#youtoo - hvad har du gjort?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: #youtoo - hvad har du gjort?

Indlægaf hotlips » 11. nov 2017, 13:09

Det ville tage sin tid at liste op, jeg har ikke været bleg for at tage initiativ på ret direkte måder, velvidende at hvis jeg havde været en mand havde jeg muligvis bevæget mig på kanten af at risikere at skulle ind og bure,men det er jo svært at vide, nu er jeg en lille dame og det ville være en anden situation hvis en stor mand insisterede på at sætte sig på mig af fysiske årsager på flere måder.

Jeg har dog ikke oplevet at blive afvist, højst at jeg skulle overtale en, så det har jo ikke været uden jeg mente der var noget at komme efter.

Jeg kan godt forstå man kan synes det er svært en sjælden gang , men når vi stadig er der hvor det skal diskuteres om det er okay at opføre sig som Peter ålbæk så er vi stadig pænt langt fra at det angiveligt er et spørgsmål om at folk bliver anklaget bare for at komme med en uskyldig kompliment.
0
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 773
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1175

Re: #youtoo - hvad har du gjort?

Indlægaf Brutus » 15. nov 2017, 14:31

I firserne arbejde jeg i en større offentlig virksomhed, og hvis de ting som hændte til vores jule- sommer- forårs- og alle andre fester, var sket i dag, havde vi nok stået til flere år i spjældet :blush:
0
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23135

Re: #youtoo - hvad har du gjort?

Indlægaf Aragorn » 16. nov 2017, 02:30

Dikus skrev:
dgd2007 skrev:
Dikus skrev:Næhhh som jeg udtrykkeligt gav udtryk for, så handler det ikke om tilnærmelser. Dem kan begge køn gøre herfra og til dommedag, hvis de synes, det er sjovt. Grænseoverskridende adfærd er til gengæld uacceptabelt for begge køn. Og kan man ikke forstå forskellen på "Må jeg invitere dig ud at spise" og "du gør mig så liderlig. Lad du bare være at spille kostbar, jeg ved du er villig. Se min stive pik. Den kommer ind i dig"... Så bør man overveje at lade nogen overtage ansvaret for ens handlinger

Ja ja, det er jeg sådan set enig i. Men sæt nu nogle ungersvende hører dine udtalelser om, at mænd er fjolser, hvis de ikke reagerer på tilnærmelser, vil de så ikke netop tænke: "Arh, vi må hellere give fuld gas - så er vi da i hvert fald ikke fjolser"? :gruble:


Han var et fjols, fordi han var interesseret i hende, men tværede hendes tilnærmelser totalt tilside, fordibhan ikke forstod "Vi kan også gå i biografen", "på cafe, så?" Var invitationer.

Så ja. Hvis man svarer nej på tyve forskellige forlag til aktiviteter, og bagefter sukker over, man ikke kan få sådan en kæreste - så er man et fjols. Og burde i stedet give den gas med et "Det lyder som en god ide" ikke "Ja, lad os gå i biografen. Jeg kommer i bulkserne bare ved tanken"


-------
Nedenstående indlæg skulle have været en one-liner, men blev en roman. Min undskyldning er, at jeg er overtræt. Klokken er 3.30. Jeg skal op klokken 8. Jeg kunne faktisk godt tænke mig (forudsat det er forståeligt skrevet), hvis nogen ville tygge lidt på det jeg har skrevet, og give en kommentar. Det er bare formodninger fra min side, jeg ved ikke om det er rigtigt, det kunne være spændende at høre andres betragtninger.
-------


Mon ikke bare det er fordi at mænd generelt bliver afvist så ofte, og så utroligt sjældent bliver 'jagtet', at man som mand finder det akkurat lige så usandsynligt, som hvis himlen skulle være grøn, så hvis himlen en dag rent faktisk er grøn, så lægger manden ikke hovedet bagover og kigger, når han får det at vide, fordi det ikke ligger inden for den ramme af ting der er mulige i hans hoved, og derfor afvises med det samme som forkert information?

Det er utroligt hvad mennesker ikke opdager der sker, når de ikke tror det der sker, kan lade sig gøre, sådan helt generelt - hvilket psykologisk set er let nok at forstå, fordi det kræver at man nedbryder sit gamle verdensbillede og bygger et nyt, der implementerer den nye viden - og det tager tid.

Mænd får at vide af deres koner og kærester, at de er dejlige mænd, men kun af dem. Der er ingen generel samfundsmæssig fortælling om at mænd er helte, at de er sexede og tiltrækkende - eller prinser, for at blive i det mytologiske - hvor fortællingen om kvinden i vores kultur omvendt er, at hun er hun er en prinsesse, at hun pr. definition er et sexsymbol men også et ideal.

