Hvor tit ser I svigerfamilien? Hvad er jeres forventninger til jeres partner?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvor tit ser I svigerfamilien? Hvad er jeres forventninger til jeres partner?

Indlægaf Bøtte » 20. jul 2017, 12:30

Vi deltager som udgangspunkt begge to i alt i begge familier. Vi har været kærester i over 9 år og har to børn, så det er bare naturligt for os. Og har været det længe.
Der er selvfølglig tilfælde som fx på lørdag, hvor min mand skal på den årlige kanotur med sine venner og vi samtidigt er inviteret til en fest hos noget langt ude familien, så springer han over festen og det er helt fint med mig (omend jeg er rimelig træt af at skulle køre 150 km med en baby og en 4 årig selv :tie:).

Da min mand arbejdede hver anden weekend proriterede vi dog, så han ikke skulle bytte vagt, for at komme med til en almindelig, ikke-rund fødselsdag.
1
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Hvor tit ser I svigerfamilien? Hvad er jeres forventninger til jeres partner?

Indlægaf Summer » 20. jul 2017, 16:36

Vi bor 3 timers kørsel fra min svigerfamilie, og kun 5 minutter fra min egen. Så det er selvfølgelig oftest min familie vi ser (vi ser dem hver uge). Der er mange gange hvor min kæreste slår en smut forbi mine forældre - uden mig - til en kop kaffe. Derudover plejer vi hver søndag at spise familiemiddag hos mine forældre, og der deltager vi begge hver gang.

Når vi ser min svigerfamilie, så er det altid over en weekend eller lidt længere. Jeg tager for det oftest med. Men der kan godt være perioder hvor der går mange ture til Sjælland, og der tager jeg kun med halvdelen af gangene.
Vi er begge altid med til fødselsdage, familiekomsammen og andre begivenheder.
Selvfølgelig sker det,at den ene eller anden af os ikke lige kan være med, fordi der er noget som forhindrer en i at deltage.
0
Ego81
Indlæg: 564
Tilmeldt: 4. nov 2015, 14:35
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1507

Re: Hvor tit ser I svigerfamilien? Hvad er jeres forventninger til jeres partner?

Indlægaf Ego81 » 20. jul 2017, 16:41

Jer, som ikke er med hos svigerfamilie hver gang, kæresten ser dem...hvilken begrundelse bruger I, hvis sandheden er, at I trænger til at blive hjemme el.lign.?

Siger I det, som det er (eller beder kæresten om det), eller finder I på hvide løgne som f.eks. at I skal noget andet?

Og hvad hvis svigerfamilien lige vil kigge forbi, men I ikke kan overskue det?
1
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Hvor tit ser I svigerfamilien? Hvad er jeres forventninger til jeres partner?

Indlægaf Anne Droid » 20. jul 2017, 17:07

Ego81 skrev:Jer, som ikke er med hos svigerfamilie hver gang, kæresten ser dem...hvilken begrundelse bruger I, hvis sandheden er, at I trænger til at blive hjemme el.lign.?

Siger I det, som det er (eller beder kæresten om det), eller finder I på hvide løgne som f.eks. at I skal noget andet?

Og hvad hvis svigerfamilien lige vil kigge forbi, men I ikke kan overskue det?


Vi ser min svigerfamilie tit. De bor tættere på end min egen. Men vi kan sagtens besøge hver vores familie alene. Hvis det bare er alm. hverdagsbesøg, så er det ikke nødvendigt med en begrundelse. Er det derimod fødselsdag eller fest, så "kræver" det en begrundelse.
1
Klimatosse
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Hvor tit ser I svigerfamilien? Hvad er jeres forventninger til jeres partner?

Indlægaf Shmartiesh » 21. jul 2017, 06:27

Vi deltager som udgangspunkt i alt ved hinandens familier. Dog med undtagelse af at jeg arbejder weekender og hvis der er en person i svigerfamilien, eller i min egen for den sags skyld, der har fødselsdag, så bytter jeg ikke min vagt for det. Medmindre det er en stor fødselsdag eller anden vigtig begivenhed. Derfor kan min mand dog godt tage af sted til det som han nu skal med sin familie uden mig. Og det samme omvendt.

Jeg tror faktisk der er en forventning om at vi deltager, medmindre det er fordi vi skal noget andet. Vi udebliver ikke fordi vi ikke lige føler for det eller andet. Fra jeg var lille og har set mine søstre i deres forhold, så deltager de også altid i familiesammenkomster, så tror bare det er sådan det er. Heldigvis har min mand det vist på samme måde. Jeg hører i hvert fald aldrig noget brok. Hvis han en dag ikke kom med til en sammenkomst og begrundelsen ikke var at han havde andre planer, så ville min familie kigge noget sært på mig. Og det samme tror jeg min svigerfamilie ville hvis han stod i den situation.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21921

Re: Hvor tit ser I svigerfamilien? Hvad er jeres forventninger til jeres partner?

