Hvem er klogest - mænd eller kvinder?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Hvem er klogest

Mænd
14
31%
Kvinder
31
69%
 
Afgivne stemmer: 45
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Hvem er klogest - mænd eller kvinder?

Indlægaf Artem » 3. aug 2017, 19:21

eks-Maupassant skrev:Afstemningen viser det er kvinder pt.

Nu er det jo et forum med flest kvinder, så det skal nærmest ende sådan.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvem er klogest - mænd eller kvinder?

Indlægaf Wizzze » 3. aug 2017, 20:16

Kvinder, de ender altid med at få ret, også når de tager fejl :lol:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3697

Re: Hvem er klogest - mænd eller kvinder?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 4. aug 2017, 08:25

Jeg er megaklog. Jeg trækker gennemsnittet op så mænd dermed bliver klogest.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvem er klogest - mænd eller kvinder?

Indlægaf kidkomb » 4. aug 2017, 10:00

Lige kloge, men udnytter deres potentiale forskelligt.
Kvinder er snu, mænd er ikke-så-meget-pis-løsninger.
Begge dele kræver intelligens.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Hvem er klogest - mænd eller kvinder?

Indlægaf Liou » 5. aug 2017, 11:09

Mænd. Det er jo ikke engang rigtig til diskussion. Det er blevet undersøgt. Det samme med forskel mellem lande og racer. Sådan rent gennemsnitlig scorer mænd højere i IK tests, men så kan man selvfølgelig altid begynde at diskutere, hvad intelligens er. Man kan være intelligent på mange måder. Og det er selvfølgelig også blot sådan groft generaliseret. Der er masser af kvinder på verdensplan, der ville kunne få en gennemsnitlig intelligent mand til at fremstå som en mild retarderet.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvem er klogest - mænd eller kvinder?

Indlægaf dgd2007 » 5. aug 2017, 12:44

Det kan man, som de fleste vist ved, ikke gøre op på den måde. Så jeg må indrømme, jeg har stemt blankt.

Men det fik mig til at huske et kinesisk ordsprog, der gik noget i denne stil:
    Gud gav manden forstanden til at regere
    - og kvinden visdommen til at få det til at fungere :lol:
1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Hvem er klogest - mænd eller kvinder?

Indlægaf billiebean » 6. aug 2017, 10:21

But.. why?
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Hvem er klogest - mænd eller kvinder?

Indlægaf Lurende Peber » 6. aug 2017, 11:21

eks-Maupassant skrev:
Joe skrev:Grise. Grise er ret kloge.


Der er hverken grise eller robotter med her, desværre.

Racist :sur:
:naughty:
:gris:
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvem er klogest - mænd eller kvinder?

Indlægaf Slettet bruger » 6. aug 2017, 12:14

Her noget hvor kvinder gør det bedre

Billede
3
Brugeravatar
Cupid Carries A Gun
Indlæg: 133
Tilmeldt: 13. nov 2016, 11:25
Kort karma: 4
Likede indlæg: 154

Re: Hvem er klogest - mænd eller kvinder?

Indlægaf Cupid Carries A Gun » 6. aug 2017, 16:49

Ingen af dem, begge køn er temmelig dumme :-D
2
I should be dealing with my demons, instead I am dancing with them.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Hvem er klogest - mænd eller kvinder?

Indlægaf Purple Haze » 7. aug 2017, 05:18

Mænd vil jeg skyde på.
Vil så til gændgæld også skyde på at det er mænd der er dummest.

Klogest pga en større tendens til at være ekstreme (herunder ekstremt kloge) og fordi vores kultur i lang tid har gjort alt for at mænd har bedre betingelser end kvinder for at blive kloge.

Dummest, igen fordi de har en større tendens til at være ekstreme, fordi det lader til at mænd oftere end kvinder tilsidesætter sund fornuft grundet hormon påvirkning (kvinder flipper lidt ud indimellem og spiser ekstra chokolade, mænd gør virkelig dumme ting og gør seriøs skade på sig selv og andre) og dummere fordi de har ladet sig overhale af kvinder uddannelsesmæssigt.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvem er klogest - mænd eller kvinder?

Indlægaf Slettet bruger » 8. aug 2017, 18:28

Largest functional brain imaging study to date identifies specific brain differences between women and men, according to a new report in the Journal of Alzheimer's Disease

The brains of women in the study were significantly more active in many more areas of the brain than men, especially in the prefrontal cortex, involved with focus and impulse control, and the limbic or emotional areas of the brain, involved with mood and anxiety. The visual and coordination centers of the brain were more active in men.

https://www.news-medical.net/news/20170 ... n-men.aspx
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvem er klogest - mænd eller kvinder?

Indlægaf dgd2007 » 9. aug 2017, 14:13

eks-Maupassant skrev:https://www.news-medical.net/news/20170807/Study-finds-brains-of-women-to-be-more-active-than-men.aspx

Ærgerligt nok har jeg aldrig kunnet finde hverken billeder eller video af det senere, men jeg så engang en BBC-dokument om kønsforskelle - og der var både en del opstillede eksperimenter, som skulle afsløre typiske forskelle eller ikke, og så var der en sekvens med hjerneskanning af forsøgspersonerne, mens de løste (de samme) opgaver.