Jeg formoder (og tilgiv mig, men jeg har haft en fucking lang dag så jeg kan tage fejl (det kan jeg nu også selvom jeg er veludhvilet)), at det har noget at gøre med, at mænd altid kæmper om at være øverst i dominanshierarkiet, fordi den øverste i hierarkiet får kvinderne. Så generel tilbedelse af mænd findes ikke, der findes kun tilbedelse af manden på toppen fra samfundets side, hvor mænd som gruppe omvendt bruger kvindelig perfektion som et ideal at stræbe efter, og ikke mindst, som motivation til at gøre ting svære ting, for at komme i toppen af hierarkiet - som man ser på middelalderlige malerier, med riddere, der knæler foran Jomfru Maria. Det er ganske enkelt tilbedelse af det kvindelige ideal, og budskabet er klart 'vi kæmper for at vinde den perfekte kvinde, eller dør i forsøget'.

Jeg formoder at det fænomen skaber en dyb kløft af mangel på forståelse mellem mænd og kvinder, og hvilke udfordringer det modsatte køn har.

For man er pinligt bevidst om sin placering i hierarkiet - det er alle mennesker, uanset hvilket hierarki der er tale om. Vi ved alle, hvor vi er placeret, når vi går til fodbold efter arbejde, vi ved hvor på rangstien vi er placeret på arbejde - selv mennesker der synger i kirkekor, er pinligt bevidste om, hvem der er bedre og dårligere sangere end dem selv.

Jeg tror virkelig, at mange mænd ønsker sig at være på toppen af hierarkiet bare en enkelt dag, for at prøve hvordan det er, at være eftertragtet. Det er en længsel, og samtidig også en kilde til bitterhed at indse, at man ikke er den bedste og aldrig bliver det. Derfor har mænd svært ved at forstå, hvorfor kvinder synes det er ubehageligt at få fortalt hvor lækre/sexede de er, hele tiden. Det er jo mænds drøm, at blive sukket lige så meget efter, som den til enhver tid mest forgudede og muskuløse adonis fra Hollywood bliver det, og at kunne vælge og vrage - som kvinder kan.

Jo jo, jeg ved godt, der altid vil sidde en kvinde og sige, hun i hvert fald ikke kan vælge og vrage, men faktum er, at det er kvinden der udvælger manden statistisk set, og selv de kvinder der ikke mener de kan vælge og vrage, kan rent faktisk godt vælge og vrage - blot ikke blandt dem de gerne vil have, og det er selvfølgelig ikke tilfredsstillende, eller det man ønsker, men det er stadig ikke det samme som slet ikke at kunne vælge og vrage.

Mænd forstår på den anden side ikke, at kvinder oplever, at komplimenter og tilnærmelser totalt mister deres værdi, hvis man får dem altid, af alle mænd, selv når mændende slet ikke kender kvinden. Den eneste kompliment der rigtigt tæller, er den mand kvinden er intersseret i. Guld er ikke noget værd, hvis alle har mere end rigeligt af det.

Gud skal vide, jeg selv har gjort mig skyldig i, ikke at forstå den mekanisme da jeg var yngre - det krævede mere reflektion end jeg evnede, da jeg var helt ung.

Jeg har også en følelse af, at kvinder ikke forstår, at det kvindelige ideal er en kilde til motivation hos mænd. At det er en stærk drivkraft, som mænd bruger til at forbedre sig selv.

Jeg har gjort mig skyldig i, at se kærlighed ved første swipe, og de to gutter der er i gang med at uddanne sig til diætister, har plakater med halvnøgne damer på væggen. Én måde at se de plakater på, er at de er ulækre og objektificerer kvinden. En anden måde, er at se det som et alter med en præsentation af det ideal de to unge mænd stræber efter. De kvinder på de plakater, er grunden til at de to unge mænd træner deres kroppe hårdt, og forsøger at perfektionere dem selv. De forsøger at blive værdige til kvinden på plakaten. Kvinder er en enorm drivkraft i mænds adfærd. Nogle gange synes jeg, kvinder dømmer den adfærd for hårdt, fordi de ikke forstår tilbedelsen - og jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvordan mænd og kvinder ville agere med hinanden, hvis de forstod hinanden bedre.

Dermed ikke sagt, at det ikke kan være klamt, at have sådanne plakater hængende. Kommer man ind på et værksted, og en mekaniker på 50 med kæmpe ølvom har de samme plakater, og han er blevet halvgammel og bitter og mandschauvinistisk, så er det en anden situation. Så er vi ude i noget andet end tilbedelse - så er vi ude i noget ynkværdigt og frastødende.

Unge mænd, der møder en kvinde de er tiltrukket af, har det også med at stamme, ikke kunne tale rent og i det hele taget opføre sig som idioter foran den kvinde der er genstand for deres tiltrækning. Årsagen er igen idealet. Det er jo sådan mennesker gør, når de ser et ideal. De bliver mundlamme og ved ikke hvad de skal gøre. Når man ser Roger Federer spille perfekt tennis, når man hører genial musik, når en gymnast gør det umulige bliver vi mundlamme, fordi vi oplever idealet, og ikke ved, hvad vi skal gøre med det, fordi vi instinktivt ved, det er større end os.

