Breakup/humørsvingninger

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Ieatkitkat
Indlæg: 12
Tilmeldt: 19. aug 2017, 22:35
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Breakup/humørsvingninger

Indlægaf Ieatkitkat » 19. aug 2017, 22:54

Hej alle sammen
Jeg har haft det svært i ca 3 uger nu. Jeg var forlovet med min ex og vi slog op for Et par uger siden. Det har virkelig påvirket mig meget... :trist:
Han er / var min første kærlighed. Jeg håber i kan hjælpe mig. Historien er lang men jeg prøver at gøre den kort.


Jeg mødte min ex for 2 år siden. Jeg var 18 og studerende han var 26 år (selvstændig)
~ han var virkelig fantastisk og sød. Han formodet at charmere sig ind. Han havde et godt job og kørte i sin Audi bil konstant.. han var virkelig drømme fyren. Efter vi var sammen i et stykke tid spurgte han mine forældre om min hånd. Han købte en forlovelsesring ~ Og så flyttet vi sammen og boede sammen i 3 år.

Men her begyndte alt at ændre sig.

Jeg droppet ud af mit studie da jeg kunne mærke alt muligt Press og stress, han var også grunden til jeg droppet ud da han sagde han selv vil sørge for økonomien og passe på "os" osv. Jeg følte ikke rigtigt jeg derfor skulle arbejde eller studere. Jeg var indirekte husmor.

Så da han arbejdet sku jeg stå for rengøring og alt det huslige (mad osv) men pludselig efter et stykke tid ændrer det sig og han opfører sig anderledes. Når jeg skændes med ham om små ting som fx at jeg føler han ikke bruger tid med mig men mere fokusere på arbejde så bliver han megaaaa sur jeg påpeger det og råber jeg skal gå ud af "hans hjem" ... men udover det så var der også et tidspunkt hvor jeg nævnte jeg også vil være selvstændig så han hjalp mig med at lave et webshop. Og den tjener fin nok. Ikke det store men heller ikke småt ~ engang joker jeg med jeg synes det hårdt men elsker at være selvstændig. Så blir han sur og fniser. Og siger jeg altså ikke er selvstændig og det pga ham jeg ka få solgt. Osv osv :whine:

Der var også andre tidspunkter hvor han sagde at jeg aldrig kan klare mig uden ham pga jeg har brug for ham økonomisk osv.


Men det der virkelig fik mit kærlighed for ham til at forsvinde var den dag han slog mig.

Vi havde skændtes om han aldrig rengør men han vælger at ignorer mig og arbejde foran computeren

Så skubber jeg ham blidt for opmærksomhed så begynder han at kortslutte og hive mig ned og skubbe mig ned på jorden og slår mig på hovedet (ka ik huske hvor mange gange)

Efter det begyndte min selvtillid og min personlighed langsomt at forsvinde og gå i stykker. Jeg har fået meget angst og social angst pga ham.

Det værste er vi slog op fordi HAN ville gøre det forbi. Jeg føler jeg har været et smuk fin stykke papir han bare har krøllet og smidt på fortovet. Hvis i forstår.

Jeg er også bange for jeg ikke ka klare mig alene uden ham med min webshop. Det går fint nu og i løbet af de sidste par uger uden ham har det gået godt

Men hvorfor er jeg stadig bange og det som om jeg virkelig tror på jeg har brug for ham til alt.

PLZ hjælp mig.
0
Ieatkitkat
Indlæg: 12
Tilmeldt: 19. aug 2017, 22:35
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Re: Breakup/humørsvingninger

Indlægaf Ieatkitkat » 20. aug 2017, 08:53

Bor hos mine forældre nu og mit arbejde er primært min hjemmeside

Men jeg har det ikke godt (min familie er dejlig og sød) men jeg fortalte dem først han har slået mig osv for 3 uger siden og jeg hader det blik jeg får af dem. Selvom de bare synes det synet for mig :(

