"Jeg synes ikke, du skal se X mere"

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: "Jeg synes ikke, du skal se X mere"

Indlægaf Zombie » 1. okt 2017, 12:45

LaScrooge skrev:Jeg troede det var din veninde du spurgte for?

.


Ja, men jeg ville ikke udpensle hendes sag. Nævnte min egen gamle, og nogle spurgte ind. Hendes problematik er noget lidt andet.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: "Jeg synes ikke, du skal se X mere"

Indlægaf LaScrooge » 1. okt 2017, 12:53

Dikus skrev:
Jeg synes faktisk ikke, man passer godt nok på sit forhold, hvis man fortsætter et forhold til en, der vil udnytte svagheder i det ud fra en naiv tankegang om, at sådanne svagheder aldrig vil opstå gennem et livslangt forhold.


Jeg forstår ikke din kommentar.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: "Jeg synes ikke, du skal se X mere"

Indlægaf Zombie » 1. okt 2017, 14:46

LaScrooge skrev:dine indlæg


Sorry, er på fra mobilen, så beklager den weird citering.

Jeg synes, det er vildt flot tacklet af dig i den situation. I min situation skete der bare det, at min kæreste ikke fik mødt mig i mine usikkerheder, som bundede i konkret opførsel fra hans side. Opførsel, som netop gik ud over hans troværdighed og min tillid til, at han satte mig over hende, hvis det kom dertil.

Det har intet med veninden at gøre - hun er ikke min kop te, men er efter alt at dømme egentlig en okay sød kvinde. Og jeg forstår godt, hvorfor hun også kan have det svært.

Men min kæreste fik jokket grundigt i spinaten og jeg valgte simpelthen, at det følelsesmæssige arbejde, at have det bare nogenlunde med at de sås privat, alene, hos ham eller hende - det kunne jeg ikke deale med, oven i at opbygge og udvise tillid, samt arbejde med hvilket slags forhold vi ønskede at have. Det var for meget.

Min venindes situation vil jeg ikke komme for meget ind på, udover at det er hende som har gjort sin kæreste utryg ved en person hun omgås og de har nogle snakke om det.
Jeg vil ikke dele mere, når jeg ikke har fået lov og derfor bringer jeg mig selv så meget i spil.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: "Jeg synes ikke, du skal se X mere"

Indlægaf Sangius » 1. okt 2017, 16:11

LaScrooge skrev:
Dikus skrev:
Jeg synes faktisk ikke, man passer godt nok på sit forhold, hvis man fortsætter et forhold til en, der vil udnytte svagheder i det ud fra en naiv tankegang om, at sådanne svagheder aldrig vil opstå gennem et livslangt forhold.


Jeg forstår ikke din kommentar.


Nej, det gør jeg faktisk heller ikke, selvom jeg fik liket den :lol:

Jeg er enig i det Dikus skrev, men forstår den ikke helt i relation til din kommentar.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: "Jeg synes ikke, du skal se X mere"

Indlægaf LaScrooge » 2. okt 2017, 06:17

Jeg ser på det på samme måde som Mistermor, helt grundlæggende. Jeg ville naturligvis snakke med min partner om den person og høre, hvor han selv var i forhold til det, men jeg ville aldrig meddele ham, at han ikke måtte omgås skøgen der ville forsøge at springe på ham ved enhver lejlighed. Det er i min opfattelse grundlæggende ikke mig, der skal trække i bremsen der, men ham, og han ville skulle gøre det ud fra en vurdering af hvilken tilstand han selv var i, om trusselsniveauet var forhøjet, så at sige.

Jeg er ret sikker på, at jeg ville sige, at jeg synes det var en vanvittig og forkastelig udmelding fra hende, og en som jeg ikke kunne forene med mine egne normer og værdier, og jeg ville håbe, nej forvente, at han umiddelbart og af sig selv erklærede sig enig i, at det var mærkeligt af en "veninde" at meddele, at hun ville gøre hvad hun kunne for at ødelægge hans forhold (hvis en af mine venner sagde det til mig, ville jeg sige fucking held og lykke og farvel, alene ud fra en betragtning om, at han tydeligvis ikke havde MIN lykke for øje og så er det ikke et venskab, man har), men jeg ville aldrig træffe beslutningen om at se eller ikke se hende for ham. Det skal altså komme fra ham.

