(hjælp) han vil have jeg skal tage intiativ?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Mystery
Indlæg: 17
Tilmeldt: 17. aug 2017, 09:35
Kort karma: 1
Likede indlæg: 6

(hjælp) han vil have jeg skal tage intiativ?

Indlægaf Mystery » 17. nov 2017, 18:21

Hej alle
har mødt en sød fyr som er 30 år, og han er virkelig skøn men han vil have JEG skal planlægge vores første date :forvirret: er det en god ting eller en dårlig ting? Som regel føler jeg en mand burde tage intiativ og gøre det, synes det ret "mandligt" men hvad synes i om han lader mig bestemme?

:gogo: er det okay
:boo: eller no go

mvh den forvirret
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: (hjælp) han vil have jeg skal tage intiativ?

Indlægaf LadyFox » 17. nov 2017, 18:24

Det er vel fint? Hvorfor skulle det ikke være dig? Og hey, så bestemmer du jo helt selv hvad i skal fortage jer.
1
...
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: (hjælp) han vil have jeg skal tage intiativ?

Indlægaf JoyNips » 17. nov 2017, 18:33

Hvorfor skulle man ikke kunne planlægge første date som kvinde? Måske er jeg en feministfisse hér, men kom da lige ind i ligestillingskampen...
12
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: (hjælp) han vil have jeg skal tage intiativ?

Indlægaf Freya » 17. nov 2017, 19:03

Selvfølgelig er det ok. Begge kan jo planlægge en første date. Men i sidste ende handler det jo om, hvad du vil? Jeg kan godt lide, ligesom du skriver, når en mand tager initiativ og planlægger og "bestemmer". Så føler jeg mig mest som kvinde. Men jeg har da også været på dates, hvor jeg har bestemt hvor, og det har da ikke været mindre gode dates. Så hvis han er skøn og han var den første til at melde ud, at du planlægger daten, så er det da det du gør. Hvis daten er god, kan han jo planlægge den næste :-)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: (hjælp) han vil have jeg skal tage intiativ?

Indlægaf Sangius » 17. nov 2017, 19:06

Jeg inviterede mig selv på besøg hos min mand tre gange i træk, før han fik inviteret mig.

Jeg går ikke så meget op i, hvad man bør og ikke bør.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: (hjælp) han vil have jeg skal tage intiativ?

Indlægaf Animi » 17. nov 2017, 19:07

Det lyder da rigtig fint :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: (hjælp) han vil have jeg skal tage intiativ?

Indlægaf Filipai » 17. nov 2017, 19:11

Med min mand var det også mig der inviterede ham til fest første gang, og efterfølgende hjem til middag hos mig (han nåede dog aldrig at tage hjem mellem de 2 ting :slem: ) Men tror ikke du skal tage det som noget dårligt? Det behøver vel ikke være så opstillet :)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: (hjælp) han vil have jeg skal tage intiativ?

Indlægaf Slettet bruger » 17. nov 2017, 19:22

Mystery skrev:Hej alle
har mødt en sød fyr som er 30 år, og han er virkelig skøn men han vil have JEG skal planlægge vores første date :forvirret: er det en god ting eller en dårlig ting? Som regel føler jeg en mand burde tage intiativ og gøre det, synes det ret "mandligt" men hvad synes i om han lader mig bestemme?

:gogo: er det okay
:boo: eller no go

mvh den forvirret


Han har jo bestemt, at du skal bestemme det :)
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: (hjælp) han vil have jeg skal tage intiativ?

Indlægaf Juki » 17. nov 2017, 20:13

Som udgangspunkt er det vel fint, hvis ikke det skyldes dovenskab eller at det er ham selv der har inviteret sig på date.. Eller hvis det er for at "teste" dig ift. hvilken slags date du vælger.

Men hvis I kender hinanden lidt i forvejen og han mangler lidt interesse fra din side er det jo kun godt hvis du kan vise ham at du vil ham.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: (hjælp) han vil have jeg skal tage intiativ?