Dette betyder paradoksalt nok, at desto mere den unge mand er tiltrukket af kvinden, desto mere hun i hans øjne er den ideelle kvinde, desto større idiot og desto dummere bliver han. Det er forfærdeligt kontraproduktivt, og iøvrigt ganske morsomt at iagttage når man er blevet så gammel, at man ikke opfører sig helt sådan længere.

Så kvinder, hvis I nogensinde har stået foran en fyr, som opførte sig helt tåbeligt, ikke kunne snakke og måske begyndte at stå og give sin ven lammere på skulderen, så var det sandsynligvis fordi I er noget af det smukkeste han nogensinde har set, og han ikke anede hvad fanden han skulle gøre.
8

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: #youtoo - hvad har du gjort?

Indlægaf Thomas31 » 16. nov 2017, 23:05

Dikus skrev:
dgd2007 skrev:
Dikus skrev:Mænd, der ikke opfatter tilnærmelser! De burde seriøst have deres egne tråd. I er virkelig mange, der er håbløse :panik:

Min bror er ked af ikke at have en kæreste. En dag på gågaden, stopper en virkelig pæn kvinde ham og lægger så meget an på ham, så jeg føler mig ludt i vejen. Han fejer hende totalt af vejen. Flere forslag til fælles-aktiviteter måder han med "tjahhhh, narrrghhh" og efter 20 minutter (!!!) opgiver hun at få en aftale med ham.

Da vi går videre, kommenterer han, at det var sådan en, man skulle være kæreste med. Fjols! :rulle:

Men hvordan passer dette i øvrigt med din tråd om uønskede tilnærmelser?
Hvis kvinden gør det, og manden ikke ønsker det, er manden et fjols.
Og hvis manden gør det, og kvinden ikke ønsker det, er manden et svin. :)
Er det den korte forklaring?


Næhhh som jeg udtrykkeligt gav udtryk for, så handler det ikke om tilnærmelser. Dem kan begge køn gøre herfra og til dommedag, hvis de synes, det er sjovt. Grænseoverskridende adfærd er til gengæld uacceptabelt for begge køn. Og kan man ikke forstå forskellen på "Må jeg invitere dig ud at spise" og "du gør mig så liderlig. Lad du bare være at spille kostbar, jeg ved du er villig. Se min stive pik. Den kommer ind i dig"... Så bør man overveje at lade nogen overtage ansvaret for ens handlinger


Sludder. Mænd, der stopper fremmede kvinder på gaden er rigeligt omfattet af definitioner på gadechikane. Det er det mandlige ejerskab over gader og kvinder blabla i feministiske kampagner og givetvis også inkluderet i mange metoo-forbrydelser. Hun har kun lov til at agere sådan overfor din bror, fordi hun er kvinde. Det er måske også ok, men det er så en debat i sig selv.
0
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: #youtoo - hvad har du gjort?

Indlægaf Thomas31 » 16. nov 2017, 23:22

Dikus skrev:
Thomas31 skrev:
Dikus skrev:
dgd2007 skrev:
Dikus skrev:Mænd, der ikke opfatter tilnærmelser! De burde seriøst have deres egne tråd. I er virkelig mange, der er håbløse :panik:

Min bror er ked af ikke at have en kæreste. En dag på gågaden, stopper en virkelig pæn kvinde ham og lægger så meget an på ham, så jeg føler mig ludt i vejen. Han fejer hende totalt af vejen. Flere forslag til fælles-aktiviteter måder han med "tjahhhh, narrrghhh" og efter 20 minutter (!!!) opgiver hun at få en aftale med ham.

Da vi går videre, kommenterer han, at det var sådan en, man skulle være kæreste med. Fjols! :rulle:

Men hvordan passer dette i øvrigt med din tråd om uønskede tilnærmelser?
Hvis kvinden gør det, og manden ikke ønsker det, er manden et fjols.
Og hvis manden gør det, og kvinden ikke ønsker det, er manden et svin. :)
Er det den korte forklaring?


Næhhh som jeg udtrykkeligt gav udtryk for, så handler det ikke om tilnærmelser. Dem kan begge køn gøre herfra og til dommedag, hvis de synes, det er sjovt. Grænseoverskridende adfærd er til gengæld uacceptabelt for begge køn. Og kan man ikke forstå forskellen på "Må jeg invitere dig ud at spise" og "du gør mig så liderlig. Lad du bare være at spille kostbar, jeg ved du er villig. Se min stive pik. Den kommer ind i dig"... Så bør man overveje at lade nogen overtage ansvaret for ens handlinger


Sludder. Mænd, der stopper fremmede kvinder på gaden er rigeligt omfattet af definitioner på gadechikane. Det er det mandlige ejerskab over gader og kvinder blabla i feministiske kampagner og givetvis også inkluderet i mange metoo-forbrydelser. Hun har kun lov til at agere sådan overfor din bror, fordi hun er kvinde. Det er måske også ok, men det er så en debat i sig selv.


