Modne single kvinder - forkælede?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Slettet bruger » 17. nov 2017, 18:57

Zoxa skrev:
eks-Maupassant skrev:
Jeg er 100% enig i at det er et kæmpe samfundmæssigt problem at der mangler børn, derfor vil jeg hellere end gerne have at mine skattekroner går til inseminationer. Det er ud fra ren egoisme, det er en super god investering vi gør os der.

Hvis der ikke var det samfundsmæssige aspekt i det, så ville jeg nu også se det på line som kosmetiske operationer - og den slags folk betaler selv.


Det er selvfølgelig også fair nok - men hvad har du den holdning i, må det logiske spørgsmål så være?

For med det antal arbejdsløse som hævdes at være, ikke bare i lille DK, men i EU (og det er en faktor vi må tælle med så lang tid arbejdskraftens frie bevægelighed er stående) er der ikke brug for flere mennesker i landet. Og slet ikke med en øget robotisering/effektivisering af mange arbejdsopgaver.

Lager arbejderen med kosten er for længst afskaffet, det samme blive køkken damen ret snart som står ved samle båndet og hælder måltider op. Etc., etc. Ditto taxa/bus/tog Chaufføren.

Situationen er reelt nøjagtig den samme som den var i industrialiseringens vorden, og hvor mekaniseringen overtog i 1000 tal landarbejderes, hjemme væveskers job. Ligesom at at utroligt mange jobs i 80'erne er blevet automatiseret i produktions apparatet.

Og vi kan ikke alle blive læger og ingenører. Så hvad skal den kommene generation så leve af?

Arbejdsgiverne vræler om manglende arbejds kraft - ja! Men de mener kvalificeret arbejdskraft til specifikke opgaver - hvor de åbenlyst ikke vil være med til at financiere og uddanne gildet fordi det er billigere at importere end det er at uddanne og bidrage.


Jo der er brug for flere mennesker, f.eks. til at bo i husene så huspriserne ikke kollapser - det vil som minimum være en 07-krise, hvis der kommer tomme huse overalt fordi befolkninen falder.

Også til at forbruge - alle dem der arbejder i servicesektoren bliver jo arbejdsløse hvis der ikke findes nogen mennesker, de kan servicere.

Sidst men ikke mindst: Et samfund med stor overvægt af gamle vil være et udynamisk stift, ufleksibelt samfund. Det er også skidt.

Vi vil allerede blive straffet i et vist omfang med ovennævnte ting, men jo mere vi inseminerer, jo mindre.

Så man kan ikke tænke sådan at hvis man lader befolkningstallet falde, så er der ikke mere arbejdsløshed. Tværtimod vil man mere få det sådan, at befolkninstallet falder og alting begynder at gå i stå og langsommere, og dem der er tilbage, der vil være en større %del der bliver arbejdsløse.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Slettet bruger » 17. nov 2017, 19:01

abcd skrev:
Someonelikeu skrev:Næh, det eneste der så ville være at sammenligne med, må jo være det du reelt ønsker - at de donorbørn aldrig var kommet til verden, uanset åben donor. For hvad er alternativet? Som der jo også tidligere stod, så er der ingen garanti for at donorfar vil barnet. Ligeså er der så heller ikke nogen kvinder, der fratager mændene deres muligheder.

I øvrigt, hvis det skulle være sådan et stort problem for skatteyderne at betale til det, så for min skyld ingen alarm. Jeg arvede nogle penge og havde selv sparet 100.000 op - jeg stod med en kvart mio. på hånden til projektet... det insemination koster er jo peanuts i forhold til når barnet først er kommet til verden.


Så er der det særlige børnetilskud for enlige mødre hvor faderskabet ikke er fastslået. Det er 12 * 1300 * 18 = 280.000,- staten bruger som ellers ville være kommet fra faderen. Giver du også villigt afkald på de penge?


