Rugemødre og andre atypiske familiestart-ups

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Rugemødre og andre atypiske familiestart-ups

Indlægaf avdotja » 20. jul 2017, 17:14

Informationen har en del artikler om rugemorsindustrien, især i Indien, som jeg vil anbefale dig at læse. Vær opmærksom på at et land som feks Mexico, heller ikke behandler rugemødre specielt godt.
0
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Rugemødre og andre atypiske familiestart-ups

Indlægaf Mulan » 20. jul 2017, 17:21

Har du talt med den læge, som er ansvarlig for din medicin og dit sygdomsforløb? Måske er der mulighed for pause mens du er gravid+ ammer.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Rugemødre og andre atypiske familiestart-ups

Indlægaf Sorenspige » 20. jul 2017, 18:07

Jeg kender et par, som har fået et barn gennem en rugmor i USA, da den danske kvinde ikke længere havde en livmoder.

Jeg er dog i tvivl, om hvis æg det var, men sæden var mandens.

Det kostede dem omkring 1.000.000.
0
catesta
Indlæg: 27
Tilmeldt: 17. apr 2017, 14:45
Kort karma: 3
Likede indlæg: 35

Re: Rugemødre og andre atypiske familiestart-ups

Indlægaf catesta » 20. jul 2017, 21:20

Hvis graviditet tricker din sygdom, så tvivler jeg på, at du vil kunne gå igennem den hormonbehandling, der skal til for at kunne tage æg ud. Har selv været igennem hele møllen, og man bliver pumpet med hormoner for at udvikle flest mulige æg.
Som flere andre skriver er det ulovligt at anvende rugemødre i Danmark, medmindre man har en nær relation til rugemoderen, og hun anvender egne æg. Jeg har selv researchet en del, da jeg har måtte opgive selv at bære et barn, trods fine æg. Faktisk er det så ulovligt, at nogle par, der har opsøgt rugemødre i udlandet, har haft vanskeligheder med at få barnet med til Danmark, da det efter dansk lovgivning ikke er deres, på trods af, at de er de genestiske forældre. Så det ville jeg undersøge grundigt.
Til gengæld er jeg overbevist om, at lovgivningen inden for området vil ændre sig inden for et overskuelig årrække, da der er blevet større åbenhed omkring forskellige familieformer. Etisk råd er ved at komme med en ny redegørelse vedr. dobbeltdonation og vist også rugemødre, så hvis du ikke har alderen imod dig, er der måske lys forude.
1
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Rugemødre og andre atypiske familiestart-ups

Indlægaf Grissebassen » 23. jul 2017, 11:11

Min veninde og hendes mand har fået et barn med hendes søster.
Jeg selv overvejer muligheden for et regnbuebarn eller involveret bio-mor engang i fremtiden, hvis jeg skulle få lyst til at få børn en dag.
0

Tilbage til "Forhold og sex"