Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Hende der
Indlæg: 77
Tilmeldt: 13. okt 2016, 18:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 446

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf Hende der » 23. nov 2017, 19:55

Det er måske bare bedst med afstand. Lade være med at snakke sammen i en periode. Jeg har sgu nok brug for at mærke om jeg mangler ham og savner ham, eller om jeg egentlig har det bedre uden ham.
9
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf Akehurst2 » 23. nov 2017, 20:04

Hende der skrev:Det er måske bare bedst med afstand. Lade være med at snakke sammen i en periode. Jeg har sgu nok brug for at mærke om jeg mangler ham og savner ham, eller om jeg egentlig har det bedre uden ham.


Det tror jeg helt bestemt, det er. Beslut dig for, og meddel ham, at du vil have fx 3 måneder, hvor I ikke har kontakt, fordi du har brug for ro til at tænke.

Og hvis du kan mærke, han begynder at få manipuleret dig igen, så er det også en test af, om han faktisk lytter til dig og respekterer dig. Hvis han virkelig mener, han vil ændre sig, så holder han sig væk i den periode, du beder om.
9
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf Æble » 23. nov 2017, 20:15

Udskyd udskyd udskyd. Hvis det skal være jer, så skal i nok finde sammen. Men ligenu er du så sårbar så du kan blive fanget i hans net igen. Så lad være at gå tilbage til ham før om mindst tre måneder. Tiden vil give dig så meget indsigt i hvad du skal gøre. Og der er ingen hast ift at få tilbage. Hvis det er det rigtige så er han der også om tre måneder.
11
Hende der
Indlæg: 77
Tilmeldt: 13. okt 2016, 18:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 446

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf Hende der » 23. nov 2017, 20:17

Ja, jeg må have en tænkepause og mærke efter, hvad jeg vil. Lige nu bliver jeg for påvirket af hans følelser, så jeg kan ikke rigtigt mærke hvor jeg står i det.
4
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf Æble » 23. nov 2017, 20:22

Hende der skrev:Ja, jeg må have en tænkepause og mærke efter, hvad jeg vil. Lige nu bliver jeg for påvirket af hans følelser, så jeg kan ikke rigtigt mærke hvor jeg står i det.


Præcis. Og hvis du har ret i at han har manipuleret dig så må du ikke blive hevet tilbage nu. Hvis ikke du har ret så vil det vise sig i den næste tid.
0
Hende der
Indlæg: 77
Tilmeldt: 13. okt 2016, 18:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 446

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf Hende der » 23. nov 2017, 20:30

Ja, for lige nu er jeg bare forvirret. Mega ambivalent, og kan ikke finde ud af mig selv. Jeg aner ikke om han har manipuleret, eller hvad. Jeg ved ikke, hvad jeg tænker og føler om det hele.
Jeg synes bare det er svært at stille ham i den uvished. Jeg ved godt, at jeg jo ikke kan love noget, fordi jeg ikke aner, hvad jeg finder frem til. Og han må jo så finde ud af, hvad han vil.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf avdotja » 23. nov 2017, 20:48

Jeg synes bestemt ikke du skal stille ham i uvished: udgangspunktet (som du kommunikerer ud til ham) skal være at det ER slut. Hvis du absolut vil give det en chance, kan du give dig selv en 6 måneders frist og hvis du da konkluderer at du ikke kan leve uden ham, kan du så kontakte ham igen.

Og husk: når flere af ens nærmeste - det være sig familie eller gode venner - direkte tager afstand fra manden, er det et ret kraftig vink med en vognstang om at det nok IKKE er et godt forhold at være i.
15
Hende der
Indlæg: 77
Tilmeldt: 13. okt 2016, 18:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 446

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf Hende der » 23. nov 2017, 21:05

