Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Ieatmars » 22. nov 2017, 16:00

decibell skrev:Allermest synes jeg, at det er enormt vigtigt, du mærker efter i "maven", inden du tager en beslutning, om det så er om at gå på date eller aflyse det. Jeg blev lidt bekymret over dit indlæg, hvor du spørger os, om du bare skal aflyse daten. For det er jo ikke os, men dig, der skal afgøre det. Du føler dig presset af ham, og det er skidt, men det er lige så skidt, hvis du ender med at gøre noget, fordi vi får "overtalt" dig til at gøre det - netop pga. det godt kan virke overvældende, når en masse siger det samme. Vi kan give dig råd, men det er kun råd og andres mening om noget, som vedrører dig og ham, så det må være vigtigst, at du lytter til din indre stemme, som ser ud til at fungere fint i forvejen. :kys:


hvor er du sød, tusind tak fordi du påpeger det. Det betyder meget for mig :)
jeg tænker over det, jeg tror bare jeg er allermest bange for at få mit hjerte knust igen. Jeg har bare lært af erfaring man skal lære
en fyr at kende mindst i et par måneder før man ska tage en beslutning om at være kærester el mere.

Jeg håber virkelig han ikke player mig, jeg ved ikke om jeg skal aflyse eller tage på daten.. Men jeg tror daten vil give mig et bedre indtryk af ham, og så kan jeg måske snakke med ham dér?
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Grissebassen » 22. nov 2017, 16:07

Ieatmars skrev:
decibell skrev:Allermest synes jeg, at det er enormt vigtigt, du mærker efter i "maven", inden du tager en beslutning, om det så er om at gå på date eller aflyse det. Jeg blev lidt bekymret over dit indlæg, hvor du spørger os, om du bare skal aflyse daten. For det er jo ikke os, men dig, der skal afgøre det. Du føler dig presset af ham, og det er skidt, men det er lige så skidt, hvis du ender med at gøre noget, fordi vi får "overtalt" dig til at gøre det - netop pga. det godt kan virke overvældende, når en masse siger det samme. Vi kan give dig råd, men det er kun råd og andres mening om noget, som vedrører dig og ham, så det må være vigtigst, at du lytter til din indre stemme, som ser ud til at fungere fint i forvejen. :kys:


hvor er du sød, tusind tak fordi du påpeger det. Det betyder meget for mig :)
jeg tænker over det, jeg tror bare jeg er allermest bange for at få mit hjerte knust igen. Jeg har bare lært af erfaring man skal lære
en fyr at kende mindst i et par måneder før man ska tage en beslutning om at være kærester el mere.

Jeg håber virkelig han ikke player mig, jeg ved ikke om jeg skal aflyse eller tage på daten.. Men jeg tror daten vil give mig et bedre indtryk af ham, og så kan jeg måske snakke med ham dér?

Har I aftalt den næste date? For ellers er det måske en god idé lige at få luftet ud inden, så du ikke tager på date med dårlig stemning på forhånd. I kan vel godt klare det over et par beskeder: "Jeg vil gerne se dig igen, men jeg har brug for at tage tingene stille og roligt"-ish. Hvis han ikke respekterer det, har du vel et godt grundlag for at aflyse.
4
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Moxy-lady » 22. nov 2017, 16:17

Grissebassen skrev:
Ieatmars skrev:
decibell skrev:Allermest synes jeg, at det er enormt vigtigt, du mærker efter i "maven", inden du tager en beslutning, om det så er om at gå på date eller aflyse det. Jeg blev lidt bekymret over dit indlæg, hvor du spørger os, om du bare skal aflyse daten. For det er jo ikke os, men dig, der skal afgøre det. Du føler dig presset af ham, og det er skidt, men det er lige så skidt, hvis du ender med at gøre noget, fordi vi får "overtalt" dig til at gøre det - netop pga. det godt kan virke overvældende, når en masse siger det samme. Vi kan give dig råd, men det er kun råd og andres mening om noget, som vedrører dig og ham, så det må være vigtigst, at du lytter til din indre stemme, som ser ud til at fungere fint i forvejen. :kys:


hvor er du sød, tusind tak fordi du påpeger det. Det betyder meget for mig :)
jeg tænker over det, jeg tror bare jeg er allermest bange for at få mit hjerte knust igen. Jeg har bare lært af erfaring man skal lære
en fyr at kende mindst i et par måneder før man ska tage en beslutning om at være kærester el mere.

Jeg håber virkelig han ikke player mig, jeg ved ikke om jeg skal aflyse eller tage på daten.. Men jeg tror daten vil give mig et bedre indtryk af ham, og så kan jeg måske snakke med ham dér?