Hektisk hjerneaktivitet blev vist forskellige nuancer af orange - og jeg var helt forbløffet. Det passede egentlig meget godt med, hvad man sådan normalt går og tror og forestiller sig ... men jeg havde aldrig tænkt på, at hjerneskanninger kunne være så sexede!

Mændenes orange pletter var mest intense - og var små isolerede øer, som lyste op på skift i en ene eller anden side.
Kvinderne derimod, hvad ikke helt så intense - men til gengæld en større og mere konstant lysende, orange hovedvej midt gennem skallen.
Virkelig sexet og et godt argument for, at det er en god ide at have begge slags involveret i, hvad man nu ellers prøver at opnå :gammel:
Aj, jeg synes virkelig det var fascinerende. Jeg ved godt, at nogle af hensyn til ligestilling, altid understreger, at der ikke er nogen forskel, højst lidt kultur. Men det tydede det her altså ikke på.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvem er klogest - mænd eller kvinder?

Indlægaf Slettet bruger » 9. aug 2017, 14:26

dgd2007 skrev:Mændenes orange pletter var mest intense - og var små isolerede øer, som lyste op på skift i en ene eller anden side.
Kvinderne derimod, hvad ikke helt så intense - men til gengæld en større og mere konstant lysende, orange hovedvej midt gennem skallen.
Virkelig sexet og et godt argument for, at det er en god ide at have begge slags involveret i, hvad man nu ellers prøver at opnå :gammel:
Aj, jeg synes virkelig det var fascinerende. Jeg ved godt, at nogle af hensyn til ligestilling, altid understreger, at der ikke er nogen forskel, højst lidt kultur. Men det tydede det her altså ikke på.


Jeg så engang en dokumentar hvor de sammenlignede hjerneaktivitet hos en professionel pianist der spillede klaver, med en amatør der gjorde det samme. Forskellen var ret markant, den professionelles hjerne var nærmest en stor lysende klump, imens amatørens lyste op nogle få steder. Det kunne kultur-fortalerne nok bruge som argument for at forskelle i hjerneaktivitet sagtens kan være tillært. Ikke at jeg ville være enig med dem.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvem er klogest - mænd eller kvinder?

Indlægaf Slettet bruger » 9. aug 2017, 14:37

dgd2007 skrev:
eks-Maupassant skrev:https://www.news-medical.net/news/20170807/Study-finds-brains-of-women-to-be-more-active-than-men.aspx

Ærgerligt nok har jeg aldrig kunnet finde hverken billeder eller video af det senere, men jeg så engang en BBC-dokument om kønsforskelle - og der var både en del opstillede eksperimenter, som skulle afsløre typiske forskelle eller ikke, og så var der en sekvens med hjerneskanning af forsøgspersonerne, mens de løste (de samme) opgaver.

Hektisk hjerneaktivitet blev vist forskellige nuancer af orange - og jeg var helt forbløffet. Det passede egentlig meget godt med, hvad man sådan normalt går og tror og forestiller sig ... men jeg havde aldrig tænkt på, at hjerneskanninger kunne være så sexede!

Mændenes orange pletter var mest intense - og var små isolerede øer, som lyste op på skift i en ene eller anden side.
Kvinderne derimod, hvad ikke helt så intense - men til gengæld en større og mere konstant lysende, orange hovedvej midt gennem skallen.
Virkelig sexet og et godt argument for, at det er en god ide at have begge slags involveret i, hvad man nu ellers prøver at opnå :gammel:
Aj, jeg synes virkelig det var fascinerende. Jeg ved godt, at nogle af hensyn til ligestilling, altid understreger, at der ikke er nogen forskel, højst lidt kultur. Men det tydede det her altså ikke på.


Ja det kan man se på den typiske problemløsnings-strategi

Kvinder vil gerne have mange faktorer ind over det hele, både i input og output, og ændrer løbende i begge.

Mænd prøver at skære begge dele ned til det vigtige og fjerne "støj". Bryder sig ikke om at ændre strategi.

F.eks. supermarkeder, min hjerne er super mande-typisk, så jeg har svært ved at handle ind sammen med kvinder :) Jeg vil bare købe det som jeg går derhen for at købe, min hjerne opfatter alle de andre ting som støj der forplumrer og forsinker opgaveløsningen, målsætningen er fastlagt BUM.

Kvinder vil både købe det planlagte, eventuelt genoverveje om vi skal købe noget andet i lyset af nye informationer, se om der er andre tilbud til de kommende dage, se om der er noget der kan bruges til gaver til en fødselsdag om en måned, bonde med personalet, gøre alt hvad der nu er at gøre i situationen. Deres hjerner prøver så at sige at tømme hele ketchupflasken og ændrer/tilpasser hele tiden målsætningen

Og ja som du siger, den ene eller den anden ting er ikke mere rigtig eller effektiv, ellers ville de ikke findes. Hvis en af strategierne ikke duede ville evolutionen have fjernet den for tusindvis/millioner af år siden.

Det er nok en af grundene til at det er en god ide at ha kønsblandede teams.
1

Tilbage til "Forhold og sex"