Det er vildt, hvis du faktisk mener det der.

Jeg er helt sikker på, jeg ikke er den eneste kvinde, der sætter stor pris på at blive flirtet med og inviteret på date, men ikke vil gramses på uinviteret, ikke vil forfølges ned ad gaden af en bil, mens føreren kommenterer min krop. Eller i det hele taget ikke vil have, fremmede råber op om min krop og hvad de vil gøre med den, fordi jeg bevæger mig på gaden.


Selvfølgelig ikke. Du skelner. Det gør metoo ikke.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: #youtoo - hvad har du gjort?

Indlægaf LadyFox » 17. nov 2017, 00:13

Dikus skrev:
Thomas31 skrev:
Dikus skrev:
Thomas31 skrev:
Dikus skrev:
dgd2007 skrev:
Dikus skrev:Mænd, der ikke opfatter tilnærmelser! De burde seriøst have deres egne tråd. I er virkelig mange, der er håbløse :panik:

Min bror er ked af ikke at have en kæreste. En dag på gågaden, stopper en virkelig pæn kvinde ham og lægger så meget an på ham, så jeg føler mig ludt i vejen. Han fejer hende totalt af vejen. Flere forslag til fælles-aktiviteter måder han med "tjahhhh, narrrghhh" og efter 20 minutter (!!!) opgiver hun at få en aftale med ham.

Da vi går videre, kommenterer han, at det var sådan en, man skulle være kæreste med. Fjols! :rulle:

Men hvordan passer dette i øvrigt med din tråd om uønskede tilnærmelser?
Hvis kvinden gør det, og manden ikke ønsker det, er manden et fjols.
Og hvis manden gør det, og kvinden ikke ønsker det, er manden et svin. :)
Er det den korte forklaring?


Næhhh som jeg udtrykkeligt gav udtryk for, så handler det ikke om tilnærmelser. Dem kan begge køn gøre herfra og til dommedag, hvis de synes, det er sjovt. Grænseoverskridende adfærd er til gengæld uacceptabelt for begge køn. Og kan man ikke forstå forskellen på "Må jeg invitere dig ud at spise" og "du gør mig så liderlig. Lad du bare være at spille kostbar, jeg ved du er villig. Se min stive pik. Den kommer ind i dig"... Så bør man overveje at lade nogen overtage ansvaret for ens handlinger


Sludder. Mænd, der stopper fremmede kvinder på gaden er rigeligt omfattet af definitioner på gadechikane. Det er det mandlige ejerskab over gader og kvinder blabla i feministiske kampagner og givetvis også inkluderet i mange metoo-forbrydelser. Hun har kun lov til at agere sådan overfor din bror, fordi hun er kvinde. Det er måske også ok, men det er så en debat i sig selv.


Det er vildt, hvis du faktisk mener det der.

Jeg er helt sikker på, jeg ikke er den eneste kvinde, der sætter stor pris på at blive flirtet med og inviteret på date, men ikke vil gramses på uinviteret, ikke vil forfølges ned ad gaden af en bil, mens føreren kommenterer min krop. Eller i det hele taget ikke vil have, fremmede råber op om min krop og hvad de vil gøre med den, fordi jeg bevæger mig på gaden.


Selvfølgelig ikke. Du skelner. Det gør metoo ikke.


Det gentager du. Jeg har set masser af mænd påstå det. Men ingen kvinder, der ikke forstår forskellen. Blot kvinder som mig, der OGSÅ mener, det er et problem, at jeg som kvinde skal acceptere at mænd uopfordret antaster mig. Antaster - som er noget helt andet end flirter.


Jeg er faktisk tilbøjelig til at give Thomas31 ret i der er forskel på hvor meget og hvor hardcore mænd og kvinder kan tillade sig at flirte.
Der er mange der ikke ville se det helt charmerende hvis det var en mand der brugte 20 min på at flirte og invitere en kvinde ud som blev ved med at afvise og feje det afvejen.
0
...
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: #youtoo - hvad har du gjort?

Indlægaf Thomas31 » 17. nov 2017, 00:36

Dikus skrev:
Thomas31 skrev:
Dikus skrev:
Thomas31 skrev:
Dikus skrev:
dgd2007 skrev:
Dikus skrev:Mænd, der ikke opfatter tilnærmelser! De burde seriøst have deres egne tråd. I er virkelig mange, der er håbløse :panik:

Min bror er ked af ikke at have en kæreste. En dag på gågaden, stopper en virkelig pæn kvinde ham og lægger så meget an på ham, så jeg føler mig ludt i vejen. Han fejer hende totalt af vejen. Flere forslag til fælles-aktiviteter måder han med "tjahhhh, narrrghhh" og efter 20 minutter (!!!) opgiver hun at få en aftale med ham.

