Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf Aima » 20. okt 2015, 19:48

Flora skrev:
Aima skrev:Jeg synes forresten kærestetatoveringer kan være ret fine. Altså, jeg er ikke vild med navne-halløjsa eller de vilde romantiske gloser og den slags, men jeg kender et par, der overvejede at få tatoveret Kaj & Andrea, altså så de fik en figur hver. Det synes jeg er en ret sød og sjov idé.


Problemet med kærestetatoveringer er bare at man ligesom ikke kan lave det om hvis man går fra hinanden. Det regner man jo ikke med at man gør når man får dem lavet, men det kan man jo ikke vide om man gør alligevel. Og hvis nu den ene har været en idiot, så er det måske ikke spas at rende rundt med et minde på kroppen om vedkommende.


Nej, det er jo konsekvenser, man må regne lidt på, inden man kaster sig ud i det. Hvis jeg er sammen med en mand jeg, i teorien, turde anskaffe mig en kat i fællesskab med, så turde jeg også godt få lavet en lille symbolsk tatovering hvis det var det, der betød noget, også velvidende, der er en risiko forbundet med dét. Altså bare som eksempel, det kunne, udover husdyr, også være at flytte sammen med, blive gift eller få børn.

Og ud af de ekskærester jeg har, er der ikke en, hvor jeg ikke ville kunne leve med det lille minde, hvis det var. Altså hypotetisk. Det kommer nok an på, hvordan man er, tror jeg, men de potentielle konsekvenser ville uanset føles relativt små for mig.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf Flora » 20. okt 2015, 19:55

Aima skrev:
Flora skrev:
Aima skrev:Jeg synes forresten kærestetatoveringer kan være ret fine. Altså, jeg er ikke vild med navne-halløjsa eller de vilde romantiske gloser og den slags, men jeg kender et par, der overvejede at få tatoveret Kaj & Andrea, altså så de fik en figur hver. Det synes jeg er en ret sød og sjov idé.


Problemet med kærestetatoveringer er bare at man ligesom ikke kan lave det om hvis man går fra hinanden. Det regner man jo ikke med at man gør når man får dem lavet, men det kan man jo ikke vide om man gør alligevel. Og hvis nu den ene har været en idiot, så er det måske ikke spas at rende rundt med et minde på kroppen om vedkommende.


Nej, det er jo konsekvenser, man må regne lidt på, inden man kaster sig ud i det. Hvis jeg er sammen med en mand jeg, i teorien, turde anskaffe mig en kat i fællesskab med, så turde jeg også godt få lavet en lille symbolsk tatovering hvis det var det, der betød noget, også velvidende, der er en risiko forbundet med dét. Altså bare som eksempel, det kunne, udover husdyr, også være at flytte sammen med, blive gift eller få børn.

Og ud af de ekskærester jeg har, er der ikke en, hvor jeg ikke ville kunne leve med det lille minde, hvis det var. Altså hypotetisk. Det kommer nok an på, hvordan man er, tror jeg, men de potentielle konsekvenser ville uanset føles relativt små for mig.


Ja, det er klart det er individuelt hvordan man har det med det. Pointen var bare at det er en af de ting man virkelig skal overveje om man kan leve med hvis nu forholdet ikke holder. Kan man det er det selvfølgelig fint :).
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf Aima » 20. okt 2015, 22:15

Flora skrev:
Aima skrev:
Flora skrev:
Aima skrev:Jeg synes forresten kærestetatoveringer kan være ret fine. Altså, jeg er ikke vild med navne-halløjsa eller de vilde romantiske gloser og den slags, men jeg kender et par, der overvejede at få tatoveret Kaj & Andrea, altså så de fik en figur hver. Det synes jeg er en ret sød og sjov idé.


Problemet med kærestetatoveringer er bare at man ligesom ikke kan lave det om hvis man går fra hinanden. Det regner man jo ikke med at man gør når man får dem lavet, men det kan man jo ikke vide om man gør alligevel. Og hvis nu den ene har været en idiot, så er det måske ikke spas at rende rundt med et minde på kroppen om vedkommende.