Vi spiste morgenmad sammen igår og jeg kunne ikke være i køkkenet måtte gå ud. Blev tit spurgt om jeg ok for jeg var ret ked af det
0
Ieatkitkat
Indlæg: 12
Tilmeldt: 19. aug 2017, 22:35
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Re: Breakup/humørsvingninger

Indlægaf Ieatkitkat » 20. aug 2017, 08:53

Syndt***
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Breakup/humørsvingninger

Indlægaf LaScrooge » 20. aug 2017, 09:14

Start forfra i dit liv. Få dig en kollegiebolig, gå i gang med studierne igen. Pas din webshop ved siden af, den er en glimrende indtægtskilde. Går den nedenom og hjem har du stadig erfaringerne med at drive en webshop og det er en god ting.

Det er hårdt at komme ud af at voldeligt forhold. Man føler skam og forvirring. Din familie synes helt sikkert også det er hårdt, fordi de er kede af, at du har haft det svært. Du må op på hesten igen. Komme fremad og videre. Du er bedre tjent uden en kæreste, som ikke behandler dig godt. Og du skal tage ansvar for dit eget liv. Du skal have en uddannelse og et job, så du kan forsøge dig selv, så du ikke er afhængig af et andet menneske. Når du har det, kan du godt vælge at være hjemmegående husmor, men du er nødt til at kunne klare dig selv i tilfælde af, at forholdet går i stykker. Det er vigtigt.

Hvad var du i gang med at studere, da du blev kærester med ham?
4
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Breakup/humørsvingninger

Indlægaf paint » 20. aug 2017, 09:48

Ud over det andet som allerede er skrevet i tråden, så glæd dig over at du allerede på et tidligt tidspunkt i livet (kærlighedslivet), har lært hvilke typer du skal holde dig fra – han er så absolut én af dem.
Jeg ved ikke om du er en stor bilkender, men du nævner en specifik (dyr) bilmodel. Jeg kunne godt forestille mig, at det er noget han har fremhævet som en særlig kvalitet ved ham. Det er det ikke (en kvalitet).

Det tyder mere på at han er en type, som har brug for at køre rundt (som 26-årig) i en ego-booster, hvilket (sammen med det andet du nævner)* er klassisk for en person, som i virkeligheden ikke har noget at have sine kunstigt oppustede forestillinger om sig selv i.

Behov for at fortælle dig at du ikke kan klare dig selv
Behov for at fortælle dig, at du ikke kan klare dig uden ham
Behov for at holde dig nede (hushjælp)
Behov for en kvinde han kan dupere, med sin (sikkert indbildte personlige) succes

At han til sidst slår dig, viser blot hvor svag han i virkeligheden er.

Læg dig ovenstående på sinde, som en mental note to self, i kategorien: 'Typer som jeg for enhver pris, skal undgå'
Senest rettet af paint 20. aug 2017, 11:25, rettet i alt 1 gang.
6
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Breakup/humørsvingninger

Indlægaf IrmaPigen » 20. aug 2017, 11:13

Du lader til at lade dig imponere over ydre, materielle ting.

Du skriver at han han havde et godt job og hele tiden kørte rundt i sin Audi. Lige derefter skriver du han var drømmefyren. Dog uden at skrive noget om hvem han var som person.

Det virker på mig som om du forbinder lykken med at have en mand der tjener mange penge og kører i en dyr bil. Og så skidt være med han behandler dig dårligt.

Men lykken ligger i dig selv. Lykken ligger i at være selvstændig og uafhængig. Og samtidig formå at knytte bånd til andre mennesker hvad enten det så er venner, familie el kæreste.

Jeg synes du skal finde dig en lille ungpigehybel. Og få dig en uddannelse, hvad enten du genoptager den du var i gang med eller du starter på en ny. Det giver lykke. Og først når man kender sig selv, egne styrker og sine egne begrænsninger og har opbygget selvtillid og selvværd kan man opbygge et sundt og voksent parforhold, hvor man kan blive lykkelig.
2

Tilbage til "Forhold og sex"