Da vi går videre, kommenterer han, at det var sådan en, man skulle være kæreste med. Fjols! :rulle:

Men hvordan passer dette i øvrigt med din tråd om uønskede tilnærmelser?
Hvis kvinden gør det, og manden ikke ønsker det, er manden et fjols.
Og hvis manden gør det, og kvinden ikke ønsker det, er manden et svin. :)
Er det den korte forklaring?


Næhhh som jeg udtrykkeligt gav udtryk for, så handler det ikke om tilnærmelser. Dem kan begge køn gøre herfra og til dommedag, hvis de synes, det er sjovt. Grænseoverskridende adfærd er til gengæld uacceptabelt for begge køn. Og kan man ikke forstå forskellen på "Må jeg invitere dig ud at spise" og "du gør mig så liderlig. Lad du bare være at spille kostbar, jeg ved du er villig. Se min stive pik. Den kommer ind i dig"... Så bør man overveje at lade nogen overtage ansvaret for ens handlinger


Sludder. Mænd, der stopper fremmede kvinder på gaden er rigeligt omfattet af definitioner på gadechikane. Det er det mandlige ejerskab over gader og kvinder blabla i feministiske kampagner og givetvis også inkluderet i mange metoo-forbrydelser. Hun har kun lov til at agere sådan overfor din bror, fordi hun er kvinde. Det er måske også ok, men det er så en debat i sig selv.


Det er vildt, hvis du faktisk mener det der.

Jeg er helt sikker på, jeg ikke er den eneste kvinde, der sætter stor pris på at blive flirtet med og inviteret på date, men ikke vil gramses på uinviteret, ikke vil forfølges ned ad gaden af en bil, mens føreren kommenterer min krop. Eller i det hele taget ikke vil have, fremmede råber op om min krop og hvad de vil gøre med den, fordi jeg bevæger mig på gaden.


Selvfølgelig ikke. Du skelner. Det gør metoo ikke.


Det gentager du. Jeg har set masser af mænd påstå det. Men ingen kvinder, der ikke forstår forskellen. Blot kvinder som mig, der OGSÅ mener, det er et problem, at jeg som kvinde skal acceptere at mænd uopfordret antaster mig. Antaster - som er noget helt andet end flirter.


Nå ja, det er fordi, jeg er mand, jeg ingenting forstår. Klart nok.

Virkeligheden er en anden. Jeg elsker flirterier - af alle slags, på alle planer og i alle sammenhænge - og er meget bevidst om forskellen. Flirt handler om at dyrke en tiltrækning, ikke om at genere nogrn eller opnå noget. Derfor vil jeg heller ikke stoppe fremmede kvinder på gaden. Det går simpelthen for stærkt til, at der en tilstrækkelig connection. Det bliver for aggresivt. Og især hvis det handler om at få en date.

Men hende kvinden er nok bare bedre end mig. Du kalder det at stoppe din bror for at flirte. Hun har simpelthen lyn-flirtet med ham i en grad, der gør det ok at stoppe ham på gaden. Hvor sandsynligt er det !ige? Især når din bror er afvisende ( selvom han ikke ønsker at være det) . hun stopper en fremmed mand, der virker afvisende, og du kalder det en flirt. Baseret på hvad, andet end efterrationaliseringer og kendskab til din bror.

Jeg har ikke noget problem med hendes adfærd, da det i nogle sammenhænge egentlig er ok, at kvinder er mere offensive, men din argumentation er meningsløs og nu endt i noget vrøvl, om at kun kvinder forstår det hele. På den måde illustrerer du hele metoo-kampagnens elendighed.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: #youtoo - hvad har du gjort?

Indlægaf LadyFox » 17. nov 2017, 09:23

Dikus skrev:
LadyFox skrev:
Dikus skrev:
Thomas31 skrev:
Dikus skrev:
Thomas31 skrev:
Dikus skrev:
dgd2007 skrev:
Dikus skrev:Mænd, der ikke opfatter tilnærmelser! De burde seriøst have deres egne tråd. I er virkelig mange, der er håbløse :panik:

Min bror er ked af ikke at have en kæreste. En dag på gågaden, stopper en virkelig pæn kvinde ham og lægger så meget an på ham, så jeg føler mig ludt i vejen. Han fejer hende totalt af vejen. Flere forslag til fælles-aktiviteter måder han med "tjahhhh, narrrghhh" og efter 20 minutter (!!!) opgiver hun at få en aftale med ham.