Ja ok. Det er nok bedre på den måde. Helt ærligt, så tror jeg ikke jeg går tilbage til ham efter at have tænkt mig om, og derfor føles det ikke fair, at sige måske.
Jeg kan mærke hvor indgroet mit mønster er, og hvor svært det er at ændre selvom jeg virkelig vil. Jeg er ikke sikker på, at det nogensinde vil fungere for mig at være i et parforhold, og det har jeg det egentlig ok med. Jeg vil bare gerne begynde at være god ved mig selv, og finde ud af, hvad jeg synes er godt. Jeg bliver så påvirket i et forhold af, hvad min partner synes, at jeg glemmer mig selv. Jeg kender ikke mig selv, for jeg har altid bare fulgt med. Det kan tælles på en hånd, hvilke ting jeg ved, at jeg nyder.
Jeg kan også mærke, at jeg har svært ved at arbejde med mig selv, når jeg ved han har en forhåbning om, at jeg snart er tilbage. Det lægger bare et pres på mig.
4
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf Moxy-lady » 23. nov 2017, 22:43

Moxy-lady skrev:Del dine tanker og beviser med nogen du stoler på, så de kan holde dig fast i din beslutbing. Du er sårbar for at blive rodet ind i det igen, og jo flere mennesker du har til at huske dig på hvorfor du går, jo bedre.

Ellers, som en anden skriver, få styr på mest muligt inden du siger noget til ham. Lad være med at indgå i dialog med ham, og cut al kontakt til ham når det er forbi. I skal ikke være venner, du skal ikke være hans terapeut. Forbered dig på tårer. Hvis han manipulerer dig, så kan han også gøre det når han er allermest trist og ulykkelig. Han vil sikkert starte med at være vred og eksplodere. Han vil bruge alt imod dig som han har, han vil få dig til at tvivle på om de mennesker du har på din side, I virkeligheden er på din side. Han vil prøve at gøre dig usikker på din opfattelse af virkeligheden, han vil gøre dig usikker på din base. Når det ikke virker, vil han fortælle dig hvor svære han har det, at han er skadet af sin opvækst/ekskærester/en forstuvet storetå. Han vil "indrømme" ting som du måske selv har tænkt; han vil virke som om han har selvindsigt og at han realiserer nogle ting. Han vil fortælle dig at det afhænger af dig, at du er den eneste der virkelig har *nået* ham, *forstået* ham. Du er den eneste ene, han er så ked af at han hat ødelagt det hele, for han ødelægger også altid alting. Og hvorfor kan han ikke lade være med at fucke det allervigtigste op? Han vil giftes med dig, han vil føde dine børn. Han vil fortælle om hvordan han forestiller sig at i sidder og holder i hånd på plejehjemmet.
Hvis det stadig ikke virker, vil han sikkert også true 1.dig, 2. Din familie /venner og 3. Sig selv.

Been there, done that, got the t-shirt. Og jeg kan fortælle dig at jeg klarer mig 200% bedre end han gør, I dag. På trods af hvad han fortalte mig om at jeg ikke ville kunne klare mig uden ham. Det er det samme for dig - du kan klare dig 1000 gange bedre uden ham.


Bloker ham. Jeg kunne forudse ovenstående fordi jeg selv har været der. Jeg tog ham tilbage første gang. 8 måneder senere gik jeg for alvor. Det er det bedste nogensinde har gjort for mig selv.
12
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf LaScrooge » 23. nov 2017, 23:32

Hende der skrev:Ja ok. Det er nok bedre på den måde. Helt ærligt, så tror jeg ikke jeg går tilbage til ham efter at have tænkt mig om, og derfor føles det ikke fair, at sige måske.
Jeg kan mærke hvor indgroet mit mønster er, og hvor svært det er at ændre selvom jeg virkelig vil. Jeg er ikke sikker på, at det nogensinde vil fungere for mig at være i et parforhold, og det har jeg det egentlig ok med. Jeg vil bare gerne begynde at være god ved mig selv, og finde ud af, hvad jeg synes er godt. Jeg bliver så påvirket i et forhold af, hvad min partner synes, at jeg glemmer mig selv. Jeg kender ikke mig selv, for jeg har altid bare fulgt med. Det kan tælles på en hånd, hvilke ting jeg ved, at jeg nyder.
Jeg kan også mærke, at jeg har svært ved at arbejde med mig selv, når jeg ved han har en forhåbning om, at jeg snart er tilbage. Det lægger bare et pres på mig.