Har I aftalt den næste date? For ellers er det måske en god idé lige at få luftet ud inden, så du ikke tager på date med dårlig stemning på forhånd. I kan vel godt klare det over et par beskeder: "Jeg vil gerne se dig igen, men jeg har brug for at tage tingene stille og roligt"-ish. Hvis han ikke respekterer det, har du vel et godt grundlag for at aflyse.


Enig med Grissebassen.

MEN, at tage det "stille og roligt" er et ret individuelt begreb, og derfor vil jeg lige, endnu en gang skrive at du skal være klar i mælet omkring hvad du ikke vil, hvad du måske vil senere og hvad du gerne vil. Så det ikke kan misforstås eller forhandles. Decibell har ret i at du fremstår meget usikker og nem at påvirke, og det får mig til at tænke at det er endnu mere vigtigt at du på forhånd markerer dine grænser, så du ikke lige pludselig står i en situation du ikke kan overskue fordi du føler at du selv har accepteret det eller ikke vil være ubehøvlet. Der er ikke noget i vejen med at være nem at påvirke eller være bekymret for hvad andre tænker om en, men det betyder bare at det er smaddervigtigt kun at indgå i (alle slags) relationer med folk der har forståelse for dette og ikke udnytter det. :kys:
4
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Ieatmars » 22. nov 2017, 16:55

Tusind tak ja, kan godt se hvad i mener.. er også meget forvirret. Han er den første mand jeg har mødt efter jeg slog op med min ex for 1/2 år siden. Det kan måske forklare, hvorfor jeg ikke er klar til at tage den seksuelt lige PT. Og jeg vil være sikker på jeg ikke går for hurtigt ind i noget jeg fortryder.

Da han skrev den første "frække besked" til mig, konfronteret jeg ham med det og samtalen gik faktisk bedre end jeg havde forventet, jeg fortalte ham jeg ikke bare dater for sjov, og at jeg godt kan lide at se en mand hvis jeg føler der er potentiale i det. Han svaret, at han sagtens kan se jeg ikke er "nem" at få og at han aldrig prøvet at presse mig til noget, for han ved heller ikke hvor jeg står. Og 1 ting jeg godt kunne lide ved ham er han skrev jeg skulle forklare det til ham så han kunne forstå, min situation. Han lyttet til mig.

Jeg spurgte ham direkte, om han så mig som en one night stand eller om han godt gad at investere i et forhold (hvis tiden slf viser det) så svaret han at han for længst har droppet det begreb som one night stand, og at han slet ikke udelukker dates og vil gerne lære mig bedre at kende. Han sagde dog han har travlt med arbejde osv men han gerne vil ses og så sagde han vi kan ses på date (på fredag) og så tage den derfra

(Han var perfekt lige der)

men så næste dag, bliver han helt barnlig og logger af fordi jeg ikke gad at sende ham et billede af mig selv eller min seng.

Og det gør jeg bliver helt forvirret..
0
Brugeravatar
Minimalista
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11. jun 2016, 20:05
Kort karma: 22
Likede indlæg: 209

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Minimalista » 22. nov 2017, 17:59

Jeg synes, at det er ærgerligt, at bruge for meget krudt på at fortolke hans signaler, når de eksempler du er kommet med her udadtil kan virke ret uskyldige.
Mænd er generelt meget visuelt orienteret og nu er det ikke for at chokere dig, men der er rimelig gode chancer for, at han allerede har fantaseret om dig som stand-in for Katy Perry i 'Roar' musikvideoen eller endnu mere plausibelt, dig, der sender luftkys til ham fra din seng på et grynet aftenfoto.
Det er fint, at du melder klart ud over for ham, hvad du gider og hvad du ikke er til. Hvis han ikke kan respektere det, så er der alligevel ikke så meget at komme efter.
Held og lykke med daten på fredag!
4
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Grissebassen » 22. nov 2017, 19:41

Det lyder mest som om, I har misforstået hinanden. Jeg kan godt forstå dit behov for at tingene skal gå stille og roligt. Og selvom det er en super douchy måde, han reagerer på, er det også forståeligt i en eller anden grad, at det må være frustrerende for en mand at skulle forsikre om, at ens intentioner er gode.
3
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Ieatmars » 22. nov 2017, 23:16

i dag skrev han endnu en fræk besked at han vil kysse mig osv. Jeg skrev så til ham og fortalte ham at det er over mine grænser og jeg foretrækker det skal køre neutralt indtil vi lærer hinanden at kende.