Nej, det er jo konsekvenser, man må regne lidt på, inden man kaster sig ud i det. Hvis jeg er sammen med en mand jeg, i teorien, turde anskaffe mig en kat i fællesskab med, så turde jeg også godt få lavet en lille symbolsk tatovering hvis det var det, der betød noget, også velvidende, der er en risiko forbundet med dét. Altså bare som eksempel, det kunne, udover husdyr, også være at flytte sammen med, blive gift eller få børn.

Og ud af de ekskærester jeg har, er der ikke en, hvor jeg ikke ville kunne leve med det lille minde, hvis det var. Altså hypotetisk. Det kommer nok an på, hvordan man er, tror jeg, men de potentielle konsekvenser ville uanset føles relativt små for mig.


Ja, det er klart det er individuelt hvordan man har det med det. Pointen var bare at det er en af de ting man virkelig skal overveje om man kan leve med hvis nu forholdet ikke holder. Kan man det er det selvfølgelig fint :).


Klart. Altså, jeg placerer det også lidt på samme sted som de nævnte eksempler på overvejelsesskalaen, altså for eget vedkommende. :)
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf milisa » 21. okt 2015, 10:31

Aima skrev:Mhm, ja... Altså for mit vedkommende ville min personlige holdning nok variere alt efter, hvem der havde fået ringene, må jeg indrømme.
Jeg kender et par, hvor manden købte ringe til dem for et halvt års tid siden, det var ikke forlovelsesringe og de skulle ikke giftes, det var netop bare tænkt som et symbol på, at de hørte sammen. I det tilfælde studsede jeg lidt, for det første fordi de havde kendt hinanden i et par måneder, kun, og for det andet fordi kvindens ring, som var med sten, havde kostet hvad der svarer til en lille, ny bil. Og derudover fordi, der bare var flere ting ved det konkrete par, der gjorde mig lidt skeptisk. Tempoet især. De er i øvrigt gået fra hinanden igen, og nåede ikke engang at være sammen i et år.
Hvis der var min venindes forældre, der har været sammen i 40 år og som bevidst har fravalgt ægteskab, der fik matchende ringe som et fysisk symbol på deres kærlighed til hinanden, ville jeg synes det var alletiders.

Jeg tror faktisk, at det der med, man måske synes det er lidt sært med de ringe, også kan hænge sammen med de referencer man har til par, der bliver ikke-forlovet med ringe, netop er de der lidt flygtige par, man i udgangspunktet måske dømmer lidt, også selvom ringene er ude at ligningen. Når jeg forholder mig til de par, jeg kender til, der har praktiseret det, er det i hvert fald de par, hvor det ikke just havde granatchok-effekt, da de gik fra hinanden.

Men jeg ved ikke, det er bare tanker.


Åh ja, de par kender jeg også, og der ville jeg bestemt også ryste på hovedet af hele setuppet. Men min fornemmelse omkring TS var, at de var noget kun nærmere parret med 40 års samliv end parret med 2 måneders forhold, og i dén sammenhæng synes jeg folk flest her i tråden har nogle meget firkantede holdninger.
0
Tally-ho
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf Fru Sunshine » 21. okt 2015, 10:56

Jeg er firkantet - åbenbart.

Men er det forkert? Når man nu bliver spurgt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf milisa » 21. okt 2015, 10:57

Fru Sunshine skrev:Jeg er firkantet - åbenbart.

Men er det forkert? Når man nu bliver spurgt.


Ja, og jeg er teenageagtig og fesen. Sådan er der så meget. Jeg synes ikke, det er forkert, gør du?
0
Tally-ho
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf Fru Sunshine » 21. okt 2015, 11:05

milisa skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg er firkantet - åbenbart.

Men er det forkert? Når man nu bliver spurgt.


Ja, og jeg er teenageagtig og fesen. Sådan er der så meget. Jeg synes ikke, det er forkert, gør du?

Næh.
Jeg betragter det bare ikke som firkantet, at man synes, at ægteskab følger efter en forlovelse. Heller ikke, at man synes noget andet.

Havde TS brugt et andet ord end fesen, havde jeg nok også. Teenageagtig har jeg ikke brugt.
Så det.....
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf milisa » 21. okt 2015, 11:05

Allmost_Famous skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg er firkantet - åbenbart.