Jeg synes du gør dig nogle meget, meget gode refleksioner og jeg synes du skal lytte til dig selv! Det er ikke blot vigtigt men fundamentalt for at man kan være et helstøbt og lykkeligt menneske, som kan have et parforhold, at man kender sig selv og ved noget så simpelt som hvad man nyder. Så giv dig selv tid til at finde ud af det. Du skal lære dig selv at kende. Når du kan mærke dig selv, når du i en given situation kan spørge dig selv "Hvad synes jeg, hvad mener jeg, hvad føler jeg, hvad har jeg lyst til" kan du slippe for at blive tromlet af en andens behov, og har du udgangspunktet for et velfungerende forhold. For et velfungerende forhold er også forhandling: hvad vil du, hvad vil jeg, hvad ender vi så med at ville sammen? Når man kan mærke sig selv kan man sige til og fra, også uden at opdage, at man enten langsomt har mistet sig selv, eller at man - af frygt for at miste sig selv - har været for rigid og stået for hårdt på noget.

Når jeg læser mig selv ind i de indlæg du har skrevet om hvordan I har det sammen, så føler jeg det snærende, anstrengende, frygtsomt endda, hele tiden at skulle navigere rundt i et liv domineret af en andens skrøbelige, forvirrede, dominerende psyke. En person som tager langt mere end han giver. Som kræver og kræver af dig og som hele tiden vil have at du skal være og gøre som han synes på det givent tidspunkt - uden at det giver mening og uden at det er konsistent. Det er et fængsel at leve i, og du kommer aldrig til at blive lykkelig i det. Du har prøvet og det var så hårdt at du rankede ryggen, samlede dine ressourcer og forlod det! - fandeme flot! Så er spørgsmålet, som du også stiller dig selv, om han kan forandre sig på så kort tid. Svaret er nej. Intet menneske kan forandre sig fundamentalt på 5 dage, eller bare 2 uger for den sags skyld. Og det kan især ikke lykkes når man prøver at forandre sig for en anden og efter en andens opskrift. Når man gør det, ender man ikke helstøbt ud, fordi man aldrig forankrer forandringen og dens begrundelser i sig selv. Når han lover at ændre alle de ting du ikke kan lide, så er det ikke resultatet af dyb refleksion og indsigt i egne mangler og fejl, det er noget kan siger for at imødekomme dig, så du ikke skrider. Så er det ikke fordi han virkelig har tænkt over det, i fortid og nutid, set på sine egne mekanismer og grublet over hvorfor og hvordan og hvad han selv synes. Det er ikke sådan man arbejder med sig selv, (tør jeg godt påstå uden en million disclaimere) for det ville foregå noget a la "Dette kan jeg godt se, men dette er jeg ikke enig i fungerer sådan eller at jeg gør; det her er jeg enig i at jeg gør, men det synes jeg er det rigtige, fordi X" -etcetera. Og er man der, vil man stå med hatten i hånden og budskabet "Jeg har arbejdet på det, jeg er nået frem til X - hvad synes du, kan du leve med det?" - i stedet for en million hensigterklæringer og løfter.

Det kan godt være at din eks har gode intentioner, og det kan også godt være, at han på et tidspunkt, af sig selv, fordi det giver mening for ham at arbejde på, forandrer sig - men så vil han netop gøre det uanset om du er sammen med ham, eller ej, netop fordi jeres brud rent faktisk vakte resonans og han indså, at det virkelig var ting han måtte forandre for sin egen skyld. Så tag den tid, de andre snakker om. Tag minimum 3 - måske 6 - måneder, hvor du kun er dig, og hvor I så vidt han ved ikke finder sammen igen, og tag så temperaturen på dit savn og din vilje og din kærlighed. Men gør det med udgangspunkt i en klar idé om hvem du er, hvad du kan lide, hvad du egentlig ønsker dig af et forhold - eller bare af livet.
3
And we both know: I will be delicious
Hende der
Indlæg: 77
Tilmeldt: 13. okt 2016, 18:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 446

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf Hende der » 24. nov 2017, 02:54

Moxy-lady - Det der har jeg haft i hovedet hele tiden... Og jeg jo godt det er noget lort...
På et tidspunkt sagde jeg noget a la Jeg skal finde ud af om jeg egentlig har lyst til, at det overhovedet bliver os to igen. Jeg sagde det meget indirekte, men han fangede det. Når jeg tænker tilbage, så var det lige dér han begyndte for alvor at få selvindsigt. Han vidste jo godt, at hvis ikke han gjorde noget drastisk, så ville jeg forsvinde. Jeg bliver sgu irriteret på mig selv over at lade mig blive hevet tilbage. Men hold kæft jeg er glad for, at min mor virkelig sagde sin mening. Min stedmor stillede sig også noget skeptisk i går. Det er jo klart nok, det kan jeg godt se. Øv altså!

