#youtoo - hvad har du gjort?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: #youtoo - hvad har du gjort?

Indlægaf LaScrooge » 10. jun 2018, 11:23

Jeg synes heller ikke at ghosting hører til under begrebet. Ghosting er fravær, meetoo handler om krænkende, uønskede grænseoverskridelser.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20420
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: #youtoo - hvad har du gjort?

Indlægaf paint » 10. jun 2018, 12:16

LaScrooge skrev:Jeg synes heller ikke at ghosting hører til under begrebet. Ghosting er fravær, meetoo handler om krænkende, uønskede grænseoverskridelser.


Men kan fravær ikke være krænkende? - hvis ikke, så kan jeg pudse glorien. Måske skulle jeg ændre brugernavn til Saint. Paint :-D
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: #youtoo - hvad har du gjort?

Indlægaf bluetof1 » 10. jun 2018, 12:37

paint skrev:
LaScrooge skrev:Jeg synes heller ikke at ghosting hører til under begrebet. Ghosting er fravær, meetoo handler om krænkende, uønskede grænseoverskridelser.


Men kan fravær ikke være krænkende? - hvis ikke, så kan jeg pudse glorien. Måske skulle jeg ændre brugernavn til Saint. Paint :-D


Ikke i den her kontekst, synes jeg. Egentlig synes jeg hendes opførsel var langt mere krænkende. Hun vidste hun var gift, hun vidste at du ikke vidste det, hun vidste at det fik dig fyret og ALLIGEVEL kontakter hun dig. Er hun småt kørende eller hvad er der galt med hende?
JEG synes hun lyder som en kost og jeg synes egentlig du fortjener ros for ikke at knalde helt ud på hende. Jeg er ikke sikker på at jeg havde været så storsindet.
5
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: #youtoo - hvad har du gjort?

Indlægaf Thomas31 » 10. jun 2018, 22:01

paint skrev:Jeg har engang 'ghostet' en kvinde. Jeg havde et sommerjob som studerende, og blev heftigt lagt an på, af en kvindelig ansat som var lidt ældre end mig. Vi var i byen sammen et par gange og endte også hjemme hos mig, hvor hun overnattede.

Efter en uge eller to, blev jeg kaldt op på personalechefens kontor og fyret, med besked om at skride øjeblikkeligt. Årsag: jeg havde indledt et forhold til en kvinde i firmaet som var gift (og havde to børn) med en mand, der også arbejdede i samme hus (anden afdeling)

Hun ringede flere gange, efterfølgende. Men jeg svarede ikke.

Det skal måske lige tilføjes, at jeg ingen anelse havde om, at hun var gift. Det syntes hun åbenbart ikke var vigtig information, for mig at få.


Du kan da ikke mene det her sludder i ramme alvor. Lad os prøv at bytte rundt på kønnene. Ældre mandlig ansat og den unge kvindelige studerende. Hun bliver fyret. Herefter skulle hun så begå overgreb ved ikke at besvare hans opkald?

Jeg vil gerne give en personlig undskyldning til alle landmænd, for at de ikke har fået regn til deres marker.
5
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21850

Re: #youtoo - hvad har du gjort?

Indlægaf Purple Haze » 11. jun 2018, 19:24

paint skrev:
LaScrooge skrev:Jeg synes heller ikke at ghosting hører til under begrebet. Ghosting er fravær, meetoo handler om krænkende, uønskede grænseoverskridelser.


Men kan fravær ikke være krænkende? - hvis ikke, så kan jeg pudse glorien. Måske skulle jeg ændre brugernavn til Saint. Paint :-D


Jo, det tror jeg godt det kan, men ikke i det her tilfælde synes jeg.

Hvis du nu havde løget, nedbrudt hendes selvtillid & samtidig fortalt hede alt hun gerne ville hører, kørt en masse game på hende, gaslightede hende, overbevist hende om at i var forelskede og skulle være sammen for evigt og stifte familie og så havde ghostet hende når du blev træt af hende. Så synes jeg godt man kan tale om en form for overgreb.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20420
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: #youtoo - hvad har du gjort?

Indlægaf paint » 11. jun 2018, 21:13

Purple Haze skrev:
paint skrev:
LaScrooge skrev:Jeg synes heller ikke at ghosting hører til under begrebet. Ghosting er fravær, meetoo handler om krænkende, uønskede grænseoverskridelser.