Indlægaf avdotja » 17. nov 2017, 22:16

Som udgangspunkt ville jeg ikke (som kvinde) have noget problem med at tage initiativ til og planlægge en første date. Men jeg ville godt nok se noget mærkelig ud i hovedet hvis det blev fremlagt som et krav fra hans side af....

Min første tanke ville ikke være at han var “ikke mandig” men derimod enten var doven eller simpelthen ikke interesseret nok.
5
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: (hjælp) han vil have jeg skal tage intiativ?

Indlægaf LaScrooge » 18. nov 2017, 08:33

Jeg synes det er fint. Brug chancen til at imponere ham. Brug chancen til at vise ham hvad du synes er en god date. Hvis du er i tvivl om hvad du skal finde på, kan du altid spørge herinde.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9015
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: (hjælp) han vil have jeg skal tage intiativ?

Indlægaf Purple Haze » 4. dec 2017, 20:17

Find ud af hvad du helst vil og foreslå det, hvad er problemet?

Det eneste sted jeg er traditionel med sådan noget er i forhold til at blive gift, der synes jeg jeg (ikke nødvendigvis man) skal spørges. Hvis jeg gerne ville giftes skulle det dog ikke forhindre mig i at fortælle min mand at, han godt måtte overveje om det var noget han kunne tænke sig at spørge mig om.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Bumline
Indlæg: 16
Tilmeldt: 26. nov 2017, 21:30
Kort karma: 1
Likede indlæg: 5

Re: (hjælp) han vil have jeg skal tage intiativ?

Indlægaf Bumline » 8. dec 2017, 01:47

Det er vel ikke nødvendigvis en god eller dårlig ting, det afhænger fuldstændig af hvordan du har det med det og hvorfor han ønsker du skal pænalægge jeres første date. Men altså, det kan vel aldrig skade at springe ud i det? Om ikke andet er det da en unik mulighed for at du kan få lov til at vælge det sted og den aktivitet du foretrækker på jeres første date ;)
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: (hjælp) han vil have jeg skal tage intiativ?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 8. dec 2017, 07:42

Det kunne jo også tænkes at fyren er træt af de der klassiske kønsroller hvor mænd og kvinder forventes at være på en helt bestemt måde, og nu ryster han posen lidt for at se hvordan du reagerer. Det kan han jo så finde ud af, hvis du fortæller ham at det ikke er særligt "mandligt"...
3
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: (hjælp) han vil have jeg skal tage intiativ?

Indlægaf vibbsen » 8. dec 2017, 13:07

Mystery skrev:Hej alle
har mødt en sød fyr som er 30 år, og han er virkelig skøn men han vil have JEG skal planlægge vores første date :forvirret: er det en god ting eller en dårlig ting? Som regel føler jeg en mand burde tage intiativ og gøre det, synes det ret "mandligt" men hvad synes i om han lader mig bestemme?

:gogo: er det okay
:boo: eller no go

mvh den forvirret


Kan det ikke være lige meget hvad vi synes. Hvad synes du selv ? Synes du det er umandigt hvis han IKKE tager initiativ og gør det ?

Personligt så har jeg ikke noget behov for at andre nødvendigvis tager initiativ og gør tingene. Det kan jeg sagtens gøre selv. Og for mig har mandighed ikke nødvendigvis noget med initiativ at gøre. Men du kan jo sagtens have det anderledes...

Så du er nok nødt til at hoppe hen foran spejlet og kigge på dig selv og sige "Hvad synes DU om at han lader dig bestemme ?" for at få et retvisende svar.

Da hr.vibbsen og jeg i sin tid startede med at date ville der aldrig være sket noget mere alvorligt end at vi talte i telefon, hvis jeg ikke havde taget teten. Hr.vibbsen blev totalt dømt ude på smøl....Det er 18 år siden....Det er stadig mig der bestemmer. Altså hvis hr.vibbsen har bestemt at det er noget jeg må bestemme :-D
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Forhold og sex"