Denne slags øvelser ser jeg som et forsøg på at kontrollere ting, man ikke kan eller skal kontrollere, og som noget, der modarbejder at tillid kan gro. Når man forbyder nogen noget, vil tanken om, at det alene er af den grund, at han ikke var utro, kunne bestå, som en lille tvivl i sindet. For hvis han vil være utro er han det, så finder han bare en man ikke har forbudt ham at se og hvad nyttede det så? Tillid er det modsatte af kontrol i parforholdssammenhænge og jeg vil vove den påstand, at kontrollen er tillidens fjende, at den forhindrer tillid i at gro.
7
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: "Jeg synes ikke, du skal se X mere"

Indlægaf Sangius » 2. okt 2017, 08:47

Men det er jo rigtig hvad LaSgrooge siger. Et forbud mod den andens vilje vil jo aldrig fungere.
I bund og grund handler det jo om, om man har de samme grænser. Hvis min mand insisterede på at være nære venner med en, som vi begge vidste ville slå til ved mindste mulighed, så ville jeg bare ikke kunne fungere i vores forhold. Et forbud ville ikke hjælpe en dyt.

Heldigvis er min mand og jeg enige på dette område, og han har faktisk droppet et venskab til en kollega, fordi det gjorde mig utryg. Så kan man sige at jeg er jaloux, eller at jeg forbød ham. Men i sidste ende var det ham selv der tog valget, om ikke at have den komplikation i sit liv. :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: "Jeg synes ikke, du skal se X mere"

Indlægaf Sangius » 2. okt 2017, 08:55

Dikus skrev:
Sangius skrev:Men det er jo rigtig hvad LaSgrooge siger. Et forbud mod den andens vilje vil jo aldrig fungere.
I bund og grund handler det jo om, om man har de samme grænser. Hvis min mand insisterede på at være nære venner med en, som vi begge vidste ville slå til ved mindste mulighed, så ville jeg bare ikke kunne fungere i vores forhold. Et forbud ville ikke hjælpe en dyt.

Heldigvis er min mand og jeg enige på dette område, og han har faktisk droppet et venskab til en kollega, fordi det gjorde mig utryg. Så kan man sige at jeg er jaloux, eller at jeg forbød ham. Men i sidste ende var det ham selv der tog valget, om ikke at have den komplikation i sit liv. :)


Men hvorfor taler vi igen forbud, når det flere gange er fastslået, det handler om, hvornår man føler behov for at tage en samtale ned sin kæreste om, hvem han har i sit liv?


Sandt.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Filliongonggong
Indlæg: 124
Tilmeldt: 18. aug 2015, 21:10
Kort karma: 24
Likede indlæg: 237

Re: "Jeg synes ikke, du skal se X mere"

Indlægaf Filliongonggong » 12. okt 2017, 22:05

Jeg ville forvente min kæreste selv fravalgte det venskab, ligesom at jeg selv ville fravælge det venskab. Jeg ville ikke have det godt med, at min kæreste skulle gå med en knude i maven, over at "Ole" var vild med mig. Lige meget om Ole gør noget ved sin følelse eller jeg reagere på Ole, så skaber det en dårlig stemning, som hverken min partner eller mig kan bruge til noget.

At personen er tilstede til fælles fester eller lignende betyder så ikke noget, idet det ikke skal ligge andre til byrde, det valg vi tager.

Jeg var engang til en fest med en exkæreste, hvor en pige lagde voldsomt an på min ex. Min ex kikkede forvildede rundt efter hjælp, hvor jeg bare smågrinende sendte ham et blik der sagde " den der kommer du selv ud af kammerat " så det er ikke fordi jeg er jaloux anlagt.
0

Tilbage til "Forhold og sex"