Min kæreste projekterer sit egne ideer om sundhed over på mig

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7507
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 830
Likede indlæg: 19662

Re: Min kæreste projekterer sit egne ideer om sundhed over på mig

Indlægaf Animi » 3. sep 2017, 19:45

paint skrev:
Maanii skrev:
paint skrev:Hvis du nu prøvede at vende situationen 180 grader. Hvordan ville du så have det med en mand, hvis krop du konstant/ofte fandt 'forkert/ikke rigtig'(ikke attraktiv) så meget at du absolut måtte sige det til ham?

Du havde ikke lyst til sex med ham – i hvert fald ikke særligt ofte?

Mærk efter, så ved du hvordan han har det med dig.

Hvad du så vil gøre ved dét, ved kun du.


Så synes jeg egentlig man skal tage lidt ansvar for sig selv og finde en kæreste der matcher sine behov bedre, fremfor at ødelægge selvværdet på en normalvægtig sund kvinde.


Enig. Men man kan jo også selv gøre noget ved det, fremfor at lade det være op til andre (ham)


Hvis der var talt om at der var sket en markant ændring i TS's udseende/krop, ville det give mening hvis kærestens lyst til hende var ændret.
Men det er der jo ikke i dette tilfælde (talt ud fra TS's sidste tråd) - så jeg må indrømme at jeg ikke synes TS kæreste har rer til at sige alle de her ting til TS og nedbryde hendes selvtillid, når han selv har valgt at være sammen med hende - som hun er. Og så sige at hun skal ændre sig.
Han burde i stedet opføre sig ordentligt, og ikke være sådan en dum skid overfor hende.
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20515
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 44026

Re: Min kæreste projekterer sit egne ideer om sundhed over på mig

Indlægaf paint » 3. sep 2017, 21:15

Animi skrev:
paint skrev:
Maanii skrev:
paint skrev:Hvis du nu prøvede at vende situationen 180 grader. Hvordan ville du så have det med en mand, hvis krop du konstant/ofte fandt 'forkert/ikke rigtig'(ikke attraktiv) så meget at du absolut måtte sige det til ham?

Du havde ikke lyst til sex med ham – i hvert fald ikke særligt ofte?

Mærk efter, så ved du hvordan han har det med dig.

Hvad du så vil gøre ved dét, ved kun du.


Så synes jeg egentlig man skal tage lidt ansvar for sig selv og finde en kæreste der matcher sine behov bedre, fremfor at ødelægge selvværdet på en normalvægtig sund kvinde.


Enig. Men man kan jo også selv gøre noget ved det, fremfor at lade det være op til andre (ham)


Hvis der var talt om at der var sket en markant ændring i TS's udseende/krop, ville det give mening hvis kærestens lyst til hende var ændret.
Men det er der jo ikke i dette tilfælde (talt ud fra TS's sidste tråd) - så jeg må indrømme at jeg ikke synes TS kæreste har rer til at sige alle de her ting til TS og nedbryde hendes selvtillid, når han selv har valgt at være sammen med hende - som hun er. Og så sige at hun skal ændre sig.
Han burde i stedet opføre sig ordentligt, og ikke være sådan en dum skid overfor hende.


Ja. Men det gør han jo ikke, og så må man/TS selv tage affære. Den éne part i et forhold, er da ikke en viljeløs genstand som udelukkende skal/kan defineres af den anden part. Der er to i et forhold, og dermed to viljer. At skælde ham ud eller evt. tvinge ham til at opføre sige anderledes, får ham ikke til at føle anderledes. Nu skjuler han det bare.

Spørgsmålet er så om man/TS, vil leve med det?

Ingen mennesker skal da finde sig i eller leve med konstant at blive 'pillet ned'. Så må man selv tage ansvar og forlade relationen.
9
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Min kæreste projekterer sit egne ideer om sundhed over på mig

Indlægaf Slettet bruger » 3. sep 2017, 21:53

Gider ikke sex, træner en gang om ugen fordi hans træning for 12-år siden stadig svæver i rummet, og han brokker sig over hvor meget kæresten træner?

Min diagnose er, at han er en jubelnar.

