig følelse lige nu over det. Og jeg tør ikke at aflyse for jeg gider ikke have han bliver såret eller sur.

Er lidt skuffet. Synes hans opførsel matcher ikke med det han siger, er bange for han bare ser mig som en fling. :/ Selvom da jeg konfronteret ham sagde han at han sagtens kan se jeg er svær "at få" og at hans intentioner aldrig har været at overskride mine grænser da han ikke ved hvor jeg står heller. Men hvorfor ber han mig så sende et billede af mig når jeg skal i seng?

Jeg bliver helt forvirret

Well, hvis han bliver såret eller sur på dig over noget der skyldes hans egen grænseoverskridende opførsel og adfærd kan han da kun takke og bebrejde sig selv! :stoned:

Men seriøst, du skal virkelig tænke på dig selv først og fremmest! Det vil være totalt hul i hovedet at indlede noget med ham fordi du er bange for hans reaktion, især når du ikke har lyst til at fortsætte! Der skal du altså virkelig lytte til dig selv! Det bliver heller ikke ligefrem lettere, jo længere tid der går med det her, uden du tager hensyn til dig selv.

I situationer som den her er det altså helt på sin plads at være egoistisk i stedet for at gå på kompromis.


Helt enig jeg er langsomt ved at bakke ud, må finde en måde at få daten på fredag hurtig overstået og så håber jeg, at han får travlt og ikke inviterer mig ud igen :gruble: og hvis i tænker hvorfor jeg overhovedet gider at tage på daten, det er fordi vi ska arbejde på en projekt sammen i 2 måneder, men heldigvis forgår det meste online og vi bare skal chatte. Så jeg sidder lidt fanget i 2 måneder med ham, så har brug for at bakke ud på en langsom måde.

Jeg kan godt forstå at du gerne vil bevare venskabet og evt. skilles uden sure miner. Helt sikkert, men jeg forstår ikke hvorfor du vil give ham falske forhåbninger ved at tage på en date der bare skal overståes?

Det er mega nederen at blive vraget, og endnu mere hvis man føler man er blevet holdt for nar. For den der bliver vraget giver det så meget mere mening, forståelse og respekt hvis det bliver afsluttet på en ordentlig måde(hvis man har gjort sig fortjent til det)

Jeg synes virkelig du skal finde ud af hvad du vil og så tage en snak med ham hvor du fortæller om dine bekymringer osv. Men hvis du beslutter dig for at stoppe det, så stå fast så du ikke lader dig sweet talke eller overtale af søde ord.


skal jeg så bare aflyse daten og fortælle ham hvorfor jeg føler jeg ikke har lyst til at tage på date?

Først og fremmest synes jeg det lyder som en god idé med en snak i aften. Hvis du stadig er i tvivl kan du evt bruge den til at blive afklaret om du har lyst til daten eller ej :)

Men seriøst, du skal altså virkelig ikke lade bekymringerne om han vil blive sur eller ked af det overskygge hvad du vil.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24473

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Moxy-lady » 22. nov 2017, 15:29

Har du lyst til at tage på date med ham, hvis han stoppede med at have så travlt? Kan du lide ham som person?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Ieatmars » 22. nov 2017, 15:32

Moxy-lady skrev:Har du lyst til at tage på date med ham, hvis han stoppede med at have så travlt? Kan du lide ham som person?


ja :( vi minder så meget om hinanden, samme humor, samme livsstil, samme type mennesker osv .. hvorfor?
0
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Grissebassen » 22. nov 2017, 15:33

Jeg er enig med, at det sagtens kan være for at teste dig, at han forsøger at skubbe på med semi-frække beskeder.
Min eks var også lidt fremme i skoene på den front på de første par dates. Jeg troede, at han var en fuckboy, der bare skulle have et hurtigt knald og så videre til den næste. Men han ventede tålmodigt til, jeg var klar til sex-delen af vores dating, og fortalte senere, at det havde gjort han usikker på, om jeg var tiltrukket af ham og på, om vi matchede hinanden seksuelt.
Det vidste sig så, at vi matchede hinanden godt i sengen, og at han var alt andet end en fuckboy, med langt færre scoringer på CV'et end mig, som ellers er temmelig konservativ.
Nogle mennesker rykker bare hurtigere frem på den front, og man behøver ikke nødvendigvis lægge mere i det end, at de tænker, at hvis de allerede hurtigt ved, at de kan lide en og er tiltrukket, hvorfor så ikke hurtigt få testet af, om man matcher hinanden seksuelt.
Jeg er dog også enig med Moxy_lady, i at nogle mænd kan være ret hurtige til at committe sig, og derefter flygte igen, fordi det blev for meget for dem. Sådan endte det desværre med min eks, på trods af, at jeg var hans første kæreste og han var forelsket og den, der rykkede hurtigt på commitment-fronten.
2
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24473

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Moxy-lady » 22. nov 2017, 15:45

Man kræver ikke for meget ved at bede pænt om at en anden person (det være sig ven, flirt, kæreste eller mor) respekterer ens grænser.