De penge får staten jo tilbage når poden bliver stor og betaler skat. Så det er penge godt givet ud, en investering der betaler sig.
0
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf A 7 » 17. nov 2017, 19:06

Det der med fødselstallene og økonomi: Hvis det virkelig bare handler om penge, så er det klart smarteste, at vi får så få børn som muligt, og så importerer en masse arbejdskraft fra udlandet. Børn er dyre for et samfund, indtil de kommer på arbejdsmarkedet. Og alt tyder på, at udlændinge fortsat vil have lyst til at komme til landet for at arbejde.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Slettet bruger » 17. nov 2017, 19:07

abcd skrev:Derudover er der risikoen for at blive forældreløs. En anden gang vi diskuterede problematikken sammenlignede jeg vist med faldskærmsudspring. Risikoen for at en faldskærm ikke folder sig ud, er 1 ud af 400. Den risiko for at dø vil de fleste nok vægre sig ved at løbe. Men man har to faldskærme, hver med 1 ud af 400 risiko for at fejle. Den samlede risiko for at dø reduceres så til 1 ud af 400 * 400 = 1 ud af 160.000.


Du vil vel hellere løbe risikoen for at blive forældreløs end slet ikke at eksistere?

Den eneste grund til at børnenes livskvalitet kom ind over, det skulle være hvis deres liv blev så forfærdeligt, at man måtte sige de havde haft det bedre af aldrig at være født.

Men altså, selv om de måske har det lidt værre end klassisk far/mor setup, hvor man kan diskutere det, så er vi vel slet ikke derude at deres liv som sådan er helvede på jord eller noget i den retning :)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Slettet bruger » 17. nov 2017, 19:12

A 7 skrev:Det der med fødselstallene og økonomi: Hvis det virkelig bare handler om penge, så er det klart smarteste, at vi får så få børn som muligt, og så importerer en masse arbejdskraft fra udlandet. Børn er dyre for et samfund, indtil de kommer på arbejdsmarkedet. Og alt tyder på, at udlændinge fortsat vil have lyst til at komme til landet for at arbejde.


Narh, det ville jo være som at vi udskifter os selv med nogen andre :)

Det ville for mig lidt svare til at redde din egen økonomi ved at begå selvmord så en random person du ikke en gang kender fik livsforsikringen :)
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Stars » 17. nov 2017, 19:12

abcd skrev:
Someonelikeu skrev:Næh, det eneste der så ville være at sammenligne med, må jo være det du reelt ønsker - at de donorbørn aldrig var kommet til verden, uanset åben donor. For hvad er alternativet? Som der jo også tidligere stod, så er der ingen garanti for at donorfar vil barnet. Ligeså er der så heller ikke nogen kvinder, der fratager mændene deres muligheder.

I øvrigt, hvis det skulle være sådan et stort problem for skatteyderne at betale til det, så for min skyld ingen alarm. Jeg arvede nogle penge og havde selv sparet 100.000 op - jeg stod med en kvart mio. på hånden til projektet... det insemination koster er jo peanuts i forhold til når barnet først er kommet til verden.


Så er der det særlige børnetilskud for enlige mødre hvor faderskabet ikke er fastslået. Det er 12 * 1300 * 18 = 280.000,- staten bruger som ellers ville være kommet fra faderen. Giver du også villigt afkald på de penge?


Der blev også lavet donorbørn i den periode, hvor donorbørn ikke fik det tilskud (det må være 4-7 år siden)
Det tossede var, at børn med ukendt far lavet på et onenightstand jo fik det, så staten belønnede i realiteten usikker sex med uscreenede donorer (som iøvrigt ikke blev spurgt, om de ville være donorer, men blev lokket med kondomfri sex)
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf A 7 » 17. nov 2017, 19:13

Someonelikeu skrev:Så du mener negativ befolkningstilvækst er ønskværdigt ud fra et samfundsøkonomisk perspektiv, samt at vi bør overlade vores arbejde til evt. udlændinge der kun må arbejde her, men absolut ikke må stifte familie her. Med andre ord kan vi lige så godt begynde at afvikle vores nationalitet :gruble:


Afvikle vores nationalitet? :gruble:
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Slettet bruger » 17. nov 2017, 19:19

A 7 skrev:
Someonelikeu skrev:Så du mener negativ befolkningstilvækst er ønskværdigt ud fra et samfundsøkonomisk perspektiv, samt at vi bør overlade vores arbejde til evt. udlændinge der kun må arbejde her, men absolut ikke må stifte familie her. Med andre ord kan vi lige så godt begynde at afvikle vores nationalitet :gruble:


Afvikle vores nationalitet? :gruble:


Yeah, hvis vi ikke får børn men i stedet importerer f.eks. kinesere, så vil det jo ende med at DK er et kinesisk land.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Slettet bruger » 17. nov 2017, 19:26

eks-Maupassant skrev:
abcd skrev:Derudover er der risikoen for at blive forældreløs. En anden gang vi diskuterede problematikken sammenlignede jeg vist med faldskærmsudspring. Risikoen for at en faldskærm ikke folder sig ud, er 1 ud af 400. Den risiko for at dø vil de fleste nok vægre sig ved at løbe. Men man har to faldskærme, hver med 1 ud af 400 risiko for at fejle. Den samlede risiko for at dø reduceres så til 1 ud af 400 * 400 = 1 ud af 160.000.


Du vil vel hellere løbe risikoen for at blive forældreløs end slet ikke at eksistere?

Den eneste grund til at børnenes livskvalitet kom ind over, det skulle være hvis deres liv blev så forfærdeligt, at man måtte sige de havde haft det bedre af aldrig at være født.

Men altså, selv om de måske har det lidt værre end klassisk far/mor setup, hvor man kan diskutere det, så er vi vel slet ikke derude at deres liv som sådan er helvede på jord eller noget i den retning :)


Nej nej, men nu er det jo ikke børn der er blevet til ved et uheld, det er børn der planlægges meget omhyggeligt.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Slettet bruger » 17. nov 2017, 19:28

abcd skrev:
eks-Maupassant skrev:
abcd skrev:Derudover er der risikoen for at blive forældreløs. En anden gang vi diskuterede problematikken sammenlignede jeg vist med faldskærmsudspring. Risikoen for at en faldskærm ikke folder sig ud, er 1 ud af 400. Den risiko for at dø vil de fleste nok vægre sig ved at løbe. Men man har to faldskærme, hver med 1 ud af 400 risiko for at fejle. Den samlede risiko for at dø reduceres så til 1 ud af 400 * 400 = 1 ud af 160.000.


Du vil vel hellere løbe risikoen for at blive forældreløs end slet ikke at eksistere?

Den eneste grund til at børnenes livskvalitet kom ind over, det skulle være hvis deres liv blev så forfærdeligt, at man måtte sige de havde haft det bedre af aldrig at være født.

Men altså, selv om de måske har det lidt værre end klassisk far/mor setup, hvor man kan diskutere det, så er vi vel slet ikke derude at deres liv som sådan er helvede på jord eller noget i den retning :)


Nej nej, men nu er det jo ikke børn der er blevet til ved et uheld, det er børn der planlægges meget omhyggeligt.


Det betyder jo ikke, at deres liv er helvede på jord?

Mener du at hvis der er planlægning ind over, så er det kun OK at få børn hvis der er 100% optimale forhold og 99,3% er bare ikke OK?
0
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf A 7 » 17. nov 2017, 19:28

Someonelikeu skrev: Ja, eller pænere sagt, mindske andelen af herfødte danskere ud fra et samfundsøkonomisk perspektiv om, at når mennesker ikke kan bidrage økonomisk før de er 18. Ellers kan jeg ikke se hvordan dit argument med udenlandsk arbejdskraft skal give mening - ikke at jeg finder at det giver mening over hovedet.

eks-Maupassant skrev:Yeah, hvis vi ikke får børn men i stedet importerer f.eks. kinesere, så vil det jo ende med at DK er et kinesisk land.