Jubelnar burde være en officiel psykologisk diagnose, og ham her kunne være det første case study.
20
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Min kæreste projekterer sit egne ideer om sundhed over på mig

Indlægaf Slettet bruger » 3. sep 2017, 21:55

Han er nok utilfreds med sig selv og så banker han andre ned pga det. Sødt.
6
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Min kæreste projekterer sit egne ideer om sundhed over på mig

Indlægaf Bimmerdyret » 3. sep 2017, 21:56

[quote="Øreflippen". jeg føler mig forkert og syg.[/quote]

Du er hverken forkert eller syg, og seriøst så er der ABSOLUT de,t du ALDRIG må få opfattelse/følelse af.
Han skal lukke røven kort og godt og det kan du godt bede ham om, fordi du er ikke ham og han er ikke dig. Du kan nok også finde en del problemer med hans sundhed i forhold til dig .


Og så på det...vil du have børn med ham, som vokser op i et kosthelvede/en mor der er underdanig, skræmt, pinlig over egen krop etc...
1
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9693

Re: Min kæreste projekterer sit egne ideer om sundhed over på mig

Indlægaf Tanten » 3. sep 2017, 23:34

Det der er der kun én, der kan gøre noget ved, og det er dig selv.

Og jeg snakker ikke om din kondition......
2
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Min kæreste projekterer sit egne ideer om sundhed over på mig

Indlægaf Aima » 4. sep 2017, 02:07

eks-Maupassant skrev:Han er nok utilfreds med sig selv og så banker han andre ned pga det. Sødt.


Ja, jeg tror der er jackpot på denne her, og jeg synes, du skal bede din kæreste opsøge professionel hjælp, så han kan få styr på de komplekser, han ærgerligt nok render rundt med.

Eller næh, det synes jeg i virkeligheden ikke, eller jo, som andet valg, fordi jeg inderst inde godt ved mit første, og bedste forslag er urealistisk som en realitet. Men hey, livet ik'? Det er nemt nok at gennemskue i virkeligheden. Livskvalitet er kodeordet, og dét, det hele handler om er sådan set bare at regne ud, hvordan man får mest mulig af den slags for de omstændigheder og ressourcer, man enten har med sig fra fødslen eller har fået raget til sig.

Hvor høj, på en skala fra 1-10, vurderer du din livskvalitet nu og det seneste år?

Hvor høj, på en skala fra 1-10, vurderer du din livskvalitet har potentiale for at blive, hvis ikke du havde din kæreste og al det bullshit han fylder dig med til at påvirke?

Jeg forudser nu, at din umiddelbare tanke vil være, at din livskvalitet vil falde gevaldigt såfremt et brud mellem jer blev aktuelt, fordi tab, sorg, savn. Yes, det er rigtigt, hjertesorg gør ondt, og uanset om den man har mistet er en eliteidiot, er et tab stadig et tab. Det gode, og vigtige, er til gengæld at det er forbigående. Det river og flår, men på et tidspunkt stopper dét og gradvist vil nålen på den der livskvalitetsskala bevæge sig op, den vil ramme dét tal du er på nu, og jeg vil godt garantere, den derefter fortsætter med at stige.

Jeg gider ikke sidde og fyre noget af med, at jeg ikke vil råde et fremmed menneske på internettet til at skride fra sin kæreste, for jo, det vil jeg sgu i visse tilfælde godt, for hallo:

Øreflippen skrev:Jeg har momenter, hvor jeg ikke føler jeg kan klare det mere. Jeg har haft 3 raserianfald i løbet af dagen, alene med mig selv. Jeg har slået på mig selv med næverne - jeg tror selv det er fordi jeg er så frustreret. At han ikke kan se at jeg bliver pillet fra hinanden indeni med hans holdninger til min krop.... jeg føler mig forkert og syg.


Manden fortjener en skideballe, ja, og du fortjener at den skideballe afsluttes med et los i røven ud af dit liv. Jeg er overbevist om det ville være en frugtbar investering, så jeg ønsker oprigtigt for dig, du bruger din styrke, også inden han får pillet det sidste ud af dig, på at tage ansvar for dig selv og dit liv og indse, det kun kan blive bedre uden ham.
11
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7507
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 830
Likede indlæg: 19662

Re: Min kæreste projekterer sit egne ideer om sundhed over på mig

Indlægaf Animi » 4. sep 2017, 05:39

paint skrev:
Animi skrev:
paint skrev:
Maanii skrev:
paint skrev:Hvis du nu prøvede at vende situationen 180 grader. Hvordan ville du så have det med en mand, hvis krop du konstant/ofte fandt 'forkert/ikke rigtig'(ikke attraktiv) så meget at du absolut måtte sige det til ham?