Da vi går videre, kommenterer han, at det var sådan en, man skulle være kæreste med. Fjols! :rulle:

Men hvordan passer dette i øvrigt med din tråd om uønskede tilnærmelser?
Hvis kvinden gør det, og manden ikke ønsker det, er manden et fjols.
Og hvis manden gør det, og kvinden ikke ønsker det, er manden et svin. :)
Er det den korte forklaring?


Næhhh som jeg udtrykkeligt gav udtryk for, så handler det ikke om tilnærmelser. Dem kan begge køn gøre herfra og til dommedag, hvis de synes, det er sjovt. Grænseoverskridende adfærd er til gengæld uacceptabelt for begge køn. Og kan man ikke forstå forskellen på "Må jeg invitere dig ud at spise" og "du gør mig så liderlig. Lad du bare være at spille kostbar, jeg ved du er villig. Se min stive pik. Den kommer ind i dig"... Så bør man overveje at lade nogen overtage ansvaret for ens handlinger


Sludder. Mænd, der stopper fremmede kvinder på gaden er rigeligt omfattet af definitioner på gadechikane. Det er det mandlige ejerskab over gader og kvinder blabla i feministiske kampagner og givetvis også inkluderet i mange metoo-forbrydelser. Hun har kun lov til at agere sådan overfor din bror, fordi hun er kvinde. Det er måske også ok, men det er så en debat i sig selv.


Det er vildt, hvis du faktisk mener det der.

Jeg er helt sikker på, jeg ikke er den eneste kvinde, der sætter stor pris på at blive flirtet med og inviteret på date, men ikke vil gramses på uinviteret, ikke vil forfølges ned ad gaden af en bil, mens føreren kommenterer min krop. Eller i det hele taget ikke vil have, fremmede råber op om min krop og hvad de vil gøre med den, fordi jeg bevæger mig på gaden.


Selvfølgelig ikke. Du skelner. Det gør metoo ikke.


Det gentager du. Jeg har set masser af mænd påstå det. Men ingen kvinder, der ikke forstår forskellen. Blot kvinder som mig, der OGSÅ mener, det er et problem, at jeg som kvinde skal acceptere at mænd uopfordret antaster mig. Antaster - som er noget helt andet end flirter.


Jeg er faktisk tilbøjelig til at give Thomas31 ret i der er forskel på hvor meget og hvor hardcore mænd og kvinder kan tillade sig at flirte.
Der er mange der ikke ville se det helt charmerende hvis det var en mand der brugte 20 min på at flirte og invitere en kvinde ud som blev ved med at afvise og feje det afvejen.


Jeg kender mænd, der bruger år. Og rigtig mange - af begge køn - der bruger lang tid på at gå til første accept af en romantisk situation

Hun spurgte jo heller ikke direkte om en date - men nåede bare igennem virkeligt mange alternativer til at ses igen, når han ikke kunne x, fordi "helt reel grund"

Han afviste hende jo aldrig. Overhovedet ikke. Han kunne bare ikke lige de ting, hun foreslog.

Havde han fattet, hun var romantisk interesseret, havde han slået til med det samme. Det var jo det, der gjorde ham til idioten.

Og ja. Det var heldigt, jeg kunne forklare det for ham, så han kunne rette op på fejlen :)


Jamen vi er da enig i at når nu han reelt var interesseret, så burde han da selv være kommet på banen første gang, hvis hun forslog noget.
Et "jeg er veganer så at besøge en minkfarm kan jeg ikke, men vi kunne jo drikke et glas rødvin" havde da helt klart været det smarteste træk.
Men i langt de fleste tilfælde ville et konstant afslag, uden et forslag jo altså være en afvisning. Langt de fleste (også mænd) kan jo godt regne ud af hvis en person bliver ved med at forslå aktiviteter man kunne lave sammen, så er det fordi personen godt vil tilbringe tid med en.
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: #youtoo - hvad har du gjort?

Indlægaf LadyFox » 17. nov 2017, 10:57

Dikus skrev:
Ja? Det her handlede jo netop om dem, der ikke kan regne det ud, selvom det for almindelige mennesker er typisk. Det var hele pointen med historien :genert:


Men det er vel også hele humlen i alt det her. Det der gør kvindens adfærd okay er at din bror var interesseret. Var han ikke det ville hendes adfærd være upassende.
På samme måde som mænd der laver alle mulige tilnærmelser - det er vel okay hvis modtager er okay med det. Der er jo heller ikke noget galt i at pifte efter en dame på gaden, hvis damen tager det som en kompliment, balladen kommer jo først hvis damen finder det utryghedaskabende, eller hun føler sig set som et objekt.

Det er jo gråzonerne der gør det hele svært. For når det kommer til rimelig offensiv flirten er det hele jo ikke sort/hvidt.
2
...
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4861

Re: #youtoo - hvad har du gjort?

