Hvad tiltrækkes andre af ved dig?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad tiltrækkes andre af ved dig?

Indlægaf Aima » 25. okt 2015, 19:34

lulu-p skrev:
Spjaerten skrev:
lulu-p skrev:Hvorfor er der ikke nogen der skriver at de bare er et skidegodt knald? Er det for uintellektuelt? Eller bilder vi os selv ind at god sex ikke er afgørende i et forhold, hvis bare vi er empatiske og begavede?

God sex er så så afgjorte en af grundstenene i vores forhold. Men ingen har nævnt sex i tråden endnu...undrer mig egentlig lidt.



Altså jeg har ikke sex med folk 2 min. Efter jeg har mødt dem og jeg har ikke sex med folk jeg ikke er tiltrukket af.

Så den passer ret dårligt på mig og forhåbentlig har de partnere jeg har mødt været tiltrukket af mig inden sexen.


Så førstehåndsindtrykket stikker dybere? Jeg håber de fleste af os har lidt mere dybde at give af i løbet af et forhold end de første u-fysiske møder, hvor man prøver at fremstå i bedst muligt lys.

Men bottomline...jeg tror de færreste forhold består hvis det sexuelle ikke fungerer og ikke har udsigt til at gøre det.


Det er jeg enig med dig i, dét med, at det seksuelle skal fungere, men det var på ingen måde det der, du er ude i, jeg opfattede som præmissen for tråden.

Jeg har det præcis som Spjaerten, jeg knalder ikke med folk, jeg ikke allerede ER tiltrukket af, derfor ville det, med udgangspunkt i mig selv, heller ikke give mening for mig at svare, at de mænd jeg har plejet den slags omgang med, sikkert var hooked grundet vores fremragende kneppekemi, for jeg føler mig ret overbevist om, at de allerede var tiltrukket af mig, da de lærte den at kende. Havde præmissen for tråden været, hvad der gjorde, at jeg primært har relativt lange forhold bag mig, kunne 'god seksuel kemi' givetvis være et af mine bud, det var bare slet ikke den slags faktorer, jeg fandt relevante i denne sammenhæng.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Hvad tiltrækkes andre af ved dig?

Indlægaf Lurende Peber » 25. okt 2015, 19:48

@lulu-p :Jeg opfatter groft sagt også tråden som mere : "Hvorfor får folk lyst til at knalde med dig?" end "Hvorfor bliver folk ved med at knalde med dig?"
Man VED jo ikke, om du er et fantastisk knald, før man har prøvet ! :)
5
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19600

Re: Hvad tiltrækkes andre af ved dig?

Indlægaf Animi » 25. okt 2015, 19:51

Ærligt, så ved jeg det faktisk ikke :blush:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad tiltrækkes andre af ved dig?

Indlægaf dgd2007 » 25. okt 2015, 21:30

lulu-p skrev:Så førstehåndsindtrykket stikker dybere? Jeg håber de fleste af os har lidt mere dybde at give af i løbet af et forhold end de første u-fysiske møder, hvor man prøver at fremstå i bedst muligt lys.

Men bottomline...jeg tror de færreste forhold består hvis det sexuelle ikke fungerer og ikke har udsigt til at gøre det.

Nja, men du begynder vel ikke med at bolle tilfældige mennesker, og så en, som du synes var "god til sex", bliver du tiltrukket af?

Jeg tror da, de fleste først bliver tiltrukket - og så først derefter (eventuelt) har sex. :gruble:
1
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Hvad tiltrækkes andre af ved dig?

Indlægaf lulu-p » 26. okt 2015, 07:48

Lurende Peber skrev:@lulu-p :Jeg opfatter groft sagt også tråden som mere : "Hvorfor får folk lyst til at knalde med dig?" end "Hvorfor bliver folk ved med at knalde med dig?"
Man VED jo ikke, om du er et fantastisk knald, før man har prøvet ! :)


Det er korrekt. Og jeg er enig I at tiltrækning er en forudsætning for sex. Sex uden tiltrækning er ligegyldig og forhåbentlig ikke-eksisterende for de fleste mennesker.