Indlægaf Purple Haze » 21. jul 2017, 06:45

Vi har været sammen knap 2 år.

Vi ser den ca en gang hver anden måned.
Både hans og mine.
Vi er som regel af sted sammen, men kan godt tage alene på besøg, hvis det passer bedre ind.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Hvor tit ser I svigerfamilien? Hvad er jeres forventninger til jeres partner?

Indlægaf twinkle » 21. jul 2017, 06:46

Ego81 skrev:Jer, som ikke er med hos svigerfamilie hver gang, kæresten ser dem...hvilken begrundelse bruger I, hvis sandheden er, at I trænger til at blive hjemme el.lign.?

Siger I det, som det er (eller beder kæresten om det), eller finder I på hvide løgne som f.eks. at I skal noget andet?

Og hvad hvis svigerfamilien lige vil kigge forbi, men I ikke kan overskue det?


Jeg siger det som det er.. For mig er det OK at sige fra, man behøver ikke at hoppe og springe for folk hver gang de gerne vil ses, hvis man ikke selv har det nødvendige overskud.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvor tit ser I svigerfamilien? Hvad er jeres forventninger til jeres partner?

Indlægaf Annione » 21. jul 2017, 06:56

Min familie ser vi nærmest aldrig - min far er død, min mor vil ikke se mig og mine brødre inviterer aldrig - det fungerer bedre, hvis jeg inviterer mig selv.

Mine svigerforældre ser vi nogle gange om året, ofte er det så os, der tager til Bornholm og besøger dem - så det er meget tæt i få dage. Nu har de inviteret på cruise til september, hvor vi ses være ombord i 10 dage. Jeg synes de er fantastiske at være sammen med, og jeg nyder at det bare er afslapning og ikke tvangs-smalltalk.
Vi kunne sagtens ses mere, for min skyld.
0
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Hvor tit ser I svigerfamilien? Hvad er jeres forventninger til jeres partner?

Indlægaf Zoxa » 21. jul 2017, 07:14

Afhænger det ikke også utrolig meget af den indbyrdes kemi?
Jeg tror jeg har været helt fantastisk heldig med svigermødre (og svigerinder for den sags skyld) og har også den dag i dag et dejligt forhold til min x-svigermor. Min første svigermor mistede jeg desværre for en nogle år siden - men vi sås indtil hendes dødsdag og det var et kæmpe tab. Hun har trods alt kendt mig siden jeg var 16 og selv om min daværende kæreste og jeg gik fra hinanden sås vi da altid til store begivenheder, eller mødtes til fks koncerter hvor han søster og jeg havde aftalt at følges. Og vi er også veninder den dag i dag.
Men den første var sådan en som jeg smuttede forbi en times tid efter skole og drak en kop kaffe med førend jeg skulle på arbejde fks. Hun var bare skøn
Og min datters farmor kan jeg sagtens finde på at mødes med (og min mor ditto) eller tage til koncert med eller invitere til skole arrangementer, hvis det er det og bare fordi det er hyggeligt.
Desværre er vores venskab mere eller mindre hemmeligt, da min eks-mand vil flippe skråt hvis han finder ud af det :-(

Men jeg har så også haft een som jeg da i den grad sagtens kunne respektere - men jeg kom aldrig til at holde af hende. Og det var helt sikkert gensidigt
Senest rettet af Zoxa 21. jul 2017, 07:16, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2611
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Hvor tit ser I svigerfamilien? Hvad er jeres forventninger til jeres partner?

Indlægaf Anlewi » 21. jul 2017, 07:14

Min mand og jeg deltager sammen i arrangementer i vores familier
Vores familier er ikke ret store så det er på en fornuftigt niveau.

Derudover holder vi ferie sammen med mine svigerforældre ca hvert andet år og viseversa med min familie, det er primært for vores børns skyld, men vi hygger og nu også rigtig godt sammen.

Jeg ser derudover min mor på ugentlig basis uden min mand
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Hvor tit ser I svigerfamilien? Hvad er jeres forventninger til jeres partner?

Indlægaf Tobywan » 21. jul 2017, 07:28

Ego81 skrev:Jer, som ikke er med hos svigerfamilie hver gang, kæresten ser dem...hvilken begrundelse bruger I, hvis sandheden er, at I trænger til at blive hjemme el.lign.?

