Hvad er romantik for dig?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1036
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Hvad er romantik for dig?

Indlægaf Venus222 » 1. nov 2015, 18:12

Jeg synes det er super romantisk når min kæreste køber små ting til mig som han ved jeg er glad for eller mangler/er løbet tør for. Det viser at han er opmærksom og at jeg betyder noget for ham. :)
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad er romantik for dig?

Indlægaf Animi » 1. nov 2015, 18:50

For mig er romantik, de små ting i hverdagen der viser at han tænker på mig. Fx da jeg for nogen måneder siden lå med onde tømmermænd, og han på vej til arbejde troppede op hos mig med cola og en pose lakrids. Der blev jeg vist ret forelsket :lol2: :love:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad er romantik for dig?

Indlægaf Annione » 7. nov 2015, 05:26

Jeg synes det er virkelig romantisk, når min kæreste tager mig i hånden og finder sig i at blive slæbt på museum/ind i en kirke/ud til et tempel/i magasin o.l. for at kigge på dullegrej. Eller når han deler sin kage med mig, selvom jeg i butikken sagde, at jeg ikke skulle have nogen. Og når han roder med min Mac, selvom han er inkarneret pc-mand. Jeg ved at han på ingen måde gider, men han gør det gerne for min skyld, fordi han ved, jeg synes det er hyggeligt.

:lun:
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Hvad er romantik for dig?

Indlægaf Moxy-lady » 15. nov 2015, 20:51

Jeg betragter egentlig mig selv som ret romantisk. Jeg kan godt lide at værdsætte min kæreste i hverdagen med små ting. Min kæreste er ret privat, og selvom jeg godt kunne tænke mig lidt søde ord og låååv når andre er til stede, så har jeg lært at leve med det.

Min kæreste er, på trods af at han klart er den kyniske og "hårde" af os to, utrolig romantisk. Jeg er mere end en gang kommet hjem til mad, levende lys og et bad klargjort med levende lys omkring mig, og rosenblade i håndvasken osv. Han er utrolig god til at fortælle mig hvor højt han elsker mig og hvad han elsker ved mig - og jeg kan slet ikke følge med. Jeg har tænkt "det er da spild af roser bare at tage bladene af og smide dem rundt omkring på toilettet - og det er sgu lidt underligt at tage brusebad omgivet af levende lys" (Vi mangler VIRKELIG et badekar!) Jeg føler mig ret ud-romantiseret af ham, egentlig. Og det er så skægt for man skulle egentlig ikke tro det. Mit største bidrag til romantikken er at bage boller til ham engang i mellem.

Jeg er håbløs :D
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad er romantik for dig?

Indlægaf Badesandalen » 16. nov 2015, 09:57

Smiling_Goat skrev:Jeg troede, at jeg ikke kunne lide romantik. For mig virkede det påtaget og kvalmende, men det viser sig så at overhovedet ikke være rigtigt. Jeg er ret vild med de romantiske ting, ham jeg ser, gør. De roser, han selv har lavet, fordi jeg skal have blomster, jeg ikke kan slå ihjel, det slikhjerte han lagde ved min computer, mens han var et smut hjemme i min lejlighed, mens jeg var på arbejde, så jeg ikke kunne undgå at se det. Han gør virkelig tit sådan noget, og jeg labber det i mig.. Selvom det er ufatteligt cheesy, og jeg ville have korset mig, hvis andre havde fortalt mig om det.

Det er den omtanke han har, der tiltaler mig, tror jeg. Jeg føler mig set og anerkendt, når han fanger, at jeg altid får dræbt mine planter og som reaktion på det bruger en eftermiddag på at lave roser til mig.

Eller da han tog mig med ned til den her fantastiske sø, hvor vi stod alene mens solen var ved at gå ned, og han kyssede mig for første gang. Det signalerede, at det betød noget for ham. Jeg betød noget.

Og ja, jeg beklager, hvis jeg har fået nogen til at kaste op. Det ER ret kvalmende, siger jeg jo :P


Jeg synes ikke det er kvalmende overhovedet. :lun:
Hvor jeg dog elsker denne tråd. Jeg bliver helt varm over jeres hverdagsromantik, det er da fantastisk dejligt at høre om. Det er alle de små ting der virkelig betyder noget. :blush2:



Jaja, jeg ved det godt; nu er det mig der er kvalmende. Men jeg er bare ligeglad! :D
1
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Hvad er romantik for dig?

Indlægaf thomassneum » 16. nov 2015, 10:00

Jeg bøvsede engang konens slægtsnavn.. det blev ikke opfattet særligt romantisk.
huh.gif
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Hvad er romantik for dig?

Indlægaf thomassneum » 16. nov 2015, 10:02

Jeg giver min pige alt firmachokoladen, Dét synes hun er super romantisk.
lipsrsealed.gif
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Hvad er romantik for dig?

Indlægaf thomassneum » 16. nov 2015, 10:50

Skumfidusen skrev:Hvad JEG synes er romantik? Det foregår gerne med hende bukket hen over sofaen i udestuen med gang i pejsen. Vi har ikke helt ens opfattelser, men hun er da tilbøjelig til at påskønne den form for romantik jeg praktiserer.