Men jeg læser (læste) ikke trådens præmis som "first impressions", og mange af de svar jeg har læst i tråden ville jeg tolke som personlighedstræk man lærer at kende med tiden, og som man bygger et forhgold på.

Og så syntes jeg der gik lidt rigelig pænhed i tråden med svar som "min intelligens, min empati og bla bla bla. (ikke at det ikke kan være vigtigt og tiltrækkende..men det lyder bare så PÆÆÆÆNT.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Hvad tiltrækkes andre af ved dig?

Indlægaf A 7 » 26. okt 2015, 08:08

lulu-p skrev:Hvorfor er der ikke nogen der skriver at de bare er et skidegodt knald? Er det for uintellektuelt? Eller bilder vi os selv ind at god sex ikke er afgørende i et forhold, hvis bare vi er empatiske og begavede?

God sex er så så afgjorte en af grundstenene i vores forhold. Men ingen har nævnt sex i tråden endnu...undrer mig egentlig lidt.


Fordi god sex sjældent handler om at være et godt knald, men om gensidig kemi.
3
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Hvad tiltrækkes andre af ved dig?

Indlægaf lulu-p » 26. okt 2015, 13:10

Dikus skrev:For mig handler pænheden nok mest om min alder. Jeg er altså 36.


Og jeg er ældre :genert:

Men nej...da jeg læste tråden igennem var det lidt med samme fornemmelse, som at læse statusopdateringer på facebook. Idyliseret. Og så får jeg enormt meget lyst til at råbe RØV.

Men det kan da sagtens være virkeligheden for mange, og jeg er bare misundelig..og gammel :lol: Ha-ha
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad tiltrækkes andre af ved dig?

Indlægaf Fru Sunshine » 26. okt 2015, 16:17

lulu-p skrev:
Dikus skrev:For mig handler pænheden nok mest om min alder. Jeg er altså 36.


Og jeg er ældre :genert:

Men nej...da jeg læste tråden igennem var det lidt med samme fornemmelse, som at læse statusopdateringer på facebook. Idyliseret. Og så får jeg enormt meget lyst til at råbe RØV.

Men det kan da sagtens være virkeligheden for mange, og jeg er bare misundelig..og gammel :lol: Ha-ha

Jeg er ikke spor idylliseret.
Jeg er bare ikke en, der smider mig på rygfen og skriger "knald mig" efter første øjenkontakt.

Og jeg ved stadig ikke, hvad der tiltrækker ved mig, så nogen når dertil, ud over at jeg har pæne øjne.
Måske er det også store dutter.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad tiltrækkes andre af ved dig?

Indlægaf Aima » 26. okt 2015, 17:10

Måske handler det også om, at det er forskelligt hvad man hver især lægger i 'tiltrækkes'. Er det blot dét, at man fanger folks positive opmærksomhed, eller er det først når det er i en sådan grad, at de får lyst til at lære en at kende?
Derudover kan man vel også skelne mellem den seksuelle tiltrækning og den øvrige?

Jeg er udmærket bevidst om, at jeg sommetider får opmærksomhed, fordi jeg ser ud på en måde, som appellerer relativt bredt. Jeg har en pæn krop, strutnumse, lyst hår og et kønt nok ansigt, og jeg fornægter skam ikke effekten af den slags, hvis man blot skal have 'nogen' altså i ubestemt form, til at få lyst til at knalde og dét i sig selv er et succeskriterie. Imidlertid har mit indtryk været, at de helt konkrete 'nogen', her bestemt flertal, som jeg gennem tiden har haft interesse i, også selv har appeleret ret bredt, so to speak, hvilket har betydet, tror jeg, at et upåklageligt udseende ikke isoleret set har været nok. Så, jeg tror da nok at dudesne i min historik har syntes, jeg var lækker nok, men det var der bare andre muligheder der også var, så derfor tænker jeg, at det i de tilfælde hvor en relation er blevet en realitet, primært er andre ting, der har spillet ind.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad tiltrækkes andre af ved dig?

