Findes der ærlige mænd?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Findes der ærlige mænd?

Indlægaf Zombie » 24. jul 2017, 11:31

Thomas31 skrev:
Zinde skrev:Jeg bliver lige nødt til at poste denne som supplement til Zombies kloge ord:

https://www.google.sk/amp/s/english.emm ... asked/amp/


Og den dag manden i det hus, hun har besluttet, går rundt i den indretning, hun har valgt, og støver af lige så tit, hun ønsker på al det nips, hun har købt.... Ja så er det vel deromkring, hun dropper ham, fordi han er blevet for sølle, vag og patetisk.

Den tegneserie-mand er i høj grad noget kvinder selv skaber.


Pointen er netop, det hele ikke skal lægges over på kvinden inkl valg af møbler.
Jeg elsker når min kæreste har en mening om de ting, selvom vi ikke bor sammen, for han ser tit ting ift møbler, som jeg ikke gør.

Og lige nu foreslog han, vi lufter hunden forbi supermarkedet så han kan smutte ind efter aftensmad. Spurgte hvad jeg ville have. Jeg drømte mig hen til en frokost vi fik i Paris, han fandt nogle opskrifter som jeg valgte imellem, han bestemte tilbehøret. Jeg nævnte, vi skulle huske at købe morgenmad, han tilføjede jeg mangler toiletpapir.

Det er så nemt altså.
2
aka Forbies

:gammel:
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Findes der ærlige mænd

Indlægaf Grissebassen » 24. jul 2017, 12:00

Liou skrev:
avdotja skrev:Liou: Det du beskriver ovenfor, lyder på mig nærmere som forventningsafstemning om hvad der søges efter? Det synes jeg bestemt er en god ide (ingen grund til at mødes med en der udelukkende leder efter en at slå sig ned med, hvis man selv kun er på udgik efter ren sex - eller omvendt). Har bare svært ved at se relationen til nedenstående, som er det jeg (og formentlig alle andre) har taget udgangspunkt i?

Liou skrev:...

Hvis man er glad for sex (og det er de fleste mænd) giver det da god mening at sikre sig, at man ikke ender op med en person som har nærmest ingen eller væsentlig mindre lyst end en selv, no? Det betyder ikke nødvendigvis at man ikke gerne vil noget seriøst.

Jeg tror bare, at mænd gerne vil undgå det der med at date en person over en periode, og se tingene løbe ud i sandet, uden at de egentlig føler, at de fik noget som helst ud af det. Eller måske værre... at date en person i uge eller ligefrem månedsvis, kun for endelig at være sammen og så konstatere at man ikke matcher seksuelt. Mænd er også opmærksomme på ikke at spilde deres tid.


Forventningsafstemning er formentlig det rette ord, ja.

Altså jeg skriver jo ikke noget, som ikke er sandt. Måske jeg bare fik det kommunikeret forkert :gruble:

At snakke om sex, kan jo gøres på flere måder. Da jeg skrev det, var jeg ikke lige med på, at folk tænkte på, når mænd straks slår om i sex og begynder at opføre sig som en total gris. Jeg troede mere bare det var mænds tendens til at komme ind på emnet. Men de mænd, der gør det, gør det formentlig af samme grund. De tester. Nu er det jo ikke kun kvinder, der "vælger", selvom manden ofte er "Jægeren". Mænd vælger også til og fra. Ved at køre en bestemt stil, kan man ret hurtigt sortere nogen fra, så man ikke spilder alt for meget tid, hvis det nu udelukkende handler om sex. Og kvinder gør det også. Jeg har prøvet at modtage åbningsbeskeder fra piger som "halløj frækkert - wink wink" og fået dirty pics uopfordret tilsendt efter lidt kort flirten frem og tilbage, og så er jeg jo heller ikke dummere, end jeg godt ved, hvad klokken er slået :lol:

Det handler jo bare om at forsøge at få en ide om, hvad det er for en slags person, du har med at gøre, gennemskue deres hensigter og finde ud af om de matcher dine egne interesser, hvad end du søger seriøst, sex eller lidt af det hele, og nogle mennesker har så bare en lidt uheldig måde at gøre det på.

Lys skrev:Umiddelbart lyder det der ikke som "snak om sex", men mere som forventningsafstemning i min bog. Alt efter hvordan du forklarer din forventning om "sex først og måske forhold bagefter".

Når jeg taler om "snak om sex" har det været ret detaljeret snak om lyster og decideret sexting som en slags forspil.