Indlægaf Kaffe » 17. nov 2017, 15:34

Ja, det handler bla lige netop om 'dem, der ikke kan regne det ud, selvom det for almindelige mennesker er typisk'.
Dem findes der mange af, og nogle af dem kommer til at gå ind over en grænse hos nogle kvinder.
Det gælder vel ikke kun for een person og i konteksten 'kvinde flirter med mand'?
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: #youtoo - hvad har du gjort?

Indlægaf LadyFox » 17. nov 2017, 20:45

Dikus skrev:
LadyFox skrev:
Dikus skrev:
Ja? Det her handlede jo netop om dem, der ikke kan regne det ud, selvom det for almindelige mennesker er typisk. Det var hele pointen med historien :genert:


Men det er vel også hele humlen i alt det her. Det der gør kvindens adfærd okay er at din bror var interesseret. Var han ikke det ville hendes adfærd være upassende.
På samme måde som mænd der laver alle mulige tilnærmelser - det er vel okay hvis modtager er okay med det. Der er jo heller ikke noget galt i at pifte efter en dame på gaden, hvis damen tager det som en kompliment, balladen kommer jo først hvis damen finder det utryghedaskabende, eller hun føler sig set som et objekt.

Det er jo gråzonerne der gør det hele svært. For når det kommer til rimelig offensiv flirten er det hele jo ikke sort/hvidt.


Det er da ikke svært? Damen reagerede jo på hsns respons. Hvilket er årsagen til, man ikke pifter efter en fremmed på gaden - der er ingen opfordring til det først.

Hun reagerede jo på hans oprigtige glæde ved at se hende - og oprigtigt gode undskyldninger for afslag.

Havde det været dårlige undskyldninger og han afviste hende - så havde det været noget andet. POINTEN i denne historie var jo netop mandens manglende evne til at spotte gensidig interesse.

Og ja... Så gør han det rigtige ved at lade være med at lægge an på hende, selvom han har lyst. Havde han ignoreret det han (fejlagtigt) antog om mangkende interesse og var begyndt at tale umotiveret om, han gerne ville se hende nøgen (eller havde hun gjort det), så havde det været grænseoverskridende.


Vi er bare ikke enige i at det et så simpelt. Og det at så mange på tværs af kønnene går skævt er hinanden vidner da også om at det kan være svært at lure det for en stor del af os.
Jeg ville få fuldstændig fnat af en der brugte 20 min på at inviterer mig ud, på trods af jeg afslog alt, også selvom jeg var venlig i mens, og kom med alle mulige gode grunde. Hvis jeg ikke på et tidspunkt selv kom ind i kampen ville jeg anse det som direkte uhøfligt uanset gode intentioner.
Til gengæld er jeg fuldstændig kold i røven over om folk pifter efter mig, eller råber "god røv" efter mig på gaden. Det har jeg det okay med. Men det er jo bare mine grænser.
1
...
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: #youtoo - hvad har du gjort?

Indlægaf libertá » 29. jan 2018, 18:00

Thomas31 skrev:Gad vide om tanken er, at mænd skulle tilstå noget her. Det vil jeg ikke anbefale. Hvem ved, hvordan det ville blive brugt i fremtiden. Hvis ladyfox var en mand, og vi var i USA, er der formentlig nok til fængselsstraf eller ihvertfald en registrering som sex offender. Hvordan er forholdene om 5-10-20 år?

Jeg kører heldigvis og tilfældigvis en stil, der burde være på den sikre side, fx ved aldrig at røre hende først. Jeg kan ikke huske nogensinde at have lavet noget tvivlsomt


Jeg er mand og er heller ikke tryg ved at skulle tilstå noget offentligt. Al info på nettet logges og gemmes i årevis og om 10 år kan selv den mindste tilståelse blive brugt imod én.

Men generelt kan jeg godt svare, at jeg synes jeg prøver at opføre mig anstændigt. Men jeg har af og til frekventeret nogle nasty steder i nattelivet, hvor man gør grænseoverskridende ting eller i hvert fald prøver nogle forskellige ting af. Det har jeg da også gjort. Det kan være, at man lægger an på den forkerte. Men hvis man ikke prøver, finder man da aldrig ud af, om folk er til noget. :lol2:

Jeg har altid kørt en lidt fræk og direkte stil, fordi jeg ikke har tålmodighed til at bage på folk i timevis. Så derfor kan jeg måske godt på nogle virke lidt på grænsen. Men det gode derved er, at man hurtigt finder ud af, om der er bid eller ej. Det negative er, at man kan få hug engang imellem. Men det må man leve med, når man er offensiv i stilen. Min erfaring er, at det generelt giver pote at være offensiv. Især i gay-miljøet, hvor folk er mere direkte og tåler mere lummerhed end i hetero-miljøet.