La Srooge - Jeg kan kun være enig... Jeg har jo prøvet det før, og det duede ikke. Hvordan skulle han egentlig på så kort tid kunne ændre en ting som fx at begynde at lytte til mig i en ophedet diskussion? Det tager tid, lang tid at ændre, når han konsekvent lukkede af for mit synspunkt. Det er jo ikke bare en lille ændring, men kræver enormt meget bevidsthed i en situation, hvor jeg ved han ikke holder hovedet koldt.
Jeg snakkede med min far. Han er jo selv en mand, der har holdt fast i hans mening, og ikke lyttet. Han sagde, at han lukker bare af, for han kan slet ikke forstå hvad andre siger, men kun se sit. Han har lært, at nogen gange må han bare tie stille. Han er bedstefar nu, og først nu med den titel kan han finde ud af at tie stille. Nu behøver han ikke være overhoved og have styr på alting.
Min eks har selv sagt, at han aldrig kommer til at blive en blød mand, der bare tier stille eller bøjer af. Det har han også sagt efter bruddet, og efter han har fået selvindsigt. Der er vel konstatering nok i sig selv, at det er han ikke klar til at ændre.

Selvfølgelig har han fået ordnet det sådan, at han har en Betalingsterminal der skal sendes retur, ellers kommer der en regning på den, og det bliver ikke billigt! Så jeg må først sørge for, at den bliver sendt afsted. Men så må jeg også melde ud, at nu er det slut. Jeg skal have ro til at finde ud af, hvem jeg er, og hvad jeg kan lide. Bum.
7
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf Sophies-mor » 24. nov 2017, 05:45

Betalingsterminal ?
Til firmaet?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf JoyNips » 24. nov 2017, 07:44

Vil du være sådan én, der engagerer din familie i bruddet og får flyttehjælp, får lov at låne penge af din mor til at afvikle fælles forpligtelser for så at rende direkte tilbage i armene på ham?
20
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Hende der
Indlæg: 77
Tilmeldt: 13. okt 2016, 18:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 446

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf Hende der » 24. nov 2017, 11:32

Ja, Betalingsterminalen er til firmaet. En vi har lejet, så den skal sendes tilbage.

Nej, jeg ønsker virkelig ikke alt det. Og det er så åndssvagt, for jeg hr ikke lyst til at rende tilbage, men han har en forbandet evne til at gøre mig blød om hjertet. Der er ingen anden vej end den jeg skulle have holdt fast i fra starten, at cutte kontakten fuldstændigt. Jeg aner simpelthen ikke, hvordan han gør det, men hvis først han får lov at snakke, så kan han få mig til næsten hvad som helst!
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Fuck! Min kæreste manipulerer helt vildt...

Indlægaf Akehurst2 » 24. nov 2017, 11:43

Hende der skrev:Ja, Betalingsterminalen er til firmaet. En vi har lejet, så den skal sendes tilbage.

Nej, jeg ønsker virkelig ikke alt det. Og det er så åndssvagt, for jeg hr ikke lyst til at rende tilbage, men han har en forbandet evne til at gøre mig blød om hjertet. Der er ingen anden vej end den jeg skulle have holdt fast i fra starten, at cutte kontakten fuldstændigt. Jeg aner simpelthen ikke, hvordan han gør det, men hvis først han får lov at snakke, så kan han få mig til næsten hvad som helst!


Så lad være med at give ham lov til at snakke.

Hav en anden person med ud og hente betalingsterminalen, der sørger for at du ikke bliver hængende, og afskær derefter kontakt til ham.

Hvis han synes, det er for hådt og du ikke kan få dig selv til det, så kan du tilbyde, at I tager en snak, når det hele er kommet på afstand om fx 3 eller 6 måneder, på den ufravigelige betingelse, at han lader dig være i fred i den periode.
6

Tilbage til "Forhold og sex"