Den slags har jeg også gjort.

Men kun efter, at jeg er absolut sikker på, at hun har det på samme måde... jeg elsker snapchat :lol:

Den slags kan være super pirrende, hvis begge parter syns den slags er sjovt. At man gerne gør det, betyder jo ikke, at det er ens indgangsvinkel hver gang man skriver med nogen. Det afhænger jo så meget af situationen, hvordan hun er som person, og hvordan tingene lige udvikler sig. Er det ikke lige hendes ting, så udvikler det sig heller aldrig i den retning. Jeg skal ALDRIG være den der jackass, der sender uopfordrede dick pics.

Lys skrev:Når det er sagt, så ville jeg formentlig takke pænt nej tak til dit tilbud, hvis jeg havde fået sådan et, fordi jeg dels ikke vil love sex til nogen på forhånd (og sådan kan forventningen fra nogle mænd godt lidt lyde) og dels fordi min erfaring som sagt siger mig, at mænd reelt ikke er interesseret i et forhold, når tingene kommer i den rækkefølge. Og det er selvfølgelig ærgerligt, hvis vedkommende har det som dig, at jeg tænker, at han er uærlig, men jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre ved det.


Love? :gruble: ... nope sådan fungere det ikke. Man kan ikke "love" sig selv væk på forhånd... hell det kan jeg ikke engang selv. Det kunne også være hun troppede op, hvorpå jeg studere hende kort og tænker "Nope. Not gonna happen". Man kan ALTID springe fra. Hele grunden til, at jeg gør det her, er jo netop for at fjerne forventningspresset :lol:

Det er også fair. Og det er måske også en god rettesnor i mange tilfælde... selvom jeg har set rigelig med eksempler på, at den tankegang ikke altid holder, når det kommer til stykket. Men dig om det :gogo:

Vlad Kalashnikov skrev:
Liou skrev:Jeg mistede min mødom for kun 4 måneder siden til en pige, som klart var den "aggressive".
Du er mand? Du har ligeså meget haft en mødom som du får menstruation.


Yeah no shit Shirlock :lol2:

Jeg kan heller ikke lide at bruge det ord om det. Skulle bare have skrevet "sex for første gang" i stedet.

Til det markerede:
Problemet er bare, at du risikerer at skræmme mange væk. Fx sådan nogle som mig, der egentlig er frisk nok på kikny og uforpligtende shit, men ikke med en komplet fremmed. Der er mange kvinder, der lige skal bruge lidt tid til at tø op og lære lidt om manden, gerne mødes et par gange, før vi føler os trygge nok til at kaste os ud i alt det der. Og det er altså langt fra ensbetydende med, at vi ikke gerne vil have vild og uforpligtende sex (med eller uden potentiale til mere).
3
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Findes der ærlige mænd?

Indlægaf Slettet bruger » 24. jul 2017, 13:09

Zombie skrev:
Thomas31 skrev:
Zinde skrev:Jeg bliver lige nødt til at poste denne som supplement til Zombies kloge ord:

https://www.google.sk/amp/s/english.emm ... asked/amp/


Og den dag manden i det hus, hun har besluttet, går rundt i den indretning, hun har valgt, og støver af lige så tit, hun ønsker på al det nips, hun har købt.... Ja så er det vel deromkring, hun dropper ham, fordi han er blevet for sølle, vag og patetisk.

Den tegneserie-mand er i høj grad noget kvinder selv skaber.


Pointen er netop, det hele ikke skal lægges over på kvinden inkl valg af møbler.
Jeg elsker når min kæreste har en mening om de ting, selvom vi ikke bor sammen, for han ser tit ting ift møbler, som jeg ikke gør.

Og lige nu foreslog han, vi lufter hunden forbi supermarkedet så han kan smutte ind efter aftensmad. Spurgte hvad jeg ville have. Jeg drømte mig hen til en frokost vi fik i Paris, han fandt nogle opskrifter som jeg valgte imellem, han bestemte tilbehøret. Jeg nævnte, vi skulle huske at købe morgenmad, han tilføjede jeg mangler toiletpapir.

Det er så nemt altså.