Hvis vi lige skal prøve at få tråden tilbage på sporet, så var pointen, at det ikke holder som argument, at staten skulle betragte inseminationerne som en økonomisk investering.
Senest rettet af A 7 17. nov 2017, 19:32, rettet i alt 2 gange.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Slettet bruger » 17. nov 2017, 19:33

A 7 skrev:
Someonelikeu skrev: Ja, eller pænere sagt, mindske andelen af herfødte danskere ud fra et samfundsøkonomisk perspektiv om, at når mennesker ikke kan bidrage økonomisk før de er 18. Ellers kan jeg ikke se hvordan dit argument med udenlandsk arbejdskraft skal give mening - ikke at jeg finder at det giver mening over hovedet.

eks-Maupassant skrev:Yeah, hvis vi ikke får børn men i stedet importerer f.eks. kinesere, så vil det jo ende med at DK er et kinesisk land.


Hvis vi lige skal prøve at få tråden tilbage på sporet, så var pointen, at det ikke holder som argument, at staten skulle betragte inseminationerne som en økonomisk investering.


Jamen det gør det jo. Det er en god investering.

Din alternative plan B med at vi udskifter os selv med f.eks. kinesere, ja jeg bryder mig i hvert fald ikke om den, og så er vil tilbage ved plan A, at inseminere.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Slettet bruger » 17. nov 2017, 19:34

Someonelikeu skrev:
eks-Maupassant skrev:
A 7 skrev:
Someonelikeu skrev:Så du mener negativ befolkningstilvækst er ønskværdigt ud fra et samfundsøkonomisk perspektiv, samt at vi bør overlade vores arbejde til evt. udlændinge der kun må arbejde her, men absolut ikke må stifte familie her. Med andre ord kan vi lige så godt begynde at afvikle vores nationalitet :gruble:


Afvikle vores nationalitet? :gruble:


Yeah, hvis vi ikke får børn men i stedet importerer f.eks. kinesere, så vil det jo ende med at DK er et kinesisk land.
Den kinesiske invasion er jo et fact i større byer i Canada, noget som DR tog op i et interessant afsnit af Horisont. De sad på boligmarkedet, udgav aviser mm. på kinesisk osv. osv. Det virkede ikke just som om, at de indfødte canadieres yndlingssang var Monty Pythons "I like chinese".


Jeg kan godt lide kinesere og ku godt tænke os vi får flere af dem, men ligefrem at udskifte os med kinesere, den synes jeg lige er stram nok :)
0
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Zoxa » 17. nov 2017, 19:35

eks-Maupassant skrev:
De penge får staten jo tilbage når poden bliver stor og betaler skat. Så det er penge godt givet ud, en investering der betaler sig.

Hvis man ser koldt og kynisk på det i kroner/øre tager du inderligt fejl.

Reelt skal det enkelte barn som voksen op over en års indtjening på over 800.000 pr person førend man som individ er til gavn for stats kassen....

Så enkelt er regne stykket selvfølgelig på ingen måde, men rent pengemæssigt hænger det sådan sammen
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Modne single kvinder - forkælede?

Indlægaf Slettet bruger » 17. nov 2017, 19:41

Zoxa skrev:
eks-Maupassant skrev:
De penge får staten jo tilbage når poden bliver stor og betaler skat. Så det er penge godt givet ud, en investering der betaler sig.

Hvis man ser koldt og kynisk på det i kroner/øre tager du inderligt fejl.

Reelt skal det enkelte barn som voksen op over en års indtjening på over 800.000 pr person førend man som individ er til gavn for stats kassen....

Så enkelt er regne stykket selvfølgelig på ingen måde, men rent pengemæssigt hænger det sådan sammen


Det er jo en anden ting vi må arbejde på.

(800.000, det kan man da tjene ved at arbejde i Netto i 5 år?)
0

Tilbage til "Forhold og sex"