Han påstod det var ment som en joke og han bare ville lære mig at kende ved at skrive forskelligt så han også kan lære mine grænser

så svaret jeg, ja det fint men der er andre måder at skrive for at lære hinanden at kende på

han undskyldte og ville gerne gøre det godt igen. Han svaret også han tror der må have sket en miskommunikation :) -

så nu kan jeg endelig ånde ud, og er glad for han tog det godt.. havde regnet med han bare ville afvise mig og forsvinde. Det er altid noget..
1
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf decibell » 23. nov 2017, 04:20

Ieatmars skrev:i dag skrev han endnu en fræk besked at han vil kysse mig osv. Jeg skrev så til ham og fortalte ham at det er over mine grænser og jeg foretrækker det skal køre neutralt indtil vi lærer hinanden at kende.

Han påstod det var ment som en joke og han bare ville lære mig at kende ved at skrive forskelligt så han også kan lære mine grænser

så svaret jeg, ja det fint men der er andre måder at skrive for at lære hinanden at kende på

han undskyldte og ville gerne gøre det godt igen. Han svaret også han tror der må have sket en miskommunikation :) -

så nu kan jeg endelig ånde ud, og er glad for han tog det godt.. havde regnet med han bare ville afvise mig og forsvinde. Det er altid noget..


Ment som en joke? Hvor er det sjove (for dig) i, at han skriver noget, som du en gang allerede har frabedt dig (der er ikke meget forskelligt i det)? Altså, det er fint nok, at han prøver at lære dine grænser at kende, men hvis det kun kan foregå ved, at du skal op på barrikaderne for at få ham til at forstå, at grænsen er nået, og overskredet, så lyder det til, at han enten er mere fokuseret på sit eget behov for sex(ting), end på dit behov for at tage det roligt - eller/og han har problemer rent socialt med at læse ellers tydelige signaler og også mangler lidt situationsfornemmelse.

Det er der såmænd mange, der har problemer med, så det gør ham dermed ikke til et dårlig menneske eller skidt datingpotentiale, men det betyder, når du selv er på lidt usikker grund, at du skal være virkelig på mærkerne omkring at sige fra meget tydeligt. Der må du mærke efter hos dig selv, om du gider det eller ej.
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Ieatmars » 23. nov 2017, 09:39

for at være ærlig så ved jeg det ikke

efter jeg tog det op med ham og sagde han at han forstod mine grænser osv og at han vil gerne starte
forfra.

så skrev han efter det "jeg går i seng" og logger ud :/

Føler bare hele tiden når det ikke går som han vil f.eks med billede af mig/seng ELLER
igår da jeg konfronteret ham, så "logger han ud" :gruble:

Jeg ved ikke hvor jeg har ham henne, er han interesseret i mig eller vil han bare have noget sjovt ud af det her (som han aldrig kan få) skal minimum lære ham at kende i et par måneder måske 3/4 måneder.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. nov 2017, 10:01

Ieatmars skrev:i dag skrev han endnu en fræk besked at han vil kysse mig osv. Jeg skrev så til ham og fortalte ham at det er over mine grænser og jeg foretrækker det skal køre neutralt indtil vi lærer hinanden at kende.

Han påstod det var ment som en joke og han bare ville lære mig at kende ved at skrive forskelligt så han også kan lære mine grænser

så svaret jeg, ja det fint men der er andre måder at skrive for at lære hinanden at kende på

han undskyldte og ville gerne gøre det godt igen. Han svaret også han tror der må have sket en miskommunikation :) -

så nu kan jeg endelig ånde ud, og er glad for han tog det godt.. havde regnet med han bare ville afvise mig og forsvinde. Det er altid noget..


Hvorfor er det her egentlig vigtigt?
Jeg har lige læst tråden igennem, og det lader til, at du har nogle klare principper og grænser for beskeder af seksuel karakter. Det undrer mig derfor, at du her ikke blot lader ham slippe afsted med at sende dig endnu en sådan besked, men også er lettet over, at han stadig er her og ikke blev sur på dig.

For det første er det superlet for ham, når du HAR bebrejdet ham, at sige, at det bare var for sjov; for det andet kan man efter min mening i høj grad diskutere, om man i en relation som jeres kan skrive den slags, uden der ligger noget alvor i det. Jeg går ud fra, at han faktisk gerne vil kysse dig, osv., og dermed bliver det svært, synes jeg, at komme og hævde, at han ikke mente noget med det.
3
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Annione » 23. nov 2017, 10:21

Jeg skrev sammen med min mand i 11 dage, inden vi mødtes - vi sås en weekend, efter den weekend var vi enige om, at vi var kærester... Det var så på knapt 14 dage, vi fandt ud af det.
Og vi har været sammen i 14 år nu, gift i snart 1,5 år.

Man kan jo bare være smask-forelsket?!