Tror du ikke at de fleste nyforelskede par synes "det er så nemt altså"? Det er jo ikke sådan at mænd aldrig laver mad, køber ind eller gør noget som helst i parforholdet, problemet opstår når der kommer børn til, og der pludselig er voldsomt divergerende holdninger til hvad det reelle behov er. Børn kommer ikke med det samme, de kommer typisk når man allerede har levet sammen i nogle år og har besluttet at man passer perfekt sammen og simpelthen er så enige om hvordan et forhold med børn skal fungere. Når det ikke viser sig at fungere på den måde alligevel, er det så fordi manden er blevet doven, kvinden er blevet overivrig, eller er det bare omstændighederne der viser sider som man umuligt kunne have kendt af hinanden på forhånd?

Når du står om 5 år med en mand du synes er en doven idiot, er du så i stand til at genkalde dig hvordan det var da han handlede ind til den frokost I fik i Paris, eller vil det være et ligegyldigt minde om en helt anden mand?
3
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Findes der ærlige mænd

Indlægaf Liou » 24. jul 2017, 13:40

Grissebassen skrev:Til det markerede:
Problemet er bare, at du risikerer at skræmme mange væk. Fx sådan nogle som mig, der egentlig er frisk nok på kikny og uforpligtende shit, men ikke med en komplet fremmed. Der er mange kvinder, der lige skal bruge lidt tid til at tø op og lære lidt om manden, gerne mødes et par gange, før vi føler os trygge nok til at kaste os ud i alt det der. Og det er altså langt fra ensbetydende med, at vi ikke gerne vil have vild og uforpligtende sex (med eller uden potentiale til mere).


Det er jeg godt klar over. Men når min erfaring er, at det sjældent rigtig føre til noget som helst - hverken romantisk eller seksuelt, bliver det lidt noget jeg bare går udenom. Problemet er, at jeg ikke rigtig tror på, at jeg kan holde nogens interesse så længe, så der er ikke rigtig grund til at opsøge det. Og så har jeg selvfølgelig også bare lidt lavet en kold beregning. Jeg kan slippe af sted med at have et ret stort spild.

Don't get me wrong. Jeg ville ønske det ikke var sådan. Men altså vi er jo alle bare summen af vores erfaringer. Vi finder noget, der virker for os, og holder os til det. Måske det var på tide med en revurdering dog. Jeg er blevet noget dygtigere og mere tryg ved det, end jeg var for blot et halvt år siden, og oplever ikke længere rigtig at kvinder bare pludselig mister interessen efter først at have været ret interesserede... men jeg antager lidt, at det er på grund af sex. Som om i er mindre villige til bare at give slip, når i først har overskredet den grænse. Jeg ved det ikke :gruble:
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Findes der ærlige mænd?

Indlægaf Artem » 24. jul 2017, 20:46

Zombie skrev:Fordi du havde en normal, var det sjovt når rutinen brød med den. Men de fleste børn har brug for rammer - nogle mere, andre mindre. Nærende, mættende mad, spisetider m.m. må gerne i det store hele være en god rutine. Så kan man afvige engang imellem... Men manden skal jo ikke på banen "engang imellem" ift sine børn. De fleste mænd kan også fint planlægge i deres arbejde - så jeg tolker det tit som en art dovenskab, hvor "Det er ikke mit behov, men konens" bruges som undskyldning, når det egentlig ville gå ud over børnene. Og desuden reducerer far til en hyggeonkel men ikke en forælder.

Jeg har ikke børn, men jeg er børnepædagog. ;)

Nu blev debatten ensidig, der skal selvfølgelig to til tango.

Jeg har næsten glemt hvorfor vi endte i denne samtale. Men der er naturligvis meget generalisering i det, og tror ikke selv at jeg ville blive den type af mand i et forhold.
Men jeg har heller ikke børn, men er ved at lave en tilbygning til en børnehave :D
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Findes der ærlige mænd?

Indlægaf Myresluger » 24. jul 2017, 21:59

Falstria skrev:Kan slet ikke være med her, ja min mor har ordnet alt det huslige, men nej min far har sgu ikke bare været en hyggeonkel, hvad fanden bilder kvinder sig ind at påstå dét.

Der er mange kvinder der ikke vil overgive ansvar til deres mænd. Altså jeg hører ofte om kvinder der giver manden 3 måneder af deres barsel. Far kan i øvrigt heller ikke gøre noget rigtigt i forhold til lille bimmer (tænk nu hvis Bimmer fik tøj på i vuggestue der ikke matchede) - så er det jo lidt svært at forlange at far skal tage ansvar når han ikke får lov..

Min mand har været længere hjemme med børnene end jeg har - og han styrer også vasketøjet :-D
1

Tilbage til "Forhold og sex"