Men er det forkert? Når man nu bliver spurgt.

Det her synes jeg er ret vigtigt for den her debat. Vi er jo ikke en flok ubehøvlede typer, der opfatter det som vores fornemste opgave at agere smagsdommere uden at blive opfordret til det. Der er blevet spurgt direkte, og så svarer vi. Jeg kunne da ikke drømme om at udbryde "Ej, det er altså for teenageagtigt, det der" hvis nogen fortalte mig, at de gjorde sådan, og det tvivler jeg ærligt talt på at nogen i denne tråd kunne finde på.


Jamen, selvfølgelig? Der er vel heller ingen, der har sagt, at nogen holdninger er mere rigtige end andre? LIge som ingen har påstået, at folk med en bestemt holdning parout insisterer på at stille sig op og pege fingre? Og der er da SLET ikke nogen, der har påstået, at nogle andre er ubehøvlede? Hvorfor pokker bliver ting taget så personligt? I en debat er det vel lige så legalt at debattere svarene som trådens oplæg?
0
Tally-ho
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf Fru Sunshine » 21. okt 2015, 11:06

At kalde andre holdninger for firkantede er da ikke så pænt, vel?
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf milisa » 21. okt 2015, 11:06

Fru Sunshine skrev:Næh.
Jeg betragter det bare ikke som firkantet, at man synes, at ægteskab følger efter en forlovelse. Heller ikke, at man synes noget andet.

Havde TS brugt et andet ord end fesen, havde jeg nok også. Teenageagtig har jeg ikke brugt.
Så det.....


Men hvem siger, de bliver forlovede bare fordi, de får ring på...?
0
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf milisa » 21. okt 2015, 11:07

Fru Sunshine skrev:At kalde andre holdninger for firkantede er da ikke så pænt, vel?


Det kan jeg virkelig ikke se noget som helst problem i.
1
Tally-ho
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf Fru Sunshine » 21. okt 2015, 11:09

milisa skrev:
Fru Sunshine skrev:Næh.
Jeg betragter det bare ikke som firkantet, at man synes, at ægteskab følger efter en forlovelse. Heller ikke, at man synes noget andet.

Havde TS brugt et andet ord end fesen, havde jeg nok også. Teenageagtig har jeg ikke brugt.
Så det.....


Men hvem siger, de bliver forlovede bare fordi, de får ring på...?

Det var de associationer TS selv mente, det vækkede at tage ring på.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf Fru Sunshine » 21. okt 2015, 11:10

milisa skrev:
Fru Sunshine skrev:At kalde andre holdninger for firkantede er da ikke så pænt, vel?


Det kan jeg virkelig ikke se noget som helst problem i.

Nej, det kan jeg se ;)
Jeg bryder mig ikke om at mine holdninger bliver kaldt firkantede. Jeg synes, det er et meget negativt ladet udtryk.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf milisa » 21. okt 2015, 11:15

Fru Sunshine skrev:Det var de associationer TS selv mente, det vækkede at tage ring på.


Men TS oplæg handler jo ikke om hendes associationer, men om det at få ring på uden hverken at blive forlovet eller gift. Og der er det så, at mange mener, at man kun kan få fælles ringe, når man er forlovet eller gift, og det mener, jeg er firkantet. Til gengæld mener mange så, at jeg er fesen, i og med jeg sagtens kunne finde på, at kæresten og jeg skulle have ringe uden noget som helst hurlumhej. Og det er vel helt og aldeles fair, at vi hver især mener, at hinanden er så'n lidt mystifistiske.
0
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Er det fesent at få ring på, når man ikke skal giftes?

Indlægaf milisa » 21. okt 2015, 11:18

KitKat skrev::kys: jeg synes altså ingen af jer er hverken firkantede, fesne eller teenageagtige.

I svarer jo allesammen bare på trådens spørgsmål, og nogle af jer er uenige præcis ligesom nogle ville være ude i den virkelige verden :)

(og jeg tænker egentlig godt man kan mene, at andres holdninger er fesne eller firkantede, set fra ens eget synspunkt, uden det nødvendigvis betyder at man synes at hele personen bag holdningen er det?)


Just præcis! :gogo:
0
Tally-ho

Tilbage til "Forhold og sex"