Thøhø.. :afro:
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Hvad er romantik for dig?

Indlægaf Precaseptica » 27. nov 2015, 10:03

Øjenkontakt, kys og sex.

Jeg er til det ind imellem. Men til hverdag er jeg nok mere til hygge. Danse tosset rundt i stuen, på sengen, i køkkenet og foran højtalerne. Give hende et klap bag i og komme med en fræk kommentar. Blive rød i kinderne. Nusse og massere.

De ting ser jeg ikke for at være romantik. Det er mere højtravende. En måde at se udover hvor sjovt og rart man har det sammen. Team worket i det. Og kigge på følelserne man har for hinanden. Noget man skal turde gøre, vil jeg mene.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad er romantik for dig?

Indlægaf Fru Sunshine » 27. nov 2015, 16:27

Det er også ret romantisk, at han altid gør sig umage for at finde yndlingspizza til mig, når vi skal have fredagspizza.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1926
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Hvad er romantik for dig?

Indlægaf Tanten » 28. nov 2015, 17:26

Jeg er ikke så meget til de der standardiserede ting som Valentines Day, blomster og chokolade, store bryllupper etc. For mig er romantik de der øjeblikke, hvor man bare er totalt tæt med sin partner, og der bare er den der helt specielle connection mellem os.
1
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Hvad er romantik for dig?

Indlægaf Garfield » 29. nov 2015, 09:04

Min første kæreste arrangerede en masse ting på vores 3-måneders dag og jeg vidste intet om, hvad vi skulle. Det er snart 20 år siden, men jeg husker stadig, hvor glad jeg var over, at han havde gjort det. Jeg kan ikke huske særligt meget af, hvad vi gjorde, men jeg kan bl.a. huske at vi var i zoologisk have og så begyndte det at regne helt vildt, så vi søgte ly. Han var forberedt og havde regntøj med i tasken. At han havde lagt en masse arbejde i planlægningen og på den måde viste, at han påskønnede mig - det var romantisk.
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Hvad er romantik for dig?

Indlægaf Tricolette » 29. nov 2015, 20:43

Min mand er absolut IKKE et julemenneske, hvor jeg til gengæld kan gøre det ud for 3 x Gertrud Sand.
Men trods hans manglende julehjerter, så har han hængt julelys rundt om hele huset.
Det er da lidt romantisk - specielt når man, ved han er som en hund i et spil kegler, når vi snakker romantik.
2
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvad er romantik for dig?

Indlægaf Bimmerdyret » 29. nov 2015, 20:57

Jeg blev gift med en mand for 18 år siden, da jeg var 23 velvidende at han ikke var den romantiske type.
Før det var min forestilling : blomster, chokolade osv.
Men romantik er så hos os, hvad man gør det til.
For f.. sake vi har fælles økonomi, så køber han blomster osv. er det jo noget JEG også selv har købt ;)

Men romantik er hos os:
- den reserverede chokolade i æsken, fordi - den er DEN du godt kan lide
- at krasse på ryggen bare fordi
- morgenmad på sengen uden årsag
- overraskelser af forskellig art
- at gøre opmærksom på at man ikke er romantisk/ikke at punke for romantik
1
Bøfmedløg
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27. nov 2015, 19:08
Kort karma: 3
Likede indlæg: 5

Re: Hvad er romantik for dig?

Indlægaf Bøfmedløg » 29. nov 2015, 21:13

Det kan være mange ting. Det er svært at sige helt præcist. Her er et par eksempler fra mit eget liv:

Den dag jeg havde valentines day med en fyr jeg var helt vild med, og vi endte med at spise gratis pølser i Silvan :lol2: og derefter drikke et par øl på en bænk ved en sø. Der var absolut intet fint eller stilfuldt over det, men det var en sjov og SÅ hyggelig dag.

Da jeg var i udlandet med den samme fyr og vi var i et Tivoli. Vi skulle prøve en lidt vild forlystelse, men jeg følte ikke at jeg var spændt ordentligt fast. Jeg kunne ikke sproget, så sagde det til min kæreste, der talte sproget. Han bad derefter manden der arbejdede der om at lade os komme ud igen. Jeg kunne høre en masse børn der begynde at grine. Manden brokkede sig også fordi vi var lige ved at skulle køre, men min kæreste var ligeglad og sagde (oversat) "Hvis hun ikke vil, så skal hun ikke, punktum!" - Han var på intet tidspunkt flov over mig eller syntes at jeg var besværlig. Det synes jeg på en eller anden måde var lidt romantisk.

Mine børns far skrev engang et super flot digt til mig (på min fødselsdag) fyldt med humor og alligevel dybde. Der stod ting som at jeg var en fantastisk mor og den slags, og jeg endte faktisk med at begynde at tude lidt :P

Og så er jeg vild med sådan noget med at gå lange ture om aftenen, snakke om alt muligt, evt gå ind på et par forskellige cafeer eller barer. Sådan nogle aftener hvor 6 timer flyver afsted på hvad der føles som ingen tid.
Senest rettet af Bøfmedløg 29. nov 2015, 21:18, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Forhold og sex"