Men kan fravær ikke være krænkende? - hvis ikke, så kan jeg pudse glorien. Måske skulle jeg ændre brugernavn til Saint. Paint :-D


Jo, det tror jeg godt det kan, men ikke i det her tilfælde synes jeg.

Hvis du nu havde løget, nedbrudt hendes selvtillid & samtidig fortalt hede alt hun gerne ville hører, kørt en masse game på hende, gaslightede hende, overbevist hende om at i var forelskede og skulle være sammen for evigt og stifte familie og så havde ghostet hende når du blev træt af hende. Så synes jeg godt man kan tale om en form for overgreb.


Nu er der den ulempe ved at skrive noget, i modsætning til at fortælle noget til folk, at man ikke uden videre (altid) kan læse i hvilken 'tone' det er skrevet. F.eks med et lille glimt i øjet, som i dette tilfælde.

Episoden er ved at være en halvgammel sag, men jeg var lidt nysgerrig på, hvordan det ville blive opfattet at beskrive det som et overgreb.
Dengang det fandt sted, havde jeg det faktisk sådan, at jeg ikke selv syntes at det var helt pænt at fratage et andet menneske muligheden for at forklare sig. Jeg vidste (af omveje) at det var det hun ville. Jeg vidste også at hun var ret ked af det, der var sket, fordi hun angiveligt ikke havde haft intentioner om at skade nogen.

Det syntes jeg så at hun have gjort alligevel, og derfor fratog jeg hende den mulighed at hun kunne forklare sig. Vel som en slags hævn, måske.
Men jeg er da, på sin vis, meget godt tilfreds med, at de fleste åbenbart ikke opfattede det på samme måde som jeg gjorde, dengang. ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: #youtoo - hvad har du gjort?

Indlægaf LaScrooge » 12. jun 2018, 04:28

paint skrev:
Purple Haze skrev:
paint skrev:
LaScrooge skrev:Jeg synes heller ikke at ghosting hører til under begrebet. Ghosting er fravær, meetoo handler om krænkende, uønskede grænseoverskridelser.


Men kan fravær ikke være krænkende? - hvis ikke, så kan jeg pudse glorien. Måske skulle jeg ændre brugernavn til Saint. Paint :-D


Jo, det tror jeg godt det kan, men ikke i det her tilfælde synes jeg.

Hvis du nu havde løget, nedbrudt hendes selvtillid & samtidig fortalt hede alt hun gerne ville hører, kørt en masse game på hende, gaslightede hende, overbevist hende om at i var forelskede og skulle være sammen for evigt og stifte familie og så havde ghostet hende når du blev træt af hende. Så synes jeg godt man kan tale om en form for overgreb.


Nu er der den ulempe ved at skrive noget, i modsætning til at fortælle noget til folk, at man ikke uden videre (altid) kan læse i hvilken 'tone' det er skrevet. F.eks med et lille glimt i øjet, som i dette tilfælde.

Episoden er ved at være en halvgammel sag, men jeg var lidt nysgerrig på, hvordan det ville blive opfattet at beskrive det som et overgreb.
Dengang det fandt sted, havde jeg det faktisk sådan, at jeg ikke selv syntes at det var helt pænt at fratage et andet menneske muligheden for at forklare sig. Jeg vidste (af omveje) at det var det hun ville. Jeg vidste også at hun var ret ked af det, der var sket, fordi hun angiveligt ikke havde haft intentioner om at skade nogen.

Det syntes jeg så at hun have gjort alligevel, og derfor fratog jeg hende den mulighed at hun kunne forklare sig. Vel som en slags hævn, måske.
Men jeg er da, på sin vis, meget godt tilfreds med, at de fleste åbenbart ikke opfattede det på samme måde som jeg gjorde, dengang. ;)


Hele essensen i det hele, inklusive metoo, er at man aldrig har ret til andre mennesker, uanset hvad. Man har ikke ret til at kunne forklare sig, ikke ret til at en anden lytter, ikke ret til at de skal forholde sig til en. Man kan håbe at de vil, men man kan ikke kræve det. Det kan godt føles meget uretfærdigt og det kan også være tarveligt, men i bund og grund er det ikke en ret man kan hævde. Dét ville være på grænsen af en krænkelse, hvis man ikke respekterede at en anden frabad sig kontakt, uanset årsagen.
3
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Forhold og sex"