Indlægaf Fru Sunshine » 26. okt 2015, 17:11

Dikus skrev:
Fru Sunshine skrev:
lulu-p skrev:
Dikus skrev:For mig handler pænheden nok mest om min alder. Jeg er altså 36.


Og jeg er ældre :genert:

Men nej...da jeg læste tråden igennem var det lidt med samme fornemmelse, som at læse statusopdateringer på facebook. Idyliseret. Og så får jeg enormt meget lyst til at råbe RØV.

Men det kan da sagtens være virkeligheden for mange, og jeg er bare misundelig..og gammel :lol: Ha-ha

Jeg er ikke spor idylliseret.
Jeg er bare ikke en, der smider mig på rygfen og skriger "knald mig" efter første øjenkontakt.

Og jeg ved stadig ikke, hvad der tiltrækker ved mig, så nogen når dertil, ud over at jeg har pæne øjne.
Måske er det også store dutter.


Altså.. Jeg er jo så nedern, så jeg spurgte min nye kæreste. Og ud over de der øjne, så var det altså personligheden, der blev nævnt. Personligt synes jeg da, det havde været fantastisk, hvis han havde sagt, han bare havde savlet helt vildt fra første gang han så mig, fordi jeg er så overdreven lækker, at det næsten ikke er til at magte - og SÅ var han faldet pladask for min vindende personlighed.

Jeg må nøjes med mindre :cool:

Min mand ville garanteret sige min røv.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvad tiltrækkes andre af ved dig?

Indlægaf Bimmerdyret » 26. okt 2015, 18:23

Jeg har store naturlige bryster, er meget åben af natur (det kan dog godt skræmme folk væk, fordi de føler et pres på at være tilsvarende.
Min humor bliver nok mere morsom efter 2 drinks, og jeg er meget interesseret i at lære andre mennesker at kende (læs åben af natur) - det misforstås nogle gange
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvad tiltrækkes andre af ved dig?

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. okt 2015, 07:42

Dikus skrev:
For mig handler pænheden nok mest om min alder. Jeg er altså 36.

Da jeg var 18, mødte jeg masser af mænd, der blev tiltrukket af mine lange ben i korte kjoler. Faste, struttende bryster og store blå øjne.

Ud over de blå øjne, så er de ting altså væk :D Og jeg oplever faktisk ikke rigtigt mænd, der opfører sig som om, der bliver liderlige bare af at kigge på mig... Hvilket jeg egentlig er godt tilfreds med. For jeg ville faktisk finde det rigtigt ubehageligt i dag - hvor jeg helt sikkert gik efter netop det... bare en gang i mellem, da jeg var ung.

Jeg oplever mænd, der bliver tiltrukket af mig uden at kende min personlighed... og altså af noget rent ydre. Men der er det typisk noget med et helhedsindtryk i sammenhæng med, hvor jeg befinder mig. Jeg vækker deres interesse... typisk, fordi de konkluderer, jeg må være vildt skarp og interessant - og altså igen meget hurtigt noget med nogle mænd, der tiltrækkes af noget engagement og personlighedstræk. Lidt på samme måde som når kvinder falder for den nydelige, men ikke deciderede lækre, chef i jakkesættet...

Min nuværende kæreste kendte mig i længere tid, før han som sådan blev tiltrukket af mig. Og det var nu engang min personlighed, han blev tiltrukket af. Præcis som det var hans, jeg faldt for. Men indrømmet... det kræver, man kender hinanden noget tid og ikke bare mødes i byen eller på Tinder. Hvis det er sådan, man tiltrækker mænd/kvinder, så vil det ydre jo selvfølgelig tælle mere.


Lige præcis. Jeg har lige tænkt lidt over det, du her skriver, sådan i forhold til mine egne vaner og luner, og er kommet frem til, at man stort set ikke kan møde mig uden først at skulle forholde sig til min personlighed og mit intellekt, medmindre vi taler almindelig omgang i det offentlige (gaden, supermarkedet, biblioteket, etc.).