Du siger jo netop ikke at du ikke *vil* de her ting. Du siger bare at det skal ske på et senere tidspunkt, når I kender hinanden bedre. Og så beder du ham respektere dette, når du siger nej.

Hvis du gerne ville smide p-pillerne i næste måned, og han så sagde "aaaarh.... jeg synes lige vi skal kende hinanden lidt bedre..." så ville han jo heller ikke være uretfærdig. Eller hvis du gerne ville fiste ham. Eller hvis du gerne ville introducere ham for hele familien. Grænser for hvad man selv har lyst til at være med til, er altid okay. Det kan man snakke om, indgå kompromis om, eller acceptere. Men så længe man ikke kender hinanden så godt, så kan man i langt de fleste tilfælde ikke tillade sig at stille krav til hvad den anden skal gøre. Her må man acceptere den andens ønsker/grænser eller også må man sige "tak, men nej tak!" - og hvis det drejer sig om noget man ikke siger ultimativt nej til, men snarere "lad os se tiden an, kende hinanden bedre", så skal man være en ret strid og egoistisk banan hvis man forsøger at presse på. Så har man ikke den andens bedste for øje, og så giver je ikke meget for at være dybt forelsket.

(Igen, jeg siger ikke at dette sker overlagt eller bevidst. Det er derfor du bliver nødt til at markere dig helt klart og tydeligt, så der ikke er nogen tvivl om hvor du står, og at han ved at presse, overskrider dine grænser.)
5
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24473

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Moxy-lady » 22. nov 2017, 15:48

Ieatmars skrev:
Moxy-lady skrev:Har du lyst til at tage på date med ham, hvis han stoppede med at have så travlt? Kan du lide ham som person?


ja :( vi minder så meget om hinanden, samme humor, samme livsstil, samme type mennesker osv .. hvorfor?


Fordi der er flere der tolker det du skriver som om at du egentlig slet ikke er interesseret i ham. Så det tænkte jeg bare lige skulle afklares, inden det blev misforstået af flere. :)
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Ieatmars » 22. nov 2017, 15:48

Moxy-lady skrev:Man kræver ikke for meget ved at bede pænt om at en anden person (det være sig ven, flirt, kæreste eller mor) respekterer ens grænser.

Du siger jo netop ikke at du ikke *vil* de her ting. Du siger bare at det skal ske på et senere tidspunkt, når I kender hinanden bedre. Og så beder du ham respektere dette, når du siger nej.

Hvis du gerne ville smide p-pillerne i næste måned, og han så sagde "aaaarh.... jeg synes lige vi skal kende hinanden lidt bedre..." så ville han jo heller ikke være uretfærdig. Eller hvis du gerne ville fiste ham. Eller hvis du gerne ville introducere ham for hele familien. Grænser for hvad man selv har lyst til at være med til, er altid okay. Det kan man snakke om, indgå kompromis om, eller acceptere. Men så længe man ikke kender hinanden så godt, så kan man i langt de fleste tilfælde ikke tillade sig at stille krav til hvad den anden skal gøre. Her må man acceptere den andens ønsker/grænser eller også må man sige "tak, men nej tak!" - og hvis det drejer sig om noget man ikke siger ultimativt nej til, men snarere "lad os se tiden an, kende hinanden bedre", så skal man være en ret strid og egoistisk banan hvis man forsøger at presse på. Så har man ikke den andens bedste for øje, og så giver je ikke meget for at være dybt forelsket.

(Igen, jeg siger ikke at dette sker overlagt eller bevidst. Det er derfor du bliver nødt til at markere dig helt klart og tydeligt, så der ikke er nogen tvivl om hvor du står, og at han ved at presse, overskrider dine grænser.)


Ok tusind tak jeg tager den med ham så :) sidste chance for ham, og så gøre jeg det klart og tydeligt... ellers må jeg bare stoppe med at fortsætte det her
1
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf decibell » 22. nov 2017, 15:55

Allermest synes jeg, at det er enormt vigtigt, du mærker efter i "maven", inden du tager en beslutning, om det så er om at gå på date eller aflyse det.

Jeg blev lidt bekymret over dit indlæg, hvor du spørger os, om du bare skal aflyse daten. For det er jo ikke os, men dig, der skal afgøre det. Du føler dig presset af ham, og det er skidt, men det er lige så skidt, hvis du ender med at gøre noget, fordi vi får "overtalt" dig til at gøre det - netop pga. det godt kan virke overvældende, når en masse siger det samme. Vi kan give dig råd, og der skal ikke herske tvivl om, at jeg synes det er nogle skide gode råd i denne tråd, men det er stadig kun råd og andres mening om noget, som vedrører dig og ham, ikke et påbud om, hvad du skal gøre. Så det må være vigtigst, at du lytter til din indre stemme, som ser ud til at fungere fint i forvejen. Du skal have det godt med det, du gør, og føle at det er det rette at gøre, uanset hvad det ender med at blive. :kys:
11
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.

Tilbage til "Forhold og sex"