Du havde ikke lyst til sex med ham – i hvert fald ikke særligt ofte?

Mærk efter, så ved du hvordan han har det med dig.

Hvad du så vil gøre ved dét, ved kun du.


Så synes jeg egentlig man skal tage lidt ansvar for sig selv og finde en kæreste der matcher sine behov bedre, fremfor at ødelægge selvværdet på en normalvægtig sund kvinde.


Enig. Men man kan jo også selv gøre noget ved det, fremfor at lade det være op til andre (ham)


Hvis der var talt om at der var sket en markant ændring i TS's udseende/krop, ville det give mening hvis kærestens lyst til hende var ændret.
Men det er der jo ikke i dette tilfælde (talt ud fra TS's sidste tråd) - så jeg må indrømme at jeg ikke synes TS kæreste har rer til at sige alle de her ting til TS og nedbryde hendes selvtillid, når han selv har valgt at være sammen med hende - som hun er. Og så sige at hun skal ændre sig.
Han burde i stedet opføre sig ordentligt, og ikke være sådan en dum skid overfor hende.


Ja. Men det gør han jo ikke, og så må man/TS selv tage affære. Den éne part i et forhold, er da ikke en viljeløs genstand som udelukkende skal/kan defineres af den anden part. Der er to i et forhold, og dermed to viljer. At skælde ham ud eller evt. tvinge ham til at opføre sige anderledes, får ham ikke til at føle anderledes. Nu skjuler han det bare.

Spørgsmålet er så om man/TS, vil leve med det?

Ingen mennesker skal da finde sig i eller leve med konstant at blive 'pillet ned'. Så må man selv tage ansvar og forlade relationen.


Ja det kan vi sagtens blive enige om. Jeg tror jeg reagerede på dit tidligere indlæg, som jeg så troede det her var en 'forlængelse' af, hvor du syntes TS skulle prøve at sætte sig i sin kærestes sted og prøve at tænke over hvordan det er ikke at tænde på sin kæreste.
Og det er nok dét jeg synes jeg ret latterligt, fordi vi igen ikke er ude i at der er sket en markant ændring hvor det ville give mening at hendes udseende kunne mindske hans lyst. Men i dette tilfælde har han bare pludselig besluttet sig for at den kæreste han selv har valgt at være sammen med, ikke er god/sexet nok mere, og derfor skal han banke hende i hovedet med det. Og din tidligere kommentar om at sætte sig i hans sted, synes jeg også var at blive ved med at banke hende i hovedet med det. Og det er så der jeg troede at din kommentar betød at hun så burde ændre på sig selv. Jeg undskylder selvfølgelig at jeg tog fejl :) At hun burde gå hvis hun ikke kan leve med det, er jeg helt enig i.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Min kæreste projekterer sit egne ideer om sundhed over på mig

Indlægaf sansera » 4. sep 2017, 07:03

Grundlæggende tror jeg, at når man begynder at pille den man er sammen med ned, så handler det ofte om en selv - så der er nok ikke meget tvivl om, at din kæreste er sådan, fordi der foregår et eller andet med ham, og måske også med jer som par, som han ikke er tilfreds med. Det er naturligvis ikke en undskyldning for, at han behandler dig sådan, men jeg synes det lyder som om han objektificere dig - måske fordi det holder dig på afstand, måske fordi det gør det lettere for ham at retfærdiggøre et eller andet. Hvad ved jeg, men et eller andet foregår der, og i virkeligheden er det jo det, som I må have en snak om.

Spørgsmål han skylder dig svar på er fx:
- hvad er det som i dit hoved retfærdiggøre at du taler sådan til mig?
- hvad er det du ønsker?
- hvad er i dig der gør at du er så utilfreds?
- hvad vil du mene konsekvensen er, hvis intet ændre sig?