Jeg bruger ikke netdating, går ikke i byen med det formål alene at møde nye mennesker og er et ordmenneske på de sociale medier, og det må alt andet lige gøre det svært at blive opmærksom på min eksistens uden, at det sker i en sammenhæng, hvor man også møder mit indre med det samme (job, studie, frivilligt arbejde, osv.).
Det behøver det i øvrigt ikke at blive pænt og kedeligt af. Jeg ved, at jeg tidligere har kunne tiltrække andre fysisk med mit intellekt. Det var selvfølgelig næppe gået, hvis mit udseende direkte havde frastødt dem, men hos nogen kan de indre attributter godt være så fremherskende, at de på nogle mennesker vil have samme effekt, som en god røv, store bryster, whatever har. Også i forhold til hastighed. Indre tiltrækning er ikke uløseligt forbundet med "god tid til at lære hinanden at kende", er min erfaring. Mekanismen bag kan være lige så impulsiv.
0
Nillerdrengen78
Indlæg: 35
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:06
Kort karma: 14
Geografisk sted: Skovlunde
Likede indlæg: 166

Re: Hvad tiltrækkes andre af ved dig?

Indlægaf Nillerdrengen78 » 27. okt 2015, 08:33

Altså i min verden er tiltrækning en betegnelse for den kemi der gør at folk har lyst til at lære én bedre at kende og giver dem lyst til "mere" - om det så sker eller ej.

Og jeg vil mene at det som gør mig tiltrækkende er en kombination af en åben, glad og energisk tilgang til livet, læssevis af god lummer humor, glimt i øjet, og en meget afbalanceret personlighed der rummer alt fra det festlige til laid back.. Og så arbejder jeg med IT på højt plan, samtidig med at jeg har ret vilde håndværker skills.. Og den kombi er underligt nok svært populær :lol:

Der er også nogle andre ting... Men det er først noget der kommer i spil lidt længere fremme i processen :fløjt:
2
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad tiltrækkes andre af ved dig?

Indlægaf Karkluden » 27. okt 2015, 15:51

lulu-p skrev:Hvorfor er der ikke nogen der skriver at de bare er et skidegodt knald? Er det for uintellektuelt? Eller bilder vi os selv ind at god sex ikke er afgørende i et forhold, hvis bare vi er empatiske og begavede?

God sex er så så afgjorte en af grundstenene i vores forhold. Men ingen har nævnt sex i tråden endnu...undrer mig egentlig lidt.

Fordi jeg læser trådens præmis som "hvad tiltrækkes andre af ved dig, der gør, at de har lyst til at lære dig bedre at kende og evt knalde med dig?". Jeg er lang tid om at lære folk godt nok at kende til at knalde med dem. Nu siger jeg dem.. Jeg har haft meget få partnere og er nu i et etableret, monogamt forhold. Vi havde kendt hinanden i 3 måneder, før vi dyrkede sex. Så der var tiltrækningen etableret.
At vi så også har god og hyppig sex er noget andet, men det er ikke derfor, vi blev tiltrukket af hinanden. Den seksuelle energi/tiltrækning måske, men ikke selve sexen.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Hop-sa-sa
Indlæg: 29
Tilmeldt: 3. sep 2015, 19:49
Kort karma: 11
Likede indlæg: 47

Re: Hvad tiltrækkes andre af ved dig?

Indlægaf Hop-sa-sa » 6. nov 2015, 21:03

Jeg har oplevet, at mænd for det meste har været tiltrukket af min sammensatte og nok også lidt uforudsigelige personlighed. Humor, bidende sarkasme og intellekt kombineret med en ubehjælpelig klodsethed, barnlig begejstring og indædt stædighed.

På det fysiske plan har jeg vist mest tiltrukket modparten med øjne, mund og gode proportioner.
0

Tilbage til "Forhold og sex"