Men hvis alle dine alarmklokker bimler - og du ikke er så vild med ham, så se tiden an. Måske er du hans one and only - men det betyder jo ikke at han skal være din!
5
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Ieatmars » 23. nov 2017, 10:56

DetSorteCirkus skrev:
Ieatmars skrev:i dag skrev han endnu en fræk besked at han vil kysse mig osv. Jeg skrev så til ham og fortalte ham at det er over mine grænser og jeg foretrækker det skal køre neutralt indtil vi lærer hinanden at kende.

Han påstod det var ment som en joke og han bare ville lære mig at kende ved at skrive forskelligt så han også kan lære mine grænser

så svaret jeg, ja det fint men der er andre måder at skrive for at lære hinanden at kende på

han undskyldte og ville gerne gøre det godt igen. Han svaret også han tror der må have sket en miskommunikation :) -

så nu kan jeg endelig ånde ud, og er glad for han tog det godt.. havde regnet med han bare ville afvise mig og forsvinde. Det er altid noget..


Hvorfor er det her egentlig vigtigt?
Jeg har lige læst tråden igennem, og det lader til, at du har nogle klare principper og grænser for beskeder af seksuel karakter. Det undrer mig derfor, at du her ikke blot lader ham slippe afsted med at sende dig endnu en sådan besked, men også er lettet over, at han stadig er her og ikke blev sur på dig.

For det første er det superlet for ham, når du HAR bebrejdet ham, at sige, at det bare var for sjov; for det andet kan man efter min mening i høj grad diskutere, om man i en relation som jeres kan skrive den slags, uden der ligger noget alvor i det. Jeg går ud fra, at han faktisk gerne vil kysse dig, osv., og dermed bliver det svært, synes jeg, at komme og hævde, at han ikke mente noget med det.


Han er 30 år og jeg er 24 år - det der undrer mig er han hurtig prøver at skubbe mine grænser, hvorfor venter han ikk efter 3-4 date. Det var kun 1 lille kaffemøde vi var til, så når han skynder sig og prøver at nå til det punkt hvor han kan tillade sig at skrive frækt osv, så kan jeg ikke lade være med at konkludere han er inde for det for sex og ikke fordi han kan lide mig.

Da jeg konfronteret ham med det så svaret han at han godt kan lide mig, og han har droppet sådan noget som at være en player, og at han gerne vil lære mig at kende osv

men igen så gør han noget helt andet end det han rent faktisk siger. :mellow:
0
Brugeravatar
Ieatmars
Indlæg: 203
Tilmeldt: 11. nov 2017, 14:44
Kort karma: 8
Likede indlæg: 164

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Ieatmars » 23. nov 2017, 10:57

Annione skrev:Jeg skrev sammen med min mand i 11 dage, inden vi mødtes - vi sås en weekend, efter den weekend var vi enige om, at vi var kærester... Det var så på knapt 14 dage, vi fandt ud af det.
Og vi har været sammen i 14 år nu, gift i snart 1,5 år.

Man kan jo bare være smask-forelsket?!

Men hvis alle dine alarmklokker bimler - og du ikke er så vild med ham, så se tiden an. Måske er du hans one and only - men det betyder jo ikke at han skal være din!


ja det også rigtigt, men behøver han at skrive så grænseoverskridende, :gruble: ? Kan han ikke bare skrive neutralt til mig, man behøver da ikke at kaste sig ud i det store når man er så smask forelsket som han påstår.

Igen.. det får mig til at spørg; ser han mig som en fling?
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf JoyNips » 23. nov 2017, 12:16

Jeg synes du bruger meget energi på hans tanker og intentioner med jeres relation, og ikke nok energi på dine egne.
9
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Hvorfor vil en mand skynde sig ind i et forhold?

Indlægaf Grissebassen » 23. nov 2017, 12:31

Nu siger jeg noget, som måske kommer bag på mange... (ironi kan forekomme)
En mand kan altså godt BÅDE være inde for det for sex OG kunne lide en kvinde på en gang. Faktisk ville det være temmelig ærgerligt, hvis det modsatte var tilfældet. For i et parforhold skal man helst både kunne lide hinanden OG have sex sammen. Og selvom det ses tit, at mænd (disclaimer: og kvinder) knepper løs, bare for sexens skyld, så er de fleste mennesker altså primært interesseret i at have sex med en person, de kan lide, om det så er med henblik på at finde et forhold eller noget mere uforpligtende. Det er altså de færreste, der tænder på en personlighed, de ikke bryder sig om.

Det er ærgerligt, at han ikke respekterer dine grænser. Som jeg tidligere har skrevet, ville jeg tænde totalt af på sådan en type. Men det virker mest som om, at han mangler situationsfornemmelse, er en smule desperat (og det kan så sagtens skyldes, at han er head over heels), og måske bare er lidt socialt kikset eller en Romeo-type, der går all-in fra start.
7

Tilbage til "Forhold og sex"