Jeg er biseksuel og min erfaring er, at man slipper afsted med mere overfor en fyr end overfor en kvinde. Og omvendt kan fyre også nemmere sige fra på en kontant måde. Fyre er sværere at krænke end kvinder. Og samtidig er de bedre til at sige fra. Du risikerer måske at få en på kassen eller at få kontant afregning. Men en fyr vil meget sjældent lægge sag an mod dig for et klap i røven. Overfor kvinder skal du være mere forsigtig og det er jeg da også. ;)

Nu skal det ikke lyde som om, at jeg går og klapper alle mulige tilfældige bagi. Sådan er jeg ikke. Men jeg har færdedes nogle steder, hvor det er mere accepteret at være direkte i sin stil. Det kan være bestemte barer, hvor der er en direkte og ligefrem tone. Eller det kan være en sexklub eller et cruisingsted udendørs, hvor der er videre grænser for, hvad man kan tillade sig.

Jeg er ikke selv sart. Folk kan være lige så lumre overfor mig, som de lyster. Jeg siger bare nej, hvis det ikke behager mig. Jeg kunne aldrig finde på at lægge sag an for, at nogen klappede mig i røven. Det synes jeg er hysterisk. Tag det dog som en kompliment i stedet for at være så sippede! :)
0
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1921

Re: #youtoo - hvad har du gjort?

Indlægaf Skvatman » 12. feb 2018, 16:17

Jeg er af hankøn, og har faktisk oplevet væsentligt flere #metoo ting, end jeg har lavet #youtoo... By far! Men det handler tråden ikke om, sorry :)

Men jeg har været den fulde irriterende dansepartner, der ikke altid har opfattet om dette var en scoring eller en "almindelig dans", og har derfor måske har gramset lidt på numser med det resultat, at hånden liiiiige høfligt er blevet skubbet op på ryggen igen... Akward!

Og husker helt tilbage til folkeskolen, hvor en af pigerne fra klassen fik bryster før det andre piger, og dem var vi også slemt interesseret i. Hun viste dem glad frem, og tillod da også vi rørte. Og det blev jo lidt en glidebane, for nogen gange var hun måske ikke lige klar på det... Er heldigvis blevet klogere... :)
3
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: #youtoo - hvad har du gjort?

Indlægaf Luffegås » 19. feb 2018, 12:32

Da #metoo kom frem og lidt andet undskylde jeg faktisk over for min forlovede for noget jeg har haft gjort det var meget upassende.
14 dage før vi begyndte at komme sammen (altså for lidt over 2 år siden) havde vi en hyggelig aften i vores forenings bar. Jeg var flirtende og i vældig godt humør, og jeg var ikke helt forelsket endnu, men synes da han var super spændende. Jeg var ærligt nok mere liderlig end andet, og pludselig synes jeg det kunne være skide skægt at stå og rage ham uden på bukserne, ingen kunne se det fordi vi stod i sådan en vinkel i baren hvor man ikke kan se under bordet. Plus vores ansigter var normale, og vi snakkede bare imens, og han var bare sådan lidt "øøøh hvad laver du?" men smilte lidt som om det kildede mest.

Jeg vidste han var forelsket i mig, og jeg vidste han nok måske kunne blive fristet til et kys senere. Og bevares, vi havde mange aftener efter folk var gået hjem hvor vi fik kysset og lidt mere, og uden de aftener havde vi nok ikke haft et forhold ;)

Men jeg kan godt i dag blive lidt flov over jeg havde den viden om ham, ikke selv vidste hvad jeg følte, og at jeg så stod så "offentligt" og bare tog ham i skridtet, som om jeg vidste hans bukser magisk kunne falde af, og jeg så kunne få noget for min egen lyst skyld.

Han tog imod min undskyldning med et "det gør da ikke noget" men han kunne godt forstå jeg faktisk havde det mærkeligt, når nu jeg selv synes mænd simpelthen ikke gør nok ud af at vide om den de flirter med er med på det samme
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: #youtoo - hvad har du gjort?

Indlægaf Precaseptica » 19. feb 2018, 16:46

Luffegås skrev:14 dage før vi begyndte at komme sammen (altså for lidt over 2 år siden) havde vi en hyggelig aften i vores forenings bar. Jeg var flirtende og i vældig godt humør, og jeg var ikke helt forelsket endnu, men synes da han var super spændende. Jeg var ærligt nok mere liderlig end andet, og pludselig synes jeg det kunne være skide skægt at stå og rage ham uden på bukserne, ingen kunne se det fordi vi stod i sådan en vinkel i baren hvor man ikke kan se under bordet. Plus vores ansigter var normale, og vi snakkede bare imens, og han var bare sådan lidt "øøøh hvad laver du?" men smilte lidt som om det kildede mest.


Den slags sker faktisk oftere end hvad man hører.
0

Tilbage til "Forhold og sex"