Svaret på de spørgsmål burde kunne give dig et grundlag at træffe en beslutning ud fra. Jeg vil ikke skrive at du skal gå fra ham, det må være helt op til dig, men ud fra hans svar ville jeg nøje overveje, om det her giver grundlang for et parforhold, som du trives i eller ej.
2
Akehurst2
Indlæg: 14202
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1268
Likede indlæg: 40843

Re: Min kæreste projekterer sit egne ideer om sundhed over på mig

Indlægaf Akehurst2 » 4. sep 2017, 07:25

Jeg synes, der er et bekymrende mønster i dine tråde, som handler om at din kæreste hele tiden gør dig ulykkelig.

Så var det dine ben, der ikke var gode nok, og så fik han dig til at bekymre dig om han måske var dig utro og nu træner du ikke nok. HVorfor skal du være i et forhold, hvor du hele tiden føler dig forkert og ulykkelig?
11
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: Min kæreste projekterer sit egne ideer om sundhed over på mig

Indlægaf Hewlett » 4. sep 2017, 07:52

Det skal han bare stoppe med. Med det samme! Og der er kun én, som kan få ham til at stoppe. Og det er dig.

Og hans undskyldning for, at han ikke behøver at træne er meget, meget konisk. Jeg kom til at grine højt :lol:

Lad være med at finde dig i det. Sig fra!
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Min kæreste projekterer sit egne ideer om sundhed over på mig

Indlægaf Juki » 4. sep 2017, 08:56

Crookshanks skrev:
Øreflippen skrev: Jeg har haft 3 raserianfald i løbet af dagen, alene med mig selv. Jeg har slået på mig selv med næverne - jeg tror selv det er fordi jeg er så frustreret. At han ikke kan se at jeg bliver pillet fra hinanden indeni med hans holdninger til min krop.... jeg føler mig forkert og syg.


Jeg foreslår, at du raser ud på ham istedet for at vende vreden imod dig selv.

Om så du skal skære det ud i pap og klappe det i stavelser for ham, så bliver du nødt til at forklare ham at det ikke er iorden at tale sådan til andre mennesker. Fatter han ikke det, så send et syngende telegram.

Hvilke andre egenskaber har han som vejer op for det her? De må da være exceptionelle.
Laver du en liste over minus/-plus-siderne i jeres forhold, så har jeg svært ved at tro, at plus-siderne ikke kan blive opfyldt af enhver anden kæreste.

Find en som kan gøre dig glad istedet for at gøre dig ked af det. Om ikke andet, så start med at gøre dig selv glad, og bed ham om at flette næbbet.

Gør han ikke det, så har du 2 muligheder. Find dig i det eller smut...

Amen!
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Aviva
Indlæg: 1772
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Min kæreste projekterer sit egne ideer om sundhed over på mig

Indlægaf Aviva » 4. sep 2017, 09:17

Havde bedt ham klappe i/ lukke røven, og fortalt ham at jeg fandt ham meget lidt attraktiv/sexet når han syntes han skulle nedgøre mig/ pille mig ned

-og hvis han gjorde det igen, kunne jeg nemt smide en masse kg ved at smide ham ud/slå op.

Om du skal slå op, må være op til dig.. men det der crap, skal du ikke finde dig i.
4
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7431
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1574
Likede indlæg: 23504

Re: Min kæreste projekterer sit egne ideer om sundhed over på mig

Indlægaf Aragorn » 4. sep 2017, 13:38

Jeg er træt og har kun læst oplægget.

Jeg synes ordvalget er forkert. Det er ikke noget med at projicere noget fra hans side på dig.

Han trækker noget ned over hovedet på dig, og beskeden er klar: jeg ved, hvad der er rigtigt, og du skal gøre det på min måde, fordi jeg har ret.

Hans intentioner kan være gode, men hvis man tror, man er så klog, at man ved hvad der er rigtigt for andre, så har man et problem.

Der skal siges fra på en måde der ikke kan misforstås.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Min kæreste projekterer sit egne ideer om sundhed over på mig

Indlægaf Bad Samaritan » 4. sep 2017, 19:33

Who cares om en fem-kilometer tager dig en halv eller en hel time, så længe du bare bruger tiden på at løbe the fuck væk fra den narrøv dér. Shit mand, en spade...
31

Tilbage til "Forhold og sex"