Siger I det, som det er (eller beder kæresten om det), eller finder I på hvide løgne som f.eks. at I skal noget andet?

Og hvad hvis svigerfamilien lige vil kigge forbi, men I ikke kan overskue det?


Man skal ikke begrunde et afbud. Det er rigeligt at sige man ikke kan den dag - hvilket jo også er sandheden.
1
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2611
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Hvor tit ser I svigerfamilien? Hvad er jeres forventninger til jeres partner?

Indlægaf Anlewi » 21. jul 2017, 07:32

Min mand og jeg deltager sammen i arrangementer i vores familier
Vores familier er ikke ret store så det er på en fornuftigt niveau.

Derudover holder vi ferie sammen med mine svigerforældre ca hvert andet år og viseversa med min familie, det er primært for vores børns skyld, men vi hygger og nu også rigtig godt sammen.

Jeg ser derudover min mor på ugentlig basis uden min mand
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Ego81
Indlæg: 564
Tilmeldt: 4. nov 2015, 14:35
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1507

Re: Hvor tit ser I svigerfamilien? Hvad er jeres forventninger til jeres partner?

Indlægaf Ego81 » 21. jul 2017, 09:09

Tobywan skrev:
Ego81 skrev:Jer, som ikke er med hos svigerfamilie hver gang, kæresten ser dem...hvilken begrundelse bruger I, hvis sandheden er, at I trænger til at blive hjemme el.lign.?

Siger I det, som det er (eller beder kæresten om det), eller finder I på hvide løgne som f.eks. at I skal noget andet?

Og hvad hvis svigerfamilien lige vil kigge forbi, men I ikke kan overskue det?


Man skal ikke begrunde et afbud. Det er rigeligt at sige man ikke kan den dag - hvilket jo også er sandheden.


Jo, men det er lidt sværere at sige det sådan til en kæreste, man bor sammen, hvis han udmærket ved, at man ikke har nogen planer.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Hvor tit ser I svigerfamilien? Hvad er jeres forventninger til jeres partner?

Indlægaf twinkle » 21. jul 2017, 09:11

Ego81 skrev:
Tobywan skrev:
Ego81 skrev:Jer, som ikke er med hos svigerfamilie hver gang, kæresten ser dem...hvilken begrundelse bruger I, hvis sandheden er, at I trænger til at blive hjemme el.lign.?

Siger I det, som det er (eller beder kæresten om det), eller finder I på hvide løgne som f.eks. at I skal noget andet?

Og hvad hvis svigerfamilien lige vil kigge forbi, men I ikke kan overskue det?


Man skal ikke begrunde et afbud. Det er rigeligt at sige man ikke kan den dag - hvilket jo også er sandheden.


Jo, men det er lidt sværere at sige det sådan til en kæreste, man bor sammen, hvis han udmærket ved, at man ikke har nogen planer.


Men er der noget galt i at sige, at man simpelthen ikke har lyst?
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Ego81
Indlæg: 564
Tilmeldt: 4. nov 2015, 14:35
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1507

Re: Hvor tit ser I svigerfamilien? Hvad er jeres forventninger til jeres partner?

Indlægaf Ego81 » 21. jul 2017, 09:13

twinkle skrev:
Ego81 skrev:
Tobywan skrev:
Ego81 skrev:Jer, som ikke er med hos svigerfamilie hver gang, kæresten ser dem...hvilken begrundelse bruger I, hvis sandheden er, at I trænger til at blive hjemme el.lign.?

Siger I det, som det er (eller beder kæresten om det), eller finder I på hvide løgne som f.eks. at I skal noget andet?

Og hvad hvis svigerfamilien lige vil kigge forbi, men I ikke kan overskue det?


Man skal ikke begrunde et afbud. Det er rigeligt at sige man ikke kan den dag - hvilket jo også er sandheden.


Jo, men det er lidt sværere at sige det sådan til en kæreste, man bor sammen, hvis han udmærket ved, at man ikke har nogen planer.


Men er der noget galt i at sige, at man simpelthen ikke har lyst?


Næ, ikke medmindre det medfører skuffelse og en masse spørgsmål fra svigerfamilien, som kæresten så skal håndtere, når han mødes med dem alene.

Jeg ser kun min svigerfamilie til større arrangementer som fødselsdage o.lign., hvor jeg heller ikke altid har lyst, men det ville ikke være en acceptabel undskyldning ifølge hverken kæresten eller svigerfamiliem.
Senest rettet af Ego81 21. jul 2017, 09:16, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Forhold og sex"